Raskauden keskeytys yksityisellä?

JiiJii--

Mietin tälläistä asiaa, että voidaanko raskaus keskeyttää yksityiselläkin? Paikallisen terveyskeskuksen lääkärit eivät houkuta, että sinne viitsisi asiasta mennä sanomaan. Syy tähän on se, että ehkäisymme petti- hain kyllä jälkiehkäisyn mutta näemmä liian myöhään. Olen muutenkin hedelmällistä sorttia,tai sitten tuo mies, toinen lapsemme sai alkunsa vaikka söin pillereitä tarkkaakin tarkemmin ;) Mutta nyt siis näin. Hormoonikierukan laittoon olin menossa, muttei sitä pystytty silloin laittamaan,joten jäimme kokonaan 'kumin valtaan'. Viisaammat, kertokaapa :)

9

800

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki on hyvin

Minusta tuntuu että ei voi keskeyttää yksityisellä...Oon pahoillani

• toi keskeytys

on aikamoinen rumba.. pitää käydä juttelee pari kerta, käydä sukupuoli tauti testeis,ultrassa jne. ei oo kivaa puuhaa. Toivottavasti sulla on vielä niin alussa et onnistuu pillereillä?
        Kutenkin uskon et kaikki järjestyy, voimia :)

• JiiJii--
        toi keskeytys kirjoitti:

on aikamoinen rumba.. pitää käydä juttelee pari kerta, käydä sukupuoli tauti testeis,ultrassa jne. ei oo kivaa puuhaa. Toivottavasti sulla on vielä niin alussa et onnistuu pillereillä?
        Kutenkin uskon et kaikki järjestyy, voimia :)

Kokemusta siis on keskeytyksistä, abortin olen tehnyt 16-vuotiaana kirurgisesti,joka oli silloin paras ratkaisu vaikkei sillä voi ylpeilläkään. Toiseen kaavintaan jouduin, kun sikiön sydänäänet olivat pysähtyneet viikolla 15, otettiin pois jonka seurauksena tuli kohtutulehdus ym kivaa, joten lääkkeellisesti olin ajatellutkin jos se suinkin tässä vaiheessa on mahdollista (todella alussa,luulen?). Sukupuolitautitestejä mulle ei tietääkseni aiemminkaan tehty, viimeksi on tehty kuitenkin kun kuopusta odotin, jolloin tehdään muutkin testit. Ja tyttö on nyt 8kk, eli reilun vuoden sisällä kuitenkin. Noh, pitänee kääntyä terveyskeskuksen puoleen joka tapauksessa jos eivät yksityisellä ala :)

• gyne

sieltä sinut ohjataan oman piirisi naistentautien poliklinikalle (aluesairaala, keskussairaala tms.) keskeytyskaavakkeen (AB1) kanssa.

Joillakin paikkakunnilla yksityisillä lääkäriasemilla/yksityissairaaloilla on Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen myöntämä lupa suorittaa raskauden keskeytyksiä. Asia selvinnee jos soitat asuinpaikkakuntasi yksityisille lääkäriasemille.

• JiiJii-

Tuon tiesinkin ettei terveyskeskuksessa itsessään niitä tehdäkään vaan sieltä laitetaan naistentautien polille, mutta pitänee soittaa vielä Gynekolle/ Mehiläiseen että onnistuisiko heidän kauttaan. Kyllä se sitten selvinnee :)

• pk-seudulla muutama
        JiiJii- kirjoitti:

Tuon tiesinkin ettei terveyskeskuksessa itsessään niitä tehdäkään vaan sieltä laitetaan naistentautien polille, mutta pitänee soittaa vielä Gynekolle/ Mehiläiseen että onnistuisiko heidän kauttaan. Kyllä se sitten selvinnee :)

yksityinen (muualla maassa toki muitakin paikkoja) tekee keskeytyksiä, hintaa keskeytykselle kertyy n. 1000 euroa josta KELA ei tietystikään korvaa mitään, kyseessä kun ei ole sairaudenhoito.
        Ja tämä on sitten ihan varmaa tietoa!

• JiiJii-
        pk-seudulla muutama kirjoitti:

yksityinen (muualla maassa toki muitakin paikkoja) tekee keskeytyksiä, hintaa keskeytykselle kertyy n. 1000 euroa josta KELA ei tietystikään korvaa mitään, kyseessä kun ei ole sairaudenhoito.
        Ja tämä on sitten ihan varmaa tietoa!

Jännä ettei mitään korvata, kun esim. ultrista korvataan, sellaisista joissa halutaan vain uteliaisuutta nähdä masuun, vaikka olisi käynyt jo kunnan tarjoamissa kahdessa muussa ultrassa :) Eihän siinäkään sairautta hoideta. Mutta, maksoi mitä maksoi jos ei tarttis terkkaan mennä. Tänään se selviää kun soitan :)

• dkjfskdfj
        JiiJii- kirjoitti:

Jännä ettei mitään korvata, kun esim. ultrista korvataan, sellaisista joissa halutaan vain uteliaisuutta nähdä masuun, vaikka olisi käynyt jo kunnan tarjoamissa kahdessa muussa ultrassa :) Eihän siinäkään sairautta hoideta. Mutta, maksoi mitä maksoi jos ei tarttis terkkaan mennä. Tänään se selviää kun soitan :)

Hei,

minkä ihmeen takia yksityisellä ei tehtäisi keskeytyksiä? Olisi parempi jättää kirjoittamatta vastausta täysin, ellei ole mitään parempaa tietoa kuin mutu.

ELi tietenkin yksityisellä tehdään keskeytyksiä. Maksaa noin 1100 ainakin Hesassa Mehiläisellä ja homma hoituu ihan yhdellä gynekologikäynnillä ja sitten parin päivän päästä itse toiminpide ja parissa tunnissa pääsee kotiin.

• JiiJii--
        dkjfskdfj kirjoitti:

Hei,

minkä ihmeen takia yksityisellä ei tehtäisi keskeytyksiä? Olisi parempi jättää kirjoittamatta vastausta täysin, ellei ole mitään parempaa tietoa kuin mutu.

ELi tietenkin yksityisellä tehdään keskeytyksiä. Maksaa noin 1100 ainakin Hesassa Mehiläisellä ja homma hoituu ihan yhdellä gynekologikäynnillä ja sitten parin päivän päästä itse toiminpide ja parissa tunnissa pääsee kotiin.

En tänään ehtinyt soittaa, kun eivät heti vastanneet, Oulussahan olis myös Mehiläinen ja sitten Gyneko mutten tiedä siitä sitten. Tuota tonnin luokkaa se varmaan on. Tehtiinkö sulle lääkkeillä vai kirurgisesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66