Mitä kuuluu nykyään Sääksjärven kylälle? On mahtanut tienoot muuttua siitä kun itse asuin 70-luvulla kyseissä kylässä. Vieläkö lienee kyläkoulun entinen huippumukava opettaja P.Lallukka olla elävien kirjoissa vai joko on pilven päällä pianoa ja nokkahuilua soittelemassa? Asuneeko kylällä vielä Peltomaa, Ruponen, Metsä, Leino, Alen, Rosti, Häkkinen, Kolu, Takala ynm. nimisiä ihmisiä?
Sääksjärvi
4
1827
Vastaukset
- reilustikin
Kyllähän siellä niitä asuu ja uusiakin on. Mikset mene katsomaan, jos tuttujasi on siellä.
- siittola1
Onhan siellä Hanenin autokorjaamo ja sukulaisiakin asuu siellä lähellä. Peltoa riittää vaikka toisille jaettavaksi.
- hurjasteleva
Siellä on levotonta nykyää
- Anonyymi
Kyllä näistä nimistä vielä muutama täällä on...Alue on jonkin verran muuttunut vuosien varrella..uusia okt-taloja tullut ja vanhoihin taloihin on asukkaita vaihtunut...todella mukava kylä asustella..
muutama k***pää asukasta täällä on jotka ei halua tienhoitoon osallistua ja kehuskelevat "maasturillaan"...
Ja toki pitää tottuu siihen että on haja-asutusalue kyseessä ja villi luontokin on lähellä, täällä on myös petoeläimiä..ahmaa, ilvestä, mäyriä, supikoiraa, karhuja ja susia...useamman vuoden liikuskelleet alueella...muutaman kerran löytynyt hirvieläimen raatoja kun käynyt kävelemässä metsissä ja pelloilla. Järven pohjoispuolella olevissa metsissä on ollut. Jäljistä päätellen sudet ollut asialla. Alueelta on muutamalla asukkaalla varma näköhavaintokin. Tätä ei vaan huudella kun eivät ole häiriöksi olleet ja väistää ihmistä..
Alueella on myös harmaahaikaroita havaittu ja maakotka.
Jos tykkää valokuvailla luontoa niin tämä on kaunis alue siihen harrastukseen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko252205Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy162163Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1571758Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82231271Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1241251Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861134Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661055Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.98924Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70862- 80853