Noudata ELÄVÄÄ käskyä !

OLET JOKO SAUL TAI DAAVID - NOUDATATKO SIIS KUOLLUTTA KÄSKYÄ VAIKO ELÄVÄÄ KÄSKYÄ ?

Ollako kuningas saul vaiko kuningas daavid - nuo kaksi kuningasajatusta taistelee jokaisessa ihmisessä. Saul tiesi käskyn ja otti ohjat omiin käsiinsä. Juuri siksi hän ei malttanut odottaa henkilökohtaista siunaamista, joka olisi tullut elävän ihmisen kautta ja jota oli määrä odottaa.

Saul etsi henkilökohtaisia voittoja - Daavid etsi vain Jumalalle voittoja. Saulia ohjasti kateus, mutta Daavidia ohjasti oikeamielisyys.

1. Samuelinkirja osoittaa, että Saul kaiken aikaa vainoaa Daavidia - tätähän tapahtuu myös jokaisen ihmisen sisällä; on turha etsiä esikuvaa naapurista.

JAKSAMMEKO ODOTTAA HERRAA, VAI TOIMITAMMEKO PYHITYKSEN ITSE ?

Profeetta Samuel oli luvannut määräaikaan mennessä
saapua uhraamaan yhteysuhrin, pappina, ja siunata Saulin kuninkaaksi. Mutta Saul ja hänen väkensä kokivat, että Samuel viipyy ja viipyy.
Niinpä Saul päätti itse täyttää lain vaatimukset ja siunata itsensä kuninkaaksi. (1. Sam 13:8-14).

13 Samuel vastasi: "Olet tehnyt tyhmästi! Jos olisit noudattanut Herran, Jumalasi, sinulle antamaa käskyä, hän olisi nyt vahvistanut kuninkuutesi Israelissa ikuisiksi ajoiksi.
14 Mutta nyt kuninkuutesi ei enää pysy, vaan Herra etsii mielensä mukaisen miehen ja määrää hänet kansansa hallitsijaksi, koska et noudattanut Herran käskyä."
[Ps. 89:20,21; Ap. t. 13:22]

Samuel etsi uutta komeaa miestä Saulin tilalle, mutta Herra neuvoi:
1. Sam 16:7
Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen kokoaan ja komeuttaan, sillä minä en hänestä välitä. Herra ei katso kuten ihminen. Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen." [1. Aik. 28:9; Jer. 11:20]

Daavidilla oli sydän paikallaan - oli oikeamielinen.

1. Sam 30:24-25 :

24 Kuka voisi suostua tuollaiseen? Saman osan saakoon varusteita vartioiva kuin taisteluun lähtevä, yhdessä he jakakoot saaliin."
[4. Moos. 31:27; Joos. 22:8]
25 Sinä päivänä Daavid teki tästä pysyvän säännön ja käytännön Israelissa, ja se on vieläkin voimassa.

MITÄ SE ON TÄNÄÄN ?

Joku voi väsyä Herran odotukseen ja keksiä tutkivaa tuomiota, sinetöivää sapattia ja mitä vain - kun hänen mielestään Herran tulo viipyy.
Sitten alkaa lyödä kanssapalvelijoitaan, josta Jeesus varoittaa.
Jeesus käskee "antamaan ruokansa ajallaan" toinen toisilleen, odotellessa - tällainen käsky on elävä käsky ja sen noudattaja valtuutetaan yhdeksi "kuninkaallisista papeista".

4

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhat ja yksi

Ompelen hevosesi loimeen uutta paikkaa ,tunnetko "varsasi pillastuvan" ,jos on niin ,niin se pitääkin ja parsin neulani pistelee ajokkisi nahkaan ja sitten kun paikka on valmis siinä lukee ,Danielin unet, eikä se lähde enää pois !

• valvovan huomautus

olet vaarasa pudota veneestä kuin eno muinoin
        silmäsi ovat pikkuhiljaa hämärtymässä sivistykselle
        katkeruuden sappea on kurkkua myöden - poista se
        katteeks ei käy kateutesi, vaan räntää tulee sisään

ja kuitenkin ylhäältä ois tarjol hengellist viisaut

• tuhat ja yksi
        valvovan huomautus kirjoitti:

olet vaarasa pudota veneestä kuin eno muinoin
        silmäsi ovat pikkuhiljaa hämärtymässä sivistykselle
        katkeruuden sappea on kurkkua myöden - poista se
        katteeks ei käy kateutesi, vaan räntää tulee sisään

ja kuitenkin ylhäältä ois tarjol hengellist viisaut

Jos sinulla on aikaa lue Danielin kirjaa niin tiedät mistä kirjoittelen enkä vielä aiokkaan lopettaa !

Lue myös 700 -100 eaa. lähi- idän historia ja kerro siitä aikasi kuluksi !

• 1. Sam 30:4-7- yhteinen hätä, yksi Neuvonantaja

4 Silloin Daavid ja hänen sotilaansa puhkesivat itkuun ja itkivät, kunnes eivät enempää jaksaneet.
      5 Myös Daavidin molemmat vaimot, jisreeliläinen Ahinoam ja karmelilainen Abigail, joka oli ollut Nabalin vaimo, oli viety vankeina pois.
      [1. Sam. 27:3]
      6 Daavid joutui suureen hätään, sillä miehet olivat poikiensa ja tyttäriensä vuoksi niin katkeria, että uhkasivat kivittää hänet kuoliaaksi. Mutta Daavid haki tukea Herrasta, Jumalastaan,
      7 ja sanoi pappi Abjatarille, Ahimelekin pojalle: "Tuo efodi tänne." Abjatar toi efodin Daavidin luo,
      [1. Sam. 23:9]

NÖYRÄÄ RAUHANTAHTOA

1. Sam 26:17-

17 Silloin Saul tunsi Daavidin äänen ja huusi: "Poikani Daavid, sehän on sinun äänesi!" Daavid vastasi: "Niin on, kuninkaani."
      18 Ja hän jatkoi: "Miksi herrani ajaa takaa palvelijaansa? Mitä minä olen tehnyt? Tahdonko minä sinulle pahaa?
      [1. Sam. 20:1]

19 Kuuntele nyt, kuninkaani, mitä palvelijallasi on sanottavana. Jos Herra on yllyttänyt sinut minua vastaan, hänet voi lepyttää uhreilla. Mutta jos ihmiset ovat sen tehneet, kohdatkoon heitä Herran kirous! Nyt he ovat karkottaneet minut pois Herran omasta maasta, joka on myös minun maani, ja sanoneet: 'Mene muualle ja palvele vieraita jumalia.'

20 Mutta älköön minun vereni vuotako maahan täällä kaukana Herran kasvojen edestä, vaikka itse Israelin kuningas on lähtenyt tavoittelemaan minunlaistani kirppua, niin kuin peltopyytä ajetaan takaa vuorilla."

21 Silloin Saul sanoi: "Minä olen tehnyt väärin. Palaa takaisin, poikani Daavid! Koska olet tänään säästänyt minun henkeni, en enää tee sinulle pahaa. Olen ollut mieletön ja tehnyt suuren rikoksen."

1. Sam 26:7-11 - oikeamielisyys

7 Yöllä Daavid ja Abisai menivät sinne. Saul nukkui leirin keskellä, maahan isketty keihäs päänsä vieressä, ja Abner ja sotilaat nukkuivat hänen ympärillään.

8 Abisai sanoi Daavidille: "Jumala on tänään luovuttanut vihollisesi sinun käsiisi. Anna minun nyt keihästää hänet maahan yhdellä iskulla, niin toista ei enää tarvita!"
      [2. Sam. 16:9]
      9 Mutta Daavid sanoi Abisaille: "Älä surmaa häntä! Kuka on rankaisematta kohottanut kätensä Herran voideltua vastaan?"

10 Ja hän jatkoi: "Niin totta kuin Herra elää, vain Herra itse saa lyödä voideltunsa kuoliaaksi. Hänen hetkensä tulee ja hän kuolee, tai hän lähtee sotaan ja kohtaa tuhonsa siellä.
      [Room. 12:19]
      11 Herra minua varjelkoon kohottamasta kättäni hänen voideltuaan vastaan! Mutta ota nyt hänen päänsä vierestä keihäs ja vesipullo, sitten lähdetään!"

ANTEEKSIANTAMUKSESSA ELÄMISTÄ

1. Sam 24:5-8

5 (24:6) Mutta sen tehtyään hän sai piston sydämeensä
      6 (24:7) ja sanoi miehilleen: "Herra varjelkoon minua tekemästä tällaista kuninkaalleni, Herran voidellulle! Varjelkoon Herra minua kohottamasta kättäni häntä vastaan, sillä hän on Herran voideltu!"
      [2. Sam. 1:14]

7 (24:8) Daavid piti miehensä aloillaan eikä päästänyt heitä Saulin kimppuun, ja niin Saul lähti luolasta jatkaakseen matkaansa.
      8 (24:9) Sen jälkeen myös Daavid tuli ulos luolasta ja huusi Saulin perään: "Herrani, kuningas!" Kun Saul kääntyi katsomaan taakseen, Daavid kumartui kunnioittavasti maahan saakka.

Daavid osasi ja daavidin jälkeläiset, noudattaa omantunnon äänessä kuuluvia käskyjä.
      Daavidilaisuudessa käskyt ovat sydämessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      227
      1628
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1581
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1174
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      46
      871
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      740
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      731
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      720
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      701
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      666
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe