APOSTOLIT SUUREN NEUVOSTON EDESSÄ
Apt. 5:22-33
--
5:22 Mutta kun oikeudenpalvelijat tulivat vankilaan, eivät he löytäneet heitä sieltä, vaan palasivat takaisin ja kertoivat,
5:23 sanoen: "Vankilan me kyllä huomasimme hyvin tarkasti suljetuksi ja vartijat seisomassa ovien edessä; mutta kun avasimme, emme sisältä ketään löytäneet".
5:24 Kun pyhäkön vartioston päällikkö ja ylipapit kuulivat nämä sanat, eivät he tienneet, mitä heistä ajatella ja mitä tästä tulisi.
5:25 Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa".
5:26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
5:27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
5:28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren".
5:29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
5:30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
5:33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
--
Vangit, joita piti kuullustella, ovat kadonneet salaperäisellä tavalla(22,24).
Pian kuullustelijoille kerrotaan, että ”karkulaiset” ovat pyhäkössä opettamassa kansaa (25). Ja jälleen apostolit saavat tilaisuuden todistaa neuvoston edessä Jeesuksesta, jonka Jumala on herättänyt kuolleista (26-32).
Apostolit olivat jatkaneet opetustyötään kielloista huolimatta (28).
Apostolit tottelivat enemmän Jumalaa kuin ihmistä (29).
Olihan Jeesus itse kutsunut ja lähettänyt heidät tähän työhön ennen taivaaseen astumistaan sanoen:
"Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä...." (Matt. 28:19-20).
Tähän liittyi lupaus: "Minä olen teidän kanssanne joka päivä":
Ja apostolit tottelivat Jeesuksen käskyä ja Pyhä Henki oli heidän kanssaan (32).
---
Apostoleja vastustettiin.
Samoin on tänäänkin; ne tulevat vainotuiksi ja häväistyksi, jotka pitäytyvät Jumalan Sanassa.
Katso Vammalan kappalaisen JARI RANKISEN blogi: http://rankinen.blogspot.com/
Sekä Oulun Karjasillan kappalaisen VESA PÖYHTÄRIN blogi: http://vpoyhtari.blogspot.com/
--
1.Apostolinsa maailmaan
lähetti Kristus saarnaamaan,
nimeensä kansat kastamaan
ja seuraajikseen saattamaan.
3.Kristuksen Henki voimallaan,
lahjoillaan, virvoituksellaan
vahvisti heitä vaivoissa,
varjellen auttoi vaaroissa.
(Virsi 418:1,3)
Apostoleja kuullustellaan, Apt. 5:22-33
0
100
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888139
- 896238
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344731- 503235
- 363224
- 442779
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per422711- 432661
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562562