Ef.2
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Huomatkaa, uskon-, ei minkään ahtaanportin kautta.
Ette tekojennne kautta, palstalla esiintyy näitä, joilla on armon ylittävä oma teko..
Olen huomannut myös kerskailua..
Eiköhän teidänkin, sunilaisten olisi aika nöyrtyä Herran edessä?
ARMOSTA OLETTE PELASTETUT
75
1686
Vastaukset
- Devout
Ps.85
10 Armo ja totuus tapaavat toisensa täällä, vanhurskaus ja rauha antavat suuta toisillensa - jakeita
Unohdat asiayhteyden, jossa nuo sanat on sanottu. Irrotat jakeita asiyhteydestään. Kenelle ne on sanottu. Pelastetut ovat jo menneet läpi siitä ahtaasta portista elämään sisälle ja saaneet syntien pesun kasteen sisimpäänsä uskonlahjan, jonka vain Totuuden Henki ja Jumalan sana voi sinne synnyttää.
Ei tuo kohta kumoa Jeesuksen käskyä mennä sisälle siitä ahtaasta portista. Jeesuksen sanoista ei saa kadota pininkään piirto.
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."- Devout
Tässäpä koko luku, yhtään ahdastaporttia siellä ei ole. Kristuksen veren ansio kylläkin..
Efesolaiskirje 2
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-
12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Copyright © 2001-2005 Kts. copyright tiedote - lue oikein
Devout kirjoitti:
Tässäpä koko luku, yhtään ahdastaporttia siellä ei ole. Kristuksen veren ansio kylläkin..
Efesolaiskirje 2
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-
12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Copyright © 2001-2005 Kts. copyright tiedoteTaikuritkin peittää suuren osan ja paljastaa vain sen kohdan, jonka illuusion syntyminen vaatii.
Jeesuksen sanat ovat niitä, joita ei kannata heittää selkänsä taakse. Ei koskaan. Viimeisellä kuolinvuoteellakin yritä muistella,mitä Jeesus itse sanoi, sillä siinä ei ole mitään tulkintaa eikä hapatusta. Jeesuksen itsensä sanomat asiat on sitä Sanan väärentämätöntä maitoa.
Matt.7
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Ps. 33:11
Mutta Herran neuvo pysyy iankaikkisesti, hänen sydämensä aivoitukset suvusta sukuun.
Jeesuksen sanat on aina voimassa. Eivät ne mihinkään ole kadonneet.
Matt. 5:18
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." - Devout
lue oikein kirjoitti:
Taikuritkin peittää suuren osan ja paljastaa vain sen kohdan, jonka illuusion syntyminen vaatii.
Jeesuksen sanat ovat niitä, joita ei kannata heittää selkänsä taakse. Ei koskaan. Viimeisellä kuolinvuoteellakin yritä muistella,mitä Jeesus itse sanoi, sillä siinä ei ole mitään tulkintaa eikä hapatusta. Jeesuksen itsensä sanomat asiat on sitä Sanan väärentämätöntä maitoa.
Matt.7
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Mutta Herran neuvo pysyy iankaikkisesti, hänen sydämensä aivoitukset suvusta sukuun.
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.""Taikuritkin peittää suuren osan ja paljastaa vain sen kohdan, jonka illuusion syntyminen vaatii."
Itse teet juuri sitä, mistä minua syytät, ottamalla aina vain tuon yhden ahtaanportin kohdan Raamatusta.
Mitä peitän? aivan järjetön väite..
Itse sanot, että Jeesuksen sanat ovat aina voimassa, kun tuon Jeesuksen selvät käskyt esille, syytät taikuudesta..
Mikä oma tekosi on suurempi, kuin Kristuksen armo? lue oikein kirjoitti:
Taikuritkin peittää suuren osan ja paljastaa vain sen kohdan, jonka illuusion syntyminen vaatii.
Matt.7
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."tosiasia:"Matt.7
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
EI OLE MUUTA TIETÄ PELASTUKSEEN KUIN AHDAS PORTTI
joka JOHTAA JEESUKSEN ANTAMAAN PUHDISTUKSEEN, SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEEN, VAPAUTUKSEEN SYNNIN
JA SAATANAN ORJUUDESTA.
SIIS JOKA EI TAHDO AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE KÄYDÄ
TÄSSÄ AJASSA JA TULLA KOHTAAMAAN JEESUS VAPAHTAJANA NIIN EI KOSKAAN JEESUSTA TULE NÄKEMÄÄN.- Devout
ArmiK kirjoitti:
tosiasia:"Matt.7
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
EI OLE MUUTA TIETÄ PELASTUKSEEN KUIN AHDAS PORTTI
joka JOHTAA JEESUKSEN ANTAMAAN PUHDISTUKSEEN, SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEEN, VAPAUTUKSEEN SYNNIN
JA SAATANAN ORJUUDESTA.
SIIS JOKA EI TAHDO AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE KÄYDÄ
TÄSSÄ AJASSA JA TULLA KOHTAAMAAN JEESUS VAPAHTAJANA NIIN EI KOSKAAN JEESUSTA TULE NÄKEMÄÄN.VALEHTELUSI ON TOSIAAN SAAVUTTANUT JO HUIPPUNSA.
- Devout
Uskoa Jeesus vaatii
- Asiile
Mutta Jumalalta tulevan uskon kautta, ei ihmisen oman uskon kautta.
Ja vielä, ahdas portti ei ole ihmisen oma teko, vaan Jumalan teko.
Kerskaus on silloin täysin siinä, mitä Jumala synnin nujertamalle ihmiselle on saanut tehdä; vapauttaa synnin orjuudesta Jumalan antamaan uskoon Jeesuksen sovituksen ansiosta ja kautta.- Devout
"Mutta Jumalalta tulevan uskon kautta, ei ihmisen oman uskon kautta."
Hyvin olet sisältänyt sunilaisuuden olemuksen.
Heittelet epämääräisiä metaforia, joka lauseeseen, jotka voitte selittää aina tilanteen mukaan itsellenne parhain päin. Niin kuin poliitikot ainakin. Samasta asiastahan Sunilaisuudessa on kyse, vallasta.
Miten käsität uskon? miten selität tuon lauseesi uskosta. Väännä oikein rautalangasta, äläkä esitä noin epämääräisiä väitteitä. - Asiile
Devout kirjoitti:
Heittelet epämääräisiä metaforia, joka lauseeseen, jotka voitte selittää aina tilanteen mukaan itsellenne parhain päin. Niin kuin poliitikot ainakin. Samasta asiastahan Sunilaisuudessa on kyse, vallasta.
Miten käsität uskon? miten selität tuon lauseesi uskosta. Väännä oikein rautalangasta, äläkä esitä noin epämääräisiä väitteitä.Olen tainnut tähän kysymykseesi vastata jo aiemmin.
Jumalalta tuleva usko on "näkemistä", eikä korvakuulolta tuntemista.
Eli, aiemmin luulin olevani uskossa, mutta en tuntenut Jeesusta. Melkoinen ristiriita vai mitä ?
Jeesusta en tunne vieläkään, mutta nyt uskon olevani kuitenkin oikealla tiellä, tiellä, joka vie Jeesuksen tuntemiseen.
Että saan vielä Jobin tavoin todeta; "Korvakuulolta sinut tunsin, mutta nyt ovat silmäni nähneet Sinut." - varma asia
Devout kirjoitti:
Miten käsität uskon? miten selität tuon lauseesi uskosta. Väännä oikein rautalangasta, äläkä esitä noin epämääräisiä väitteitä.Vain Jeesuksen uskon kautta pelastuu. Kristus kun tulee Henkensä kautta meihin, niiin silloin vasta meillä on Kristuksen usko asuvaisena.
- Devout
varma asia kirjoitti:
Vain Jeesuksen uskon kautta pelastuu. Kristus kun tulee Henkensä kautta meihin, niiin silloin vasta meillä on Kristuksen usko asuvaisena.
Montapa Raamatun kohtaa annoitkin väitteesi tueksi :)
Voiko toisen uskolla pelastua mielestäsi?
Eikö Jeesuksen veri, lunastustyö ollut se johon mekin voimme uskollamme turvata? - Devout
Asiile kirjoitti:
Olen tainnut tähän kysymykseesi vastata jo aiemmin.
Eli, aiemmin luulin olevani uskossa, mutta en tuntenut Jeesusta. Melkoinen ristiriita vai mitä ?
Jeesusta en tunne vieläkään, mutta nyt uskon olevani kuitenkin oikealla tiellä, tiellä, joka vie Jeesuksen tuntemiseen.
Että saan vielä Jobin tavoin todeta; "Korvakuulolta sinut tunsin, mutta nyt ovat silmäni nähneet Sinut."Olet todella eksyksissä, voin vain rukoilla puolestasi.
Ei minun hyödytä tuoda sinulle Raamatun totuuksia esille, kun sinulla on peite silmilläsi.
Ota vastaan Jumalan lähettämä Rakkaus Totuuteen, niin "näet" asiat.
Älä halveksi Jumalan kutsua kovin kauan, ettei armon ovi sulkeudu kohdallasi lopullisesti.. varma asia kirjoitti:
Vain Jeesuksen uskon kautta pelastuu. Kristus kun tulee Henkensä kautta meihin, niiin silloin vasta meillä on Kristuksen usko asuvaisena.
kukaan ihminen ei oman uskonsa kanssa voi pelastua.
Näinhän se näkyy joilla oma ihmisusko on heillä ei
myöskään Jumalan Henkeä ole ja siksi he eivät voi
ymmärtää sitä mikä Jumalan on, vaan se on heille
hullutusta.- Devout
ArmiK kirjoitti:
hullutusta.Teuvonko?
- Asiile
Devout kirjoitti:
Eikö Jeesuksen veri, lunastustyö ollut se johon mekin voimme uskollamme turvata?mutta eikö tuo kysymyksesi ole jo naurettava ; Voiko toisen uskolla pelastua ?", silloin kun puhutaan Jeesuksen uskosta.
Ei tietenkään kenenkään ihmisen uskolla, ei omalla eikä toisen ihmisen uskolla, mutta TOTTAKAI Jeesuksen täytyy se usko antaa.
Et sinä todella voi uskoa Jeesuksen sovitukseen, ellei siihen ylhäältä uskoa anneta.
Se on Jumala, joka Jumalan lapseksikin tekee, ei ihminen voi siihenkään itse vaan alkaa.
Kaikki on Jumalan tekoa ja armoa, sovitus, usko, vapautus synnin orjuudesta. - Devout
Kai oppi-isäsitunnet?
Asiile kirjoitti:
Olen tainnut tähän kysymykseesi vastata jo aiemmin.
Että saan vielä Jobin tavoin todeta; "Korvakuulolta sinut tunsin, mutta nyt ovat silmäni nähneet Sinut."vastauksia sitä satelee:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000029831428
Mutta ne ovat tyhjiä niille joita Jumalan Henki saa
kuljettaa.- Devout
Asiile kirjoitti:
mutta eikö tuo kysymyksesi ole jo naurettava ; Voiko toisen uskolla pelastua ?", silloin kun puhutaan Jeesuksen uskosta.
Ei tietenkään kenenkään ihmisen uskolla, ei omalla eikä toisen ihmisen uskolla, mutta TOTTAKAI Jeesuksen täytyy se usko antaa.
Et sinä todella voi uskoa Jeesuksen sovitukseen, ellei siihen ylhäältä uskoa anneta.
Se on Jumala, joka Jumalan lapseksikin tekee, ei ihminen voi siihenkään itse vaan alkaa.
Kaikki on Jumalan tekoa ja armoa, sovitus, usko, vapautus synnin orjuudesta.Raamatunkohtia väitteesi tueksi, pliis.
- Devout
ArmiK kirjoitti:
hullutusta.Näytä se Raamatusta.
Kuuluuko se yhteiseen teosofia-oppiinne? Mistä sait sanan? - Asiile
Devout kirjoitti:
Olet todella eksyksissä, voin vain rukoilla puolestasi.
Ei minun hyödytä tuoda sinulle Raamatun totuuksia esille, kun sinulla on peite silmilläsi.
Ota vastaan Jumalan lähettämä Rakkaus Totuuteen, niin "näet" asiat.
Älä halveksi Jumalan kutsua kovin kauan, ettei armon ovi sulkeudu kohdallasi lopullisesti..on nyt vasta poistunut.
Etkö ymmärtänyt, kun kerroin, etten tuntenut Jeesusta.
Miten oikea usko voisi milloinkaan pitää Jeesuksen kaukaisena ihmiselle ?
En minä Jumalan kutsua halveksi.
Olen pyytänyt Häntä viemään minut Jeesuksen todelliseen tuntemiseen, vapauttamaan minut synnin orjuudesta, että Jeesus voisi elää minussa.
Eikö se ole juuri sen Totuuden etsimistä, eikä sitä rakkautta Totuuteen voi oikein olla, ennen kuin sen Totuuden on löytänyt.
Nyt on jano Totuuteen, Jeesukseen, ja saakoon se muuttua näkemiseksi. - Jumalan teko
Devout kirjoitti:
Eikö Jeesuksen veri, lunastustyö ollut se johon mekin voimme uskollamme turvata?Oikea Jumalan synnyttämä usko on meihin lahjaksi tulleen Kristuksen Hengen yksi ominaisuus, kuten toivo ja rakkaus. Sydämenusko on hegellinen asia. Henki yhdessä rukoilee ja uskoo meidän henkemme kanssa. Usko on Hengen/hengen yhteys Jumalan kanssa. Jumala palauttaa ihmisen siihen tilaan, jossa tämä oli paratiisissa lahjoittamalla ilmiselle uskon, eli yhteyden itseensä. Lahjaa kaikki on vain.
Joh. 6:29
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Fil. 3:9 (oma usko on lain tekoa)
ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee KRISTUKSEN USKON kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Ef. 2:8 (usko on lahja Jumalalta)
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- - Devout
Asiile kirjoitti:
on nyt vasta poistunut.
Etkö ymmärtänyt, kun kerroin, etten tuntenut Jeesusta.
Miten oikea usko voisi milloinkaan pitää Jeesuksen kaukaisena ihmiselle ?
