Miten se poikkeaa esimerkiksi lain rikkomisesta? Ja voiko lakia rikkoa tekemättä syntiä? Onko kansalaistottelemattomuus syntiä? Voiko lakia noudattamalla tehdä syntiä? Mitä jos laki ja synti ovat ristiriidassa? Kumpaa silloin tulee noudattaa?
Kertokaa mikä on synti?
11
191
Vastaukset
- Riippuu siitä,
mitä kukin syntinä pitää.
JUmalaa vastaan, Jumala on maallisenlain yläpuolella. Hallituskin vannoo valan ollakseen uskollinen ja totuudellinen Jumalan edessä.
Vaikka ei Jumalan sanan mukaan saisi vannoa lainkaan.
Synti on laittomuutta Jumalan lakiin nähden. Ja siksi juuri jokainen ihminen on syntinen ja syyllinen Jumalan edessä, vaikka ei milloinkaan olisi tehnyt ainuttakaan tekosyntiä elämässään.
Ja juuri tämän ihmisen syntisyyden ja syyllisyyden tähden Jeesuksen täytyi tulla.
Jokainen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti kuollut syntyessään, JUmalan lakiin nähden.
Jumala lähetti Jeesuksen sovittamaan tämän ristiriidan Jumalan ja ihmisen väliltä.
Välimies Jumalan ja ihmisen välillä on Jeesus Kristus. Hänen kauttaan ihminen saa uudestaan yhteyden Isäänsä, eli Jumalaan, Jeesus otti pois synnin, koko maailman synnin.
""
Niikuin käärme ylennettiin erämaassa, jokainen joka katsoi tuohon vaskikäärmeeseen, jäi eloon Jumalan lähettämän ruton varmalta kuolemalta, piti vain uskoa, kun Mooses käski katsomaan ylennettyyn käärmeeseen, parani välittömästi ja sai elää.
""
Niinpä Jeesuskin naulittiin ristille, ja jokainen joka Häneen katsoo, saa terveyden ja elämän. Syntisyys poistuu, ja tilalle tulee uudestisyntymisen kautta uusi iankaikkinen elämä, näin yksinkertaista se on.
Mutta ellet nöyrry Jumalan valmistaman pelastuksen edessä, ja "katso" Jeesukseen Kristukseen, jäät kuolleeseen tilaan.
Tällä palstalla jokut opettaa, että kaikki pelastuu automaattisesti, mutta Raamattu ei niin opeta, siispä joka niin opettaa, hän johtaa ihmisiä suoraan surmapaikalle.
Tutki Raamattua tarkasti, niin huomaat, että niikuin tuo esikuva käärmeestä erämaassa, on Kristus ainut mahdollisuus pelastua iankaikkiselta erolta Jumalasta.
Raamattu osoittaa jatkuvasti Jumalan pelastussuunnitelman, että vain uskomalla, "katsomalla" ylennettyn Jeesukseen, voi selvityä synnin tuottamalta kuolemalta.
Synti on kuin tuo rutto erämaassa joka tappoi varmasti, ellei uskonut Jumalaa, Mooseksen kautta, joka oli Jumalan lähettiläs Israelille.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."
En ymmärrä, miten "automaatti" pelastusta saarnaavat voivat tämänkin Raamatun opetuksen palastuksesta siivuuttaa, ja filosofoida omalla viisaudellaan pelastuksen ilman uskoa ja parannusta mahdolliseksi?syntiä on esim. aviorikos eli menee uudelleen naimisiin.
Eli jos elää uudessa avioliitossa niin syyllistyy kyseiseen syntiin kaiken aikaa.
Vaan kun tulee Hän joka on Pyhä Henki niin silloin Hän näyttää jokaiselle Synnin. Ja silloin toivottavasti sä teet parannuxen?
- umpihetero.
sinä et tiedä koska teet syntiä?
yksittäisiä syntejä. On vain hengellinen haluttomuus kuunnella Jumalaa ja oman oikeamielisyyden rakentaminen:
Hoos. 10:10
"Haluni mukaan minä olen heitä kurittava, ja heitä vastaan kokoontuvat kansat, kun minä kytken heidät kiinni heidän kahteen rikokseensa".
Jer. 2:13
"Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä".
Jer. 17:13
"Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."
Mutta senkin Jumala on luvannut antaa anteeksi:
Hes. 16:63
"Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata, kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra."
Jes. 26:12
"Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt."
Jes. 53:6
"Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa".- Jer.
Uudestikasteen synti.
Jer. 2:13
"Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä". - umpihetero.
edes kymmentä käskyä?
- kaikille.
"Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette" ihminen joutui synnnin alle.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
Valit. 5:7
"Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."
Ei ole ketään vanhurskasta
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. [Room. 1:18]
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta, [3:10-12: Ps. 14:1,3, 53:2,4]
11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä, [Ps. 5:10, 140:4]
14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia. [Ps. 10:7]
15 Nopein jaloin he rientävät vuodattamaan verta, [3:15-17: Jes. 59:7,8 : Sananl. 1:16]
16 tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.
17 Rauhan tietä he eivät tunne, [Luuk. 1:79]
18 jumalanpelko on heille vieras. [1. Moos. 20:11; Ps. 36:2]
19 Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi. [Hes. 16:63]
20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, 3:11 | Room. 4:15, 5:13, 7:7]usein ajatellut ja vertaillut, kun Matt.19:7,8 jakeissa Jeesus moitti aikansa miehiä sydämen kovuudesta jo Mooseksen aikana ja vaimojensa hylkäämisestä.
"Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."
Todennäköisesti Jeesus tiesi heidän olevan sisimmältään samoja, jotka jo reipas tuhat vuotta aikaisemmin olivat vaaimojansa hylänneet.
Matteus 23:29-39 jakeissa Jeesus todisti aikalaistensa olevan syyllisiä kaikkeen pahaan, mitä maailman luomisesta asti on maanpäällä tapahtunut. Mitähän mörköjä niitä meidänkin elämästämme esi-isiemme kupeissa ollessa löytyisi?- ymmärrän
ekivaari kirjoitti:
usein ajatellut ja vertaillut, kun Matt.19:7,8 jakeissa Jeesus moitti aikansa miehiä sydämen kovuudesta jo Mooseksen aikana ja vaimojensa hylkäämisestä.
Todennäköisesti Jeesus tiesi heidän olevan sisimmältään samoja, jotka jo reipas tuhat vuotta aikaisemmin olivat vaaimojansa hylänneet.
Matteus 23:29-39 jakeissa Jeesus todisti aikalaistensa olevan syyllisiä kaikkeen pahaan, mitä maailman luomisesta asti on maanpäällä tapahtunut. Mitähän mörköjä niitä meidänkin elämästämme esi-isiemme kupeissa ollessa löytyisi?Ymmärrän niin, että synti vaatii aina rangaistuksen, ja noita rangaistuksia laitetaan jatkuvasti toimeen perheittäin ja suvuittain.
Vaikka synti saadaan anteeksi, niin syntiä seuraa aina rangaistus.(Daavdin lapsen tapaus) Tuomio ei tapahtu pelkästään viimeisellä tuomiolla, jolloin kukin saa tekojensa mukaan, vaan jatkuvasti tässä ajassa. Jotkut suvut Jumala päättää lopettaa kokonaan ja nimi häviää pois ja talot autioituu synnin tähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611149- 42881
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että322644- 51641
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51608
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 75556
- 56554