Parhaat Nessun Dormat täällä

nyt repeää

lista

1. Jussi Björling
2.Paul Potts
3.Pavarotti
4.Mario lanza
5. P domingo

Listasta saa kiistellä, mutta esim minusta Potts päihittää vaan Pavarotinkin.On huonompi mutta päihittää silti kokonaisuudessaan sillä mitä Paul on.

11

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiiihheeh

      Ai että Potts päihittää Pavarottin?? Kuten myös Björling..Ja tää oli varmaan kans ammattilaisen mielipide :DDD Älä..kuolen nauruun!!!

      • ja on erittäin

        kokeneen oopperanystävän vankka mielipde.

        Olen Pottsin takana kokonaisuudessaan.


        Ja Pavarottinkin mielestä Jussi Björlin oli se paras. Ihan ykkönen- ja olen samaa mieltä.


      • molemmat teille

      • ja toinen-Jussi tulee

      • universumin

      • ihan surkea

      • Tietäjää

      • nih!!!
        Tietäjää kirjoitti:

        Ohan noilla nyt aivan eri tilat ja laitteetkin mihin laulaa.. Ei taida mikään talent studio olla paras paikka oopperan lauluun ja eikä mikkikään hääppönen ollut :D

        Jussi Björlingin aikaan äänitystekniikka , mikrofonit yms. oli pikkaisen surkeampaa luokkaa , kuin tänäpäivänä. Laitteet on kehittyneet niistä ajoista valtavasti.
        Sorry vaan, mutta oikeat tenorit laulaa Metsäperän suohon ja syvälle.


      • niin??
        nih!!! kirjoitti:

        Jussi Björlingin aikaan äänitystekniikka , mikrofonit yms. oli pikkaisen surkeampaa luokkaa , kuin tänäpäivänä. Laitteet on kehittyneet niistä ajoista valtavasti.
        Sorry vaan, mutta oikeat tenorit laulaa Metsäperän suohon ja syvälle.

        Entä jos laulaa?? Onkohan tää Metsäperä ehkä väittänyt itse jotain muuta? Onko se niin että teidän ammattilaisten (heh) mielestä vain 'oikeat' tenorit saavat astua julkisuuteen joilla rinnassaan tarra 'olenharrastanutklassistamusiikkia50vuotta'? Minulle, ja suosionosoituksista päätellen monelle muullekkin, riittää että pidän jonkun laulajan äänestä, eli ihan sama sille kuka laulaa teknisessä mielessä kenetkin suohon mutta tuollaista ääntä he eivät saa millään oppitunneilla itselleen! En ole ainakaan ennen kenelläkään vastaavaanlaista voimakasta ja kaunista tenoriääntä kuullut. Olkoon se teistä sitten minkä nisäkkään ääntämistä tahdotte ja olen minä sitten teidän mielestänne mikä juntti tahansa :D Eli ei tarvitse pyydellä anteeksi! (miksi pyydät?) En minäkään anteeksipyydä teiltä mitään, en edes musiikkimakuani.


    • A.G.

      Jussi Björling vakuuttaa yksinomaan overtoneissa, muutoin hänen äänensä on ohut ja jopa läpitunkeva. Teknisesti Jussi on maailman paras, tulkinta taasen avutonta. Di Stefanon ja Giglin kaltaiset suurudet sensijaan laulavat sielullaan, he koskettavat ja säväyttävät muutoinkin kuin Nessun Dorman viimeisessä vincerossa. Jos nyt tästä aariasta yksinomaan halutaan puhua, ovat Mario del Monaco ja Franco Corelli sen ehdottomia valtiaita.

    • eccoco

      paras maailman kautta aikojen on domingo,kuunelkaa esim no puede ser ja amor vida de mi vida ja monia muita ja verratkaa kaikkia ja missä oli fritz wunderlich "kaunis/nätti"(caro mi..) ääni,huh mitä äänentuntijoita vai onks muistot pelissä?? pava tosin laulaa parhaiten caruson siis kappale ei ihminen tosin tiesitte jo.doma on vaa paras.ja paul potts on huippu pavan jatke siinä mis rolando villazon on doman paljon puuttuu mut niinku peter lindroos sano(kuollu)doman palo ja ääni ja karisma ja josen sametti siin se on pavan kirkkaus tosin mun juttu pava siis ni siin olis täydellinen tenori toki ny on jo mr'Placido Domingo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe