en kaipaa sääliä tai mitään muuta mutta en halua elää enää. elämäniloni on mennyt jo vuosia sitten ja ajattelin päättää päiväni. tiedän jo miten sen teen mutta mieltäni hiertää eräs asia.. synnynkö uudestaan?? johonkin toiseen maahan toiseen kulttuurin tjsp. onko raamatussa mitään tietoa asiasta? (en omista raamattua) kysynkin teiltä hyvät ihmiset voiko ihminen vain lakata olla olemasta???
itsemurha
57
4302
Vastaukset
- joku, joka välittää
Ei kai tohon kysymykseen oo oikeeta vastausta, se on ihan omasta uskosta kiinni. Ajatteletko sä, että sun ois parempi olla toisessa kehossa, toisessa elämässä? Mikä sun elämässä on nyt niin pahaa, että sä et voi tehdä siitä parempaa ihan tässä elämässä ja saada sitä elämäniloa takaisin? Mä ymmärrän jos on parantumaton sairaus tai esim. nälässä, sodassa yms., mutta mä ainakin ajattelen, että on lottovoitto syntyä tänne Suomeen, aina on tulevaisuutta ja mahdollisuuksia vaikka mihin, jos vain jaksaa uskoa. Varmasti on myös ihmisiä, jotka välittävät, jos vain antaa niille mahdollisuuden ja välittää itsekin. Mä oon kuullu jostain, että itsemurhan tehneet jää yleensä sellaseen rajatilaan, että niitä ahdistaa henkinä, koska niillä on jäänyt juttuja kesken ja ne ovat tappaneet itsensä ahdistuksen ja epävarmuuden keskellä. Tai sitten ehkä syntyy uudestaan paljon kurjenmpiin olosuhteisiin esim. kehitysmaahan, koska meidän täytyy oppia tiettyjä asioita. Ehkä sun oppis on oppia nauttimaan tästä elämästä ja nähdä hyviä asioita. Mieti myös kahdesti ennenkuin teet tämän ihmisille, jotka välittävät susta. Itse olen menettänyt elämäni rakkaimman ihmisen itsemurhan kautta, enkä tule varmasti ikinä pääsemään sen yli. Olisin tehnyt kaikkeni auttaakseni häntä, enkä tule ikinä ymmärtämään, miksi hänen täytyi lähteä, vaikka hänellä oli koko elämä edessä. Elämä voi muuttua ihan pienessä hetkessä, voi tulla ihana ihminen tai asia elämään, joka muuttaa sen kulun kauniimmaksi. Toivon, että jäät katsomaan, mitä elämä tuo tullessaan. Maailma on kuitenkin vielä kaunis paikka, jos sen oikein oivaltaa ja nauttii pienistäkin asioista. Jos on vain kaikesta huolimatta hirveän paha olla ja mieli sekaisin, niin kannattaa myös hakea apua asiantuntijoilta tai puhua ihmisille. Meitä on kuitenkin täällä paljon, jotka välittävät ja haluavat pyytettömästi auttaa.
- r-0
kirjoitus oli kaunis. rakastan siskojani äitiäni ja isääni ja tiedän että se satuttaa niitä mutta omasta elämästäni ei vaan tahdo tulla mitään ja kun yritän illalla käydä nukkumaan asiat kaatuu päälle enkä saa unta. mulla on työpaikka ja ystäviä mutta ei sitä omaa kultaa jota toivon. en vaa voi saada sellaista koska olen ruma. vihaan itseäni ja haluan kuolla! ratkaisu on karu mutta en vaan keksi miten jaksaisin elää enää. olen kyllä yrittänyt kaikkea mutta kun ei niin ei..
- joku, joka välittää
r-0 kirjoitti:
kirjoitus oli kaunis. rakastan siskojani äitiäni ja isääni ja tiedän että se satuttaa niitä mutta omasta elämästäni ei vaan tahdo tulla mitään ja kun yritän illalla käydä nukkumaan asiat kaatuu päälle enkä saa unta. mulla on työpaikka ja ystäviä mutta ei sitä omaa kultaa jota toivon. en vaa voi saada sellaista koska olen ruma. vihaan itseäni ja haluan kuolla! ratkaisu on karu mutta en vaan keksi miten jaksaisin elää enää. olen kyllä yrittänyt kaikkea mutta kun ei niin ei..
Kyllä mä ymmärrän sun tunteesi, itselläni ollut joskus samanlaisia. Minkä ikäinen mahdat olla ja kumpaa sukupuolta?
Musta on joskus kouluaikoina tuntunut myös, että oon tosi ruma, enkä kelpaa kenellekään. Myöhemmin opin hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Aloin kiinnittämään enemmän huomiota siihen, kuinka iloinen, loistava ja ystävällinen olen muita kohtaan. Jossain vaiheessa aloin saada osakseni, sitä mitä annoin ja ihmiset viihtyivät lähelläni. Uskon solmineeni paljon kestävämpiä ja aidompia suhteita, kuin pelkän ulkonäön avulla voisi. Nykyään en edes haluaisi olla klassisen kaunis, minusta on kiva olla persoonallinen ja tietää, että ihmiset pitävät minusta sen takia mitä olen, ei sen miltä näytän. Huomasin myös saavani iloa ja onnea liikunnasta ja suht. terveellisistä elämäntavoista ja sitä kautta myös tietysti ulkonäkö parani huomattavasti.
Minusta myös tässä maailmassa on se hyvä puoli, että vaikka olisit minkälainen, et ole ainoa. Oli sinulla minkälainen sairaus hyvänsä tai olit kuinka ruma tahansa, niin aina löytyy samankaltaisia tai vielä huonommassa osassa olevia ihmisiä. Ja kuka sitä on sanomaan kuka on kaunis tai kuka ruma, kaikki ovat jonkun silmissä kauniita. Varmasti löydät jossain vaiheessa "sen oikean", jos jaksat uskoa ja odottaa. Siihen asti voi löytää iloja muista asioista, kuten perheestä, ystävistäsi ja työstäsi, tai aloita vaikka joku kiva harrastus, auta toisia tms. Monet ihmiset ovat sitä paitsi sinkkuja koko elämänsä ja silti todella onnellisia. Asiat riippuvat siitä, miten niitä katsoo. - nimi
r-0 kirjoitti:
SINULLA EI OLE SYYTÄ TEHDÄ ITSEMURHAA ---.
MINÄ AIKANAAN AJATTELIN SAMOIN . MUTTA NYT 30 VUOTTA MYÖHEMMIN AJATTELEN AIVAN ERI LAILLA .
LÖYSIN AVUN TERAPIASTA JA NIIN ASIAT SELVISIVÄT.
KAIKKI IHMISET OVAT KAUNIITA , EIKÄ KAUNEUS OLE
ULKOMUODOSTA KIINNI . MUISTA SE -----.
HYVÄÄ ELÄMÄÄ SINULLE !
ER. - rumelukselle
joku, joka välittää kirjoitti:
Kyllä mä ymmärrän sun tunteesi, itselläni ollut joskus samanlaisia. Minkä ikäinen mahdat olla ja kumpaa sukupuolta?
Musta on joskus kouluaikoina tuntunut myös, että oon tosi ruma, enkä kelpaa kenellekään. Myöhemmin opin hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Aloin kiinnittämään enemmän huomiota siihen, kuinka iloinen, loistava ja ystävällinen olen muita kohtaan. Jossain vaiheessa aloin saada osakseni, sitä mitä annoin ja ihmiset viihtyivät lähelläni. Uskon solmineeni paljon kestävämpiä ja aidompia suhteita, kuin pelkän ulkonäön avulla voisi. Nykyään en edes haluaisi olla klassisen kaunis, minusta on kiva olla persoonallinen ja tietää, että ihmiset pitävät minusta sen takia mitä olen, ei sen miltä näytän. Huomasin myös saavani iloa ja onnea liikunnasta ja suht. terveellisistä elämäntavoista ja sitä kautta myös tietysti ulkonäkö parani huomattavasti.
Minusta myös tässä maailmassa on se hyvä puoli, että vaikka olisit minkälainen, et ole ainoa. Oli sinulla minkälainen sairaus hyvänsä tai olit kuinka ruma tahansa, niin aina löytyy samankaltaisia tai vielä huonommassa osassa olevia ihmisiä. Ja kuka sitä on sanomaan kuka on kaunis tai kuka ruma, kaikki ovat jonkun silmissä kauniita. Varmasti löydät jossain vaiheessa "sen oikean", jos jaksat uskoa ja odottaa. Siihen asti voi löytää iloja muista asioista, kuten perheestä, ystävistäsi ja työstäsi, tai aloita vaikka joku kiva harrastus, auta toisia tms. Monet ihmiset ovat sitä paitsi sinkkuja koko elämänsä ja silti todella onnellisia. Asiat riippuvat siitä, miten niitä katsoo.Tosi asia on että kurkoitat kuusta, mutta kapsahdat katajaan. Liian suuret luulot itsestäsi On muuten tehokas lääke tuohon sairauteen
- Lila
rumelukselle kirjoitti:
Tosi asia on että kurkoitat kuusta, mutta kapsahdat katajaan. Liian suuret luulot itsestäsi On muuten tehokas lääke tuohon sairauteen
Se on niiin totta, se että ihmiset jotka eivät oe ottaneet elämään Jeesusta, joutuvat kärsimään Helvetissä. Se ei taatusti ole hupaisaa.
Olen myös menettänyt monta läheistä itsemurhan kautta:(
Kokeile Jeesusta, et menetä mitääm
- Janos Valmunen
vaikka ihan piruuttasi.Joskus olen ollut samanlaisessa "tilassa" vuosikausia.Onneksi se helpottui terapeutin ja lääkeiden avulla.Ei ole enään niin paska fiilis.
Itse uskon Jumalaan tai semmoiseen,sekä uudestisyntymään.Vanha tehty skeida seuraa mukana seuraavaan elämään,kunnes osaat elää "oikein".
No,ainakin tämä on minun pienessä päässä näin.
Tsemppiä!- varmaan
tuun elämään nyt vuosikausia ihan pohjaelämää. Poikani 19v. teki itsemurhan vähän yli vuosi sitten. Sen jälkeen elämä on ollut yhtä helvettiä. En olisi ikinä halunnut luopua hänestä näin. Olisin halunnut elää hänen kanssaan hamaan vanhuuteen saakka. Olisin tehnyt vieläkin enemmän hänen jaksamisensa eteen, jos olisin tiennyt näin käyvän...Ei ole hajuakaan siitä miten minun pitää elää nyt, että "eläisin oikein".Ehkä se tulee joku päivä se oivallus tästä elämisestä, en tiiä, enkä voi asiaa kiirehtiäkään. Jumala yksin tietää. En voi estää kenenkään itsemurhaa, mutta voin tiedoksi sanoa, että elämäni äitinä on yhtä helvettiä nyt. Taistelen joka hengenvedosta, taistelen joka päivästä, taistelen että jaksan, enkä tiedä miksi taistelen? Poikani ehkä jätti sen oman helvettinsä kantaakseni näin, kun ei itse enää jaksanut. En tiedä. Rakastin häntä todella paljon ja elin jokaisen päivän häntä ajatellen ja tukien. Siltikin, näin meni. Paljon mieluummin olisin auttanut ja taistellut hänen kanssaan yhdessä, eläen.
- Neuvoja.
niin.
- Neuvoja.
että ihmiset syntyvät uudelleen niin kauan kunnes he ovat valmiita, ja saavat itse päättää syntyvätkö uudelleen vai ei. Ihmiset, jotka ovat tehneet syntiä, kuten murhan, joutuvat helvettiin.
Myös itsemurha on murha. Joten päättelepäs tuosta miten sinulle käy...
Elämän tarkoitus on oppimani mukaan kehittyä ihmisenä ja kestää elämä "rangaistuksineen" kunnialla läpi. (Karman laki)- en usko
lukeeko se raamatussa?
Uskon myös kuitenkin että ollaan täällä oppimassa asioita.
Itsemurhan tehneen ihmisen uskon vaan epäonnistuneen tehtävässään täällä, ja joutuu takas tänne opettelemaan asiat uudelleen.
Se mitä taas olen miettinyt on , että tavallaan toisen ihmisen itsemurha on myös rangaistus vanhemmille. Vanhempi joka menettää lapsensa niin, ei vaan voi elää niin kuin ennen. Lapsen menetys on suurin suru minkä voi kohdata. Asian kanssa on tietenkin opittava elämään, mutta suruun liittyy paljon miksi ja jos sanoja.
Kärsin itse mieluummin paskan elämäni täällä toivoen etten takas ikinä joudu. Toivon saavanai elää lapseni kanssa jossain ihanssa paikassa koko ikuisuuteni, enkä ikinä erota hänestä enää. Sen takia jaksan elää. - Sateenmaa
lohdutonta luettavaa!Vai joutuvat helvettiin!Mikä on mielestäsi se helvetti?Olen sitä mieltä,että se helvetti ja taivas on täällä maan päällä-me itse luomme ne itsellemme!Karman lakiin sen verran uskon,että kaikki se hyvä,tai kaikki se paha,minkä teemme läheisillemme-sen saamme moninkertaisena takaisin-tässä elämässä-ei kuoleman jälkeen!
- itsemurha............
Sateenmaa kirjoitti:
lohdutonta luettavaa!Vai joutuvat helvettiin!Mikä on mielestäsi se helvetti?Olen sitä mieltä,että se helvetti ja taivas on täällä maan päällä-me itse luomme ne itsellemme!Karman lakiin sen verran uskon,että kaikki se hyvä,tai kaikki se paha,minkä teemme läheisillemme-sen saamme moninkertaisena takaisin-tässä elämässä-ei kuoleman jälkeen!
näin minäkin uskon. Jumala kun on Rakkaus ja on olemassa Hänen Armonsa. Ei Hän hylkää ketään. Ei edes itsemurhan tehnyttä. Älkää hyvät ihmiset tuomitko kuka joutuu helvettiin ja kuka ei, koska otatte silloin Jumalan vallan ja aseman itsellenne, eikä se ole oikein. On vain yksi Jumala ja Hän on Rakkaus. Ei mitään muuta.
- Neuvoja.
en usko kirjoitti:
lukeeko se raamatussa?
Itsemurhan tehneen ihmisen uskon vaan epäonnistuneen tehtävässään täällä, ja joutuu takas tänne opettelemaan asiat uudelleen.
Se mitä taas olen miettinyt on , että tavallaan toisen ihmisen itsemurha on myös rangaistus vanhemmille. Vanhempi joka menettää lapsensa niin, ei vaan voi elää niin kuin ennen. Lapsen menetys on suurin suru minkä voi kohdata. Asian kanssa on tietenkin opittava elämään, mutta suruun liittyy paljon miksi ja jos sanoja.
Kärsin itse mieluummin paskan elämäni täällä toivoen etten takas ikinä joudu. Toivon saavanai elää lapseni kanssa jossain ihanssa paikassa koko ikuisuuteni, enkä ikinä erota hänestä enää. Sen takia jaksan elää.kunnes hänet elvytettiin. Käväisi kuulemma helvetissä, eikä ole mikään vitsi!
- Janos Valmunen
en usko kirjoitti:
lukeeko se raamatussa?
Kärsin itse mieluummin paskan elämäni täällä toivoen etten takas ikinä joudu. Toivon saavanai elää lapseni kanssa jossain ihanssa paikassa koko ikuisuuteni, enkä ikinä erota hänestä enää. Sen takia jaksan elää."Kärsin itse mieluummin paskan elämäni täällä toivoen etten takas ikinä joudu."
Tämä kiteyttää oman näkemykseni hyvin. - Neuvoja.
Janos Valmunen kirjoitti:
"Kärsin itse mieluummin paskan elämäni täällä toivoen etten takas ikinä joudu."
Tämä kiteyttää oman näkemykseni hyvin.juuri niin. :)
- olet unohtanut
ettet se ole sinä, joka päätät kuka joutuu helvettiin. Jumala yksin päättää siitä. Olet unohtanut, että on olemassa Jumalan Armo. Hän voi antaa ihmisille mitä vain anteeksi, jos esim. itsemurhatapauksessa syyt eivät ole olleet yksin tekijän. Olet unohtanut, että Jumala yksin päättää kuolemasta. Hän päättää jokaisen ihmisen syntymän ja kuoleman. Jokaisen kuoleman tavankin. Ja ne kaikki kuoleman tavat ovat meille tänne jääville opiksi. Sekin kuuluu tähän tänne jäävien kasvuun. Älä tuomitse ketään helvettiin, koska otat silloin Jumalan paikan. Vain Hän päättää kohtalostamme. Et sinä.
- orttodoksi
synnyt uudestaan.Et päse elämää karkuun itsemurhalla.Elämä on kuolemista.....
- mutta ajatele hieman
HIEMAN ymmärrän jos olet tosisairas, mutta puhu lääkärillesi, asiasta ja omaisillesi.
Ajattele ja valmenna hieman lähiomaisiasi,
vaikka olisit kuoleman sairas,
aina jää ikävä muisto jos kuolee yllättäen,
"jos vaikka olisi viikon tiennyt"
Toiseksi, älä sekoita itsemurhaan muita henkilöitä.
minullakin on huono muisto, kun isoäiti oli 2 päivää kuolleena, kärsikö hä tuon ajan, se aina vaivaa.
Joten juttele nyt hieman jollekin.
Enkä kehota itsemurhaan, en tietysti,
muta ota huomioon aivan todellisuudessa niitä epäonnistuu moni.
meidän paikkakunnalla on junan alle mennyt,
on kädetön ja "kaikki menee pussiin" on olut sängyssä jo 25 vuotta. - surun murtama sisko
OLEN ITSEKKIN YRITTÄNYT ITSEMURHAA KOLME KERTAA. elämällä ei tuntunut olevan tarkotusta, oli poikaystävä jättänyt ja koti mennyt. ASUIN POIKAYSTÄVÄLÄNI LUONA JOKA ILMOITTI ETTÄ OLI LÖYTÄNYT UUDEN.ITKIN JA RUKOILIN, MUTTEI SE AUTTANUT. YRTIN ITSEMURHAA KOLME KERTAA PERAKKÄIN. LÄÄKKEILLÄ, HIRTTÄYTYMÄLLÄ JA AUTOLLA PÄIN PUUTA.MENI KAKSITOISTA VUOTTA JA ELÄMÄ TAAS HYMYILI.
MENIN TÖIHIN JUHANNUKSENA JA SEURAAVANA PÄIVÄNÄ.
AAMULLA KLO 3.58 OVELLANI SEISOI POLIISIT SISKONI KÄSILUKUN KANSSA.ÄITIMME EI OLLUT TUNNISTANUT KÄSILAUKKUA KOSKA SISKONI EI OLLUT PITÄNYT HÄNEEN YHTEYTTÄ KAHDEKSAAN VUOTEEN.
ELÄMÄNI SORTUI, SISKONI OLI JÄÄNYT JUNAN ALLE.
SITTÄ ON KUUSI VUOTTA. PUOLET SYDÄMESTÄNI OLI VIETY POIS. EN TOIVU SIITÄ KOSKAAN.
NYT YMMÄRRÄN KUINKA PAHAA SURUA OLISIN TUOTTANUT LÄHEISELLENI JOS OLISIN ONNISTUNUT YRITYKSISSÄNI.
ITSEMURHAA HAUTOVAT AJATELKAA NIITÄ IHMISIÄ JOTKA JÄÄVÄT TEITÄ KAIPAAMAAN, ÄLKÄÄ AJATELKO, ETTÄ KUN OLEN KUOLLUT, MIKÄÄN EI MINUA VAHINGOITA.TODELLAKIN EI TEITÄ MUTTA MINÄ ITKEN USEIN VIELÄKIN KAKSOISSISARTANI JA NÄEN HÄNESTÄ MELKEIN JOKA YÖ UNTA. SILLOIN SEIKKAILLEMME YHDESSÄ MUTTA EN VOI HÄNTÄ ENÄÄN KOSKAAN HALATA, PITÄÄ KÄDESTÄ TAI KERTOA KUINK ATÄRKEÄ HÄN MINULLE ON. AUTTAKAA JA VÄLITTÄKÄÄ LÄHEMMISTÄNNE KUN HE VIELÄ OVAT TEIDÄN LÄHELLÄNNE, SE ON MAAILMAN TÄRKEIN ASIA. RAKASTAKAA KUN VIELÄ VOITTE.- poikaani
ja kerroin sen hänelle tosi usein. Halattiin paljon, puhuttiin asioista, hän tiesi, että olen äitinä aina valmis hänen vuokseen mihin vain ja etten ikinä häntä hylkää, kävi elämässä miten vain.
Ei auttanut. Hän teki itsemurhan. En voinut suojella häntä toisten ihmisten pahuutta vastaan. Hän murtui, ei jaksanut enää. Hänkin vain rakasti ja se kaikkein rakkain ihminen petti hänet kaikkein pahiten. Elämä on julmaa. Minäkin jaksan elää vain toiveena se, että joskus näen poikani sitten...ja jaksan elää ainoastaan tyttärenikin vuoksi. - vaan..
poikaani kirjoitti:
ja kerroin sen hänelle tosi usein. Halattiin paljon, puhuttiin asioista, hän tiesi, että olen äitinä aina valmis hänen vuokseen mihin vain ja etten ikinä häntä hylkää, kävi elämässä miten vain.
Ei auttanut. Hän teki itsemurhan. En voinut suojella häntä toisten ihmisten pahuutta vastaan. Hän murtui, ei jaksanut enää. Hänkin vain rakasti ja se kaikkein rakkain ihminen petti hänet kaikkein pahiten. Elämä on julmaa. Minäkin jaksan elää vain toiveena se, että joskus näen poikani sitten...ja jaksan elää ainoastaan tyttärenikin vuoksi....että siis teit mitä teit ja elit miten tahansa, niin läheistesi elämästä et voi mitenkään päättää. Tekevät mitä haluavat. Eivät paljon ajattele miltä jälkeen jäävistä tuntuu, ehkeivät teon hetkellä pystykään. Että se siitä.
- niin.....
vaan.. kirjoitti:
...että siis teit mitä teit ja elit miten tahansa, niin läheistesi elämästä et voi mitenkään päättää. Tekevät mitä haluavat. Eivät paljon ajattele miltä jälkeen jäävistä tuntuu, ehkeivät teon hetkellä pystykään. Että se siitä.
ei lisättävää. Todellakaan.
- väärin!!
poikaani kirjoitti:
Ei auttanut. Hän teki itsemurhan. En voinut suojella häntä toisten ihmisten pahuutta vastaan. Hän murtui, ei jaksanut enää. Hänkin vain rakasti ja se kaikkein rakkain ihminen petti hänet kaikkein pahiten. Elämä on julmaa. Minäkin jaksan elää vain toiveena se, että joskus näen poikani sitten...ja jaksan elää ainoastaan tyttärenikin vuoksi.miksi pitää oma elämä päättää,toisen ihmisen takia?jos toinen ihminen on niin tyhmä,että pilaa asiat ja pettää?
En koskaan lopettaisi omaa ainutkertaista elämääni jonkun miehen takia,en ikinä!
Jokainen saa elämänsä aikana joskus takkiinsa,ja olen kokenut kovia,ja sillä hetkellä on tuntunut että ei ole enää mitään kun toinen jättää..
tiedän kolme poikaa,jotka tekivät itsemurhan todela nuorina,kaikki naisen takia!
Yksi oli vasta 16-vee ja ampui itsensä kun tyttökaverilla olikin toinen.siinä tulee jo mieleen että äly hoi!!!
jos joku tekisi minun vuokseni itsemurhan,sekoiaisin varmaan,eihän semmoisen asian kanssa voi elää,aivan järkyttävän väärin tämä!! - paha virhe
Kaikki oikeat kaksoset TIETÄVÄT, että se on KAKSOSSISAR, ei kaksois-. Joten taidat puhua omiasi. Tässä kohtaa oikea kaksonen ei erehdy!
- Tanja...
Minä olen yrittänyt itsemurhaa, epäonnistuin. Nyt kaksi vuotta myöhemmin ahdistunkin ajatuksesta, että minä kuolen joskus. Kärsin edelleen masennuksesta ja ahdistuksesta. Ajoittain oloni on myös hyvä mutten tunne parantuneeni täysin.
En tiedä keinoa jolla voisin tästä noidankehästä irroittautua mutta itsemurhaa minusta ei olisi tekemään. - ......
tiedätkö,suomi on täynnä rumia,ja vähän rumempiakin ihmisiä,on kauniita on monen näköisiä.Ja tiedätkö myös en,että kauneus on katsojan silmissä,meillä joaisella on omat mielipiteemme siitä,mikä on kaunista!!
Ollemme kaikki omalla tavallamme kauniia ihmisiä,itsestä tuntuu että ei kelpaa kenellekkään jne.Mutta sen oman kultasi tulet vielä löytämään!
Ei oman ulkonäön taki "höpsö" sun kannate itteäsi tappaa,elä ees tummoisia mieti.
Olisiko se sen arvoista?EI!!
Tiedätkö,me kaikki kuolemme joskus,ja osa meistä syntyy tänne taas uudelleen,selvittämään edellisessä elämässä kesken jääneitä asioita,eli ei se sinua auta jos nyt omin avuin lähdet,joudut kuitenkin kohtaamaan nämä vaikeudet uudelleen.
Ole "mies" ja kotaa mitä elämä sulle tulleessaan tuo.
Kirjoituksestasi päätellen,olet varmaankin teini,koska aikuisemmat ihmiset eivät enää yhden ulkonäön takia omaa,ainutlaatuista elämäänsä lopettais,en ainakaan usko. - pelastunut
auttamaan ja antamaan syntisi anteeksi. Minulla ainakin muuttui elämä kokonaan :)
- nyt sinä
ei se itsemurha kannata.. olen itsekkin joskus yrittänyt sitä ja olen nyt monen vuoden jälkeen onnellinen etten onnistunut siitä.. se on vain karu asia että elämä ei päästä helpolla mutta kyllä siitä selviää joten kuten.. kerran elämä on sinulle vaikeaa, niin kokeile elää se päivä kerrallaan.. ja sitten kun onnistut, niin olet selvinnyt voittajana maaliin!! toivon sinulle voimia tämän elämän kanssa ja koita jaksaa, mutta itsemurha ei ole ratkaisu.. Kovasti voimia sinulle, älä jää yksin...
- I dont need a name
Itsemurhani, joka pian on käsillä ei kuulu kellekään muulle, eikä tule koskaan kuulumaankaan.
Se on oma tarkasti mietitty ja vuosia harkittu ainoa keino tähän tuskaan. Kukaan tai mikään ei ole sitä aiheuttanut että teen sen pian, oma asia, oma pilattu elämä itse pilannut oman elämän ja vielä kerran OMA PÄÄTÖS että teen itsemurhan. Annoin itselleni elin aikaa vuosia vuosia sitten ja nyt olen kohdannut voimien lopun.
Olen lepopaikkani ansainnut. Itsemurha ei ole itsekäs, se on itsekästä jos joutuisi muiden takia elämään ja kitumaan. Jotkut jäävät suremaan tai ei mutta nyt on voimat---->The End. - nyt viitti!!
I dont need a name kirjoitti:
Itsemurhani, joka pian on käsillä ei kuulu kellekään muulle, eikä tule koskaan kuulumaankaan.
Se on oma tarkasti mietitty ja vuosia harkittu ainoa keino tähän tuskaan. Kukaan tai mikään ei ole sitä aiheuttanut että teen sen pian, oma asia, oma pilattu elämä itse pilannut oman elämän ja vielä kerran OMA PÄÄTÖS että teen itsemurhan. Annoin itselleni elin aikaa vuosia vuosia sitten ja nyt olen kohdannut voimien lopun.
Olen lepopaikkani ansainnut. Itsemurha ei ole itsekäs, se on itsekästä jos joutuisi muiden takia elämään ja kitumaan. Jotkut jäävät suremaan tai ei mutta nyt on voimat---->The End.vaikka oletkin "itse pialannut elämäsi" ja et löydä mitään muuta vaihtoehto,kun elämän lopettaminen,niin sen jälkeen kun teet sen,olet pilannut myös lukuisten sukulaistesi ja ystävien elämän!
Itselläni kuoli pikkuveli 18vuotiaana,nyt keväällä,aivan yllätteän(ei itsemurha)ja voin sanoa että minulla loppui elämänilo siihen ja koko loppuelämäni on pilalla!!
Olen hymyillyt ja nauranut ja yrittänyt elää normaalia elämää,mutta en ole enää oikeasti onnellinen.
Ja voin sanoa,että myös äitin elämä on myös pilalla.
Ja vaikka jokainen kulkee omat tiensä,ja päättää elämänsä jos niin haluaa,niin koittaisit ensin tehdä niille asioille jotain,minkä takia tähän olet ajautunut!!
Asiat voi vielä muuttaa,ei enää sitten kun sinulla on 2 metriä multaa päälläsi!!
En tunne sinua,taustaasi tms,mutta pyydän,älä tee sitä ennen kuin olet yrittänyt korjata ne asiat miksi elämänhalu on mennyt!
Jokainen meistä täältä joskus lähtee,tavalla tai toisella,joten kannattaisi yrittää nattia päivistä ja vuosista joita täällä on.
Ja minä antaisin oman elämäni jos vain veljeni saisi elää,tämä on niin väärin kun toiset viedään meiltä "väkisin" ja toiset sitten uhittelevat itsemurhilla,aivan väärin!
Ja olen sitä mieltä,että et ehkä ole ihan ees tosissasi,sillä joka oikeasti tahtoo itsensä tappaa ja on satavarma siitä,tekee sen aika nopeasti,ja tuskin tulee tänne palstalle huomiota keräämään,jotne uskon ettet sitä tosissaan halua tehdä,haluat vain rakkautta ja että sinua kannustettaisiin jatkamaan elämäänsi!
Ja itsemurha on maailman itsekkäin teko,siinä ajatellaan vain itseä,ei tasan ketään muuta!! - I dont need a name
nyt viitti!! kirjoitti:
vaikka oletkin "itse pialannut elämäsi" ja et löydä mitään muuta vaihtoehto,kun elämän lopettaminen,niin sen jälkeen kun teet sen,olet pilannut myös lukuisten sukulaistesi ja ystävien elämän!
Itselläni kuoli pikkuveli 18vuotiaana,nyt keväällä,aivan yllätteän(ei itsemurha)ja voin sanoa että minulla loppui elämänilo siihen ja koko loppuelämäni on pilalla!!
Olen hymyillyt ja nauranut ja yrittänyt elää normaalia elämää,mutta en ole enää oikeasti onnellinen.
Ja vaikka jokainen kulkee omat tiensä,ja päättää elämänsä jos niin haluaa,niin koittaisit ensin tehdä niille asioille jotain,minkä takia tähän olet ajautunut!!
Asiat voi vielä muuttaa,ei enää sitten kun sinulla on 2 metriä multaa päälläsi!!
En tunne sinua,taustaasi tms,mutta pyydän,älä tee sitä ennen kuin olet yrittänyt korjata ne asiat miksi elämänhalu on mennyt!
Jokainen meistä täältä joskus lähtee,tavalla tai toisella,joten kannattaisi yrittää nattia päivistä ja vuosista joita täällä on.
Ja minä antaisin oman elämäni jos vain veljeni saisi elää,tämä on niin väärin kun toiset viedään meiltä "väkisin" ja toiset sitten uhittelevat itsemurhilla,aivan väärin!
Ja olen sitä mieltä,että et ehkä ole ihan ees tosissasi,sillä joka oikeasti tahtoo itsensä tappaa ja on satavarma siitä,tekee sen aika nopeasti,ja tuskin tulee tänne palstalle huomiota keräämään,jotne uskon ettet sitä tosissaan halua tehdä,haluat vain rakkautta ja että sinua kannustettaisiin jatkamaan elämäänsi!
Ja itsemurha on maailman itsekkäin teko,siinä ajatellaan vain itseä,ei tasan ketään muuta!!Juuri siksihän minä tänne tulin kirjoittelemaan koska tahtoin sanoa että se ei ole itsekästä.
Et vain ymmärrä kuinka joskus se itsemurha on ainoa oikea keino. Elämä itse on itsekästä: synnytään tänne tahtomattaan ja sitten pitäisi vielä elämänsä pilattua elää vielä 50vuotta kärsien ja tuskaillen vain ettei kaverit tms sure? asia on niin että koko elämä on virhe. (elämä oli elämisen arvoista silloin kun en ollut vielä sitä pilannut) - *kipu-sisko*
nyt viitti!! kirjoitti:
vaikka oletkin "itse pialannut elämäsi" ja et löydä mitään muuta vaihtoehto,kun elämän lopettaminen,niin sen jälkeen kun teet sen,olet pilannut myös lukuisten sukulaistesi ja ystävien elämän!
Ja itsemurha on maailman itsekkäin teko,siinä ajatellaan vain itseä,ei tasan ketään muuta!!mulla kävi sama. nuori pikkuveli lähti ennenaikojaan ihan yllättäen ja koko maailma hajosi käsiin. ei ollut oman käden kautta mutta se ei helpota sen enempää.meitä jäi tänne monta suremaan ja kaipaamaan.isä joutui hoitoon kun ei kestänyt ja äidin kanssa yritetään jotenkin jaksaa.
olen itse yrittänyt tappaa itseni muutamaankin kertaan mutta vasta nyt ymmärrän kuinka ajattelemattomasti olen toiminut. nyt tiedän miltä tuntuu menettää joku todella läheinen.
mulla kaatui yhden vuoden aikana niin paljon niskaan paskaa etten enää jaksanut jatkaa. join kossu pullon ja vedin kiitettävän määrän lääkkeitä.onneksi avomieheni löysi minut ja vei sairaalaan. kaikki alkoi kun sain kuulla sairastavani c-hepatiittia. en halunnut uskoa sitä ja suljin sen pois mielestäni kun alku järkytyksestä selvisin. seuraava huono uutinen oli että isäni sairastui syöpää jossa oli todella huonot ennusteet.sitten tuli broidin pois meno.ja heti perään veljen ikäinen serkku kuoli auto onnettomuudessa.siitä alkoi sitten masennus jonka takia meni työ paikka alta ja asunto lainat kaatui päälle.
siinä sitä oli sitten mietittävää että miten tästä eteenpäin. olen saanut avomieheltäni paljon tukea ja tärkeintä on ollut ettei hän syyllistä minua.
tämän kaiken jälkeen myöhemmin ajateltuna olen onnellinen etten onnistunut yrityksessäni ja tuottanut läheisilleni suunnatonta surua. vuosia myöhemmin voin kertoa ettei itsari käy enää edes mielessäni. tai kyllä vieläkin mietin tekojani ja lähinnä tulen ahdistuneeksi..
kyllä se siitä jos vaan saa tarpeeksi tukea läheisiltaä ja rakkailta. - on itsekästä
I dont need a name kirjoitti:
Juuri siksihän minä tänne tulin kirjoittelemaan koska tahtoin sanoa että se ei ole itsekästä.
Et vain ymmärrä kuinka joskus se itsemurha on ainoa oikea keino. Elämä itse on itsekästä: synnytään tänne tahtomattaan ja sitten pitäisi vielä elämänsä pilattua elää vielä 50vuotta kärsien ja tuskaillen vain ettei kaverit tms sure? asia on niin että koko elämä on virhe. (elämä oli elämisen arvoista silloin kun en ollut vielä sitä pilannut)se on maailman itsekkäinteko.
miten perustelet ettei itsemurha ole itsekästä?
Siinähän ajatellaan tasan vaan itteä.ei kiinnosta yhtään muut,kunhan itse pääsee pois!
Että haluaisin kyllä kuulla hyvän selityksen,että miten perustelet ettei itsemurhat ole itsekkäitä tekoja!
minusta se on todella itsekästä,ja ne ihmiset ovat heikkoja ja häviäjiä.tappamalla itsensä ne myös painavat pisteen iin päälle,eli sinetöivät oman heikkoutensa,pakenevat,eivät edes jaksa yrittää korjata asioita!
Huono elämä on vain omista valinnosita syntyvää,ei kukaan pakota tekemään huonoja asioita,piläämään omaa elämää,ja vain itse jokaine pystyy huolehtimaan itsestään ja jatkamaan eteenpäin!!! - Ei sen kummempaa nimimerkkiä
on itsekästä kirjoitti:
se on maailman itsekkäinteko.
miten perustelet ettei itsemurha ole itsekästä?
Siinähän ajatellaan tasan vaan itteä.ei kiinnosta yhtään muut,kunhan itse pääsee pois!
Että haluaisin kyllä kuulla hyvän selityksen,että miten perustelet ettei itsemurhat ole itsekkäitä tekoja!
minusta se on todella itsekästä,ja ne ihmiset ovat heikkoja ja häviäjiä.tappamalla itsensä ne myös painavat pisteen iin päälle,eli sinetöivät oman heikkoutensa,pakenevat,eivät edes jaksa yrittää korjata asioita!
Huono elämä on vain omista valinnosita syntyvää,ei kukaan pakota tekemään huonoja asioita,piläämään omaa elämää,ja vain itse jokaine pystyy huolehtimaan itsestään ja jatkamaan eteenpäin!!!>se on maailman itsekkäinteko.
>miten perustelet ettei itsemurha ole itsekästä?
Kuinka niin itsekäs?
Itsemurha voi olla äärimmäisin tapa kunnoittaa omaa arvokkuuttaan ja lähteä täältä pois niin kauan kuin arvokkuudesta on vielä vähäinenkin sirpale jäljellä sensijaan että antaisi toisten raadella sinut kappaleiksi.
Helvetti on toiset ihmiset.
Sen itsekkäämpää tekoa ei olekaan kuin väkisin takertua johonkin ihmiseen, joka on päättänyt, ettei hänellä ole täällä maailmassa enää mitään tekemistä ja joka haluaa pois. Se, että ei anna toisen ihmisen toteuttaa omaa tahtoaan ja pitää toisen täällä väkisin, on paljon suurempaa itsekkyyttä kuin lähteä täältä vapaaehtoisesti.
>Siinähän ajatellaan tasan vaan itteä.ei >kiinnosta yhtään muut,kunhan itse pääsee pois!
Ja mitä ne toiset ovat ajatelleet ja/tai tehneet sitä ennen?
Minulla esimerkiksi on pitkällinen kokemus siitä, että ihmiset ovat läpeensä pahoja, epäluotettavia, katalia ja kieroja, eikä heihin voi luottaa - ja että ihmiset eivät saa mistään niin suurta nautintoa kuin siitä, että saavat katsella lähimmäisensä kärsimyksiä. Sen jälkeen, kun joku ihmispolo on rääkätty ja ahdistettu itsemurhaan, onkin sitten hyvä tekopyhänä tilittää siitä, "miten itsekästä itsemurha on".
>minusta se on todella itsekästä,ja ne ihmiset >ovat heikkoja ja häviäjiä.tappamalla itsensä ne >myös painavat pisteen iin päälle,eli sinetöivät >oman heikkoutensa,pakenevat,eivät edes jaksa >yrittää korjata asioita!
Sinä olet nyt juutalaiskristillisen seemiläisen kulttuurin läpeensä aivopesemä ihminen ja ajattelet asioista juutalaiskristillisseemiläisesti. Tuollainen ajattelu on hyvin vastenmielistä esimerkiksi japanilaisille, jotka katsovat, että itsemurha on sosiaalisesti hyväksyttävä tapa sanoa "olen pahoillani ja otan vastuun tapahtuneesta". Samoin itsemurha on monissa kulttuureissa myös kunniallinen tapa lähteä tästä maailmasta saappaat jaloissa arvokkuus ja kunnia säilyttäen.
Me pidämme Hitleriä pelkurina, kun hän ei uskaltanut elää ja jäädä tuomittavaksi Natsi-Saksan luhistumisen jälkeen. Japanilaisille Hitler oli todellinen samurai - hän meni vapaaehtoisesti tuhoon yhdessä kansallissosialismin kanssa eikä antanut liittoutuneille mahdollisuutta kiduttaa, nöyryyttää ja raadella häntä ennen hirttämistä. Itsemurhallaan Hitler riisti liittoutuneilta voiton kauneimman hedelmän - lyödyn vihollisen raatelun ja nöyryyttämisen - kokonaan.
Tai mietitäänpä Magda Goebbelsiä ja sitä, miten hän surmasi kuusi lastaan mennessään kuolemaan. Voiko enää suurempaa rakkaudenosoitusta olla omille lapsille kuin surmata heidät lopullisen tuhon koittaessa? Liittoutuneet, varsinkaan Neuvostoliitto, eivät olisi antaneet Goebbelsien lapsille mitään armoa, vaan heidät olisi joka tapauksessa tapettu. Joseph ja Magda Goebbels menivät yhdessä vapaaehtoiseen kuolemaan lastensa kanssa niin, etteivät liittoutuneet voineet kiduttaa, nöyryyttää ja raadella heitä.
>Huono elämä on vain omista valinnosita >syntyvää,ei kukaan pakota tekemään huonoja >asioita,piläämään omaa elämää,ja vain itse >jokaine pystyy huolehtimaan itsestään ja >jatkamaan eteenpäin!!!
Et taida uskoa tuohon itsekään.
Jos valinnat ovat osoittautuneet huonoiksi, niin silloin ne useinkin eskaloituvat niin pahoiksi, ettei paluuta enää ole, eikä ihmisikä riitä niiden korjaamiseen tai ikää on liikaa. Silloin itsemurha voi olla se pienimmän riesan tie. - sairas!!!!
Ei sen kummempaa nimimerkkiä kirjoitti:
>se on maailman itsekkäinteko.
>miten perustelet ettei itsemurha ole itsekästä?
Kuinka niin itsekäs?
Itsemurha voi olla äärimmäisin tapa kunnoittaa omaa arvokkuuttaan ja lähteä täältä pois niin kauan kuin arvokkuudesta on vielä vähäinenkin sirpale jäljellä sensijaan että antaisi toisten raadella sinut kappaleiksi.
Helvetti on toiset ihmiset.
Sen itsekkäämpää tekoa ei olekaan kuin väkisin takertua johonkin ihmiseen, joka on päättänyt, ettei hänellä ole täällä maailmassa enää mitään tekemistä ja joka haluaa pois. Se, että ei anna toisen ihmisen toteuttaa omaa tahtoaan ja pitää toisen täällä väkisin, on paljon suurempaa itsekkyyttä kuin lähteä täältä vapaaehtoisesti.
>Siinähän ajatellaan tasan vaan itteä.ei >kiinnosta yhtään muut,kunhan itse pääsee pois!
Ja mitä ne toiset ovat ajatelleet ja/tai tehneet sitä ennen?
Minulla esimerkiksi on pitkällinen kokemus siitä, että ihmiset ovat läpeensä pahoja, epäluotettavia, katalia ja kieroja, eikä heihin voi luottaa - ja että ihmiset eivät saa mistään niin suurta nautintoa kuin siitä, että saavat katsella lähimmäisensä kärsimyksiä. Sen jälkeen, kun joku ihmispolo on rääkätty ja ahdistettu itsemurhaan, onkin sitten hyvä tekopyhänä tilittää siitä, "miten itsekästä itsemurha on".
>minusta se on todella itsekästä,ja ne ihmiset >ovat heikkoja ja häviäjiä.tappamalla itsensä ne >myös painavat pisteen iin päälle,eli sinetöivät >oman heikkoutensa,pakenevat,eivät edes jaksa >yrittää korjata asioita!
Sinä olet nyt juutalaiskristillisen seemiläisen kulttuurin läpeensä aivopesemä ihminen ja ajattelet asioista juutalaiskristillisseemiläisesti. Tuollainen ajattelu on hyvin vastenmielistä esimerkiksi japanilaisille, jotka katsovat, että itsemurha on sosiaalisesti hyväksyttävä tapa sanoa "olen pahoillani ja otan vastuun tapahtuneesta". Samoin itsemurha on monissa kulttuureissa myös kunniallinen tapa lähteä tästä maailmasta saappaat jaloissa arvokkuus ja kunnia säilyttäen.
Me pidämme Hitleriä pelkurina, kun hän ei uskaltanut elää ja jäädä tuomittavaksi Natsi-Saksan luhistumisen jälkeen. Japanilaisille Hitler oli todellinen samurai - hän meni vapaaehtoisesti tuhoon yhdessä kansallissosialismin kanssa eikä antanut liittoutuneille mahdollisuutta kiduttaa, nöyryyttää ja raadella häntä ennen hirttämistä. Itsemurhallaan Hitler riisti liittoutuneilta voiton kauneimman hedelmän - lyödyn vihollisen raatelun ja nöyryyttämisen - kokonaan.
Tai mietitäänpä Magda Goebbelsiä ja sitä, miten hän surmasi kuusi lastaan mennessään kuolemaan. Voiko enää suurempaa rakkaudenosoitusta olla omille lapsille kuin surmata heidät lopullisen tuhon koittaessa? Liittoutuneet, varsinkaan Neuvostoliitto, eivät olisi antaneet Goebbelsien lapsille mitään armoa, vaan heidät olisi joka tapauksessa tapettu. Joseph ja Magda Goebbels menivät yhdessä vapaaehtoiseen kuolemaan lastensa kanssa niin, etteivät liittoutuneet voineet kiduttaa, nöyryyttää ja raadella heitä.
>Huono elämä on vain omista valinnosita >syntyvää,ei kukaan pakota tekemään huonoja >asioita,piläämään omaa elämää,ja vain itse >jokaine pystyy huolehtimaan itsestään ja >jatkamaan eteenpäin!!!
Et taida uskoa tuohon itsekään.
Jos valinnat ovat osoittautuneet huonoiksi, niin silloin ne useinkin eskaloituvat niin pahoiksi, ettei paluuta enää ole, eikä ihmisikä riitä niiden korjaamiseen tai ikää on liikaa. Silloin itsemurha voi olla se pienimmän riesan tie.kun lukee nuita viestejäsi itsemurhan ihanuuksista,tulee vaan mieleen että taidat olla mieleltäsi todella kieroutunut ja sairas!
Hae apua,itsemurha ei ole apu,joudut kuitenkin kohtaamaan nämä asiat joita nyt meinaat paeta,seuraavassa elämässä elämsäi on juuri yhtä vaikeaa,joudut kuitenkin kohtaamaan ja voittamaan nämä vastoinkäymiset!
Elämä on koulua,jota käydään yhä uudelleen,että opitaan virheet ja tullaan "oikeanlaisiksi".
Hakeudu psykiatriseen hoitoon,älä itsemurhaan!!!
ITSEMURHAA MIETTIVÄT OVAT KAIKKI AINA PSYYKKISESTI SAIRAITA,EI OLE TERVETTÄ AJATELLA OMAN ELÄMÄN LOPETTAMISTA!!! - Ei sen kummempaa nimimerkkiä
sairas!!!! kirjoitti:
kun lukee nuita viestejäsi itsemurhan ihanuuksista,tulee vaan mieleen että taidat olla mieleltäsi todella kieroutunut ja sairas!
Hae apua,itsemurha ei ole apu,joudut kuitenkin kohtaamaan nämä asiat joita nyt meinaat paeta,seuraavassa elämässä elämsäi on juuri yhtä vaikeaa,joudut kuitenkin kohtaamaan ja voittamaan nämä vastoinkäymiset!
Elämä on koulua,jota käydään yhä uudelleen,että opitaan virheet ja tullaan "oikeanlaisiksi".
Hakeudu psykiatriseen hoitoon,älä itsemurhaan!!!
ITSEMURHAA MIETTIVÄT OVAT KAIKKI AINA PSYYKKISESTI SAIRAITA,EI OLE TERVETTÄ AJATELLA OMAN ELÄMÄN LOPETTAMISTA!!!Itse olet sairas kun toisia nimittelet.
Minä olen tehnyt asiat selväksi itselleni jo kauan sitten, luopunut ruusuisista kuvitelmista ja mistään haaveista elämässäni, ja katson elämää sellaisena kuin se on, silmästä silmään.
Ihan oikeasti, en ole kiinnostunut mistään uskonnollisesta bullshitistä. Olen ateisti enkä usko mihinkään jumaliin enkä paholaisiin tai sieluihin tai sielunvaellukseen. Minulle elämä ei ole mitään muuta kuin täysin sokeaa sattumien sarjaa erilaisia biokemiallisia ja fysikaalisia reaktioita, mitkä eivät ole sen kummempia tai merkityksellisempiä kuin vaikka kiven putoaminen.
Väite "itsemurhaa miettivät ovat kaikki aina psyykkisesti sairaita, ei ole tervettä ajatella oman elämän lopettamista" ei ole mitään muuta kuin kehäpäätelmä. Jos elämällä ei ole enää mitään tarjottavanaan ja jos elämä 35 jälkeen on enää pelkkää fyysistä, sosiaalista ja muutenkin alamäkeä, niin miksi ei toimia rationaalisesti ja luovuttaa suosiolla ennenkuin saa turpaansa niin että tukka lähtee? - tee mitä haluat
Itse olet sairas kun toisia nimittelet.
Minä olen tehnyt asiat selväksi itselleni jo kauan sitten, luopunut ruusuisista kuvitelmista ja mistään haaveista elämässäni, ja katson elämää sellaisena kuin se on, silmästä silmään.
Ihan oikeasti, en ole kiinnostunut mistään uskonnollisesta bullshitistä. Olen ateisti enkä usko mihinkään jumaliin enkä paholaisiin tai sieluihin tai sielunvaellukseen. Minulle elämä ei ole mitään muuta kuin täysin sokeaa sattumien sarjaa erilaisia biokemiallisia ja fysikaalisia reaktioita, mitkä eivät ole sen kummempia tai merkityksellisempiä kuin vaikka kiven putoaminen.
Väite "itsemurhaa miettivät ovat kaikki aina psyykkisesti sairaita, ei ole tervettä ajatella oman elämän lopettamista" ei ole mitään muuta kuin kehäpäätelmä. Jos elämällä ei ole enää mitään tarjottavanaan ja jos elämä 35 jälkeen on enää pelkkää fyysistä, sosiaalista ja muutenkin alamäkeä, niin miksi ei toimia rationaalisesti ja luovuttaa suosiolla ennenkuin saa turpaansa niin että tukka lähtee?en jaksa väitellä,mutta veikkaisin että sut vietäsi suljetulle osastolle jos joku semmoinen ihminen sais tietää mietteistäsi!!
Olet sairas,mutta omapa on valintasi jos ei kiinnosta!
Ja entäpä jos kuoleman jälkeen sun elämäsi ei lopukkaan?mitäs sitten?kyllä varmaan vituttaa!!!
ensin uhoat että haluat pois,iäisyyteen,et halua olla mitään,mutta jos sitten oletkin henkenä muidenjoukossa,mitäs sitten?
Kun eihän sitä tiedä ennen kuin on sen itse todennut!!
Ja uskon että itsemurhantehneetkin pääsevät sinne,minne muutkin,hyvään paikkaan,mutta ovat levottomia,ja usein aktuvat tekoaan ihan hetken päästä kuoltuaan. - Ei sen kummempaa nimimerkkiä
tee mitä haluat kirjoitti:
en jaksa väitellä,mutta veikkaisin että sut vietäsi suljetulle osastolle jos joku semmoinen ihminen sais tietää mietteistäsi!!
Olet sairas,mutta omapa on valintasi jos ei kiinnosta!
Ja entäpä jos kuoleman jälkeen sun elämäsi ei lopukkaan?mitäs sitten?kyllä varmaan vituttaa!!!
ensin uhoat että haluat pois,iäisyyteen,et halua olla mitään,mutta jos sitten oletkin henkenä muidenjoukossa,mitäs sitten?
Kun eihän sitä tiedä ennen kuin on sen itse todennut!!
Ja uskon että itsemurhantehneetkin pääsevät sinne,minne muutkin,hyvään paikkaan,mutta ovat levottomia,ja usein aktuvat tekoaan ihan hetken päästä kuoltuaan.Tämä kädenvääntö alkoi siitä, kun joku valopää alkoi sanoa itsemurhaa pelkuruudeksi ja itsekkyydeksi. Minä asiallisesti kumosin ne väitteet, ja osoitin, että on paljon itsekkäämpää pakottaa ketään olemaan täällä ja pitää toisesta ihmisestä kiinni väkisin, ja että kuolemanpelko on ihmisen perustavimmanlaatuisin pelko, ja sen, jos minkä, voittaminen vaatii todellista rohkeutta - itsemurha on äärimmäisin _rohkeuden_ osoitus.
Sen jälkeen sain päin naamaa valtavan määrän henkilökohtaisuuksia ja hulluksi nimittelyä ja sinä haluat sulkea minut suljetulle osastolle.
Vain siksi, että olen eri mieltä kanssasi "elämän pyhyydestä".
Meillä ei ole mitään syytä olettaa, ettei elämä loppuisi kuolemaan. Kun haastatellaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat olleet kuolleina, he järjestään kertovat, että se on kuin telkkari sammuisi tai kuin töpseli vedettäisiin seinästä - ei yhtään mitään. Kuolema siis todellakin on kaiken loppu - for good.
Eli ei se tästä ainakaan pahemmaksi muutu. - Sivuhuomauttelija
Itse olet sairas kun toisia nimittelet.
Väite "itsemurhaa miettivät ovat kaikki aina psyykkisesti sairaita, ei ole tervettä ajatella oman elämän lopettamista" ei ole mitään muuta kuin kehäpäätelmä. Jos elämällä ei ole enää mitään tarjottavanaan ja jos elämä 35 jälkeen on enää pelkkää fyysistä, sosiaalista ja muutenkin alamäkeä, niin miksi ei toimia rationaalisesti ja luovuttaa suosiolla ennenkuin saa turpaansa niin että tukka lähtee?Kyllä se tukka useimmilla lähtee joka tapauksessa kun ikää tulee.. Ja joilla ei lähde, niin ainakin harmaantuu.
- kuoleman jälkeen
Tämä kädenvääntö alkoi siitä, kun joku valopää alkoi sanoa itsemurhaa pelkuruudeksi ja itsekkyydeksi. Minä asiallisesti kumosin ne väitteet, ja osoitin, että on paljon itsekkäämpää pakottaa ketään olemaan täällä ja pitää toisesta ihmisestä kiinni väkisin, ja että kuolemanpelko on ihmisen perustavimmanlaatuisin pelko, ja sen, jos minkä, voittaminen vaatii todellista rohkeutta - itsemurha on äärimmäisin _rohkeuden_ osoitus.
Sen jälkeen sain päin naamaa valtavan määrän henkilökohtaisuuksia ja hulluksi nimittelyä ja sinä haluat sulkea minut suljetulle osastolle.
Vain siksi, että olen eri mieltä kanssasi "elämän pyhyydestä".
Meillä ei ole mitään syytä olettaa, ettei elämä loppuisi kuolemaan. Kun haastatellaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat olleet kuolleina, he järjestään kertovat, että se on kuin telkkari sammuisi tai kuin töpseli vedettäisiin seinästä - ei yhtään mitään. Kuolema siis todellakin on kaiken loppu - for good.
Eli ei se tästä ainakaan pahemmaksi muutu.sanoit että kun haastatellaan kuolleena käyneitä ihmisiä,niin ne sanovat ettei ole mitään..
Mistä olet nämä "haastattelut" saanut,kun on paljon ihmisiä,jotka ovat kokeneet että siellä jatkuu elämä,ovat nähneet omaisaan vilauksetta jne.
olen siitä aivan varma,että ei tämä mailma ole vain tässä missä me olemme.
Kun kuolemme sielumme siirtyy toiseen "ulottovuuteen".sinä et kuole,vaikka "kuoeltkin täätlä".
Itse en uskaltaisi tehdä istemurhaa,koska tiedän että en kuitenkaan pääsisi ongelmia pakoon,ja eipä minulla ole mitään tarvettakaan kun elämäni on suht kunnossa.
Jos päädyt tekemään sen,mitä uhoat,niin itse kannat vastuun,mutta muista,että minä varoitin!
- Justina
Kyllä Raamatussa on tietoa,oots yhteyttäjohonkin pastoriin niin saat tarvitsemaasi tietoa. Elämää ei kannata heittää pois.
- vastausta
sinulle, mutta minulle lohtua antaa se, että uskon meille tapahtuvan sen mitä itse uskomme tapahtuvan. Itse en usko uudelleensyntymisoppiin (sielun osalta), vaan uskon "luonnonlakiin" - me maadumme maassa, mistä kasvit ja eläimet käyttävät meitä ravintonaan ja sillä tavoin synnymme uudestaan. Siis vain ruumiillisesti, emme sielullisesti. Emme siis tapaa uudelleen ensi elämässämme tällaisinaan.
- tietoa on
no onko sinulla jokin syy.. miksi olet noin elämän haluton??? onko pohjalla ehkä masennus??? aattele minulla kuoli oma lapsi puoli vuotta sitten ja niin kauheeta kun se onkin on mulla elämäni suhteen kuitenkin haluja.. mun on pakko päästä kaiken surun yli... ja alan päästäkkin mutta tiedän sen verran raamatun opeista että siellä ei kirjoiteta sellasta että ihminen uudesti syntyis.. minä olen lukenu sitä kirjaa noin 20 vuotta ja omistan 5 raamattua mutta en ole sen kummemmin uskovainen olen vaan kiinnostunut siitä kirjasta.. kuollessaan ihminen vain lakkaa olemasta.. sen kummenpia lörinöitä kertomatta.. elämä sammuu ja ihminen palaa tomuksi sillä siitä se on tehty ja siksi palataan me kaikki. piste ja aamen mutta koita ajatella elämääsi arvokkaana asiana.. sehän on lahja kuitenkin meidän täällä olo on tietenkin vaikeaa ja kellään se ei ole helppoa mutta voihan sitä itsekkin vaikuttaa miten elää.. ja kaikkiin ongelmiin takuulla saa apua nyky aikana.. jos olet elämän haluton meneppä juttelemaan jollekkin alan ammattilaiselle.. tuntemuksistasi.. miksi sinä kärsit.. mikset halua elää... meillä kaikilla voi joskus olla samanlaisia hetkittäisiä tunteitä mutta elämä voittaa kuitenkin.. näin on...
- tietosanakirja!!!
itse uskon kristinuskon raamatun lörinöihin yhtäpaljon kuin joulupukkiin.
eli joskus uskon ihan täysillä,kun niin haluan ja joskus tiedän ettei se ole kuin kuvitelmaa,jonkun ihmisen keksimä tarina.
kuka voi TODISTAA että kaikki mitä raamatussa sanotaan on LAKI?ei tasan kukaan.
uskon,että ne tapahtumat jotka siellä kerrotaan voivat pohjautua tositapahtumiin,mutta se,että siellä väitetään ettei ihminen ole kuoleman jälkeen mitään,ei ole totta.
olen ollut "tekemisissä" kuolleen veljeni kanssa,ja tiedän että hän on olemassa,tuolla jossain,ja me vielä kohtaamme kun itse siirryn tuonelaan.
on paljon ihmisiä jotka tietävät kuolemasta enemmäin kuin ylistämäsi kirja,raamattu. - aa..bb.. cc..
tietosanakirja!!! kirjoitti:
itse uskon kristinuskon raamatun lörinöihin yhtäpaljon kuin joulupukkiin.
eli joskus uskon ihan täysillä,kun niin haluan ja joskus tiedän ettei se ole kuin kuvitelmaa,jonkun ihmisen keksimä tarina.
kuka voi TODISTAA että kaikki mitä raamatussa sanotaan on LAKI?ei tasan kukaan.
uskon,että ne tapahtumat jotka siellä kerrotaan voivat pohjautua tositapahtumiin,mutta se,että siellä väitetään ettei ihminen ole kuoleman jälkeen mitään,ei ole totta.
olen ollut "tekemisissä" kuolleen veljeni kanssa,ja tiedän että hän on olemassa,tuolla jossain,ja me vielä kohtaamme kun itse siirryn tuonelaan.
on paljon ihmisiä jotka tietävät kuolemasta enemmäin kuin ylistämäsi kirja,raamattu.No joulupukkiin en oo ikinä uskonu.. eihän tässä voi kukaan todistaakkaan siitä ko laista mutta VÄITÄTKÖ
ettei siinä kirjassa niiku lakeja oo ?? tavalliset pulliaiset ku ei niitä noudata.. kyllä raamattu kertoo sen tosi asian että kuolleet eivät tiedä mitään.. jne.. jne.. minä USKON että näin on
mistä tiedät että juuri se kuollut veljesi se oli??? ..saanen kysyä siitä tuonelan elämästä???.. joko tais saisit veljeltäsi vastauksen???
no raamattu on niin ihana ja kiinnostava kirja en todellakaan tunne yhtä täsmä tietoista kirjaa ja mää luen paljon ihan tosi.. mutta ei tartte suuttua.. mullon niin paljon luku kokemusta.. ja se siitä.. lueppa ittekkin jos se sua kiusaa.. saanet vastauksia sulle niiku .. että ällyyt itekki mitä siellä sanotaan ... sori... - !!!!!!!!!!!!!!
aa..bb.. cc.. kirjoitti:
No joulupukkiin en oo ikinä uskonu.. eihän tässä voi kukaan todistaakkaan siitä ko laista mutta VÄITÄTKÖ
ettei siinä kirjassa niiku lakeja oo ?? tavalliset pulliaiset ku ei niitä noudata.. kyllä raamattu kertoo sen tosi asian että kuolleet eivät tiedä mitään.. jne.. jne.. minä USKON että näin on
mistä tiedät että juuri se kuollut veljesi se oli??? ..saanen kysyä siitä tuonelan elämästä???.. joko tais saisit veljeltäsi vastauksen???
no raamattu on niin ihana ja kiinnostava kirja en todellakaan tunne yhtä täsmä tietoista kirjaa ja mää luen paljon ihan tosi.. mutta ei tartte suuttua.. mullon niin paljon luku kokemusta.. ja se siitä.. lueppa ittekkin jos se sua kiusaa.. saanet vastauksia sulle niiku .. että ällyyt itekki mitä siellä sanotaan ... sori...TUO SUN TEKSTISIHÄN ON TODELLA ALISTAVAA JA LOUKKAAVAA!HALVENNAT KUOLLUTTA IHMISTÄ JA KYSEENALAISTAT TOISTEN ELÄMÄÄ!!!
HÄPEÄ USKOVAINEN,HÄPEÄ!!!
JOS JUMALA OLISI OLEMASSA,EI MAAILMA OLISI NIIN PIRUN PASKA PAIKKA JA EI ANTAISI "VÄÄRIEN" IHMISTEN KUOLLA!!KUTEN LAPSET!!!!
JOTEN SANONPA,ETTÄ TUO MITÄ TUOSSA JUURI VASTASIT TOISELLE,NIIN OLI TODELLA ALAVERTAINEN TEKO,HÄPEÄ.
MUTTA NIINHÄN SE AINA ON OLLUT ETTÄ USKOVAISET OVAT KAIKKEIN RÖYHKEIMPIÄ TYRKYTTÄESSÄÄN OMIA USKOMUKSIAAN!!MINÄ,MINÄ,MINÄ JA MINÄ!!!VOI V ETTÄ MEINAA KEITTÄÄ KUN JAKSAT JAUHAA RAAMATUSTA,USKOKOON KEN TAHTOO,MUTTA V...AKO SÄÄ TÄÄLLÄ SIITÄ JAUHAT JA SANOT ETTÄ "TÄMÄ ON TOTTA!!"KOSKA SINÄ ET MAALLINENIHMINEN PYSTY SANOMAAN ONKO RAAMATUSSA SANOTTU KUOLEMA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - se on...
!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
TUO SUN TEKSTISIHÄN ON TODELLA ALISTAVAA JA LOUKKAAVAA!HALVENNAT KUOLLUTTA IHMISTÄ JA KYSEENALAISTAT TOISTEN ELÄMÄÄ!!!
JOS JUMALA OLISI OLEMASSA,EI MAAILMA OLISI NIIN PIRUN PASKA PAIKKA JA EI ANTAISI "VÄÄRIEN" IHMISTEN KUOLLA!!KUTEN LAPSET!!!!
JOTEN SANONPA,ETTÄ TUO MITÄ TUOSSA JUURI VASTASIT TOISELLE,NIIN OLI TODELLA ALAVERTAINEN TEKO,HÄPEÄ.
MUTTA NIINHÄN SE AINA ON OLLUT ETTÄ USKOVAISET OVAT KAIKKEIN RÖYHKEIMPIÄ TYRKYTTÄESSÄÄN OMIA USKOMUKSIAAN!!MINÄ,MINÄ,MINÄ JA MINÄ!!!VOI V ETTÄ MEINAA KEITTÄÄ KUN JAKSAT JAUHAA RAAMATUSTA,USKOKOON KEN TAHTOO,MUTTA V...AKO SÄÄ TÄÄLLÄ SIITÄ JAUHAT JA SANOT ETTÄ "TÄMÄ ON TOTTA!!"KOSKA SINÄ ET MAALLINENIHMINEN PYSTY SANOMAAN ONKO RAAMATUSSA SANOTTU KUOLEMA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!turhaan täällä kukaan sanoo mikä on totta ja mikä ei,jokainen uskokoon raamattuun tai mihin vain.
mutta on väärin sanoa että raamatun tekstit on totta,se on vain niinden mieleipide jotka siihen uskoo.
kukaan ei voi sanoa ettei kuoleman jälkeen ole mitään,pelkän kirjan perusteella.
ja onhan pappejakin jotka vakuuttavat tuonpuoleisen elämän olemassa olon.
kuka siis pysyy pitämään itseään niin yli-ihmisenä,että voi vannoa,ettei kuoleman jälkeen ole mitään?
ja ihmiset on kautta aikojen olleet tekemisissä kuolleiden kanssa,kuinka sitten se on mahdollista jos kerta kuollema on tyhjyyttä,ei mitään,kysynpä vaan? - millä tavalla.. muka???
!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
TUO SUN TEKSTISIHÄN ON TODELLA ALISTAVAA JA LOUKKAAVAA!HALVENNAT KUOLLUTTA IHMISTÄ JA KYSEENALAISTAT TOISTEN ELÄMÄÄ!!!
MUTTA NIINHÄN SE AINA ON OLLUT ETTÄ USKOVAISET OVAT KAIKKEIN RÖYHKEIMPIÄ TYRKYTTÄESSÄÄN OMIA USKOMUKSIAAN!!MINÄ,MINÄ,MINÄ JA MINÄ!!!VOI V ETTÄ MEINAA KEITTÄÄ KUN JAKSAT JAUHAA RAAMATUSTA,USKOKOON KEN TAHTOO,MUTTA V...AKO SÄÄ TÄÄLLÄ SIITÄ JAUHAT JA SANOT ETTÄ "TÄMÄ ON TOTTA!!"KOSKA SINÄ ET MAALLINENIHMINEN PYSTY SANOMAAN ONKO RAAMATUSSA SANOTTU KUOLEMA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Miten niin halvennan kuollutta..?? no kato empä oo vielä kuollu ja eipä oo kukaan tullu kertomaan
MINÄ EN OLE USKOVAINEN,, joten tokkopa tarttee hävetä yhtikäs mitään..
no siitä asiasta ollaan tasan eri mieltä.. tosta kuolemasta kuka kuolee nyt ja kuka joskus muulloin..
mutta elääkö sulla joku ehkä niin vanha että tiiät mistä puhut..??
HEI minä en tasan tarkkaan häpeä yhtikäs mitään ..onkohan sulla kaikki kotona?? siis ittelläs..vastaukseni on niiku isoon kirjaan on kirjoitettu.. ja jos sua ei miellytä ei voi mittään.. minähän en niitä oo kirjoittanut.. sen varmaan tiijätki vain jos oot lukenu kirjaa???
tokkopa
ja minä en oo uskovainen ja minä minä minä?? taitaa tulla pupu pöksyyn sinun laisella minähän kerroin vain faktat mitä tiiän kaippa se sun kaltaselle on liikaa ku et parempaan pysty???
siis minä uskon ennemmin raamatun perustelun kuolemalle OLISKO JOTAIN PAREMPAA TARJOLLA
ANNA TULLA VAAN ja just niiku faktoja sitte koska mikään hölyn pöly ei todellakaan kiinnosta..
ja ittes takia sulle henkilö kohtaisesti mene jutteleen jollekkin!! tokkopa raamattua sie pystyt kumoamaan.. millään tavalla.. SIELLÄ ON TOTTUUS - totuus ei ahista
millä tavalla.. muka??? kirjoitti:
Miten niin halvennan kuollutta..?? no kato empä oo vielä kuollu ja eipä oo kukaan tullu kertomaan
MINÄ EN OLE USKOVAINEN,, joten tokkopa tarttee hävetä yhtikäs mitään..
no siitä asiasta ollaan tasan eri mieltä.. tosta kuolemasta kuka kuolee nyt ja kuka joskus muulloin..
mutta elääkö sulla joku ehkä niin vanha että tiiät mistä puhut..??
HEI minä en tasan tarkkaan häpeä yhtikäs mitään ..onkohan sulla kaikki kotona?? siis ittelläs..vastaukseni on niiku isoon kirjaan on kirjoitettu.. ja jos sua ei miellytä ei voi mittään.. minähän en niitä oo kirjoittanut.. sen varmaan tiijätki vain jos oot lukenu kirjaa???
tokkopa
ja minä en oo uskovainen ja minä minä minä?? taitaa tulla pupu pöksyyn sinun laisella minähän kerroin vain faktat mitä tiiän kaippa se sun kaltaselle on liikaa ku et parempaan pysty???
siis minä uskon ennemmin raamatun perustelun kuolemalle OLISKO JOTAIN PAREMPAA TARJOLLA
ANNA TULLA VAAN ja just niiku faktoja sitte koska mikään hölyn pöly ei todellakaan kiinnosta..
ja ittes takia sulle henkilö kohtaisesti mene jutteleen jollekkin!! tokkopa raamattua sie pystyt kumoamaan.. millään tavalla.. SIELLÄ ON TOTTUUSHieno homma. kun ei-uskovaksi julistautuva uskaltaa rähinöinniostä huolimatta puhua "ison kirjan" puolesta..:) Itte oon uskonu vainajien olemassaoloon ja sensemmoseen hupatukseen aikoinani, kävin meedioistunnoissa, missä meedio sai "viestejä rajan takaa" läsnä oleville omaisille.Joo, olihan se siistiä touhua ja muakin höynättiin mukaan, että ois niinku mediumistisia kykyjä, vois vaikka meedio kehittyä meitsistäkin.. Olipa se tosi imartelevaa pienelle ihmiselle..Hain elämän ja kuoleman kysymyksiin vastuksia sieltä ja täältä, myös Raamatusta.Oli puurot ja vellit sekaisin. Omiin paniikkioireisiin löytyyi hieno ratkaisu...juu, mä olin elänyt niin huonosti entisen elämän, että nyt piti oppia tällasesta painajaisesta jotain..Läheisiäkin oli kuollut, mutta eipä mulle viestejä kuitenkaan lähetelty. Aloin vajota syvemmälle tähän meedio- ja jälleensyntymistouhuun. Aloin harjoitella ottamaan vastaan itsekin viestejä. Rupesin saamaan viestejä automaattikirjoituksella, itselleni ja läheisilleni "opastuksesksi".Vaikutti aluksi hyvältä..Kerran sitten kysyin jotain tärkeää asiaa, en muista tarkkaan..Ja se "henkiopas" valehtelikin...seuraava viesti tulikin ivalliseen sävyyn, että eivätkö olekin mukavia nämä enkelit, kun osaavat valehdella. Silloin alkoi karsia, että ei helevetti, tämä ei ole oikeaa touhua.Aloin tutkia Raamattua, siellä puhutaan hyvin paljon vainaja-, tietäjä- ja riivaajahengistä sekä kielletään olemasta niihin yhteydessä..ihan ihmisen omaksi parhaaksi.Koska ne ovat "paholaisen asianajajia" ja ohjaavat ihmistä harhaan kaikin keinoin, valehdellen, petkuttaen ja imarrellen, ihminen kun ON luonnoltaan KUITENKIN ylpeä ja turhamainen...Aloin tajuta, että nämä "vainajat" olivat paholaisen valhetta..se kun kykenee tekeytymään moneksi.Tällä kaikella petkutuksella ainoa pyrkimys, että ihminen EI USKOISI JEESUKSEEN ja saisi syntejään anteeksi, vaan joutuisi ikuiseen kadotukseen. Tiedän ja tunnen ihmisiä, jotka ovat kyseisiä asioita harrastaneet ja ajautuneet hulluuteen (jota ei mielisairaaloissa paranneta - itse siellä työskentelen nimittäin..), jotkut ovat tappaneet itsensä.. Tässä en KETÄÄN halua irvailla tms., uskokoon kukin miten lystää.
HALUAN VAIN KERTOA LYHYKÄISESTI OMAN NÄKEMYKSENI, koluttuani elämänfilosofioita ja eri uskontoja läpi ja sitten vielä tämä new-agesekoitus (meediot, jälleensyntymisoppi jne.) Raamatun avulla lopulta pääsin asioista selvyyteen ja olen "sinut" kuoleman edessä. Paniikkihäiriökin parani, eikä syy ollutkaan edellisessä elämässä vaan ihan omassa lapsuudessa, mitä olin kokenut kaikkee traumaattista. Raamatussa sanotaan "totuus on tekevä teidät vapaiksi"..Kyllä se totuus on vaikeaa ja kivuliast kohdata itsestä varsinkin, että ei olekaan niin "hyvä" ..tajuaa, että itse on vastuussa teoistaan ja valinnoistaan.Se kipeän menneisyyden kohtaaminen, itseäni vahingoittaneille anteeksiantaminen, ei se helppo nakki ole...Jos joku väittää anteeksiantoa luusereiden hommaksi, niin kokeilkoon. On helvetin HELPPOA hautoa viha, katkeruutta ja kostoa, märehtiä itsesäälissä ja sairastuttaa itsensä lopulta psyykkisesti sitä rataa..Mutta yritäpä antaa sydämestäsi ateeksi, ja varsinkin, jos toinen ei påyydä anteeksi.Siihen tarvitaankin ja munaa..oikeanlaista nöyryyttä.Sellainen ihminen on todella vahva, se uskaltaa seisoa suorana ja katsoa vihollista silmiin.Totuus teki minut vapaaksi...kuten niin monen muunkin kohdalla on käynyt..Elämässä on vaikeuksia, mutta ne on tarkoitettu voitettaviksi.Eikä tää ole klishee.. kun olen elämässä niin monet kerrat turpiin saanut, eri tavoin ja eri tahoilta..Että jos jollain on tosi vaikeeta, ei tarvi ajatella ja luulla, että tyhjää vain höpisen. Kyllä se paholainen nauraa ja pahasti, aina kun joku onneton ihmislapsi elämänsä päättää.Ja Jeesus itkee.. Uskoo, ken tahtoo... - sitä vaan että
totuus ei ahista kirjoitti:
Hieno homma. kun ei-uskovaksi julistautuva uskaltaa rähinöinniostä huolimatta puhua "ison kirjan" puolesta..:) Itte oon uskonu vainajien olemassaoloon ja sensemmoseen hupatukseen aikoinani, kävin meedioistunnoissa, missä meedio sai "viestejä rajan takaa" läsnä oleville omaisille.Joo, olihan se siistiä touhua ja muakin höynättiin mukaan, että ois niinku mediumistisia kykyjä, vois vaikka meedio kehittyä meitsistäkin.. Olipa se tosi imartelevaa pienelle ihmiselle..Hain elämän ja kuoleman kysymyksiin vastuksia sieltä ja täältä, myös Raamatusta.Oli puurot ja vellit sekaisin. Omiin paniikkioireisiin löytyyi hieno ratkaisu...juu, mä olin elänyt niin huonosti entisen elämän, että nyt piti oppia tällasesta painajaisesta jotain..Läheisiäkin oli kuollut, mutta eipä mulle viestejä kuitenkaan lähetelty. Aloin vajota syvemmälle tähän meedio- ja jälleensyntymistouhuun. Aloin harjoitella ottamaan vastaan itsekin viestejä. Rupesin saamaan viestejä automaattikirjoituksella, itselleni ja läheisilleni "opastuksesksi".Vaikutti aluksi hyvältä..Kerran sitten kysyin jotain tärkeää asiaa, en muista tarkkaan..Ja se "henkiopas" valehtelikin...seuraava viesti tulikin ivalliseen sävyyn, että eivätkö olekin mukavia nämä enkelit, kun osaavat valehdella. Silloin alkoi karsia, että ei helevetti, tämä ei ole oikeaa touhua.Aloin tutkia Raamattua, siellä puhutaan hyvin paljon vainaja-, tietäjä- ja riivaajahengistä sekä kielletään olemasta niihin yhteydessä..ihan ihmisen omaksi parhaaksi.Koska ne ovat "paholaisen asianajajia" ja ohjaavat ihmistä harhaan kaikin keinoin, valehdellen, petkuttaen ja imarrellen, ihminen kun ON luonnoltaan KUITENKIN ylpeä ja turhamainen...Aloin tajuta, että nämä "vainajat" olivat paholaisen valhetta..se kun kykenee tekeytymään moneksi.Tällä kaikella petkutuksella ainoa pyrkimys, että ihminen EI USKOISI JEESUKSEEN ja saisi syntejään anteeksi, vaan joutuisi ikuiseen kadotukseen. Tiedän ja tunnen ihmisiä, jotka ovat kyseisiä asioita harrastaneet ja ajautuneet hulluuteen (jota ei mielisairaaloissa paranneta - itse siellä työskentelen nimittäin..), jotkut ovat tappaneet itsensä.. Tässä en KETÄÄN halua irvailla tms., uskokoon kukin miten lystää.
HALUAN VAIN KERTOA LYHYKÄISESTI OMAN NÄKEMYKSENI, koluttuani elämänfilosofioita ja eri uskontoja läpi ja sitten vielä tämä new-agesekoitus (meediot, jälleensyntymisoppi jne.) Raamatun avulla lopulta pääsin asioista selvyyteen ja olen "sinut" kuoleman edessä. Paniikkihäiriökin parani, eikä syy ollutkaan edellisessä elämässä vaan ihan omassa lapsuudessa, mitä olin kokenut kaikkee traumaattista. Raamatussa sanotaan "totuus on tekevä teidät vapaiksi"..Kyllä se totuus on vaikeaa ja kivuliast kohdata itsestä varsinkin, että ei olekaan niin "hyvä" ..tajuaa, että itse on vastuussa teoistaan ja valinnoistaan.Se kipeän menneisyyden kohtaaminen, itseäni vahingoittaneille anteeksiantaminen, ei se helppo nakki ole...Jos joku väittää anteeksiantoa luusereiden hommaksi, niin kokeilkoon. On helvetin HELPPOA hautoa viha, katkeruutta ja kostoa, märehtiä itsesäälissä ja sairastuttaa itsensä lopulta psyykkisesti sitä rataa..Mutta yritäpä antaa sydämestäsi ateeksi, ja varsinkin, jos toinen ei påyydä anteeksi.Siihen tarvitaankin ja munaa..oikeanlaista nöyryyttä.Sellainen ihminen on todella vahva, se uskaltaa seisoa suorana ja katsoa vihollista silmiin.Totuus teki minut vapaaksi...kuten niin monen muunkin kohdalla on käynyt..Elämässä on vaikeuksia, mutta ne on tarkoitettu voitettaviksi.Eikä tää ole klishee.. kun olen elämässä niin monet kerrat turpiin saanut, eri tavoin ja eri tahoilta..Että jos jollain on tosi vaikeeta, ei tarvi ajatella ja luulla, että tyhjää vain höpisen. Kyllä se paholainen nauraa ja pahasti, aina kun joku onneton ihmislapsi elämänsä päättää.Ja Jeesus itkee.. Uskoo, ken tahtoo...Henkiviestien vastaanottamisesta eli kanavoinnista, miten aloit harjoitella sitä? Luitko mistään oppaista neuvoa? Otitko huomioon sen miten oma mielialasi, keskittyminen, kenties negatiiviset ajatukset, väsynyt olo ym. tekijät vaikuttivat siihen viestien vastaanottoon. Jos kerran tuli valheellista viestiä, niin arvatenkaan se ei ollut enää sama lähde kuin mitä alun perin kanavoit. Jokin mielessäsi ollut "epätasapaino" sai sen negatiivisen viestittäjän pääsemään lävitse. Jos kanavoinnin osaa ja tietää siihen liittyvät asiat, niin silloin osaa varmistaa sen etteivät mitkään teeskentelijähenget pääse tekeytymään positiivisiksi lähteiksi. Mutta jos alkoi kanavointi ahistamaan ja lopetit sen, niin eihän siinä mitään kummempaa sitten.
- ..se totuus ei edellenkään ...
sitä vaan että kirjoitti:
Henkiviestien vastaanottamisesta eli kanavoinnista, miten aloit harjoitella sitä? Luitko mistään oppaista neuvoa? Otitko huomioon sen miten oma mielialasi, keskittyminen, kenties negatiiviset ajatukset, väsynyt olo ym. tekijät vaikuttivat siihen viestien vastaanottoon. Jos kerran tuli valheellista viestiä, niin arvatenkaan se ei ollut enää sama lähde kuin mitä alun perin kanavoit. Jokin mielessäsi ollut "epätasapaino" sai sen negatiivisen viestittäjän pääsemään lävitse. Jos kanavoinnin osaa ja tietää siihen liittyvät asiat, niin silloin osaa varmistaa sen etteivät mitkään teeskentelijähenget pääse tekeytymään positiivisiksi lähteiksi. Mutta jos alkoi kanavointi ahistamaan ja lopetit sen, niin eihän siinä mitään kummempaa sitten.
Kyllä siinä vuosien aikana tuli jos mitä kirjaa ahmittua ja käytyä edistyneempien "opissa" ja tentattavana. Jälkeenpäin tajusin erään tosi mielenkiintoisen seikan eräästä tilanteesta, jossa mua "hiilattiin" ja sitten porukalla "rukoiltiin"/meditoitiin/hiljennyttiin.Näin silmät kiinni ollessani kolmion, kristillisyyden symbolin (jota en silloin edes ajatellut enkä ollut mikään "uskovainen") Kamut kyselivät, olinko nähnyt mitään, ja kerroin...Hiljaa olivat. Heikäläisten kirjallisuudessahan "jumaluus" tms. esitetään toisin päin olevana kolmiona...(hyvä silmäkö se sitten oli..)Kuten satanistit ym. kääntävät myös ristin ylösalaisin, pilkatakseen kristittyjen Jumalaa ja Jeesusta.Nämä palat loksahtelivat vasta myöhemmin kohdalleen mielessäni. Ei näitä henkimaailman asioita ihminen VOI hallita, tämä on juuri se suuri valhe, että uskotellaan ihmisen voivan "hallita" tai "valita", minkä henkien kanssa on tekemisissä. Ajan kuluessa huomasin hirvittävän kateuden näiden eri meedioiden ym. rajatietoa/okultismia harjoittavien välillä. Kerran eräs mies, joka oli alan "kouluttaja" eräällä osa-alueella..huh! Minä otin yhteyttä saadakseni ohjausta, kerroin enneunista ym. kokemuksistani. Ukko pyysi soittamaan seuraavana iltana. Minähän soitin.Guru oli päissään kuin ellun kana ja alkoi haukkua, arvostella ja vähätellä "mikä SINÄ muka LUULET olevasi..MINÄ olen sitä ja tätä.." Ja käskipä lopuksi tulla luokseen, tarjoaisi kuulema isoa patukkaa..Tekeekö "hyvien henkien" kanssa "työskentelevä" tuollaista.. Että semmonen tapaus. Toinen karski esimerkki, kun aloin lukea Raamattua ja pohtia asioita juurtajaksain..Eräässä tilanteessa, julkisella paikalla, menin ystävällisessä hengessä keskustelemaan paikkakuntamme (suuri kaupunki) "päämeedion" kanssa. Kun aloin puhua Jeesuksesta ja tuoda esille arkoja kysymyksiä, tämä "hyvä ihminen" ja meedio/ihmisten auttaja, sähisi raivosta ja kirosi minua. Sanoi saatanan olevan minussa...;) Pelkohan se panee ihmisen tuolleen käyttäytymään. Kyllä kokonaisvaltainen kokemukseni näissä porukoissa ja näistä kokemuksista on pitkän tien tulos ja en voi uskoa minkään "hyvien henkien" olevan siinä takana..vaikka se siltä SAATTAISI näyttääkin.Ja Raamattu puhuu myös asian puolesta.. Olen itse psykiatrisessa hoitotyössä ja näen näitä ihmisiä hoidossa, heillä on tullut mt-ongelmia näiden puuhastelujen seurauksena..ja paljon muuta ongelmaa. Mitä "pidemmälle" ihminen pääsee tällä tiellä, sitä vaikeampia oireita tulee..Mitäpä se paholainen ilmatteeksi antaisi..Olen todella surullinen, jos ihmiset lähtevät tälle tielle, sillä sen kauniin verhon takana tulee vastaan pitemmän päälle ikäviä yllätyksiä..Monet ymmärtävät sen liian myöhään, ja se on surullista. "etsivä löytää.." :)
- uusi tie
Itsemurha on loppu! Se ei ole mikään ratkaisu. Yleensä itsemurhan tekijä on syvästi masentunut, mutta myös perusluonteeltaan itsekäs ihminen. Yksinäisyys ja oman navan ympärillä pyöriminen lisäävät riskiä, joten avaapa ne silmät oikeasti ja katsele ympärillesi. Unohda itsesi hetkeksi, niin kipukin helpottaa.
Ja varsinaisena vastauksena kysymyksiisi: Etsi Raamattu käsiisi. Pyydä vaikka kaverilta lainaan tai kysy kirkosta. Raamatussa sanotaan, että Jeesus on tie ja totuus ja elämä. En ole mikään "uskovainen hihhuli", joten ei kannata suhtautua ylimielisesti tähän kommenttiin. Olin itsekin masentunut, mutta pyysin apua, niin ihmisiltä kuin Jumalalta. Ja kuten Jeesus on luvannut, pyytävä saa ja kolkuttavalle avataan. Jumala on sen verran ovela veikko, että jos pyydät häneltä kuolemaa, hän todennäköisesti tarjoaa sinulle toisenlaista elämää.
Miksihän siihen Raamattuun on niin vaikea tarttua? Sehän on vain kirja. Mutta se on kirja elämästä, joten masentuneen, itsemurhaa miettivän ihmisen voi olla vaikeaa aluksi sitä lukea. Mutta usko pois, se on hyvä kirja! Suosittelen aloittamaan evankeliumeista. - Kafka Franz
Vuosia vanhaan aiheeseen palaan. En edes muista olenko joku kirjoittajista tässä aiheessa, mutta jotkut kirjoitukset ovat hieman minun tyylisiäni.
Nostan tätä aihetta siksi, että itse olen keksinyt ratkaisun, että itsemurhalle on myös vaihtoehto, eikä sen tarvitse aina olla se jeesus.
Ratkaisu on koko ajan siinä silmien edessä.
Pitää vaan hylätä kaikki opetetut arvot, ja alkaa nauttia elämästä sellaisilla arvoilla, mitkä on niitä OMIA arvoja. Mitä sen sitten on väliä jos kaikki menee niinsanotusti päin emätintä, ja paheksuntaa riittää joka suunnalta, mutta jos itsemurhan voi välttää vaikka sillä, niin eikö se ole kuitenkin silloin parempi vaihtoehto. - JK
KYLLÄ IHMINEN LAKKA AOLEMASTA
- Hitto vieköön..
^^ Mitä hitsiä sitä tyrkyttämään jotain ITSEMURHAOPASTA henkilölle, joka on löytänyt jo keinon SELVITÄ elämässään..!!
Itsemurhien lietsontaa täällä käydään, enkä usko että on aivan laillista tuokaan..!! - Jokujostain
Itsemurha ei ole laitonta Suomessa. Itsemurhaan yllyttäminen tai avustaminen ei myöskään ole laitonta. Neuvon antaminen ei ole laitonta. Edes toisen ihmisen surmaamisen suunnittelu ei myöskään Suomessa toistaiseksi ole laitonta!
http://www.riksdagen.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_80_2005_p.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110696-yle-palkkamurhan-saa-tilata-ilman-rangaistusta-suomessa
Myöskään Raamatussa ei tuomita itsemurhaajia. "Älä tapa" tarkoittaa nimen omaan TOISEN Israelilaisen tappamista! Jeesus ei tuominnut saarnoissaan ikinä itsemurhaajia mutta VAROITTI sen sijaan toisen kanssaihmisen tuomitsemisesta!
Ota faktoista selkoa ennenkuin alat riehua täällä kivien ja leimakirveiden kanssa! Rauhallinen kuolema voisi hyvinkin ehkäistä esim tällaisia joukkomurhia, jolloin koko perheen ei ole pakko kuolla yhden yksilön häiriöikäytöksen, sairauden tai esim velkojen takia!
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/10/1418623/poliisi-isa-surmasi-perheensa-varkaudessa
Väkisin hengissä pitäminen vastoin tahtoa on sitäpaitsi KIDUTUSTA!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482519Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742507Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321887Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1031739Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231185Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön57922