Muuttaisinko?

kjsheuyguigy

Asun lähellä Kauniaista ja tämä kunnallisveroprosentti hieman houkuttaa. Mutta kun en puhu ruotsia enkä erityisesti kuulu niihin, jotka on wannabe suomenruotsalaisia ... kannattaako muuttaa Kauniaisiin? Saako kaupassa suomenkielistä palvelua vaivattomasti vai onko se jävla finne tyyppistä väkisin juttua? Tai jos soittaa johonkin kaupungin virastoon? Mielellään kiihkotonta mutta kriittistä mielipidettä kehiin!

11

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomeksi Suomessa

      Tokihan täällä suomella pärjää, mainiosti! Palvelut toimivat ja ihmiset ovat mukavia ja niin, se veroprosenttihan on kiva juttu. Täysin suomenkielien perhe olemme ja hyvin olemme viihtyneet.

    • ei-kauniaislainen

      Höh, puhutaanko suomea. Minä ainakin muuttaisin heti jos olisi mahdollisuus! Jos olet sopivan nuori, niin laske itse mitä merkitsee muutaman vuosikymmenen ajalta maan alhaisin kunnallisvero%.

    • Sulla....
      • kjsheuyguigy

        Omassa asenteessa on toki korjaamista, mutta kyselinkin siksi että onko enemmistön asenteet kovin viallisia. Mutta kiitos kaikille vastauksista. Harkinta jatkuu toistaiseksi.


      • vuokra-asunnot

        On toki Granissa kaupungin vuokra-asuntoja, mutta ovat enimmäkseen työsuhdeasuntoina kaupungin virkailijoille!


      • Turha huoli
        kjsheuyguigy kirjoitti:

        Omassa asenteessa on toki korjaamista, mutta kyselinkin siksi että onko enemmistön asenteet kovin viallisia. Mutta kiitos kaikille vastauksista. Harkinta jatkuu toistaiseksi.

        Enemmistön asenteet? Siis tarkoitat varmaankin kielivähemmistön (ruotsinkielisten) asenteita? Pääkaupunkiseudulla saa kyllä aina palvelua suomeksi (ja hyvä niin), kun taas joku Raasepori olisi ihan eri juttu ja selvästi haastavampi paikka jollei sitten osaa ruotsia. Kauniaisiin on taas helppo muuttaa kielestä riippumatta. No, tervetuloa vaan tänne jos silleen päätätte!


      • Jemina-..,
        vuokra-asunnot kirjoitti:

        On toki Granissa kaupungin vuokra-asuntoja, mutta ovat enimmäkseen työsuhdeasuntoina kaupungin virkailijoille!

        Onko vuokrat millaisia suurinpiirtein nuissa kaupungin työsuhde asunnoissa?


    • swedu

      joo voi puhuu suomee vaa,? ite en puhu ollenkaa ruotsii eikä mitää välii

      • Suomessa, mutta

        Mieti ihan muut syyt että miksi muuttaisit, tai et.


      • bredavägen
        Suomessa, mutta kirjoitti:

        Mieti ihan muut syyt että miksi muuttaisit, tai et.

        granissa minkäänlaisia ongelmia suomenkielen kanssa edes 70 luvulla nykyään ei sitäkään


    • Mieti tarkkaan

      Rahaseikkojen takia älä myy kotipaikkaasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe