ihminen pelastuu vain armosta. hänen ainoa toivonsa on Kristus.
Teot eivät ole matkapassi taivaaseen, vaan uskon hedelmä. Sapatin viettäminen EI ole ansion tavoittelua, se on Luojan kunnioittamista.
Kristus on kutsunut meidät vapauteen. sapatin viettämistä koetetaan leimata orjuudeksi, mitä se EI OLE! Kuuliaisuus Jumalaa kohtaan uskossa EI ole orjuutta.
Päinvastoin sapatti on vapauden merkki! Olen vapaa Herrassa!
Adventisteillakin on
17
230
Vastaukset
Jos ihminen viettää sapattia, sekö on merkki tai osoitus hänen vapaudestaan? OK. Ihminen on siis tällöin vapaa. Eikö vapaus taasen ole sitä, että ihminen voi tehdä mitä haluaa ja voi jättää sen tekemättä mitä ei halua tehdä. Näin ollen vapaan ihmisen ei ole mikään pakko viettää sapattia ellei hän halua sitä viettää.
Olkoon siten , että joku ei halua viettää sapattia eikä sitä vietä, niin katoaako hänen vapautensa tuon vapauden merkin kadotessa vai säilyykö hänen vapautensa merkin puuttumisesta huolimatta. Mikäli vapaus katoaa, voi kursailematta todeta, että hän vapautensa säilyttääkseen oli pakon alainen. Mitä vapautta taas sitten pakonalaisuus on?
Siispä: Ihmisen on pakko viettää sapattia ollakseen vapaa ja koska hän vapaana voi valita sapatin viettämättömyyden, hän ei ole vapaa koska ei vietä sapattia - Jotenkin tuntuu kuin jossakin kohden "mättäisi...".- vapautta
että luulee saavansa tehdä mitä itse lystää. Se on synnin orjuutta.
vapautta kirjoitti:
että luulee saavansa tehdä mitä itse lystää. Se on synnin orjuutta.
Sanotaan, että on kaunis ilma ja sinua "lystäisi" eli haluttaisi lähteeä pienelle lenkille. Joku kuitenkin tulisi ja estäisi sinua vaikkapa väkivalloin lähtemästä. Mielestäni on kyllä niin, että tuo estäjä pahasti rajoittaisi sinun vapauttasi lähteä lenkille eli tekemästä tuossa tapauksessa sitä mitä haluaisit.
En myöskään oikein ymmärrä mitä syntiä tekisit vaikka saisitkin menetellä halusi mukaan tuossa asiassa eli tehdä "mitä lystöisi". Tietenkin voisi olla, että tuo,joka estäisi sinua lenkille lähdöstä, pitäisi lenkillä käymistä syntinä ja juuri varjellakseen sinut tekemästä syntiä, estäisi sinua lähtemästä. :)
- sanan selittäminen
Kehtaatkin sanoa "Päinvastoin sapatti on vapauden merkki!"
Pilkkaatko jumalaa, eiköhän jumala itse tiedä, miksi merkiksi hän on sapatin asettanut
"Pitäkää kunniassa SAPATTI JA MÄÄRÄYKSET, JOTKA OLEN SIITÄ ANTANUT, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva MERKKINÄ LIITOSTA, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni.- omaksi kansakseen?
Israelilaiset!
- huomiotta :)
omaksi kansakseen? kirjoitti:
Israelilaiset!
Onhan tällä palstalla sentään joku, kuka ymmärtää lukemansa.
Miksiköhä tätä jumalan käskyä ei korosteta tällä palstalla
"Pitäkää kunniassa SAPATTI JA MÄÄRÄYKSET, JOTKA OLEN SIITÄ ANTANUT, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva MERKKINÄ LIITOSTA" - vapaa päivä
työstä ja aherruksesta. Sillä silloin saamme levätä KAIKESTA työstämme, niinkuin Herrakin lepäsi omastaan. On ihanaa levätä Jumalan kanssa hänen PYHITTÄMÄNÄÄN PÄIVÄNÄ. Jeesuskin sanoi sen olevan IHMISTÄ VARTEN.
