Olkaa kuin Jumala

Luuk.6:36 Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa.

Ja alla vähän mallia miten Jumala armahtaa.

Jer.13:14 Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä.

Naah.1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.

Jer.19:9 Minä panen kaupungin asukkaat hädässään syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he joutuvat syömään myös toinen toisensa lihaa, kun viholliset piirittävät heitä ja tavoittelevat heidän henkeään.

55

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähäjärkistä isäänsä?

      "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainoppineet ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

      Matt. 12:26 "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

      • hansutuulia

        tuo ensimmäinen lainauksesi on, kuulostaa hyvin oudolta.

        Tuo Matteus 12:26 sanoo näin

        Matteuksen evankeliumi:
        12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?

        Eli lainaamasi kohta oli siis joku muu kohta?

        Kokonaisuus Raamatusta kannattaa myös huomioida, eikä viskellä paikkoja miten sattuu.
        Nyt kun näitä kohtiasi lukee, niin tuosta ei saa erkkikään selvää.

        Ota esille pitempi ajatus, sillä siitä pääsee kärryille miksi Jeesus sanoi niin ja kelle sen osoitti ja miksi.:)


      • 'kokonaisuutta'?
        hansutuulia kirjoitti:

        tuo ensimmäinen lainauksesi on, kuulostaa hyvin oudolta.

        Tuo Matteus 12:26 sanoo näin

        Matteuksen evankeliumi:
        12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?

        Eli lainaamasi kohta oli siis joku muu kohta?

        Kokonaisuus Raamatusta kannattaa myös huomioida, eikä viskellä paikkoja miten sattuu.
        Nyt kun näitä kohtiasi lukee, niin tuosta ei saa erkkikään selvää.

        Ota esille pitempi ajatus, sillä siitä pääsee kärryille miksi Jeesus sanoi niin ja kelle sen osoitti ja miksi.:)

        Kokonaisuus on osiensa summa - kuten tiedetään ja Raamatusta menee pohja pois jo sen ensi sivuilta.

        :D

        Principium exclusi terti (lat. kielletyn kolmannen laki), jonka mukaan jokainen lause on aina tosi tai epätosi.

        Principium exclusi contradictions (lat. kielletyn ristiriidan laki), jonka mukaan mikään lause ei voi olla sekä tosi että epätosi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Propositiologiikka


      • Markku Tampio
        hansutuulia kirjoitti:

        tuo ensimmäinen lainauksesi on, kuulostaa hyvin oudolta.

        Tuo Matteus 12:26 sanoo näin

        Matteuksen evankeliumi:
        12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?

        Eli lainaamasi kohta oli siis joku muu kohta?

        Kokonaisuus Raamatusta kannattaa myös huomioida, eikä viskellä paikkoja miten sattuu.
        Nyt kun näitä kohtiasi lukee, niin tuosta ei saa erkkikään selvää.

        Ota esille pitempi ajatus, sillä siitä pääsee kärryille miksi Jeesus sanoi niin ja kelle sen osoitti ja miksi.:)

        jonka mielipiteeseen vastasit ja jae, jota kysyt, löytyi Matteus 5:20, ja kuuluu näin:
        "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan".

        Taivasten valtakuntaan pääsemisessä ei Raamatun sanassa viitata mielestäni monestikaan siihen, joka on tuolla ns. 'horisontin takana', vaan siihen, joka on meidän sisällämme.
        Sitä valtakuntaahan Jeesus kehoittaa hyvin monessa Raamatun kirjoituksessa itsestämme etsimään.


    • tosissasi,

      että te saatte valehdella ja tappaa ilman tuomiota.
      Jumala on kiivaus ja erittäin hyvä asia, että otit sen itsesi takiakin esille.

    • ennen lopullista ratkaisua, joka väistämättä teidänkin kohdallanne on oleva se, että joudutte Jumalan sanan edessä taipumaan:

      Jesaja 45
      23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
      24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."

      • unohtui!

        Välimies uhnohtui!

        Ilman tätä välimiestä ei pelastu kukaan, ei niin hyvää ihmistä ole olemassakaan.

        Eli Jeesus on kelvollinen Jumalalle ja me olemme kelvollisia Jeesuksessa, eli Hänen ruumiissaan ja verensä turvassa. Jos välimies ei kelpaa, ei ole pelastusta ja on muistettava, että tämä kelvollinen on Itse Jumala.


      • hansutuulia
        unohtui! kirjoitti:

        Välimies uhnohtui!

        Ilman tätä välimiestä ei pelastu kukaan, ei niin hyvää ihmistä ole olemassakaan.

        Eli Jeesus on kelvollinen Jumalalle ja me olemme kelvollisia Jeesuksessa, eli Hänen ruumiissaan ja verensä turvassa. Jos välimies ei kelpaa, ei ole pelastusta ja on muistettava, että tämä kelvollinen on Itse Jumala.

        Jeesusta ei ole syntien sovitustakaan.
        Vain Jeesuksen kautta meillä on pääsy Isän tykö.


        Efesolaiskirje

        2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        2:17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        2:18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
           


      • unohtui! kirjoitti:

        Välimies uhnohtui!

        Ilman tätä välimiestä ei pelastu kukaan, ei niin hyvää ihmistä ole olemassakaan.

        Eli Jeesus on kelvollinen Jumalalle ja me olemme kelvollisia Jeesuksessa, eli Hänen ruumiissaan ja verensä turvassa. Jos välimies ei kelpaa, ei ole pelastusta ja on muistettava, että tämä kelvollinen on Itse Jumala.

        Enkö maininnut "Jumalan sanan?"


      • että...
        ekivaari kirjoitti:

        Enkö maininnut "Jumalan sanan?"

        tämä Sana on Jumala. Eli kaikkien polvien on notkistuttava Jumalan, jonka nimi on hyväksemme vielä Jeesus, edessä.


      • ???
        että... kirjoitti:

        tämä Sana on Jumala. Eli kaikkien polvien on notkistuttava Jumalan, jonka nimi on hyväksemme vielä Jeesus, edessä.

        nimenomaan sanoo että YHWH on ainoa nimi jota saa käyttää. Mistä päästään Jeesukseen?


      • parempi...
        ??? kirjoitti:

        nimenomaan sanoo että YHWH on ainoa nimi jota saa käyttää. Mistä päästään Jeesukseen?

        liitto, jonka Jumala meille antoi, toi nimen Jeesus.

        Sinun kannattaa lukea ensin Uusi Testamentti ja sitten vasta Vanha Testamentti.
        Vanhassa Testamentissa kerrotaan israelilaisten historiasta ja vaelluksta luvattua maata kohden, eli se koskee suurelta osalta israelilaisille annettuja neuvoja siihen, että kansa pysyy voitokkaana ja terveenä ja jos sitä tietämättömänä lukee, saa siitä väärän kuvan. Ensin uudesti syntyminen, johon Uusi Testamentti ohjaa ja sen jälkeen ymmärrys on taattu Jumalan Sanalle.


      • ???
        parempi... kirjoitti:

        liitto, jonka Jumala meille antoi, toi nimen Jeesus.

        Sinun kannattaa lukea ensin Uusi Testamentti ja sitten vasta Vanha Testamentti.
        Vanhassa Testamentissa kerrotaan israelilaisten historiasta ja vaelluksta luvattua maata kohden, eli se koskee suurelta osalta israelilaisille annettuja neuvoja siihen, että kansa pysyy voitokkaana ja terveenä ja jos sitä tietämättömänä lukee, saa siitä väärän kuvan. Ensin uudesti syntyminen, johon Uusi Testamentti ohjaa ja sen jälkeen ymmärrys on taattu Jumalan Sanalle.

        JHWH valehteli mitä kannattaa lukea koko Vanhaa testamenttia?
        Ps. Israelin kansa ei pysynyt voitokkaaan eikä terveenä


      • terveenä
        ??? kirjoitti:

        JHWH valehteli mitä kannattaa lukea koko Vanhaa testamenttia?
        Ps. Israelin kansa ei pysynyt voitokkaaan eikä terveenä

        ja voittokkaana, siltä osin, mitä olivat uskollisia Jumalalle ja siksi nämä 12 sukukuntaa yhäkin täällä vaeltavat.

        Moni heistä, ikävä kyllä sairastui ja tuhoitui, ennen aikaansa, koska he vastustivat Jumalan Tahtoa.

        Lue nyt ensin se Uusi Testamentti läpi ja opi tuntemaan Jumala, saat mieltäsi askarruttaviin asioihin sieltä vastaukset, sillä Jumala tietää ja taitaa kaiken ja antaa meille sen tiedon, jonka hyväksi näkee.


      • hansutuulia
        terveenä kirjoitti:

        ja voittokkaana, siltä osin, mitä olivat uskollisia Jumalalle ja siksi nämä 12 sukukuntaa yhäkin täällä vaeltavat.

        Moni heistä, ikävä kyllä sairastui ja tuhoitui, ennen aikaansa, koska he vastustivat Jumalan Tahtoa.

        Lue nyt ensin se Uusi Testamentti läpi ja opi tuntemaan Jumala, saat mieltäsi askarruttaviin asioihin sieltä vastaukset, sillä Jumala tietää ja taitaa kaiken ja antaa meille sen tiedon, jonka hyväksi näkee.

        Ihan molemmat Testamentit, muuten ei tajua mitä kaikella on tarkoitettu.

        Ja näinhän se on mitä kirjoitit, tottelemattomuudella on oma palkkansa.


      • samaa
        hansutuulia kirjoitti:

        Ihan molemmat Testamentit, muuten ei tajua mitä kaikella on tarkoitettu.

        Ja näinhän se on mitä kirjoitit, tottelemattomuudella on oma palkkansa.

        mieltä, mutta ensin on saatava tieto pelastuksesta, joka meille uuden liiton lapsille on annettu.
        Jokainen saa pelastuksen, jos itse tahtoo siihen tulla.
        Pyhä Henki on ainoa Sanan kykenevä avaaja ja ihmisen tulisi olla sillä paikalla, että kykenee ja ymmärtää pyytää Pyhää Henkeä mukaansa lukiessaan Raamattua.

        Muuten käy Raamatun luvun kanssa, kuten Pe.kulla, eli ymmärrystä ei ole mukana ja koska liha on selittäjänä, on se varma harhaan viejä.


      • M@k3
        samaa kirjoitti:

        mieltä, mutta ensin on saatava tieto pelastuksesta, joka meille uuden liiton lapsille on annettu.
        Jokainen saa pelastuksen, jos itse tahtoo siihen tulla.
        Pyhä Henki on ainoa Sanan kykenevä avaaja ja ihmisen tulisi olla sillä paikalla, että kykenee ja ymmärtää pyytää Pyhää Henkeä mukaansa lukiessaan Raamattua.

        Muuten käy Raamatun luvun kanssa, kuten Pe.kulla, eli ymmärrystä ei ole mukana ja koska liha on selittäjänä, on se varma harhaan viejä.

        Keppi on yhtä tärkeä kuin porkkanakin kun halutaan saada aasi liikkeelle.


      • ???
        terveenä kirjoitti:

        ja voittokkaana, siltä osin, mitä olivat uskollisia Jumalalle ja siksi nämä 12 sukukuntaa yhäkin täällä vaeltavat.

        Moni heistä, ikävä kyllä sairastui ja tuhoitui, ennen aikaansa, koska he vastustivat Jumalan Tahtoa.

        Lue nyt ensin se Uusi Testamentti läpi ja opi tuntemaan Jumala, saat mieltäsi askarruttaviin asioihin sieltä vastaukset, sillä Jumala tietää ja taitaa kaiken ja antaa meille sen tiedon, jonka hyväksi näkee.

        Roomaa Jeesuksen aikana eikä päin vastoin? Eikö Israelin kuningaskuntakin tuhoutunut, missä sen voitokkuus oli? Selväksi tuli että Jahve puhui pötyä, kukaanhan ei enää edes muista hänen nimeään. Sinäkin unohdit vastata kysymykseeni siltä osin.


      • että... kirjoitti:

        tämä Sana on Jumala. Eli kaikkien polvien on notkistuttava Jumalan, jonka nimi on hyväksemme vielä Jeesus, edessä.

        ihminen, välimies Jumalan ja ihmisten välillä:

        1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus",

        1. Kor. 8:6
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Huomaamme apostolien nimenneen Jeesus ihmiseksi ja vain Isä yksin (Joh.17:3) totiseksi Jumalaksi!

        Poika on "Isän kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva", [Hepr.1:3] samalla tavalla kuin auringon säteily on aurinkoa, mutta ei itse Aurinko!


      • jos tiedät
        ??? kirjoitti:

        Roomaa Jeesuksen aikana eikä päin vastoin? Eikö Israelin kuningaskuntakin tuhoutunut, missä sen voitokkuus oli? Selväksi tuli että Jahve puhui pötyä, kukaanhan ei enää edes muista hänen nimeään. Sinäkin unohdit vastata kysymykseeni siltä osin.

        juutalaisten historiasta noin paljon. Voit kertoa siitä enemmänkin meille, sillä ne juutalaiset, jotka eivät taipuneet Jumalan Tahtoon, ovat esimerkki, miten käy heille, jotka eivät Luojaansa kuule.

        Juutalaisissa, kuten muissakin kansoissa on vain kuuliainen joukko, ei siis koko kansa ja Jumala tuntee edeltä näiden juutalaisten kohtalon ja tiedottaa siitä meille, eli tämä kuuliainen joukko on hallitseva luvatussa maassa, eli Israelissa ja tästä kuulaisaisesta joukosta plus lupausten lapsista koostuu Israel.

        Juutalaiset ovat olleet hyvin usein kapinoitsijoita, mutta sieltä lähtee myös kirkkaimmat valot, eli suurin Jumalan tuntemus.

        Olet varmasti lukenut heistä, jotka olivat Jumalalle kuuliaisia ja tiedät, että he saivat periä hyvät lupaukset, pahan kansan keskuudessakin, mutta tiedät myös sen, että hyvien isien poikia joutui lankeemukseen, mutta Jumala armahti heitä rakkaudesta näihin isiin, eikä hävittänyt yhtäkään sukua, vaan jätti jäännöksen kaikista Israelin sukukunnista.
        Eli niin tähdellinen on lapselle isän valinta.

        Jumala antoi meille uuden liiton ja siksi Hänen nimensä on Jeesus, koska Hän Itse niin sanoo, eli Jeesuksessa meillä on pelastus, ei missään muussa nimessä.


      • M@k3
        ekivaari kirjoitti:

        ihminen, välimies Jumalan ja ihmisten välillä:

        1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus",

        1. Kor. 8:6
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Huomaamme apostolien nimenneen Jeesus ihmiseksi ja vain Isä yksin (Joh.17:3) totiseksi Jumalaksi!

        Poika on "Isän kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva", [Hepr.1:3] samalla tavalla kuin auringon säteily on aurinkoa, mutta ei itse Aurinko!

        Taisi olla niinhin aikoihin raamatun mukaan joku Kaifas.

