Johanneksen evankeliumi

Tähän saakka olemme lukeneet miten Jeesus aina lähti fariseusten vainottua häntä, luulen että Hän pelkäsi. Muistin tueksi Joh:6:15, 7:19, 30, 36, 53, 20, 22, 8:37, 9:59) Mutta nyt siis loppuja Johanneksen evevakeliumista, jakeet 11-30"mutta Maria seisoi hautakammion ulkopuolella ja itki. Itkiessään hän kurkisti hautakammioon ja näki kaksi valkopukuista enkeliä istumassa siinä, missä Jeesuksen ruumis oli ollut. Nämä kysyivät häneltä:"nainen mitä sinä itket? Ketä etsit?" Maria luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi:"Herra, jos sinä olet vienyt hänet pois, sano minulle, minne olet pannut hänet, niin minä haen hänet." Jeesus sanoi hänelle:"Maria! Tämä kääntyi ja sanoi hänelle heprean kielellä:"Rabbuuni!"-se tarkoittaa opettaja. Jeesus sanoi hänelle:"Älä pidä minusta kiinni. minä en ole vielä mennyt Isäni luo. Mutta mene veljieni luo ja sano heille, että minä menen ylös minun Isäni ja teidän Isänne luo, minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo." Magdalan Maria meni ilmoittamaan opetuslapsille:"Minä olen nähnyt Herran!" Ja hän kertoi mitä Herra oli hänelle sanonut.
Silloin Jeesus tuli astui heidän keskelleen, ja sanoi heille:"rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin minäkin lähetän teidät. Näin sanottuaan Hän puhalsi heihin ja sanoi heille:"Ottakaa vastaan Pyhä Henki."
Joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut, joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
JEESUS JA TUOMAS
Mutta Tuomas, joka oli yksi niistä 12.sta, ei ollut heidän kanssaan, kun Jeesus tuli. Niin toiset opetuslapset kertoivat hänelle:"Me olemme nähneet Herran."
Mutta hän sanoi heille:"Jos en näe naulanreikiä hänen käsissään, minä en usko." 8 päivän kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas sisällä, ja Tuomas oli heidän kanssaan. Niin Jeesus tuli ovien ollessa lukittuina, juutalaisten pelosta, astui heidän keskelleen ja sanoi:"Rauha teille! sitten Hän sanoi Tuomaalle:"Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni. Ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni. Älä ole epäuskoinen vaan uskova!" Tuomas vastasi Hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle:"onnellisia ovat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat."
TÄMÄN EVANKELIUMIN TARKOITUS
Paljon muutakin tunnustekoja, joista ei ole kirjoitettu tässä kirjassa, Jeesus teki opetuslastensa nähden.
Mutta nämä ovat kirjoitettu, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimessään."

0

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

        Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
        Maailman menoa
        317
        7210
      2. Kiitos, kun paljastit

        Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
        Ikävä
        58
        2194
      3. Missä hiton pippaloissa

        Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
        Ikävä
        33
        1611
      4. Olen miettinyt sinua tänään

        Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
        Tunteet
        27
        1439
      5. Kysymystä pukkaa

        Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
        Ikävä
        111
        1153
      6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

        Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
        Sanaristikot
        72
        1135
      7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

        Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
        Hindulaisuus
        335
        1026
      8. Suviseurat

        Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
        Hyrynsalmi
        15
        873
      9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

        Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
        Ikävä
        50
        865
      10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

        Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
        Maailman menoa
        274
        787
      Aihe