Uuden pakettiauton kauppasopimus allekirjoitettiin kevättalvesta. Auton piti tulla kuukauden päästä, mutta mitään ei kuulunut, edes yhteydenottoa. Kun kyselin tilanteesta muutaman viikon välein, sain kaksi täysin eri selitystä viivästymiselle. Kolmen kuukauden odotuksen jälkeen auto sitten tuli. Siitä se riemu sitten syntyi, kun luvatut varusteet olivatkin jotakin muuta. Myyjä oli sanonut tilaukseen kuuluvan monitoimiratin, mutta hän ei ollut sitä tilauslomakkeeseen kuitenkaan merkinnyt. Minun olisi pitänyt kai osata tarkistaa tilaussopimuksesta onko siinä merkintä optio 245 - joka kuulemma on kyseinen ratti. Toinen moka oli tavaratilan vanerointi. Myyjä ei osannut sanoa, mitä vanerointi tulee maksamaan, mutta lupasi ottaa selville. Hän tiesi sanoa, että pienempään mallin se on ollut n. 600€. Vanerointi oli asennettu ilman että hinnasta kerrottiin asiakkaalle ja hinta oli 1.600€.
Tätä sotkua on yritetty kesäkuun alusta saakka selvittää Delta-auton kanssa, mutta tuloksetta. Myyjää on ollut vaikea saada puhelimella kiinni. Hän ei ole soittanut vaikka on luvannut selvittää asian. Soittopyyntöihin hän ei vastaa.
Tuntuu siltä, että palvelu pelaa siihen saakka kun sopimus on allekirjoitettu, sitten kiinnostusta ei enää ole asiakkaan palvelemiseksi. No kaipa ne bonukset on jo hankittu - eihän siitä myyjä enää mitään hyödy.
Delta-auto Jyväskylä, palvelu p:stä
14
4725
Vastaukset
- Kaunomieli
Tämmöistähän se valitettavasti halpismerkkien kohdalla hyvin usein on.
Automyyjien ammattitaito ja palveluhalukkuus kauppojen solmimisen jälkeen ei aina mene niinkuin on alussa annettu ymmärtää, monella muulla merkillä on ymmärretty jälkimarkkinoinnin merkitys, sekä myyjien kouluttaminen.
Jos maksaa pähkinöillä, saa apinoita...- Aino VN
Tai kai se on suhteellista, mutta yli 40.000€ Ducato maksoi.
- Ei koskaan enää
Eipä jaksa yllättää tuo Delta-Auton touhu, sen veraan tuli aikoinaan väännettyä niiden huollon kanssa.
Pitävät näköjään perinteistä kiinni myös auton myyntipuolella.- onko totta
Mistä muuten tiedät, että kyseinen juttu on just noin, tunnetko kirjoittajan ???
- Ikäviä kokemuksia
Onko yleinen suuntaus ammattitaidon vakava puute, vai eikö sitä ole ollenkaan??
Kun kauppakirjat tehty niin suullisesti luvatut asiat unohtuu. Kaikki pitäisi vääntää paperille. Sama koko puljussa.
Onko Porissa hyviä autoliikkeitä?
Seuraavaa en ainakaan osta enään tuolta!
10v. sitten sanaan saattoi luottaa, nykyään ei.
Kahden vuoden välein olen vaihtanut uuteen mutta seuraavaksi jossain muualla. Mitta täynnä.- Musta käsi vie rahat
joskus sattunut niinkin, että asiakas on itse unohtanut sen mitä suullisesti on puhuttu ja sovittu. Siksi kaikki onkin laitettava paperille. Turha aina on syyttää myyjää. Mitä tulee toimitusaikoihin, niin ne ovat nykyään pitkiä kaikilla, koska autoja ei enää varastoida Suomessa vaan pyritään pitämään maakohtaiset varastot pienunä. Jos varusteet ei vastaa kauppasopimusta, niin asia on selvä, mutta jos kauppasopimuksessa ei jotain varustetta ole, niin ei sitä voida kauppaan sisällyttää. Eli kaikki aina kirjallisesti, se on molempien etu.
- Aino VN
Tarkennus tuohon toimitusaikaan. Auto luvattiin kolmen kuukauden päästä ja se saatiin viiden kuukauden päästä. Että kyllä sitä hyvää odotettiin.
- syyttää
Myyjää, varsinkin jos autoon tulee joskus joku vika, syy on myyjän. Myyjän syytä on sekin jos vaimo pettää, lapset lintsaa koulusta, katto vuotaa tai puu kaatuu talon päälle
Olen 27 vuotta myynyt autoja ja nykyäänn aina kun luovutan auton asiakkaalle, sanon kuuluisat viimeisert sanat. "- Jos siihen tulee jotain vikaa, muista , se ei ole sinun syysi vaan minun"- Syyttää
Kannattaa syyttä myyjää jos hän on tehnyt vakavia virheitä myynnin yhteydessä. Sovitun auton varusteisiin tai huoltoihin liittyvistä asioista. Auton kuntoon tai luovutushetkellä tapahtuneihin opastuksiin. Jos asiat jätetään kokonaan tekemätä tai ne eivät vastaa likimainkaan sovittua.
Sitten on taas huollon asia jos he eivät selviydy tai osaa tehtäviään. Koskee tiskin takana olevia myrttinaamoja usein enemmän kuin varsinaisia huoltotapahtuman tehneitä korjaajia jotka toimivat niillä resursseilla jota heille annettu.
Vastuu on enimmässä määrin Automyyjällä ja Huoltopäälliköillä ja esimiehillä joiden koulutus ja ammattitaito voi olla naurettavan puutteellista tai jopa täysin ammattitaidotonta.
Vaimon ja lasten murheet eivät ole Autoliikkeen syy, ne johtuvat muista syistä.
- Vaneroitsija
Jopas on vaneroinnilla hintaa. Vaneroivatko tavaratilan myös ulkopuolelta?
- olisiko koe ajanut
ko paikassa kia:n maato auota, kauppiaita ei näkynyt istuin autossa ja tutkin käyttö ohjekirjaa , kiertelin autoa päältä ja alta ketään ei kiinnostanut. pois matkustaessa soitin, luvattiin järjestää auto seuraavalle maanataille kloo 16 jälkeen koe ajettavaksi, siis uusi esittely auto,, menin kauppaan etsin myyjiä, yksi kävi huollontiskillä, aasiakkaaat ei kiinnostaneet, poistuin liiikkeestä kuten eräs toinenkin pariskunta.. soitin matkalta taas luvattiin kyllä autoa kun sopii, sanoin että sovin jo tämänkin ,että kolmatta kertaa en deltalle uutta autoa tyhjäään tule katsomaan , ,, nyt on hevos kopin edessä muun merkkinen maasturi. löytyi kauppian jolla oli halua auttaa auto tarpeeseen
- koulutuksesta
minusta tuntuu, että siellä on maan parasta palvelua, olen käynyt k.o. liikkeessä jo usean vuoden ajan, ei kunnolla pihaan kerkiä kun kantavat jo sisään ja kahvimukin hakevat käteen. Mutta minulla ei olekaan aika mennyt hevosten kanssa pelatessa, olen käynyt kouluni, jotta osaisin kirjoitaa asiastani ymmärrettävästi, nyt on auto, jossa kulkee hevoset ja heinätkin mukavasti.
Huoltokin pelaa, kun ottaa huomioon, etten ole ainoa asiakas k.o. liikkeessä. - elvis elää!
vehosta Mersun , seisoin tunnin tuulikaapissa kukaan ei tullut palvelemaan ja nyt ajelen Bemarilla, höh
Ei vaan, en ole eläissäni käynyt sellaisessa kaupassa, jossa minulle ei olisi myyty mitään ja olen sentään käynyt monessa. Kerran Alkossa epäili, että olisin nauttinut...
- katsopa_peiliin
Oma ongelmasi jos et hyvitystä osaa vaatia kun toimitus venyy (ajoit vaihdokkiin vielä 30t lisää? ja hyvitys pysyi samana). Kauppasopimuksesta selviää mitä kauppaan kuului, jos siinä oli puhetta "vaneroinnista" ja "monitoimiratista" niin kai kirjasitte ne hintoineen siihen ylös? Yleensä soppari käydään tarkasti läpi jotta ei tule turhia puheita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865