En minä Jumalan kutsua halveksi.
Olen pyytänyt Häntä viemään minut Jeesuksen todelliseen tuntemiseen, vapauttamaan minut synnin orjuudesta, että Jeesus voisi elää minussa.
Eikö se ole juuri sen Totuuden etsimistä, eikä sitä rakkautta Totuuteen voi oikein olla, ennen kuin sen Totuuden on löytänyt.
Nyt on jano Totuuteen, Jeesukseen, ja saakoon se muuttua näkemiseksi.Mitä tarkoitat näkemisellä, ihan tarkasti.. Etkö tiedä että Jeesus sanoi:Autuaita ne, jotka eivät näe, mutta silti uskovat. Miksi vaadit näkyjä, siinähän piilee suuri eksytyksen vaara?
Uskotko Sunin nähneen Jeesuksen? - lukija.
Devout kirjoitti:
Näytä se Raamatusta.
Kuuluuko se yhteiseen teosofia-oppiinne? Mistä sait sanan?Nimittelet Jumalan sanaa milloin milläkin rienaavalla sanalla ja hyökkäilet täällä uskovien kimppuun kuin herhiläinen joka keskusteluun häiritsemään kärpästen herran käskystä.
- Devout
lukija. kirjoitti:
Nimittelet Jumalan sanaa milloin milläkin rienaavalla sanalla ja hyökkäilet täällä uskovien kimppuun kuin herhiläinen joka keskusteluun häiritsemään kärpästen herran käskystä.
Eikö ihmisuskoa löytynyt Raamatustasi?
- Asiile
Devout kirjoitti:
Raamatunkohtia väitteesi tueksi, pliis.
Ja hän sanoi; " Sen tähden nä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun isäni sitä hänelle anna.
Apostolien teot 3;16; "Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne." - Asiile
Devout kirjoitti:
Mitä tarkoitat näkemisellä, ihan tarkasti.. Etkö tiedä että Jeesus sanoi:Autuaita ne, jotka eivät näe, mutta silti uskovat. Miksi vaadit näkyjä, siinähän piilee suuri eksytyksen vaara?
Uskotko Sunin nähneen Jeesuksen?vaan Jeesuksen todellista tuntemista, "näkemistä sydämen silmillä".
Varmastikin sen ymmärsit.
Niin kuin edellä mainitsemani Job, "nyt ovat silmäni nähneet sinut."
Kysymys ei todellakaan ole näyistä, vaan tuntémisesta. - Devout
Asiile kirjoitti:
Ja hän sanoi; " Sen tähden nä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun isäni sitä hänelle anna.
Apostolien teot 3;16; "Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne."Eivät nuo Raamatun kohdat todista väitettäsi
- Asiile
Devout kirjoitti:
Eivät nuo Raamatun kohdat todista väitettäsi
Eli Jumalan Sana.
Miten ihminen voisi lihastaan uskon puristaa, lihan tahtohan on vihollisuus Jumalaa kohtaan.
Paavalin kirje Galatalaisille 2;20; "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." - Devout
Asiile kirjoitti:
vaan Jeesuksen todellista tuntemista, "näkemistä sydämen silmillä".
Varmastikin sen ymmärsit.
Niin kuin edellä mainitsemani Job, "nyt ovat silmäni nähneet sinut."
Kysymys ei todellakaan ole näyistä, vaan tuntémisesta.Etkö Raamattua lukemalla ole tullut tuntemaan Jeesusta?
Pitäisikö sinullekin tulla jokin "ääni päähän" puhumaan, muka Jeesuksena?
En tehnyt kysymystäni ollakseni tyly tai ivallinen. Devout kirjoitti:
Teuvonko?
SYNNYTTÄMÄLLÄ USKOLLA jonka HÄN ON SAANUT SIIS MINUSSA SYNNYTTÄÄ.
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän JUMALAN POJAN USKOSSA, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."- amen.
Asiile kirjoitti:
Eli Jumalan Sana.
Miten ihminen voisi lihastaan uskon puristaa, lihan tahtohan on vihollisuus Jumalaa kohtaan.
Paavalin kirje Galatalaisille 2;20; "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."Paavalin kirje Galatalaisille 2;20; "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
Totuuden Henki johtaa omiaan kaikkeen totuuteen! - Devout
Asiile kirjoitti:
Eli Jumalan Sana.
Paavalin kirje Galatalaisille 2;20; "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."Eikö usko merkitse sinulle luottamusta Kristuksen lupauksiin?
Vaikuttaa siltä, että otat uskon jonain taikana, taikauskoisena riittinä..
Vaikuttaa siltä ettet ymmärrä mitä sana usko, merkitsee.. - lukija.
Devout kirjoitti:
Eikö usko merkitse sinulle luottamusta Kristuksen lupauksiin?
Vaikuttaa siltä ettet ymmärrä mitä sana usko, merkitsee..vaikuttaa siltä, että sinulla Devout on sen pahan hengen aikaansama usko, joka luottaa ihmisen omiin lihan ajatuksiin ja järjenpäätelmiin
- Asiile
Devout kirjoitti:
Etkö Raamattua lukemalla ole tullut tuntemaan Jeesusta?
Pitäisikö sinullekin tulla jokin "ääni päähän" puhumaan, muka Jeesuksena?
En tehnyt kysymystäni ollakseni tyly tai ivallinen.Haluan vain niin kuin Paavalillakin oli halu, pitää kaikki muu roskana sen rinnalla, että tuntisi sen totisen, Jeesuksen Kristuksen.
Eli se on vähän niin kuin "kaikki tai ei mitään".
En halua enää tyytyä vajaaseen tuntemiseen, vajaaseen elämään, KOSKA Jeesuksessa ei ole vajautta, vaan Hänessä on kaikki. - Devout
lukija. kirjoitti:
vaikuttaa siltä, että sinulla Devout on sen pahan hengen aikaansama usko, joka luottaa ihmisen omiin lihan ajatuksiin ja järjenpäätelmiin
Älä yritä esiintyä, jonain "ulkosunilaisena"
- Asiile
Devout kirjoitti:
Eikö usko merkitse sinulle luottamusta Kristuksen lupauksiin?
Vaikuttaa siltä ettet ymmärrä mitä sana usko, merkitsee..Olen yrittänyt parhaani mukaan sinulle selittää.
Jos se on mielestäsi "taikauskoista riittiä", niin en voi mitään. Minun haluni on että Jeesus hallitsisi sisimmässäni TODELLA, enkä halua enää voimattomaan, lihalliseen vaellukseen.
En sitä sen paremmin pysty selittämään.
Uskoa en ota taikana, vaan etsin oikeaa, todellista, Jumalan Pojan uskoa. - Asiile
Asiile kirjoitti:
Olen yrittänyt parhaani mukaan sinulle selittää.
Jos se on mielestäsi "taikauskoista riittiä", niin en voi mitään. Minun haluni on että Jeesus hallitsisi sisimmässäni TODELLA, enkä halua enää voimattomaan, lihalliseen vaellukseen.
En sitä sen paremmin pysty selittämään.
Uskoa en ota taikana, vaan etsin oikeaa, todellista, Jumalan Pojan uskoa.Jumalan lupauksiin, niin luotan, että kun nyt etsin tuota Jumalan Pojan uskoa sisimpääni, Jumala sen tulee minulle antamaan, jos en käänny väärälle tielle.
- Devout
Asiile kirjoitti:
Haluan vain niin kuin Paavalillakin oli halu, pitää kaikki muu roskana sen rinnalla, että tuntisi sen totisen, Jeesuksen Kristuksen.
Eli se on vähän niin kuin "kaikki tai ei mitään".
En halua enää tyytyä vajaaseen tuntemiseen, vajaaseen elämään, KOSKA Jeesuksessa ei ole vajautta, vaan Hänessä on kaikki.Neuvoni on: Karta ainakin sunilaisuutta, pyrkiessäsi päämäärääsi..
Toivon että pääset haluamaasi Kristuksen tuntemuksen täyteyteen. - Devout
Asiile kirjoitti:
Jumalan lupauksiin, niin luotan, että kun nyt etsin tuota Jumalan Pojan uskoa sisimpääni, Jumala sen tulee minulle antamaan, jos en käänny väärälle tielle.
Eikö se usko ole yksinkertaisesti luottamusta lupauksiin? Ei muuta. Kärrynpyörien heittelyäkö vaadit päälle?
- lukija.
Devout kirjoitti:
Älä yritä esiintyä, jonain "ulkosunilaisena"
sinun Devoit kannattaisi keskittyä tutkimaan omaa sisintäsi, onko se usko ja henki, mikä sinulla on pahan hengen saamaa pahaa uskoa, sillä siihen kaikki kirjoittelusi täällä viittaa,
koetelkaa itseänne, oletteko oikeassa uskossa, muuten ette kestä koetusta, joka sinunkin eteesi kerran tulee - Naomi
Asiile kirjoitti:
Jumalan lupauksiin, niin luotan, että kun nyt etsin tuota Jumalan Pojan uskoa sisimpääni, Jumala sen tulee minulle antamaan, jos en käänny väärälle tielle.
siihen että Jumala pitää huolen sinusta, Asiile?
Se vaatii uskon ja luottamuksen... - Naomi
Naomi kirjoitti:
siihen että Jumala pitää huolen sinusta, Asiile?
Se vaatii uskon ja luottamuksen...epäuskossasi tämän:
"jos en käänny väärälle tielle" Asiile kirjoitti:
"Vestigia terrent" jäljet peloittavat sanoi muinainen kettu
leijonalle, joka koetti houkutella kettua leijonanluolaan
muiden eläinten joukkoon tapettavaksi.
Olet Asiile eksytyksen kourissa, tutki sinua kutsuvan 'leijonan' hedelmiä.
Sunilainen maanittelu epäraamatullisella tavalla ahtaan portin lumoihin
on sinulle se 'luolasta kuuluva leijonan ääni', jonka kaiun kuulet korvissasi.
Mitäpä jos kuuntelisit Paavalin ja Siilaan sanoja:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
Ap.t. 16:31
Älä seuraa eksyttäjiä, seuraa yksin Jeesusta, usko vain Häneen!- Devout
Naomi kirjoitti:
epäuskossasi tämän:
"jos en käänny väärälle tielle"Sunilaiset ovat saaneet Asiilen uskomaan Raamatun väärentämätöntä Totuutta, vääräksi tieksi.
- Devout
lukija. kirjoitti:
sinun Devoit kannattaisi keskittyä tutkimaan omaa sisintäsi, onko se usko ja henki, mikä sinulla on pahan hengen saamaa pahaa uskoa, sillä siihen kaikki kirjoittelusi täällä viittaa,
koetelkaa itseänne, oletteko oikeassa uskossa, muuten ette kestä koetusta, joka sinunkin eteesi kerran tuleeVääntelet Raamatun Totuuksia, juuri samalla kaavalla kuin Suni. Kirjoitat samalla tavalla, kuin Suni.
Olet varmasti Suni..
Tuokin Armonhengen rienauksesi on Sunia - Asiile
Naomi kirjoitti:
epäuskossasi tämän:
"jos en käänny väärälle tielle"Raamattu sanoo, että on kaita tie ja lavea tie.
Vain kaita tie víe palastukseen.
Lavealla tiellä ei ole mitään mahdollisuutta päästä perille.
Ja Jumala ei pakota ketään kaidalle tielle, ei Hän minunkaan syntisyyttäni läpi sormien katso, jos väärälle tielle käännyn.
Vaikka Hän on rakkaus, syntiä Hän ei koskaan taivaaseen päästä. - Asiile
Semper.Fidelis kirjoitti:
Älä seuraa eksyttäjiä, seuraa yksin Jeesusta, usko vain Häneen!tahdon pitää kaiken muun roskana Jeesuksen Kristuksen tuntemisen rinnalla.
Asiile kirjoitti:
juuri näin kun täällä eräiden muidenkin kohdalla oli
hyenat kävi kimppuun kuin sika limppuun.
Mutta pysy sinä vahvana siinä minkä Jumala sinulle
on Todeksi näyttänyt. Olet todella Jumalan tahdon
tiellä. Valheen herra on sinua omiensa kautta
yrittämässä eksyttää pois oikealta tieltä.- Naomi
Asiile kirjoitti:
Raamattu sanoo, että on kaita tie ja lavea tie.
Vain kaita tie víe palastukseen.
Lavealla tiellä ei ole mitään mahdollisuutta päästä perille.
Ja Jumala ei pakota ketään kaidalle tielle, ei Hän minunkaan syntisyyttäni läpi sormien katso, jos väärälle tielle käännyn.
Vaikka Hän on rakkaus, syntiä Hän ei koskaan taivaaseen päästä.koet, että Jumala ei ohjaisi sinua oikealle tielle? Kaikki on siis omasta suorituksestasi kiinni, ansaitsetko oikealle tielle pääsyn? Vai onko elämässäsi sijaa Jumalalle, joka johdattaa ja näyttää tien oikeaan...
- kehotus
Semper.Fidelis kirjoitti:
Älä seuraa eksyttäjiä, seuraa yksin Jeesusta, usko vain Häneen!Vanginvartijalle annettu kehotus uskomiseen oli vasta alkua sille tielle, joka johtaa kaidalle tielle.
Kehotuksen jälkeen kastettiin koko perhe ja sitten perheenpäämies alkoi opettaa kastettua perhekuntaa siihen uskoon, joihin heidät oli kastettu.
Joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja kyllä jokaisen kastetun vanginvartijan perheen tuli vielä mennä läpi siitä ahtaasta portista aikanaan, kun heidät sen eteen johdatettiin.
Jeesus sanoi omalle äidilleenkin ahtaasa portista. Sinunkin sielusi lävitse on kerran miekka käyvä.
Matt. 7:13
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13] - Asiile
Naomi kirjoitti:
koet, että Jumala ei ohjaisi sinua oikealle tielle? Kaikki on siis omasta suorituksestasi kiinni, ansaitsetko oikealle tielle pääsyn? Vai onko elämässäsi sijaa Jumalalle, joka johdattaa ja näyttää tien oikeaan...
Ei tarvita omia suorituksia, JOS on halu etsiä Jumalan tahtoa.
Väitätkö, että Jumala pitää kaikki väkisin oikealla tiellä, ei, kyllä siinä valvomista tarvitaan.
Niin kauan, kuin etsin Jumalaa, voin luottaa siihen, että minutkin Hän perille vie.
Entä, jos luovun totuudesta, ja alan kuunnella lihaani, ei Jumala minua silloin voi viedä perille, koska, syntiä Hän ei taivaaseen päästä. - Devout
Kun tunnut tietävän, mikä pelasti hänet teidän kynsistä?
- Devout
Idolisi kanssa oikeita sanoja ihastelet
- Naomi
Asiile kirjoitti:
Ei tarvita omia suorituksia, JOS on halu etsiä Jumalan tahtoa.
Väitätkö, että Jumala pitää kaikki väkisin oikealla tiellä, ei, kyllä siinä valvomista tarvitaan.
Niin kauan, kuin etsin Jumalaa, voin luottaa siihen, että minutkin Hän perille vie.
Entä, jos luovun totuudesta, ja alan kuunnella lihaani, ei Jumala minua silloin voi viedä perille, koska, syntiä Hän ei taivaaseen päästä.paljon itseesi ihmisenä. Luottamus tulisi olla Jumalassa. Ei se sitä tietenkään tarkoita, ettei valvomista tarvittaisi... kehoittaahan Raamattukin valvomaan.
Kuitenkin olen saanut uskossa luottamuksen täydelliseen Jumalan rakkauteen... siihen, että Hän ohjaa lastaan oikeaan. Ei Hän hylkää, eikä jätä Hänen puoleensa vilpittömästi kääntyvää.
Nyt joudun hetkeksi poistumaan palstalta. Kiitos jutteluseurasta :) - Devout
ArmiK kirjoitti:
yrittämässä eksyttää pois oikealta tieltä.Valheenrouva Armi..
- Devout
Pitääkö sinua kaikkien aina puhutella noin, eikö se ole jotenkin hankalaa ja jopa koomista?
Sinä tiedät minut..
Mutta se kysymys, mihin ja miten einel livahti raatelevista sudenkynsistänne? - Devout
Mikähän on idolisi Sunin tyyli?
Lopeta jo tuo sättiminen ja kerro jo miten einel lipesi otteestanne?
Ei tuo sinunkaan KarHenrik, ole loppujen lopuksi, kuin nimimerkki, kun et sukunimeäsi paljasta. - Asiile
ArmiK kirjoitti:
yrittämässä eksyttää pois oikealta tieltä.Kiitos rohkaisusta.
- Asiile
"Ole luja ja rohkea", niin kuin Sanakin sanoo.
Jumala siunatkoon minua näillä. - nimierkki.
Asiile kirjoitti:
Apostolien teot 3;16; "Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne."on nyt mennyt sinulta Asilee sekaisin.
Joh.6:65 "ellei minun Isäni sitä anna" tarkoittaa tässä uskoa Sanaan,sanan kautta tapahtuvaa Jeesuksen kohtaamista,ei mitään suoraa antamista Jumalalta.
Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
Sinun pitää Asilee lukemaan pidemmälle, jae 68 kertoo tämän että kyse on sanasta.Armi viljelee toistuvasti surutta jaetta 65 merkityksessä että Jumala "antaa suoraan" mutta älä sinä Asilee mene tuohon halpaan,kyse on Sanasta.
68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat. - inhimillistä
Voihan Erkki käydä eri palstoilla kirjoittamassa,käythän sinäkin Kari porttokirkoissa soittokeikoilla vetämässä hyvät rahat taskuusi ja täällä kiroat ruokkivaa kättä.
sanoi Saatana Devoutille, kun hän ei ahtaasta portistä
sisälle päässyt. Ja nyt hän on vanhemmiltaan perityssä
tyhjänpäiväisessä uskossa hokemassa:
"Saat uskoa Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä kaikki syntisi anteeksi!"- Devout
Lestadiolaisuutta ei peritä..
Ikinä en lestadiolainen ole ollut. - Devout
Olen monen monta kertaa kysynyt sinulta: Minkä oman tekosi luulet ylittävän Kristuksen armon?
- Asiile
Mitenkähän päädyit siihen johtopäätökseen, että luotan itseeni paljon ihmisenä ?
Siitäkö, että kirjoitin, että vaikka Jumala rakastaa, hän ei voi syntiä katsoa läpi sormien, jos ihminen tahtoo valheeseen kääntyä.
Tottakai Jumala on Rakkaus, rakastaa ihmistä, mutta, on vain kaita tie, joka pelastukseen vie.
Ja ketään Jumala ei pakota sitä tietä kulkemaan.
Kyllä Jumalan rakkaus on niin suuri, että Hän tekee kaikkensa, jotta saisi vedettyä oikealle tielle, mutta jos ihminen mieluummin valitsee valheen, ei Jumala voi häntä väkisin pelastukseen viedä.
Niin kauan, kuin on tahto etsiä Jumalaa ja Hänen totuuttaan, voi kuitenkin luottaa siihen, että Jumala varjelee eksytyksiltä ja kuljettaa tahdossaan.
Jos kuitenkin lakkaan valvomasta, ja etsimästä Jumalan tahtoa, putoan aina syvemmälle ja syvemmälle syntiin, ja eteen voi tulla se hetki, ettei sieltä enää voi oikealle tielle päästä.
Sydän on jo paatunut kun se ei ole halunnut kuunnella totuutta.- Naomi
Jumala voi ohjata kompastuvaa enää takaisin tielle?
Jo se tahto, että haluat olla yhteydessä Jumalaan, se on Jumalan synnyttämää... ei sinusta itsestäsi. Et sinä itse itsessäsi kykene kulkemaan oikeaa tietä, ei ihmisestä itsestään ole siihen, pitää antaa Jumalan ohjata oikeaan. - Asiile
Naomi kirjoitti:
Jumala voi ohjata kompastuvaa enää takaisin tielle?
Jo se tahto, että haluat olla yhteydessä Jumalaan, se on Jumalan synnyttämää... ei sinusta itsestäsi. Et sinä itse itsessäsi kykene kulkemaan oikeaa tietä, ei ihmisestä itsestään ole siihen, pitää antaa Jumalan ohjata oikeaan.Kirjoitinhan, että Jumala tekee kaikkensa pitääkseen oikealla tiellä.
Mutta huomaa, vain kaita tie on oikea tie.
Jos ei enää tahdo Jumalan tahdossa olla, vaan alkaa kuunnella vihollista, ja eksyy valheeseen väärälle tielle, se tie ei vie perille.
Tämä on aika yksinkertaisrta, joko totuus tai valhe.
Totuus kirkastuu kirkastumistaan.
Valhe taasen vie aina syvemmälle valheeseen, ja valheessa on se suuri vaara, että jos päätyy liian syvälle valheeseen, ei enää näe totuutta. - Naomi
Asiile kirjoitti:
Kirjoitinhan, että Jumala tekee kaikkensa pitääkseen oikealla tiellä.
Mutta huomaa, vain kaita tie on oikea tie.
Jos ei enää tahdo Jumalan tahdossa olla, vaan alkaa kuunnella vihollista, ja eksyy valheeseen väärälle tielle, se tie ei vie perille.
Tämä on aika yksinkertaisrta, joko totuus tai valhe.
Totuus kirkastuu kirkastumistaan.
Valhe taasen vie aina syvemmälle valheeseen, ja valheessa on se suuri vaara, että jos päätyy liian syvälle valheeseen, ei enää näe totuutta.tekeväsi virheitä? Viekö virheet sinut valheeseen? Pelkäätkö joutuvasi valheen vietäksi?
Jos ihminen on nöyrä sydämeltään ja rakastaa Herraa, kyllä Hänestä huolta pidetään. Ei tarvitse elää pelossa. - Asiile
Naomi kirjoitti:
tekeväsi virheitä? Viekö virheet sinut valheeseen? Pelkäätkö joutuvasi valheen vietäksi?
Jos ihminen on nöyrä sydämeltään ja rakastaa Herraa, kyllä Hänestä huolta pidetään. Ei tarvitse elää pelossa.Tällä hetkellä en pelkää mitään, luotan, että Jumala vie minut Totuuden tuntemiseen.
Enkä minä pelkää joutuvani valheen vietäväksi, en elä pelossa.
Mutta toisaalta tiedän, että en ole minäkään mikään erikoistapaus Jumalan silmissä.
Jos käännyn pois Jumalasta, ei Hän minuakaan väkisin pelasta.
Mutta niin kauan, kuin Häntä etsin,ja löydettyäni Hänessä pysyn, minun ei tarvitse mitään pelätä. - Naomi
Asiile kirjoitti:
Tällä hetkellä en pelkää mitään, luotan, että Jumala vie minut Totuuden tuntemiseen.
Enkä minä pelkää joutuvani valheen vietäväksi, en elä pelossa.
Mutta toisaalta tiedän, että en ole minäkään mikään erikoistapaus Jumalan silmissä.
Jos käännyn pois Jumalasta, ei Hän minuakaan väkisin pelasta.
Mutta niin kauan, kuin Häntä etsin,ja löydettyäni Hänessä pysyn, minun ei tarvitse mitään pelätä.Vilpitöntä etsijää, ei Hän pois heitä.
"Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan.
Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien."
"Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi."
- TIEDOTE
Teuvo miettii Ruukin perillä kuumeisesti uutta aloitusta millä hän itse saisi yli 1000 lukukertaa.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637