Nyborg, kansainvälisesti arvostettu tanskalaisen Aarhusin yliopiston professori, sai 30-vuotisessa pitkäaikaistutkimuksessa vuonna 2001 tuloksen, jonka mukaan miesten ja naisten välillä on keskimäärin 4 pisteen keskiarvoinen ÄO-ero miesten hyväksi.
Vastaukset 11
- salattu ja vaiettu
Pitäisi kysyä Tarja Haloselta.
- Cicceli
Halonen muuten oli paljon tyhmempi kuin Aho tai Niinistö väittelyissä.
Mutta pitäähän kiintiönaisia olla joka helvetin paikassa.
- -Putkiaivo-
Ei kai tuo 4 pinnaa kuitenkaan ratkaisevan suuri ero ole.
Keskiarvot eivät ole merkityksellisiä. Huippuyksilöt ratkaisevat, ja siinä miehet johtavat kirkkaasti. - crocoodiile
Nyt *hyssssssssss*
Pian joku hirveä ja vihainen amatsoni hirttää meidät munista kattoon. :D - Hertha
Entä miten mitataan järkeä?
- kiittimoi
otos ratkaisee eli siis sen koko, tutkittavien sosiaalitausta ja kuinka paljon naisia ja miehiä on mitattavissa tutkimuksen loppuessa koska pitkittäistutkimuksen kuluessa popula yleensä vähenee alkuperäisestä. lisäksi tutkimus pitää olla toistettavissa ja siitä pitää tulla samankaltainen tulos. vielä lopuksi, keskiarvo on huono tunnusluku kuvaamaan vertailtavien otoksien ominaisuuksia koska paljon poikkeavat arvot voivat muuttaa sitä paljon. että näin ==)
- olehyväbyebye
Saa kertoa.
Unohdin tutkimuksen liitteet työpöydälleni, mutta muistan otannan näin ulkomuististakin.
Kuten nimimerkki kiittimoi tuossa jo kertoikin, otannalla on merkitystä. Sinällään tulos oli melkoinen yllätys, koska naisia oli vain 99 ja miehiä kaikki 1. Siten yhtyeenlaskettujen älykkyysosamäärien sukupuoltenvälinen suhde jäi ainoastaan noin pieneksi. - fddd
olehyväbyebye kirjoitti:
Saa kertoa.
Unohdin tutkimuksen liitteet työpöydälleni, mutta muistan otannan näin ulkomuististakin.
Kuten nimimerkki kiittimoi tuossa jo kertoikin, otannalla on merkitystä. Sinällään tulos oli melkoinen yllätys, koska naisia oli vain 99 ja miehiä kaikki 1. Siten yhtyeenlaskettujen älykkyysosamäärien sukupuoltenvälinen suhde jäi ainoastaan noin pieneksi....mikä oli yläasteen koulutodistuksesi keskiarvo 9.luokalla? Veikkaan että et kehtaa kertoa?
Vai osunko oikeaan kun arvelen että se oli jotain 6.0 - 6.7 ?
Nimittäin FAKTAA on että tytöt /naiset päihittävät miehet mennen tullen kaikissa koulu/opintomenestysvertailuissa, siihen ei sen enemmän enää ÄO tutkimuksia tarvita, koska eihän näitä kaikkia naisia ja miehiä ole kuitenkaan mitattu! Eipä ole sinua mitattu eikä minua, joten ensin pitäisi kaikki mitata, ja sen jälkeen vastya sanoa yhtään mitään .
Joten tutkimustulos on itseasiassa harhassa ja paljon. itseasiassa tulos on juuri päinvastainen!! - ylpeä sovinisti
fddd kirjoitti:
...mikä oli yläasteen koulutodistuksesi keskiarvo 9.luokalla? Veikkaan että et kehtaa kertoa?
Vai osunko oikeaan kun arvelen että se oli jotain 6.0 - 6.7 ?
Nimittäin FAKTAA on että tytöt /naiset päihittävät miehet mennen tullen kaikissa koulu/opintomenestysvertailuissa, siihen ei sen enemmän enää ÄO tutkimuksia tarvita, koska eihän näitä kaikkia naisia ja miehiä ole kuitenkaan mitattu! Eipä ole sinua mitattu eikä minua, joten ensin pitäisi kaikki mitata, ja sen jälkeen vastya sanoa yhtään mitään .
Joten tutkimustulos on itseasiassa harhassa ja paljon. itseasiassa tulos on juuri päinvastainen!!-eipä tuolla peruskoulun todistuksella ole ollut merkitystä, kun korkeakoulusta tuli primuksen paprut (sulla tais jäädä opiskelu siihen ysiluokkaan, kun et osaa edes kirjottaa lukusanoja, hahaa hölmä muija), 1-0
-olen ollut jo pitempään johtavassa asemassa ja kolleegoina on ollut useita naisia ja jok'ikinen on saanut töppäilyjensä jälkeen fudut, 2-0
-lähes kaikki syntyvät mitataan ainakin neuvolassa - omat käymättömät testisi varmaan tiedät, mutta minua työnantajat ovat kadettikoulun jälkeen testanneet useammankin kerran ja hyväksi havainneet, 3-0
-loppu on sellaista itseäsi puukottamista, että otas pimu lääkkees, 4-0
Sullakin taitaa olla 10 t€/kk (nto) muut firman edut? - Nainen 30v.
ylpeä sovinisti kirjoitti:
-eipä tuolla peruskoulun todistuksella ole ollut merkitystä, kun korkeakoulusta tuli primuksen paprut (sulla tais jäädä opiskelu siihen ysiluokkaan, kun et osaa edes kirjottaa lukusanoja, hahaa hölmä muija), 1-0
-olen ollut jo pitempään johtavassa asemassa ja kolleegoina on ollut useita naisia ja jok'ikinen on saanut töppäilyjensä jälkeen fudut, 2-0
-lähes kaikki syntyvät mitataan ainakin neuvolassa - omat käymättömät testisi varmaan tiedät, mutta minua työnantajat ovat kadettikoulun jälkeen testanneet useammankin kerran ja hyväksi havainneet, 3-0
-loppu on sellaista itseäsi puukottamista, että otas pimu lääkkees, 4-0
Sullakin taitaa olla 10 t€/kk (nto) muut firman edut?halusinkin löytää teitä sovinisteja jostain kun olisi kysyttävää.
Miksi moni etenkin vanhempi (n.45-60v) sovinistimies alkaa heti tytöttelemään ja vähättelemään nuorempia naisia töissä? Saako sovinisti jotain mielihyvää tästä päivittäisestä naisten näykkimisestä vai mistä kiikastaa? Kysyin jopa suoraan tätä pahimmalta pomottajalta kun oli oikein vittumaisiakin työpäiviä...mutta en saanut vastausta tähän. Väsyttävää oli olla työssä jossa mikään ei ollut koskaan hyvin "naisen tekemänä", vaikka mitään virheitä ei tehnytkään. Lopulta kyllästyin ja vaihdoin työpaikkaa. - ihaniteoon
Nainen 30v. kirjoitti:
halusinkin löytää teitä sovinisteja jostain kun olisi kysyttävää.
Miksi moni etenkin vanhempi (n.45-60v) sovinistimies alkaa heti tytöttelemään ja vähättelemään nuorempia naisia töissä? Saako sovinisti jotain mielihyvää tästä päivittäisestä naisten näykkimisestä vai mistä kiikastaa? Kysyin jopa suoraan tätä pahimmalta pomottajalta kun oli oikein vittumaisiakin työpäiviä...mutta en saanut vastausta tähän. Väsyttävää oli olla työssä jossa mikään ei ollut koskaan hyvin "naisen tekemänä", vaikka mitään virheitä ei tehnytkään. Lopulta kyllästyin ja vaihdoin työpaikkaa.Joo, kyllä saa mielihyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371481Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2841060Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94824Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68782Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 110629
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41501
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48475Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32444
- 32439
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381