        Minusta on äärimmäisen outoa että Jeesus kävi hänen kanssaan väittelyn siitä mitä Jahve haluaa ihmisiltä.

        Ja hävisi.


    • vieraista jumalista.

      Jeremian 19 luvun alku kertoo kansan teosta.

      Jeremia Ben-Hinnomin laaksossa
      Herra sanoi minulle:
      "Osta itsellesi saviruukku. Ota mukaasi muutamia kansan ja pappien vanhimpia ja mene Sirpaleportista Ben-Hinnomin laaksoon. Julista siellä sanat, jotka minä sinulle annan.
      "Sano näin: Kuulkaa Herran sana, te Juudan kuninkaat ja Jerusalemin asukkaat! Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Minä tuon tähän paikkaan sellaisen onnettomuuden, että joka siitä kuulee, sen molemmat korvat soivat. Kansani on hylännyt minut ja käyttänyt väärin tätä paikkaa.

      [Eli kansa teki seuraavaa]

      He ovat polttaneet täällä uhreja jumalille, jotka olivat vieraita heille itselleen, heidän isilleen ja Juudan kuninkaille. He ovat täyttäneet tämän paikan viattomien ihmisten verellä. He ovat rakentaneet alttareita polttaakseen lapsiaan tulessa uhreina Baalille. Sitä minä en ole käskenyt heidän tehdä, sellainen ei tulisi mieleenikään!"

      [ja tuomio julistetaan kansalle ja miksi ei julistettaisi?] Saisiko vääryys jatkua?

      Kuulkaa siis, mitä Herra sanoo:
      "Tulee aika, jolloin tätä paikkaa ei sanota enää Tofetiksi, Ben-Hinnomin laaksoksi, vaan sitä sanotaan Murhalaaksoksi. Tässä paikassa minä murskaan Juudan ja Jerusalemin asukkaiden suunnitelmat. Minä annan heidän kaatua vihollistensa miekkaan, jätän heidät niiden käsiin, jotka tavoittelevat heidän henkeään. Heidän ruumiinsa minä annan haaskalintujen ja villieläinten ruoaksi. Minä teen tämän kaupungin niin autioksi, että kaikki sitä kavahtavat. Jokainen ohikulkija järkyttyy nähdessään sen tuhon. Minä panen kaupungin asukkaat hädässään syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he joutuvat syömään myös toinen toisensa lihaa, kun viholliset piirittävät heitä ja tavoittelevat heidän henkeään.
      "Särje saviruukku niiden miesten nähden, jotka ovat mukanasi. Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Niin kuin tämä saviastia särjetään, niin ettei sitä enää voi korjata, niin minä särjen tämän kansan ja tämän kaupungin. Ja kuolleita haudataan Tofetiin, kun muualla ei ole enää tilaa. Näin minä teen tälle paikalle ja sen asukkaille, sanoo Herra. Tämän kaupungin käy niin kuin Tofetin. Jerusalemin taloista ja Juudan kuninkaiden taloista tulee yhtä saastaisia kuin Tofet - kaikista näistä taloista, joiden katoilla on poltettu suitsuketta taivaan tähdille ja vuodatettu juomauhreja vieraille jumalille."



      Epäjumalanpalvelus oli tuonut ihmisuhrauksen kansan keskuuteen ja siihen Jumala laittoi [.] pisteen. Väärinkö?
      Nytkin ajassa huudetaan sitä, että miksi Jumala sallii vääryyden, mutta siihenkin tulee loppu kerran.
      Eli se armahdus tulee lopulta sen pisteen jälkeen.
      Nyt on pelastuksen päivä ja nyt kehotetaan elämään Jumalan tahdon mukaan, eli oikeudenmukaisesti rakastamaan lähimmäistä, pukemaan alastomat, ruokkimaan nälkäiset, mutta haluaako tämä kansa? Ei vaan vääryys ja epäoikeudenmukaisuus jatkuu, mutta tämä on jokaisen henkilökohtainen valinta ja juuri siitä joudutaan tuomiolle.

      Jos nyt heti odotetaan pistettä kaikkeen, niin silloin on viimeinen päivä, ja ken kestää sitä tuomiota ilman uskoa Kristukseen ja kääntymistä.

      • viimeistä

        päivää ja historia osoittaa tuota tapahtuneen lähihistoriassa. Leningarin piiritys on lähin esimerkki, missä ihmiset söivät toisiaan, mutta tekivätkö parannusta, vai joutuvatko vielä suuremman tuomion alle?


      • hansutuulia

        Kun tehdään aloituksia kannattaa laittaa se kokonaisuus. Muuten kukaan ei tajua mistä on kyse.
        Kiitos valaisevasta Raamatun selityksestä.

        Jumala tuomitsee synnin, Hän Herra Jumala on varoittanut kansaa ja kuitenkin he tekevät kaikkia kauhistuksia joista Hän on varoittanut.

        Jumalaa on turha syyttää, sillä ihmisen omat kauheudet ovat heidät saastuttaneet.
        Jumala on antanut pitkän ajan, jotta ihmiset tekisivät parannuksen. Mutta tulee aika kuten Nooankin päivinä että tuhot tulee jos pahuudesta kääntymistä ei tapahdu.


      • hansutuulia kirjoitti:

        Kun tehdään aloituksia kannattaa laittaa se kokonaisuus. Muuten kukaan ei tajua mistä on kyse.
        Kiitos valaisevasta Raamatun selityksestä.

        Jumala tuomitsee synnin, Hän Herra Jumala on varoittanut kansaa ja kuitenkin he tekevät kaikkia kauhistuksia joista Hän on varoittanut.

        Jumalaa on turha syyttää, sillä ihmisen omat kauheudet ovat heidät saastuttaneet.
        Jumala on antanut pitkän ajan, jotta ihmiset tekisivät parannuksen. Mutta tulee aika kuten Nooankin päivinä että tuhot tulee jos pahuudesta kääntymistä ei tapahdu.

        kun käskee tekemään hirmutekoja?


      • ilmoittanut
        Työmies2 kirjoitti:

        kun käskee tekemään hirmutekoja?

        nauravansa vastahengelle, jota ihmiset tietämättään välittävät lihansa kautta, jos eivät parannusta tee. Jumala nauraa monella tavalla.


      • jussi.t
        viimeistä kirjoitti:

        päivää ja historia osoittaa tuota tapahtuneen lähihistoriassa. Leningarin piiritys on lähin esimerkki, missä ihmiset söivät toisiaan, mutta tekivätkö parannusta, vai joutuvatko vielä suuremman tuomion alle?

        joutuivat syömään kuolleita koska muuten olisivat itsekin kuolleet nälkään kuten suurin osa silti kuolikin.Mitä parannusta siinä olisi pitänyt tehdä?


      • Työmies2 kirjoitti:

        kun käskee tekemään hirmutekoja?

        totuus on, ettei luonto säästä mitään lihaa, vaan se on tuomittu luonnostaan tuhoutumaan.

        Elämän hengen lait koskevat niin uskovaisten kuin uskomattomienkin lihaa, eikä Luoja näytä sitä juuri säästelevän etsiessään meihin laittamaansa henkeä:

        Jer. 12:12
        "Kaikkien erämaan kalliokukkulain ylitse tulivat hävittäjät, sillä Herran miekka syö maan toisesta äärestä hamaan toiseen; ei pelastu mikään, mikä lihaa on".

        Jes. 40:15
        "Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän."

        Kyllä sinunkin on parasta totutella lauluntekijän ajatukseen että "Käymään vain tänne tultiin eikä olemaan. Käymään vain, täällä kaikki päättyy aikanaan"

        Jumala etsii sinun mieltäsi, sinun henkeäsi eikä lihallista kehoasi;

        Jaak. 4:5
        "Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: »Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan»"?


      • ollut tehtävä
        jussi.t kirjoitti:

        joutuivat syömään kuolleita koska muuten olisivat itsekin kuolleet nälkään kuten suurin osa silti kuolikin.Mitä parannusta siinä olisi pitänyt tehdä?

        ennen tuota kaameaa katasrofia, jotta sitä ei ikinä olisi tullut.

        Jumala suojelee heidät, jotka elävät Hänessä, mutta Hän ei suojaansa anna heille, jotka eivät elä Hänessä ja Hänen Tahdossaan, eivätkä koskaan siihen aio tullakaan. (Edeltätietäminen)

        Eli VALINTA ON TEHTÄVÄ.

        Me, jotka olemme sen jo tehneet ja olemme uskoneet Jumalan Sanan, olemme suojeluksessa ja siitä riittäisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa. Jumala pelastaa kuolemasta elämään.


      • jussi.t
        ollut tehtävä kirjoitti:

        ennen tuota kaameaa katasrofia, jotta sitä ei ikinä olisi tullut.

        Jumala suojelee heidät, jotka elävät Hänessä, mutta Hän ei suojaansa anna heille, jotka eivät elä Hänessä ja Hänen Tahdossaan, eivätkä koskaan siihen aio tullakaan. (Edeltätietäminen)

        Eli VALINTA ON TEHTÄVÄ.

        Me, jotka olemme sen jo tehneet ja olemme uskoneet Jumalan Sanan, olemme suojeluksessa ja siitä riittäisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa. Jumala pelastaa kuolemasta elämään.

        kuolivat ensinnä nälkään pienet lapset -mitä he olivat tehneet ja mistä heidän olisi pitänyt tehdä parannus?


      • surullista,
        jussi.t kirjoitti:

        kuolivat ensinnä nälkään pienet lapset -mitä he olivat tehneet ja mistä heidän olisi pitänyt tehdä parannus?

        että lapset joutuvat kantamaan tuomion vanhempiensa teoista. Tästä meidän olisi syytä puhua paljonkin, sillä tiedän monen eksyneen tämän asian kanssa.

        Jos kerran Jumala on sanonut, että Hän antaa koston käydä, kolmanteen ja nelänteen polveen, on se uskottava.

        On myös uskottava, että vain he pelastuvat isiensä synneistä, jotka niistä sanoutuvat irti, eli tekevät parannuksen ja sen tuottamia hedelmiä.

        Koska näistä ei muutamissa lahkoissa puhuta mitään, niin nämä asiat jäävät näiden lahkojen vastattavaksi, samaten, kuin heidän, jotka tahtoivat uskoa enemmän lahko-oppeja, kuin Jumalan Sanaa.


      • jussi.t
        surullista, kirjoitti:

        että lapset joutuvat kantamaan tuomion vanhempiensa teoista. Tästä meidän olisi syytä puhua paljonkin, sillä tiedän monen eksyneen tämän asian kanssa.

        Jos kerran Jumala on sanonut, että Hän antaa koston käydä, kolmanteen ja nelänteen polveen, on se uskottava.

        On myös uskottava, että vain he pelastuvat isiensä synneistä, jotka niistä sanoutuvat irti, eli tekevät parannuksen ja sen tuottamia hedelmiä.

        Koska näistä ei muutamissa lahkoissa puhuta mitään, niin nämä asiat jäävät näiden lahkojen vastattavaksi, samaten, kuin heidän, jotka tahtoivat uskoa enemmän lahko-oppeja, kuin Jumalan Sanaa.

        Jumalasta. Täytyihän vauvojen kitua.


      • se ei ole
        jussi.t kirjoitti:

        Jumalasta. Täytyihän vauvojen kitua.

        Jumalan syy, vaan ihmisten, jotka tahtoivat elää omaa elämäänsä ja hylkäsivät Jumalan, luullessaan, että Jumala tuo heille liian kovat vaatimukset. Eli he uskoivat valheen ja mielistyivät siihen ja niittivät siitä.

        Luepas Raamatusta, miten Jeesus säälien tahtoi koota jokaisen Jerusalemin asukkaan luokseen tietäessään heidän tulevan kohtalonsa, mutta nämä eivät tahtoneet tulla ja siellä kuoli pieniä lapsia isiensä paatumuksen takia.


      • juusi.t
        se ei ole kirjoitti:

        Jumalan syy, vaan ihmisten, jotka tahtoivat elää omaa elämäänsä ja hylkäsivät Jumalan, luullessaan, että Jumala tuo heille liian kovat vaatimukset. Eli he uskoivat valheen ja mielistyivät siihen ja niittivät siitä.

        Luepas Raamatusta, miten Jeesus säälien tahtoi koota jokaisen Jerusalemin asukkaan luokseen tietäessään heidän tulevan kohtalonsa, mutta nämä eivät tahtoneet tulla ja siellä kuoli pieniä lapsia isiensä paatumuksen takia.

        ole kaikkivaltias, mikä estää häntä olemasta rakastava ja armollinen? Ei hänen ole pakko lapsia kiduttaa, eikä muitakaan, ellei itse halua.


      • on kaikkivaltias
        juusi.t kirjoitti:

        ole kaikkivaltias, mikä estää häntä olemasta rakastava ja armollinen? Ei hänen ole pakko lapsia kiduttaa, eikä muitakaan, ellei itse halua.

        ja ikinä Hän ei kiduta ketään, mutta Jumala ei pakota ihmisiä olematta menemästä kidutuksiin.
        Ihminen on VAPAATAHTOINEN.

        Mitä hyödyttää varoittaa ihmistä hänen niitonsa tuottamasta kamaaluudesta, jos ihminen ei halua kuulla, huom. halua.
        Jokainen joutuu kylvönsä niittämään ja monet niittävät siinä ohessa heidänkin kylvöään, jota he niin paljon parempana Jumalasta pitivät, vaikkapa se hyvä poliitikko, tai olisiko parempi puhua Hitleristä.

        Ymmärrätkö, että ihminen valitsee joko turvakseen Jumalan ja Hänen valtakuntansa ja vapauden, tai valitsee ihmisorjuuden ja kunnian, joka ei takuulla tuo vapautta, sillä synti on orjuus.

        Jos ihminen haluaa pärjätä ilman Jumalaa, niin siitä vain.


      • jussi.t
        on kaikkivaltias kirjoitti:

        ja ikinä Hän ei kiduta ketään, mutta Jumala ei pakota ihmisiä olematta menemästä kidutuksiin.
        Ihminen on VAPAATAHTOINEN.

        Mitä hyödyttää varoittaa ihmistä hänen niitonsa tuottamasta kamaaluudesta, jos ihminen ei halua kuulla, huom. halua.
        Jokainen joutuu kylvönsä niittämään ja monet niittävät siinä ohessa heidänkin kylvöään, jota he niin paljon parempana Jumalasta pitivät, vaikkapa se hyvä poliitikko, tai olisiko parempi puhua Hitleristä.

        Ymmärrätkö, että ihminen valitsee joko turvakseen Jumalan ja Hänen valtakuntansa ja vapauden, tai valitsee ihmisorjuuden ja kunnian, joka ei takuulla tuo vapautta, sillä synti on orjuus.

        Jos ihminen haluaa pärjätä ilman Jumalaa, niin siitä vain.

        vapaaehtoisesti katsoo miten hänen määräämänsä rangaistus toteutuu jopa pikkuvauvoille jotka ovat valinneet elää ilman Jumalaa ja kuolla nälkään.


      • jää...
        jussi.t kirjoitti:

        vapaaehtoisesti katsoo miten hänen määräämänsä rangaistus toteutuu jopa pikkuvauvoille jotka ovat valinneet elää ilman Jumalaa ja kuolla nälkään.

        näiden kauhujen tekijöiden ja niiden kauhujen hyväksyjien ja ilman Jumalaa elävien katsottavaksi, sillä Jumala ei kiusaa ketään, mutta ei suostu myöskään pahan kiusattavaksi.

        Aivan samoin, kuin täällä nämä, jotka alati pilkkaavat Häntä, joutuvat itse täyden niitoksen niittämään ja se päivä ei ole heille helppo.

        Jaak. 1:13
        Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.


      • sen verran
        jussi.t kirjoitti:

        vapaaehtoisesti katsoo miten hänen määräämänsä rangaistus toteutuu jopa pikkuvauvoille jotka ovat valinneet elää ilman Jumalaa ja kuolla nälkään.

        tästä asiasta, että ihminen on mennyt niin suureen itsekkyyteen, että kuvitteleen Luojan, kaikkein mahtavimman ja suurimman voiman jäävän peräänsä itkemään.
        Jumala voi kivistäkin Itselleen lapsia tehdä, joten ihmisen on turha kiivailla oikeuksiaan, jos ei niitä oikeuksia tahdo. Kivetkin kiittävät Herraa, mutta ihminen vihoittelee Häntä vastaan.

        Eiköhän tämän ajan itsekyyden läpi ole jo aika nähdä totuus, eli itsekkyys vie mennessään ja Jumala sallii sen itkemättä ihmisen perään. Itsekkyys on pimein synti, sillä se estää yhtymästä Jumalan Henkeen ja kuvittelee olevansa maailman napa.


      • jussi.t
        sen verran kirjoitti:

        tästä asiasta, että ihminen on mennyt niin suureen itsekkyyteen, että kuvitteleen Luojan, kaikkein mahtavimman ja suurimman voiman jäävän peräänsä itkemään.
        Jumala voi kivistäkin Itselleen lapsia tehdä, joten ihmisen on turha kiivailla oikeuksiaan, jos ei niitä oikeuksia tahdo. Kivetkin kiittävät Herraa, mutta ihminen vihoittelee Häntä vastaan.

        Eiköhän tämän ajan itsekyyden läpi ole jo aika nähdä totuus, eli itsekkyys vie mennessään ja Jumala sallii sen itkemättä ihmisen perään. Itsekkyys on pimein synti, sillä se estää yhtymästä Jumalan Henkeen ja kuvittelee olevansa maailman napa.

        Jumala ei meistä ihmisistä välitä. Tappaa ja luo uusia kivistä tilalle. Ihan sama hänelle, kiviä tai ihmisiä.


      • Hän...
        jussi.t kirjoitti:

        Jumala ei meistä ihmisistä välitä. Tappaa ja luo uusia kivistä tilalle. Ihan sama hänelle, kiviä tai ihmisiä.

        välittää, mutta Hänen ei tarvitse ketään rukoilla lapsekseen. Jos ihminen ei Hänestä välitä, eikä tahdo elää Hänen kanssaan, niin tämä ihminen saa mennä vapaan valintansa mukaan, mutta tämän ihmisen on kyettävä itse vastamaan kaikesta tässä elämässä ja tulevassa.

        Me, jotka elämme Jeesuksen ruumiin jäseninä, saamme kaikessa luottaa Häneen, tässä elämässä ja tulevassa.

        Ihmisen on turha kuvitella, että Luoja, joka kaiken loi, on ihmisen kiusattavissa ja jos Luoja jäisi suremaan pois kasvonsa kääntäneiden perään, niin silloin Hän söisi Sanansa ja olisi kaikkien kiusattavissa. Häne ei sitä todella suostu olemaan ja siksi Hän kääntää kasvonsa heistä poissa, jotka kasvonsa Hänestä poissa käänsivät ja näin nämä ihmiset jäävät oman onnensa nojaan.

        Jumala antoi kuitenkin suuresta rakkaudestaan meitä kohtaan pelastuksen ja joka tahtoo siihen pelastukseen tulla, on oleva kokonaan eri asemassa, kuin he, jotka eivät pelastusta tahdo vastaan ottaa. Jumala katsoo heidän puoleensa.


      • jussi.t
        Hän... kirjoitti:

        välittää, mutta Hänen ei tarvitse ketään rukoilla lapsekseen. Jos ihminen ei Hänestä välitä, eikä tahdo elää Hänen kanssaan, niin tämä ihminen saa mennä vapaan valintansa mukaan, mutta tämän ihmisen on kyettävä itse vastamaan kaikesta tässä elämässä ja tulevassa.

        Me, jotka elämme Jeesuksen ruumiin jäseninä, saamme kaikessa luottaa Häneen, tässä elämässä ja tulevassa.

        Ihmisen on turha kuvitella, että Luoja, joka kaiken loi, on ihmisen kiusattavissa ja jos Luoja jäisi suremaan pois kasvonsa kääntäneiden perään, niin silloin Hän söisi Sanansa ja olisi kaikkien kiusattavissa. Häne ei sitä todella suostu olemaan ja siksi Hän kääntää kasvonsa heistä poissa, jotka kasvonsa Hänestä poissa käänsivät ja näin nämä ihmiset jäävät oman onnensa nojaan.

        Jumala antoi kuitenkin suuresta rakkaudestaan meitä kohtaan pelastuksen ja joka tahtoo siihen pelastukseen tulla, on oleva kokonaan eri asemassa, kuin he, jotka eivät pelastusta tahdo vastaan ottaa. Jumala katsoo heidän puoleensa.

        kunniansa perään, että omien luotujensa kärsimys on hänelle sen rinnalla tyhjää. Kaikkihan on luojan luomaa ja määräämää, kai hän ennalta näki ja hyväksyi ihmisten kärsimyksn tyyliin "niiden oma vika ei minun".


      • millä
        jussi.t kirjoitti:

        kunniansa perään, että omien luotujensa kärsimys on hänelle sen rinnalla tyhjää. Kaikkihan on luojan luomaa ja määräämää, kai hän ennalta näki ja hyväksyi ihmisten kärsimyksn tyyliin "niiden oma vika ei minun".

        mielellä tahdot näistä asioista kysellä, se on sinun ja Jumalan välinen asia, mutta vastaan sinulle, kuin haluaisit kysellä tätä totisella mielellä ja miettisit totisella mielellä Jumalan luonnetta.

        Jumala on rakkaus, vaikka näyttäisikin muulta, kun Hänen tuomioitaan katsotaan ja niiden kautta Häntä arvioidaan.
        Jumala loi kauneuden, terveyden ja kaikkinaisen vapauden, mutta ihmiselle se ei kelvannut, vaan ihminen tahtoi käyttää sitä vapauttaan väärin, eli rikkoi Jumalan hyvän tahdon.

        Ihminen itse toi pahan maailmaan, toi sodat ja kauhut, yksikään sota ei ole ollut Jumalan tahto, sillä Jumala tahtoo meidän elävän sovussa ja rakkaudessa, mutta yhäkään se ei ihmiselle kelpaa, ei vaikka ihminen näkee elämäntapansa tuottamat kauhut.
        Jos Jumala ei rajoittaisi tätä pahuuden määrää, sallimalla kelvottoman osan hävittämistä, niin tämä maailma olisi läpeensä paha.

        Vanhassa Testamentissa ja Uudessa Testamentissakin kerrotaan, miten Jumala salli ihmiselle kuoleman, koska ihminen petti uskon nimissä Häntä, eli ihminen valehteli Jumalalle uskovansa Häneen, mutta teki Hänet niin mitättömäksi, että kuvitteli salassa Jumalalta varastavansa ja tekevänsä muita laittomuuksia ja siksi tuomio tuli heille siinä paikassa.

        Jumala on pitkämielinen ja kärsivällinen ja täysi rakkaus meille, jotka uskomme ja siksi me saamme luottaa itsemme täysin Hänelle, samoin kuin lapsemme ja koko perheemme.

        Jeesus tuli, jotta meillä rauha olisi ja se toteutuu elämässämme, sillä Jumala pitää Sanansa.

        Lohdutuksena kaikille olkoon, että vaikka myöhemminkin ymmärtää ottaa armon vastaan, on se pelastus ja saamme silloin luottaa kaiken Jeesuksen hoitoon ja minä uskallan sanoa, että edeltä menneetkin saamme luottaa armoon. Tiedän, että tästä tulee joillakin sanomista, mutta silti uskallan tämän ilmoittaa.

        Jumala on hyvä ja Jeesuksen kautta saamme elämän Hänessä, sillä Jeesus tuli tähtemme Ihmisen Pojaksi ja sovitti meidät, jotta me saisimme sen vapauden, jonka Jumala alunalkaenkin meille antoi. Me elämme vapaudessa ja sen vapauden tae on kuuliaisuus Jumalan Tahdolle, eli Jumalan Tahto on HYVÄ.
        Moni luulee, että me joudumme miettimään joka sanan ja ajatuksen, mutta se ei ole, sillä meidät on vapautettu hyvään, eli meille on luonnollista rakastaa ja siitä seuraa armollinen ja laupias mieli.

        Vakavaa ja varoittamisen arvoista on se, että ihmiset leikkivät Jumalan kansan keskuudessa Jumalan Sanalla, vaikka heillä ei siihen toki kosketusta ole, mutta he pahoittavat Jumalan omien mieltä ja koska Jumala rakastaa omaansa, seuraa Hän vain määräajan sitä vakavaa leikkiä ja lopettaa sen vallallaan.


    • armo

      tuo opetusta, josta nämä uskosta ostattomat saavat aiheen pilkata Jumalaa ja pitää Raamattua ristiriitaisena.

      Koskaan ennen, ei ole niin paljon puhuttu pelkästään armosta, kuin nyt.

      Aikaisemmin uskovaiset ihmiset ovat tietäneet, että Jumala on armo VAIN heille, jotka elävät Hänen Tahdossaan, eli uskossa Jeesukseen ja käskyjen pitämisessä.

      Tuomioita synnin tekijöille ja Jumalan pilkkaajille ei ole koskaan peruttu.

      Jeesus tuli, jotta me rauhaan pääsisimme Jumalan kanssa ja joka uskoo Jeesukseen ja elää Hänen opettamallaan tavalla, on perivä pelastuksen ja saapuva luvattuun maahan.

      Oikea opetus on se, että kaikkien kaikkialla on tehtävä parannus kaikista lihantöistä ja tultava elämään Jumalan Hengen kautta uudesti syntymiseen.

      Eli, on synnyttävä vedestä ja Hengestä, jos aikoo nähdä Jumalan valtakunnan ja siellä elää.

    • tulisi

      vuorostaan vastailemaan viesteihin, sillä tämähän on hänen aloituksensakin.
      Olen vastaillut hänen puolestaan, kun hän näyttäisi jossakin lymyilevän, mutta tämä menee nyt kyllä eri vallan voitoksi, mitä Pe.ku tahtoi tällä aloitteellaan.

      Eli, Pe.ku mukaan kuvioihin, sillä opetuksistaan on vastattava. Tässä tila sinulle.

      • vaan kertoo, mitä Raamattu opettaa.


      • opettaa!
        Työmies2 kirjoitti:

        vaan kertoo, mitä Raamattu opettaa.

        Luepas tuo aloituskirje uudelleen ja huomaa, miten hän kertoo noiden jakeiden, joita hän on etsinyt Raamatusta, olevan mallia Jumalan armahtavaisuudesta ja lue tuolla alempana oleva viesti, jossa on yrittää harhauttaa ihmiset uskomaan, että Raamattu on mitä sattuu. Hän kertoo siinä Jeesuksen ja opetuslasten eksymisestä, jota ei todellisuudessa ole tapahtunut.

        Pe.ku on malli esimerkki ihmisen lihallisuudesta, joka sekaantuu Jumalan maailmaa ja näistä ihmisistä on esimerkkejä paljon ja niitä voi lukea vaikkapa Vanhasta Testamentista tai Uudesta Testamentista, mikä oli lopputulos heidän kohdallaan, jotka Jumalan kansa keskuudessa harjoittivat uhrausta epäjumalille.


      • raamattu opettaa kyseiset asiat ja minä en sitä ole kirjoittanut.

        Ja samaa asiaa lisää.
        Pari kohtaa jossa armoa lupaillaan:

        1.Aik.16:34 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        1.Joh.4:8,16 Jumala on rakkaus.
        -------------------------------------------------
        Ja tässä sitä rakkautta ja armoa:

        Hoos.14:1 Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

        Jer.4:8 Sentähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois.

        2.Sam.22:7-9 Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.

        2.Moos.32:27 Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.


      • kuullut
        Pe.ku kirjoitti:

        raamattu opettaa kyseiset asiat ja minä en sitä ole kirjoittanut.

        Ja samaa asiaa lisää.
        Pari kohtaa jossa armoa lupaillaan:

        1.Aik.16:34 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        1.Joh.4:8,16 Jumala on rakkaus.
        -------------------------------------------------
        Ja tässä sitä rakkautta ja armoa:

        Hoos.14:1 Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

        Jer.4:8 Sentähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois.

        2.Sam.22:7-9 Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.

        2.Moos.32:27 Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.

        tätä:
        Niin paljon Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainoan Poikansa puolestamme suorittamaan sovituksen Itsensä kanssa.

        Jumalan viha kohtaa heitä, jotka sitä odottavat saavansa, mutta Hänen rakkautensa on oleva heidän, jotka sitä odottavat saavansa, eli sinäkin valitset rakkauden tai vihan.

        Vanha Testamentti ei puhu sinulle, vaan se puhuu juutalaisille, jotka estivät kansaa kuulemasta Jumalan Tahtoa ja näin ollen olivat esteenä luvattuun maahan pääsemiselle. Jos sinä tahdot, niin jää sen sanomaan ja jää esteeksi Jumalan kansan vaellukselle, mutta muista, että olet olematon, eikä sinulla ole valtaa.

        Uuden Testamentin sanoma on uuden liiton lapsille.


      • kuullut kirjoitti:

        tätä:
        Niin paljon Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainoan Poikansa puolestamme suorittamaan sovituksen Itsensä kanssa.

        Jumalan viha kohtaa heitä, jotka sitä odottavat saavansa, mutta Hänen rakkautensa on oleva heidän, jotka sitä odottavat saavansa, eli sinäkin valitset rakkauden tai vihan.

        Vanha Testamentti ei puhu sinulle, vaan se puhuu juutalaisille, jotka estivät kansaa kuulemasta Jumalan Tahtoa ja näin ollen olivat esteenä luvattuun maahan pääsemiselle. Jos sinä tahdot, niin jää sen sanomaan ja jää esteeksi Jumalan kansan vaellukselle, mutta muista, että olet olematon, eikä sinulla ole valtaa.

        Uuden Testamentin sanoma on uuden liiton lapsille.

        raamattu ei olekaan kaikilta osin Jumalan sanaa ja sulla on eri Jumala.
        Tuo mielipiteesi on Jumalan sanan vastainen ja siitä synnistä on raamatussa aikamoiset seuraamukset.


      • on kaikkinensa
        Pe.ku kirjoitti:

        raamattu ei olekaan kaikilta osin Jumalan sanaa ja sulla on eri Jumala.
        Tuo mielipiteesi on Jumalan sanan vastainen ja siitä synnistä on raamatussa aikamoiset seuraamukset.

        Jumalan Sanaa, mutta Jumalasta syntymättömät eivät sitä ymmärrä.

        Sinä olet pahasti eksyksissä ja uhraat jumalalle, joka ei koskaan kykene sinua auttamaan.

        Sinulla on joukko mukana, joka kannustaa sinua siihen, eli ruokkii ja sinä sen ruuan innostamana jatkat.


      • luettavaksi
        Pe.ku kirjoitti:

        raamattu opettaa kyseiset asiat ja minä en sitä ole kirjoittanut.

        Ja samaa asiaa lisää.
        Pari kohtaa jossa armoa lupaillaan:

        1.Aik.16:34 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        1.Joh.4:8,16 Jumala on rakkaus.
        -------------------------------------------------
        Ja tässä sitä rakkautta ja armoa:

        Hoos.14:1 Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

        Jer.4:8 Sentähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois.

        2.Sam.22:7-9 Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.

        2.Moos.32:27 Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.

        Mooseksen toisen kirjeen 32 luvun, jotta jokainen saisi käsityksen, miksi Jumalan oli toimittava kovan kurin kautta. Koskaan eivät nämä israelilaiset olisi saavuttaneet luvattua maata, ilman täyttä järjestystä ja kuria. Kansan joukossa oli epäjumalille uhraajia ja heidät oli poistettava joukosta, jotta ainoan elävän Jumalan Tahto kuuluisi.
        Pe.ku etsii häpeäkseen Raamatun jakeita ja tuo niitä tänne antaakseen kuvaa Jumalasta, jonka hänen jumalansa on hänen tehtäväkseen antanut. Se kuva, joka syntyy noiden Pe.kun yritysen kautta, on täysin vääristelty ja vaakiintumattomat uskon tien kulkijat saattavat niistä turhaan hämmentyä. Kasvaneet kyllä tietävät, että Pe.ku palvelee jotakin sellaista, joka ei tiedä hyvää hänelle, eikä hänen joukolleen.

        2. Mooseksen kirja 32
        1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: "Nouse, tee meille jumala, joka käy meidän edellämme. Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta."
        2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle".
        3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
        4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta".
        5 Kun Aaron tämän näki, rakensi hän sille alttarin; ja Aaron julisti ja sanoi: "Huomenna on Herran juhla".
        6 Ja he nousivat varhain seuraavana päivänä ja uhrasivat polttouhreja ja toivat yhteysuhreja; ja kansa istui syömään ja juomaan, ja sitten he nousivat iloa pitämään.
        7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Mene, astu alas, sillä sinun kansasi, jonka johdatit Egyptin maasta, on turmion tehnyt.
        8 Pian he poikkesivat siltä tieltä, jota minä käskin heidän kulkea; he tekivät itselleen valetun vasikan. Sitä he ovat kumartaneet, ja sille he ovat uhranneet ja sanoneet: 'Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta'."
        9 Ja Herra sanoi vielä Moosekselle: "Minä näen, että tämä kansa on niskurikansa.
        10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."
        11 Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
        12 Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'? Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aioit tuottaa kansallesi.
        13 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut: 'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi'."
        14 Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
        15 Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua. Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.
        17 Kun Joosua kuuli kansan huudon, sen melutessa, sanoi hän Moosekselle: "Sotahuuto kuuluu leiristä".
        18 Mutta tämä vastasi: "Se ei ole voittajien huutoa, eikä se ole voitettujen huutoa; minä kuulen laulua".
        19 Ja kun Mooses lähestyi leiriä ja näki vasikan ja karkelon, niin hänen vihansa syttyi, ja hän heitti taulut käsistänsä ja murskasi ne vuoren juurella.
        20 Senjälkeen hän otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille.
        21 Ja Mooses sanoi Aaronille: "Mitä tämä kansa on tehnyt sinulle, kun olet saattanut heidät näin suureen syntiin?"
        22 Aaron vastasi: "Älköön herrani viha syttykö; sinä tiedät itse, että tämä kansa on paha.
        23 He sanoivat minulle: 'Tee meille jumala, joka käy meidän edellämme; sillä emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.
        24 Niin minä sanoin heille: 'Jolla on kultaa, irroittakoon sen yltänsä'; ja he antoivat sen minulle. Ja minä heitin sen tuleen, ja siitä tuli tämä vasikka."
        25 Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,
        26 niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni". Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
        27 Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
        28 Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä.
        29 Ja Mooses sanoi: "Koska te nyt olette olleet omia poikianne ja veljiänne vastaan, niin vihkiytykää tänä päivänä Herran palvelukseen, että hän tänä päivänä antaisi siunauksen teille".
        30 Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö-jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne."
        31 Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta.
        32 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat."
        33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.
        34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        35 Niin Herra rankaisi kansaa, koska he olivat teettäneet vasikan, jonka Aaron teki.


      • terveisiä Pol Potille
        luettavaksi kirjoitti:

        Mooseksen toisen kirjeen 32 luvun, jotta jokainen saisi käsityksen, miksi Jumalan oli toimittava kovan kurin kautta. Koskaan eivät nämä israelilaiset olisi saavuttaneet luvattua maata, ilman täyttä järjestystä ja kuria. Kansan joukossa oli epäjumalille uhraajia ja heidät oli poistettava joukosta, jotta ainoan elävän Jumalan Tahto kuuluisi.
        Pe.ku etsii häpeäkseen Raamatun jakeita ja tuo niitä tänne antaakseen kuvaa Jumalasta, jonka hänen jumalansa on hänen tehtäväkseen antanut. Se kuva, joka syntyy noiden Pe.kun yritysen kautta, on täysin vääristelty ja vaakiintumattomat uskon tien kulkijat saattavat niistä turhaan hämmentyä. Kasvaneet kyllä tietävät, että Pe.ku palvelee jotakin sellaista, joka ei tiedä hyvää hänelle, eikä hänen joukolleen.

        2. Mooseksen kirja 32
        1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: "Nouse, tee meille jumala, joka käy meidän edellämme. Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta."
        2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle".
        3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
        4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta".
        5 Kun Aaron tämän näki, rakensi hän sille alttarin; ja Aaron julisti ja sanoi: "Huomenna on Herran juhla".
        6 Ja he nousivat varhain seuraavana päivänä ja uhrasivat polttouhreja ja toivat yhteysuhreja; ja kansa istui syömään ja juomaan, ja sitten he nousivat iloa pitämään.
        7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Mene, astu alas, sillä sinun kansasi, jonka johdatit Egyptin maasta, on turmion tehnyt.
        8 Pian he poikkesivat siltä tieltä, jota minä käskin heidän kulkea; he tekivät itselleen valetun vasikan. Sitä he ovat kumartaneet, ja sille he ovat uhranneet ja sanoneet: 'Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta'."
        9 Ja Herra sanoi vielä Moosekselle: "Minä näen, että tämä kansa on niskurikansa.
        10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."
        11 Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
        12 Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'? Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aioit tuottaa kansallesi.
        13 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut: 'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi'."
        14 Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
        15 Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua. Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.
        17 Kun Joosua kuuli kansan huudon, sen melutessa, sanoi hän Moosekselle: "Sotahuuto kuuluu leiristä".
        18 Mutta tämä vastasi: "Se ei ole voittajien huutoa, eikä se ole voitettujen huutoa; minä kuulen laulua".
        19 Ja kun Mooses lähestyi leiriä ja näki vasikan ja karkelon, niin hänen vihansa syttyi, ja hän heitti taulut käsistänsä ja murskasi ne vuoren juurella.
        20 Senjälkeen hän otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille.
        21 Ja Mooses sanoi Aaronille: "Mitä tämä kansa on tehnyt sinulle, kun olet saattanut heidät näin suureen syntiin?"
        22 Aaron vastasi: "Älköön herrani viha syttykö; sinä tiedät itse, että tämä kansa on paha.
        23 He sanoivat minulle: 'Tee meille jumala, joka käy meidän edellämme; sillä emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.
        24 Niin minä sanoin heille: 'Jolla on kultaa, irroittakoon sen yltänsä'; ja he antoivat sen minulle. Ja minä heitin sen tuleen, ja siitä tuli tämä vasikka."
        25 Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,
        26 niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni". Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
        27 Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
        28 Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä.
        29 Ja Mooses sanoi: "Koska te nyt olette olleet omia poikianne ja veljiänne vastaan, niin vihkiytykää tänä päivänä Herran palvelukseen, että hän tänä päivänä antaisi siunauksen teille".
        30 Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö-jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne."
        31 Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta.
        32 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat."
        33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.
        34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        35 Niin Herra rankaisi kansaa, koska he olivat teettäneet vasikan, jonka Aaron teki.

        tapetaan toisinajattelijat. keinot vähissä jumalallakin. Uskovat kumminkin kannattavat puhdistuksia olipa tappaja, Hitler, Stalin, tai oman uskonnon jumala. Ihmisen päässä täyty olla joku piuha pahasti vialla.


      • on kaikkinensa kirjoitti:

        Jumalan Sanaa, mutta Jumalasta syntymättömät eivät sitä ymmärrä.

        Sinä olet pahasti eksyksissä ja uhraat jumalalle, joka ei koskaan kykene sinua auttamaan.

        Sinulla on joukko mukana, joka kannustaa sinua siihen, eli ruokkii ja sinä sen ruuan innostamana jatkat.

        He ukovat joihinkin raamatun oppeihin joita eivät välttämättä ole edes lukeneet.

        Olisi hyvä että uskovaiset itse alkaisivat etsimään raamatusta oppejaan ettei tarttis muilta niitä udella.

        Kyllä me toki me muut voidaan etsiä raamatunkohdat mutta toki olisi suotavaa että uskovaisilta itseltäänkin löytyis aloitekykyä kun se kerran heidän oppinsa on.
        Moni uskovainen vaan odottaa että kaikki tieto kannetaan valmiina pöytään ja vielä valitetaan perään.


      • luettavaksi kirjoitti:

        Mooseksen toisen kirjeen 32 luvun, jotta jokainen saisi käsityksen, miksi Jumalan oli toimittava kovan kurin kautta. Koskaan eivät nämä israelilaiset olisi saavuttaneet luvattua maata, ilman täyttä järjestystä ja kuria. Kansan joukossa oli epäjumalille uhraajia ja heidät oli poistettava joukosta, jotta ainoan elävän Jumalan Tahto kuuluisi.
        Pe.ku etsii häpeäkseen Raamatun jakeita ja tuo niitä tänne antaakseen kuvaa Jumalasta, jonka hänen jumalansa on hänen tehtäväkseen antanut. Se kuva, joka syntyy noiden Pe.kun yritysen kautta, on täysin vääristelty ja vaakiintumattomat uskon tien kulkijat saattavat niistä turhaan hämmentyä. Kasvaneet kyllä tietävät, että Pe.ku palvelee jotakin sellaista, joka ei tiedä hyvää hänelle, eikä hänen joukolleen.

        2. Mooseksen kirja 32
        1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: "Nouse, tee meille jumala, joka käy meidän edellämme. Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta."
        2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle".
        3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
        4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta".
        5 Kun Aaron tämän näki, rakensi hän sille alttarin; ja Aaron julisti ja sanoi: "Huomenna on Herran juhla".
        6 Ja he nousivat varhain seuraavana päivänä ja uhrasivat polttouhreja ja toivat yhteysuhreja; ja kansa istui syömään ja juomaan, ja sitten he nousivat iloa pitämään.
        7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Mene, astu alas, sillä sinun kansasi, jonka johdatit Egyptin maasta, on turmion tehnyt.
        8 Pian he poikkesivat siltä tieltä, jota minä käskin heidän kulkea; he tekivät itselleen valetun vasikan. Sitä he ovat kumartaneet, ja sille he ovat uhranneet ja sanoneet: 'Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta'."
        9 Ja Herra sanoi vielä Moosekselle: "Minä näen, että tämä kansa on niskurikansa.
        10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."
        11 Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
        12 Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'? Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aioit tuottaa kansallesi.
        13 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut: 'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi'."
        14 Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
        15 Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua. Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.
        17 Kun Joosua kuuli kansan huudon, sen melutessa, sanoi hän Moosekselle: "Sotahuuto kuuluu leiristä".
        18 Mutta tämä vastasi: "Se ei ole voittajien huutoa, eikä se ole voitettujen huutoa; minä kuulen laulua".
        19 Ja kun Mooses lähestyi leiriä ja näki vasikan ja karkelon, niin hänen vihansa syttyi, ja hän heitti taulut käsistänsä ja murskasi ne vuoren juurella.
        20 Senjälkeen hän otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille.
        21 Ja Mooses sanoi Aaronille: "Mitä tämä kansa on tehnyt sinulle, kun olet saattanut heidät näin suureen syntiin?"
        22 Aaron vastasi: "Älköön herrani viha syttykö; sinä tiedät itse, että tämä kansa on paha.
        23 He sanoivat minulle: 'Tee meille jumala, joka käy meidän edellämme; sillä emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.
        24 Niin minä sanoin heille: 'Jolla on kultaa, irroittakoon sen yltänsä'; ja he antoivat sen minulle. Ja minä heitin sen tuleen, ja siitä tuli tämä vasikka."
        25 Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,
        26 niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni". Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
        27 Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
        28 Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä.
        29 Ja Mooses sanoi: "Koska te nyt olette olleet omia poikianne ja veljiänne vastaan, niin vihkiytykää tänä päivänä Herran palvelukseen, että hän tänä päivänä antaisi siunauksen teille".
        30 Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö-jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne."
        31 Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta.
        32 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat."
        33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.
        34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        35 Niin Herra rankaisi kansaa, koska he olivat teettäneet vasikan, jonka Aaron teki.

        "Kasvaneet kyllä tietävät, että Pe.ku palvelee jotakin sellaista, joka ei tiedä hyvää hänelle, eikä hänen joukolleen."

        Saatana siis käskee Pekua kirjoittamaan Raamatun sanaa tänne palstalle. Raamattu onkin siis Saatanan välikappale.


      • turkkapekka
        Työmies2 kirjoitti:

        "Kasvaneet kyllä tietävät, että Pe.ku palvelee jotakin sellaista, joka ei tiedä hyvää hänelle, eikä hänen joukolleen."

        Saatana siis käskee Pekua kirjoittamaan Raamatun sanaa tänne palstalle. Raamattu onkin siis Saatanan välikappale.

        HYVÄ PEKU...HUIPPU HUOMIOITA!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe