Sairaanhoitajan kokonaisansiot 2006

9

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei

      tuota "tilastoa" ole vielä nähty? Taitaa sun panos keskusteluihin olla kroonisesti yhtä tyhjää ja tautologista.

      • Kyseessä on tilastokeskuksen virallinen tilasto sairaanhoitajien kokonaispalkoista vuonna 2006.
        Jos tilasto mielestäsi virheellinen ota yhteyttä tilastokeskukseen Tilastokeskus - Vaihde (09) 17 341.

        Mitä tyhjää tuossa virallisessa keskiansiotilastossa on? Kerrotko?


      • tyhjää on se
        kimmon10 kirjoitti:

        Kyseessä on tilastokeskuksen virallinen tilasto sairaanhoitajien kokonaispalkoista vuonna 2006.
        Jos tilasto mielestäsi virheellinen ota yhteyttä tilastokeskukseen Tilastokeskus - Vaihde (09) 17 341.

        Mitä tyhjää tuossa virallisessa keskiansiotilastossa on? Kerrotko?

        että näistä keskiansioistahan täällä on jauhettu jo satojen viestien verran. Tilastoilla ja ilman. Koko ajan sitä samaasamaasamaa.

        Mielenkiintoista on ainoastaan se, että vielä pari kuukautta sitten useimpien mielestä sh:t tekivät vastuullista työtä liian pienellä palkalla. Nyt onkin sitten työ ihan tosi helppoa ja palkkaus iiihaaan liian kova työhön nähden. Niin se nopeasti muuttuu, eikö totta? Ja jotain tällaistahan varmaan TAAS hait tuolla keskiansiolainauksella..

        Kaipa se minäkin tilastojen mukaan tienaan tuona kaksi ja puoli tonnia kuussa, vaikka palkkanauha sitkeästi näyttää 1934 e/kk brutto. Voikohan noilla tilastoilla maksaa asuntolainaa?


      • ei tee vuoroja..
        kimmon10 kirjoitti:

        Kyseessä on tilastokeskuksen virallinen tilasto sairaanhoitajien kokonaispalkoista vuonna 2006.
        Jos tilasto mielestäsi virheellinen ota yhteyttä tilastokeskukseen Tilastokeskus - Vaihde (09) 17 341.

        Mitä tyhjää tuossa virallisessa keskiansiotilastossa on? Kerrotko?

        ..se nyt näyttää unohtuvan koko ajan.. Se on loppujen lopuksi pieni osa joka tekee sitä 3-vuorotyötä.. ja ne lisät sitten, kovin kummosiksi niitä ei voi todellakaan sanoa, löytyisikö jostakin tilastokeskuksen sivuilta näistä mitään tilastoa, paljonko esim telollisuudessa maksetaan jouluaattoillasta?!?! Vedä Kimmon10 kuule hymy perseeseen ja ole hiljaa asioista joista et mitään tiedä.


      • shitti hoitaja
        kimmon10 kirjoitti:

        Kyseessä on tilastokeskuksen virallinen tilasto sairaanhoitajien kokonaispalkoista vuonna 2006.
        Jos tilasto mielestäsi virheellinen ota yhteyttä tilastokeskukseen Tilastokeskus - Vaihde (09) 17 341.

        Mitä tyhjää tuossa virallisessa keskiansiotilastossa on? Kerrotko?

        Puolet kovin kadehtituista sairaanhoitajista todellakin tekee töitä pelkällä peruspalkalla, joka on 1700-1900 BRUTTO ja toinen puoli sitten tienaa näitä "huimia summia" painamalla töitä joulut ja juhannukset, vkonloput ja loppiaiset, yöt ja yli/lisätyöt. On se kumma, kun ei haluta nähdä metsää puilta.

        Toinen häiritseävä seikka on myös se, että jatkuvasti puhutaan sairaanhoitajista ja sairaanhoitajien lakosta. Ihan vaan tietoiskuna teille kaikille sairaanhoitajat ovat vaan yksi ryhmä tehyn edustamista ammateista. Tehyyn kuuluu myös fysioterapeutit, rtg-hoitajat, laboratorihoitaja ja myös osa lähi/perushoitajia.


      • sinänsä ok, mutta...
        kimmon10 kirjoitti:

        Kyseessä on tilastokeskuksen virallinen tilasto sairaanhoitajien kokonaispalkoista vuonna 2006.
        Jos tilasto mielestäsi virheellinen ota yhteyttä tilastokeskukseen Tilastokeskus - Vaihde (09) 17 341.

        Mitä tyhjää tuossa virallisessa keskiansiotilastossa on? Kerrotko?

        ...tilasto on tosiaan KESKIARVO.

        Se puolikas joka jää alle keskiarvon valittaa, mutta totta kai toinen puoli hoitajista saa yli keskiarvon. He eivät vain julkista palkkaansa tällä palstalla, mutta kun tulee prosenttikorotus, heidän palkkansa nousee eniten.


      • shitti hoitaja
        sinänsä ok, mutta... kirjoitti:

        ...tilasto on tosiaan KESKIARVO.

        Se puolikas joka jää alle keskiarvon valittaa, mutta totta kai toinen puoli hoitajista saa yli keskiarvon. He eivät vain julkista palkkaansa tällä palstalla, mutta kun tulee prosenttikorotus, heidän palkkansa nousee eniten.

        Itse ainakin vähentäisin yövuorojen, vkonlopputöiden ja joulujen/juhannusten tekemistä, jos vaan peruspalkkaani tulisi kunnon korostus. Kynnet verillä ja oma fysiikka koetuksilla olen riipinyt tässä muutaman vuoden näitä "huimia" 2500-3000e:n kuukausituloja, jotta olisi varaa maksaa laskut. Nyt olisi hieno homma, jos laskujen maksun lisäksi olisi aikaa elää normaalia täyspainoista elämää sekä saada omaa ammattitaitoa vastaavaa peruspalkkaa!


      • todellakin
        shitti hoitaja kirjoitti:

        Itse ainakin vähentäisin yövuorojen, vkonlopputöiden ja joulujen/juhannusten tekemistä, jos vaan peruspalkkaani tulisi kunnon korostus. Kynnet verillä ja oma fysiikka koetuksilla olen riipinyt tässä muutaman vuoden näitä "huimia" 2500-3000e:n kuukausituloja, jotta olisi varaa maksaa laskut. Nyt olisi hieno homma, jos laskujen maksun lisäksi olisi aikaa elää normaalia täyspainoista elämää sekä saada omaa ammattitaitoa vastaavaa peruspalkkaa!

        2500-3000€, jotta pystyisit maksamaan laskusi...no onpa helevetin suuret laskut!! Koitapa elää hieman säästeliäämmin!


      • tässä moni muukin
        shitti hoitaja kirjoitti:

        Itse ainakin vähentäisin yövuorojen, vkonlopputöiden ja joulujen/juhannusten tekemistä, jos vaan peruspalkkaani tulisi kunnon korostus. Kynnet verillä ja oma fysiikka koetuksilla olen riipinyt tässä muutaman vuoden näitä "huimia" 2500-3000e:n kuukausituloja, jotta olisi varaa maksaa laskut. Nyt olisi hieno homma, jos laskujen maksun lisäksi olisi aikaa elää normaalia täyspainoista elämää sekä saada omaa ammattitaitoa vastaavaa peruspalkkaa!

        joutuu tekemään vuorotyötä ja viikonloppuja. Tällähetkellä minulla on yksi vapaa viikonloppu/kk. Ja vakuutan ettet niin kynnet verillä kuin minä ja sellaisissa olosuhteissa. Siis kynnet verillä ihan oikeasti ei vain kuvainnollisesti. Väitän ettet pystyise edes tulemaan fyysisesti paikkaan jossa työskentelen viikonloppuisin. Puhumattakaan työn fyysisestä raskaudessa.

        Silti ei palkkani kaikkine haittalisineen yllä tuohon 3000€/kk.

        Minustakin olisi hieno homma jos laskujen ja velkojen lisäksi jäisi jotain ylimääräistä. Mutta teidän ahneet vaateenne syövät meidän jo saamamme palkankorotukset kunnallisveron korotuksena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe