Tähän saakka olemme lukeneet miten Jeesus aina lähti fariseusten vainottua häntä, luulen että Hän pelkäsi. Muistin tueksi Joh:6:15, 7:19, 30, 36, 53, 20, 22, 8:37, 9:59) Mutta nyt siis loppuja Johanneksen evevakeliumista, jakeet 11-30"mutta Maria seisoi hautakammion ulkopuolella ja itki. Itkiessään hän kurkisti hautakammioon ja näki kaksi valkopukuista enkeliä istumassa siinä, missä Jeesuksen ruumis oli ollut. Nämä kysyivät häneltä:"nainen mitä sinä itket? Ketä etsit?" Maria luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi:"Herra, jos sinä olet vienyt hänet pois, sano minulle, minne olet pannut hänet, niin minä haen hänet." Jeesus sanoi hänelle:"Maria! Tämä kääntyi ja sanoi hänelle heprean kielellä:"Rabbuuni!"-se tarkoittaa opettaja. Jeesus sanoi hänelle:"Älä pidä minusta kiinni. minä en ole vielä mennyt Isäni luo. Mutta mene veljieni luo ja sano heille, että minä menen ylös minun Isäni ja teidän Isänne luo, minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo." Magdalan Maria meni ilmoittamaan opetuslapsille:"Minä olen nähnyt Herran!" Ja hän kertoi mitä Herra oli hänelle sanonut.
Silloin Jeesus tuli astui heidän keskelleen, ja sanoi heille:"rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin minäkin lähetän teidät. Näin sanottuaan Hän puhalsi heihin ja sanoi heille:"Ottakaa vastaan Pyhä Henki."
Joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut, joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
JEESUS JA TUOMAS
Mutta Tuomas, joka oli yksi niistä 12.sta, ei ollut heidän kanssaan, kun Jeesus tuli. Niin toiset opetuslapset kertoivat hänelle:"Me olemme nähneet Herran."
Mutta hän sanoi heille:"Jos en näe naulanreikiä hänen käsissään, minä en usko." 8 päivän kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas sisällä, ja Tuomas oli heidän kanssaan. Niin Jeesus tuli ovien ollessa lukittuina, juutalaisten pelosta, astui heidän keskelleen ja sanoi:"Rauha teille! sitten Hän sanoi Tuomaalle:"Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni. Ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni. Älä ole epäuskoinen vaan uskova!" Tuomas vastasi Hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle:"onnellisia ovat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat."
TÄMÄN EVANKELIUMIN TARKOITUS
Paljon muutakin tunnustekoja, joista ei ole kirjoitettu tässä kirjassa, Jeesus teki opetuslastensa nähden.
Mutta nämä ovat kirjoitettu, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimessään."
Johanneksen evankeliumi
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663185
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262233Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631137