hammas kasvaa vinoon!!

hammasfriikki

Minulla lähti vähän aikaa sitten maitohammas pois, huomasin sit jonkun ajan päästä että hampaan kohdalla olevassa ikenessä on patti ja sattuu kun kosken siihen-.-
Huomasin tänään että muut hampaani kasvavat suoraan, mutta tuo uusi hammas kasvaa ikään kuin "kallellaan" eli vinossa silleen vaakasuorassa melkein.. pelottaa mennä hammaslääkärille!! Onko jollain kokemusta tällasesta et mitä ne mulle tekee???

P.s. Paljonko hammaslääkärissä nukutus maksaa??
Jos minut nukutetaan tunnenko ja tiedänkö MITÄÄN mitä ne tekee??

9

4480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elivii

Minun pojalla oli sama juttu. Ensin ehdottelivat oikomishoitoa mut poika ei suostunut ottamaan rautoja neljäksi vuodeksi. Sitte tehtiin hampaan siirto. Terveyskeskuksen erikoishammaslääkäri nyppäisi hampaan irti ja istutti oikealle paikalleen. Siinä se kasvaa tiukasti! Aikaa tästä on noin viisi vuotta.

• kysymys...

Kävikö se kipeää?
        Tiedätkö miten ne raudat laitetaan ja sattuuko se?
        Minulla on nääs kamala hammaslääkäri pelko-.-'

• jatkoa..

niin ja miten ne "istutti" siihen uuden hampaan?
        Voisitko kertoa tarkasti miten ne sen teki?

• elivii
        jatkoa.. kirjoitti:

niin ja miten ne "istutti" siihen uuden hampaan?
        Voisitko kertoa tarkasti miten ne sen teki?

En sen paremmin tiedä kuin mitä poikani kertoi koska itse istuin odotushuoneessa. Ei hän sanonut että se olisi kipeää tehnyt tai ollut muutenkaan liian epämiellyttävä operaatio. Hammas otettiin irti niinkuin nyt hammas irrotetaan, puudutuksessa. Ikeneen tehtiin viilto siihen kohtaan mihin se istutettiin. Viikon verran hampaan ympärillä oli tukirengas joka sitten poistettiin. Oikomishoidosta osaa varmaan parhaiten kertoa oikomishoitaja. Kun menet hammaslääkäriin saat varmaan ensin ajan hänelle. Poikani olisi mielummin otattanut kokonaan sen hampaan pois kuin alkanut oikomishoitoon.

• hammashoitaja

Ensinnäkin kun maitohammas lähtee pois niin usein on niin että se tuleva pysyvä hammas saattaa olla vielä vinossa koska maitohammas on estänyt sen suoraan tuloa. Käy näytämässä sitä hammasta hoitolassa. Ei siinä vielä mitään nukutuksia tarvita. Se voi vallan hyvin oieta oitsestään.

• dsgrtfhjj

Mulla kasvo takahammas väärään asentoon. Tuohon hampaaseen ja toiseen hamaaseen liimattiin napit. Nappeihin sitten kuminauha, joka veti hampaan oikeaan asentoon.

Et välttämättä tarvitse koko suun raudoitusta.

• dsgrtfhjj

Se ei varmaan sattunut kun sulle tehtiin niin??
        Uskon et se kasvaa tuol¨ta ja ei kait sitä tartte repiä irti ku ei se niin vinossa kuiteskaan oo..

• Meigä

Minulla on yläkulmahammas tulossa vinossa suuhuni maitohampaan taakse ja oikomahoitaja ehdotti maitohampaan poistoa, rautoja ja hampaan oikaisua. Onko kellään kokemusta että sattuuko rautojenlaitto/ hampaan oikaisu? Entä olisiko mahdollista vain poistaa se vinoon kasvava rautahammas?

• Järki_päähän

Tottahan rautahammaskin voidaan poistaa, mutta sitten sinulla on koko loppuelämäsi siinä kohdassa hammasrivistöä tyhjä kolo. Koska kysessä on kulmahammas, kolo näkyisi aina kun vähänkin avaat suutasi. Muutaman vuoden kuluttua kiroaisit itseäsi miksi pyysit poistamaan hampaan. Vaikka oikomisesta on omat kiusansa, ne ovat sentään pikkujuttu koko elämänkaareesi verrattuna ja kiität vanhempana kun hammasrivisi on suora eikä tyyliä yksi-risti-peruutettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe