jos "tuunaan" oman autoni niin että mahdollinen autovaras menettää henkensä tai loukkaantuu vakavasti varastaessaan autoni. Voidaanko minut tuomita näiden "viritysten" vuoksi vankeuteen ? Kyseessä on siis viritys, jonka pystyn itse ohittamaan mutta vaatii jonkin verran vaivaa. Onko auton, jota käytän melko harvoin oltava koko ajan ns. normaalikunnossa jos sitä en itse joka päivä/viikko tarvitse. Auto on pysäköitynä normaalisti asukaspaikalle ja ei siis ole sakkopaikalla ja lisäksi autossa on ikkunassa varoittava tarra. Korostan että kyseessä on tosiaan itse tekemäni viritys ja on varmasti hengenvaarallinen/tappava mutta vain silloin kun autoon murtaudutaan. Normaalisti seisoessan parkkipaikalla auton pelleistä ei saa esim. 10000 voltin jännitettä eli ns. valokaarta ei tällaisessa tapauksessa synny.
Varmistan vielä
säkkäri
2
532
Vastaukset
- murtovaras
loukkaantui murtautuessaan kesämökkiin ikkunan kautta. Sattumalta mökin omistaja säilytti viritettyä karhunrautaa ikkunan alla. Oikeuteenhan se meni jotta heilahti. Mökin omistajan osalta syyte hylättiin, karhunraudat olivat aivan asiallisesti säilössä.
Jos taas teet autoosi sähkövirityksiä, kuten tarinastasi annoin itseni ymmärtää, saat vähintään yhtä tujun tuomion kuin murtovaras, ellei mene peräti kuolemantuottamuksen piikkiin.
Kannattaa ehkä kääntyä poliisin puoleen ja kysyä sieltä missä omaisuuden suojaamisen raja kulkee. - tuottamus
Saat 8v. vettä ja leipää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875