Lipputangon nuppi.

Isoisä.

Viinakaupan ja sen tyhjänä seisovan markettirakennuksen vastapäiselle rakennusliike YIT:n omistamalle tontille on taas ilmestyneet ne siinä ennen seisseet kolme lipputankoa. Tälläkertaa ne ovat kaikki vähän erisuuntiin kallellaan, niiden etäisyydet toisistaan vaihtelee ja keskimmäisestä puuttuu nuppi.

Onkohan tämä enne vai symboliikkaa? Kertookohan se tulevan, tontille rakennettavan asuinrakennuskohteen laadusta? Onkohan kyseessä rahat pois ja juokse -projekti, jollaisia nykyään tietyissä piireissä kutsutaan Lapuan kehittämiseksi?

25

2028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmestynyt

lippitankoja, aika paha tilanne. Meinaavatkohan liputtaa itsenäisyyspäivänä? Ota rahat ja juokse juttu on mielenkiintoinen näkemys, aika harva pisnestä tekevä yritys harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Onneksi sieltä näkee kirkkoon niin voi pyytää anteeksiantoa...

• tosiaan mikäli tuo

keskusta-alueen liki ainut luonnontilainen rantaniitty tuhotaan kerrostaloilla.

• vedätyksenyritys.

Ei muuta sanottavaa.

• vedätystä eli ei
        vedätyksenyritys. kirjoitti:

Ei muuta sanottavaa.

En osaa sanoa onko vedätystä, mutta keskustelun arvoinen alotus ainakin on. YIT:n torahammasta en Ojanperän tontille halua. Lapualaisten pitäisi kuljeksia katsomassa jokirantamaisemaa sillä silmällä ja pohtia kaipaako niin keskeinen rantatontti kuusikerroksisia bulkkituotantotaloja vai olisiko matalampi rakentaminen paremmin paikallaan.

• vedätystä eli ei kirjoitti:

En osaa sanoa onko vedätystä, mutta keskustelun arvoinen alotus ainakin on. YIT:n torahammasta en Ojanperän tontille halua. Lapualaisten pitäisi kuljeksia katsomassa jokirantamaisemaa sillä silmällä ja pohtia kaipaako niin keskeinen rantatontti kuusikerroksisia bulkkituotantotaloja vai olisiko matalampi rakentaminen paremmin paikallaan.

kerrostalo Simpsiön huipulle, niin teillä on Pohjanmaan korkein tornitalo ja ensimmäinen pilvenpiirtäjä:D

• sanojas!
        mave kirjoitti:

kerrostalo Simpsiön huipulle, niin teillä on Pohjanmaan korkein tornitalo ja ensimmäinen pilvenpiirtäjä:D

ne voivat langeta hedelmälliseen maaperään.

• nyt aisuri
        mave kirjoitti:

Pirä nyt perkele se turpas kiinni kun et osaa sieltä muuta suoltaa kuin paskaa!

• nyt aisuri kirjoitti:

Pirä nyt perkele se turpas kiinni kun et osaa sieltä muuta suoltaa kuin paskaa!

menikö herne eli kuten me leikkisästi sitä kutsutaan hernuliksi nenään?

• puutetta?
        mave kirjoitti:

Onhan sitä pilvenpiirtäjää tänne joku jo Lapuan Sanomien yleisönosastossa ehdottanut, ei nyt sentään Simpsiölle kuitenkaan. Mave pani paremmaksi. Järkevä, ympäristöä kunnioittava rakentaminen ei Lapuan nousukkaille kelpaa.

• pitää lapualaisista
        mave kirjoitti:

menikö herne eli kuten me leikkisästi sitä kutsutaan hernuliksi nenään?

Taidat pitää lapualaisesta byrokratiasta kun tänne niin usein "viisaita" kommenttejasi meille suot. Mutta toi mitä te harrastatte alkaa jo olemaan häirintää ja julkista herjaa lapualaisuutta vastaan ,joten ala kerään kolehtii sillä tulevaisuus ei ole valoisa.

• meistä
        pitää lapualaisista kirjoitti:

Taidat pitää lapualaisesta byrokratiasta kun tänne niin usein "viisaita" kommenttejasi meille suot. Mutta toi mitä te harrastatte alkaa jo olemaan häirintää ja julkista herjaa lapualaisuutta vastaan ,joten ala kerään kolehtii sillä tulevaisuus ei ole valoisa.

Meinaatko että ihan lapualaisten ryhmäkanne 'mavea' vastaan? Ei me nyt toki niin heikoilla hangilla olla . Kyllä meissä ja meidän touhuissa on paljon naurettavaa, joten siitä vaan. Kivahan sitä on lukea, mitä herjaa se 'mave' taas on saanu keksityksi. Mikä ei tapa, se vahvistaa.

• pitää lapualaisista kirjoitti:

mä en sua pelkää ja tervetuloa haastamaan mua oikeuteen. Yhteystietoni poliisi saa operaattorilta, tehtyäsi tutkintapyynnön poliisille. Tosin tutkintapyynnön esittäminen ei välttämättä johda rikostutkintaan, mutta onnea yrityksellesi:D

• esimerkiksi
        mave kirjoitti:

mä en sua pelkää ja tervetuloa haastamaan mua oikeuteen. Yhteystietoni poliisi saa operaattorilta, tehtyäsi tutkintapyynnön poliisille. Tosin tutkintapyynnön esittäminen ei välttämättä johda rikostutkintaan, mutta onnea yrityksellesi:D

Olet mm. uhannut tappaa kaikki kulkukissat 9mm:sellä eikö se ole riittä syytteeseen?

• esimerkiksi kirjoitti:

Olet mm. uhannut tappaa kaikki kulkukissat 9mm:sellä eikö se ole riittä syytteeseen?

vaan löytöeläinkotia pitävät ihmiset pyysivät lahjoituksia ja minä olin valmis lahjoittamaan niille 9 mm patruunoita. ja kyl kissoja saa ampua jo s ne näyttävät villiintyneiltä. Mä en nyt vaan ala siihen hommaan, mut ei se lakia vastaan ole, joten koita keksiä joku toinen esimerkki, mistä haastat oikeuteeen:D

• olla tän palstan
        mave kirjoitti:

vaan löytöeläinkotia pitävät ihmiset pyysivät lahjoituksia ja minä olin valmis lahjoittamaan niille 9 mm patruunoita. ja kyl kissoja saa ampua jo s ne näyttävät villiintyneiltä. Mä en nyt vaan ala siihen hommaan, mut ei se lakia vastaan ole, joten koita keksiä joku toinen esimerkki, mistä haastat oikeuteeen:D

Onko sun nyt hyvä olla kun sait senkin viesti ketjun poistumaan typerillä kirjoituksillasi? Jos luulet että tämä palsta on vain sinua varten olet väärässä.

• järkevää taas
        mave kirjoitti:

tuokin,

• tämäkin!
        olla tän palstan kirjoitti:

Onko sun nyt hyvä olla kun sait senkin viesti ketjun poistumaan typerillä kirjoituksillasi? Jos luulet että tämä palsta on vain sinua varten olet väärässä.

"Jos luulet että tämä palsta on vain sinua varten olet väärässä."

Että tuli edes kenenkään mieleenkään vetää mutkat noin suoraksi. Noihin agressioihin pitäisi saada parempaa apua kuin mitä täällä on tarjolla.

• olla tän palstan kirjoitti:

Eipä siinä viestiketjussa ollu muuta kuin mun ja joidenkin kettutyttöjen välistä ajatustenvaihtoa enkä minä tehny mitään ilmoitusta niistä viesteistä. Se, joka veti herneen nenään niistä ja teki ilmoituksen ylläpidolle, kantakoon huolen poistetuista viesteistä. Saa tänne muutkin kirjoittaa enkä sitä ole estämässä, mutta tietääkseni täällä ei ole rajattu viestien määrää mitenkään.

• kaupunkirakenne

Mikä on Ojanperän tontin rakennusoikeus, kerrosala ja tehokuusluku voimassaolevassa asemakaavassa ?

• kerrosala

Ojanperän tontin asemakaavanmuutosta koskevassa osallistumis- ja arviointisuunnitelmassa lukee että

"Voimassa olevassa asemakaavassa kortteli 131 on osoitettu asuinkerrostalojen (AK) korttelialueeksi, jolle saa rakentaa enintään III-kerroksisia rakennuksia. Kortteliin on määritelty kaksi länsi-itä-suuntaista rakennusalaa kerrostaloille. - - - Yleiskaavassa suunnittelualue on osoitettu asuinkerrostalojen (AK) korttelialueeksi ja ranta-alue puistoksi (VP)."

Asemakaavassa rakennusten yhteenlaskettu kerrosala on 4500 neliömetriä.

• on aivan liikaa
        kerrosala kirjoitti:

Ojanperän tontin asemakaavanmuutosta koskevassa osallistumis- ja arviointisuunnitelmassa lukee että

"Voimassa olevassa asemakaavassa kortteli 131 on osoitettu asuinkerrostalojen (AK) korttelialueeksi, jolle saa rakentaa enintään III-kerroksisia rakennuksia. Kortteliin on määritelty kaksi länsi-itä-suuntaista rakennusalaa kerrostaloille. - - - Yleiskaavassa suunnittelualue on osoitettu asuinkerrostalojen (AK) korttelialueeksi ja ranta-alue puistoksi (VP)."

Asemakaavassa rakennusten yhteenlaskettu kerrosala on 4500 neliömetriä.

kyllä siinä olisi hieno tontti yhdelle omakotitalolle. Tietenkin yksikerroksiselle. No kellarin voi tehdä.

• totta.
        on aivan liikaa kirjoitti:

kyllä siinä olisi hieno tontti yhdelle omakotitalolle. Tietenkin yksikerroksiselle. No kellarin voi tehdä.

Lapualaiset ovat yksinkertaista ja tyhymää sakkia. Jäljellejääneitä.

• sopisiko
        on aivan liikaa kirjoitti:

se lapuan päävalittajalle. Ei Lapualle saa mitään rakentaa ilman, että sitä kysytään asianomaiselta taholta.

• ylempää
        sopisiko kirjoitti:

se lapuan päävalittajalle. Ei Lapualle saa mitään rakentaa ilman, että sitä kysytään asianomaiselta taholta.

"Lapualaiset ovat yksinkertaista ja tyhymää sakkia. Jäljellejääneitä."

Sopii tähänkin kommentiksi.    

• Virkiäläinen

Lipputangot olivat kesällä lainassa Jukolan Viestissä.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4298
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      136
      2989
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2332
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      44
      2218
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1792
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1529
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      147
      1367
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe