Tässä A.B.Simpsonin todistus Herrasta Jeesuksesta.
Riittämättömyys vaihtui lepoon Herrassa.
Laki vaihtui evankeliumiksi.
Jumalan hyvyyden innoittamana Simpson rakastui lahjojen ANTAJAAN.
Simpson syntyi juuri siihen aikaan, jolloin uskonpuhdistus otti tuulta alleen C.F.W. Waltherin julistuksen kautta ja sitä vastaan sikisi EGW:n "Suuri Taistelu", joka taistelu raukesi tyhjiin pettymyksiin, mutta yhä saa joitakin sieluja saaliikseen.
HÄN ITSE - kirjoittanut A.B.Simpson, (1843-1919).
("HÄN ITSE" - Kustantaja: Peter Youngren,Evankeliumi Kaikkiin Maihin, Vaasa 2007)
Kerran tavoittelin siunausta
nyt minulla on Herra.
Kerran etsin tunteita
nyt minulla on Hänen Sanansa.
Kerran tahdoin Hänen lahjojaan
nyt minulla on lahjojen Antaja.
Kerran etsin parantumista
nyt ainoastaan Häntä.
Kerran oli tuskallista yritystä
nyt täydellistä luottamusta.
Kerran puoli pelastusta
nyt täydellinen pelastus.
Kerran oli jatkuvaa kiinnipitämistä
nyt Hän pitää minusta kiinni.
Kerran oli jatkuvaa ajelehtimista
nyt olen heittänyt ankkurini.
Kerran oli kiireistä suunnittelua
nyt luottavaista rukousta.
Keran oli levotonta huolehtimista
nyt Hän pitää minusta huolen.
Kerran oli mitä minä tahdoin
nyt mitä Jeesus sanoo.
Kerran oli jatkuvaa anomista
nyt loppumatonta ylistystä.
Kerran työ oli minun
nyt se on oleva Hänen.
Kerran minä yritin käyttää Häntä
nyt Hän käyttää minua.
Kerran tahdoin voimaa
nyt Häntä joka on Väkevä.
Kerran tein työtä itseäni varten
nyt vain Häntä varten.
Kerran toivoni oli Jeesus
nyt tiedän että Hän on minun.
Kerran lamppuni olivat hiipumassa
nyt ne loistavat kirkkaina.
Kerran kaipasin kuolemaa
nyt tervehdin Hänen tuloaan.
Ja toivoni on ankkuroituna
turvallisesti esiripun tuolla puolen.
Runossa on särmää ja syvyyttä
6
133
Vastaukset
psalmi 4.
1 Veisuunjohtajalle; kielisoittimilla; Daavidin virsi.(4:2) Vastaa minulle, kun minä huudan, sinä minun vanhurskauteni Jumala, joka ahdingossa avarrat minun tilani. Armahda minua, kuule minun rukoukseni.
2 (4:3) Te miehet, kuinka kauan minun kunniaani pidetään pilkkana, kuinka kauan te rakastatte turhuutta, etsitte valhetta? Sela.
3 (4:4) Tietäkää: ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan, Herra kuulee, kun minä häntä huudan.
4 (4:5) Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa. Sela.
5 (4:6) Uhratkaa vanhurskauden uhreja ja luottakaa Herraan.
6 (4:7) Moni sanoo: "Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?" Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus.
7 (4:8) Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä.
8 (4:9) Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.KUNINGAS DAAVID VASTAAN KUNINGAS SAUL
Päästä minut pahantekijöiden kynsistä - Ps 59.
1 Laulunjohtajalle. Lauletaan niin kuin "Älä tuhoa". Daavidin runo, jonka hän sepitti, kun Saul oli lähettänyt miehiä vartioimaan hänen taloaan ja aikoi tappaa hänet. (59:2) Pelasta minut vihollisteni käsistä, Jumalani, suojele minua, kun he hyökkäävät kimppuuni. [1. Sam. 19:11]
2 (59:3) Päästä minut pahantekijöiden kynsistä, pelasta minut murhamiehiltä.
3 (59:4) He vaanivat henkeäni, väkivahvat väijyvät minua, vaikka en ole rikkonut enkä ole tehnyt väärin, Herra.
4 (59:5) Olen viaton, mutta he syöksyvät miehissä kimppuuni. Katso puoleeni, tule apuun!
5 (59:6) Sinä olet Herra Jumala Sebaot, Israelin Jumala. Herää, vedä tilille väärien jumalien palvelijat, älä armahda pahantekijöitä! (sela)
6 (59:7) He tulevat joka ilta, haukkuvat kuin koirat ja kiertelevät kaupungissa.
7 (59:8) Kuola valuu heidän suustaan, heidän sanansa ovat miekkoja. He uskovat, että kukaan ei kuule. [Job 5:15 ]
8 (59:9) Mutta sinä, Herra, naurat heille, pidät pilkkanasi väärien jumalien palvelijoita. [Ps. 2:4 ]
9 (59:10) Jumala, minun voimani, sinua minä odotan, sillä sinä olet turvani.
10 (59:11) Uskollinen Jumalani, sinä kuljet edelläni ja annat minun nähdä, mikä on vihollisteni kohtalo. [Ps. 52:8 ]
11 (59:12) Älä tyystin surmaa heitä, ettei kansani unohtaisi sinua. Herra, meidän kilpemme, aja heidät hajalle, lyö heidät maahan.
12 (59:13) Joka sanalla, jonka he puhuvat, he tekevät syntiä. Johtakoon heidän ylpeytensä heidät ansaan, he ovat syytäneet kirouksia ja valheita.
13 (59:14) Tehköön vihasi heistä lopun. Hävitä heidät! He saavat nähdä, että Jumala on Jaakobin hallitsija, valtias maan ääriin saakka. (sela)
14 (59:15) He tulevat joka ilta, haukkuvat kuin koirat ja kiertelevät kaupungissa,
15 (59:16) etsivät ruokaa, ja jos eivät saa kyllikseen, ulvovat läpi yön.
16 (59:17) Mutta minä laulan sinun voimastasi ja ylistän sinun uskollisuuttasi joka aamu, sillä sinä olet turvani, pakopaikka hädän päivänä.
17 (59:18) Jumala, minun voimani, sinulle minä laulan, sillä sinä olet turvani, uskollinen Jumalani.- sillä...............>...
Olipa tekstiä, joka ei kertonut mistään asiasta sisältöä mainiten. Tuo sallii jokaisessa näennäisesti oikeassa asiassa sisällöksi lähes mitä tahansa.ET VOI OTTAA IHMISEN SANOJA TODISTEEKSI JUMALAN SANAN TOTUUDELLE. Sielullista näennäistotuutta!
Ei rukousta ihmisille osoitetakaan, vaan Isälle.
Mitä tahansa, mistä tahansa asiasta - voi Isälle ja pyytää - ja uskoa saaneensa jo, ja saada se.
Isä meidän -rukous on hyvä esimerkki siitä, että sopii mihin tahansa yhteyteen, kaikkiin tilanteisiin tarkoitettu.
Jumala tietää, rukoillaanko vilpittömästi ja intohimoisesti. Yhtä intohimoisesti tulee vastaus.
Itse asiassa Jumala aistii vilpittömyyden ja vastaus usein tulee jo ennen kuin pyyntö on loppuun saatettu. Taivaallinen Isä on paras isi.
Israelin hätään lopun ajassa ja sen jälkeiseen kunniaan JUMALA ON JO LUVANNUT VASTATA:
Jes. 65:24
Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Ja näin tulee tapahtumaan ... se kerrotaan jo muutaman jakeen päässä!
Jes 66:21-24 :
21 Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra.
22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.- voikin olla oikein
AnttiVKantola kirjoitti:
Ei rukousta ihmisille osoitetakaan, vaan Isälle.
Mitä tahansa, mistä tahansa asiasta - voi Isälle ja pyytää - ja uskoa saaneensa jo, ja saada se.
Isä meidän -rukous on hyvä esimerkki siitä, että sopii mihin tahansa yhteyteen, kaikkiin tilanteisiin tarkoitettu.
Jumala tietää, rukoillaanko vilpittömästi ja intohimoisesti. Yhtä intohimoisesti tulee vastaus.
Itse asiassa Jumala aistii vilpittömyyden ja vastaus usein tulee jo ennen kuin pyyntö on loppuun saatettu. Taivaallinen Isä on paras isi.
Israelin hätään lopun ajassa ja sen jälkeiseen kunniaan JUMALA ON JO LUVANNUT VASTATA:
Jes. 65:24
Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Ja näin tulee tapahtumaan ... se kerrotaan jo muutaman jakeen päässä!
Jes 66:21-24 :
21 Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra.
22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.Vaikkapa näin;Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo Antti V.Kantola.Aamen!
- en ole huomannut
voikin olla oikein kirjoitti:
Vaikkapa näin;Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo Antti V.Kantola.Aamen!
Sovittakaamme itsemme jommaksi kummaksi
- joko itsekseen rukoilevaksi tai sovituksen anojaksi.
Luukas 18. luku
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594