- sanan?
vapaa päivä kirjoitti:
työstä ja aherruksesta. Sillä silloin saamme levätä KAIKESTA työstämme, niinkuin Herrakin lepäsi omastaan. On ihanaa levätä Jumalan kanssa hänen PYHITTÄMÄNÄÄN PÄIVÄNÄ. Jeesuskin sanoi sen olevan IHMISTÄ VARTEN.
"Pitäkää kunniassa SAPATTI JA MÄÄRÄYKSET, JOTKA OLEN SIITÄ ANTANUT, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva MERKKINÄ LIITOSTA, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni."
Eihän Jeesus voinut kumota isänsä käskyjä, eikä muuttaa laista pienintäkään piirtoa.
Pystyikö Ellen muuttamaan sapattilakia, vaikka Jeesuksella ei ollut siihen valtuuksia? - vaan on miljoonia
sanan? kirjoitti:
"Pitäkää kunniassa SAPATTI JA MÄÄRÄYKSET, JOTKA OLEN SIITÄ ANTANUT, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva MERKKINÄ LIITOSTA, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni."
Eihän Jeesus voinut kumota isänsä käskyjä, eikä muuttaa laista pienintäkään piirtoa.
Pystyikö Ellen muuttamaan sapattilakia, vaikka Jeesuksella ei ollut siihen valtuuksia?muitakin evankelisia kristittyjä, jotka uskovat, että on olemassa vain yksi lepopäivä, jonka Jumala Pyhitti ja siunasi.
- kun muutkin
vaan on miljoonia kirjoitti:
muitakin evankelisia kristittyjä, jotka uskovat, että on olemassa vain yksi lepopäivä, jonka Jumala Pyhitti ja siunasi.
Muut evankeliset kristitytkö voivat kumota jumalan sanankin? Sinä uskot muiden uskomuksiin, mutta eihän se sitä tarkoita, että kaikkien pitäisi uskoa vastoin raamatun sanaa.
- vai etkö sinä
sanan? kirjoitti:
Pystyikö Ellen muuttamaan sapattilakia, vaikka Jeesuksella ei ollut siihen valtuuksia?olekkaan IHMINEN? Jeesushan sanoi sapatin olevan IHMISTÄ VARTEN, eikä pelkästään juutalaista varten!
Kyllä JOKAINEN IHMINEN tarvitsee lepoa.
JOS siis olet IHMINEN, niin sapatti on sinuakin varten! - tai sitten niillä
kun muutkin kirjoitti:
Muut evankeliset kristitytkö voivat kumota jumalan sanankin? Sinä uskot muiden uskomuksiin, mutta eihän se sitä tarkoita, että kaikkien pitäisi uskoa vastoin raamatun sanaa.
on laput silmillä, etteivät näe riviltä kuin yhden sanan ja pää ei käänny tippaakaan.
- todistella
vai etkö sinä kirjoitti:
olekkaan IHMINEN? Jeesushan sanoi sapatin olevan IHMISTÄ VARTEN, eikä pelkästään juutalaista varten!
Kyllä JOKAINEN IHMINEN tarvitsee lepoa.
JOS siis olet IHMINEN, niin sapatti on sinuakin varten!Oletko edes ymmärtänyt lukiessasi, kenen kanssa jeesus keskusteli. Ei hän ole minulle mitään sapatista sanonut. Jokainen tarvitsee lepoa ja jokaisella on oikeus levätä silloin, kun siihen on mahdollisuus :)
- näin on......
Ympärileikkaus ja Sapatinvitto ovat molemmat yhtä erottamattomat Israelin liiton merkit. Kumpaakaan näistä ei voi pitää yksinään olematta liiton rikkoja.
- kyse on kiistämisestä
huomiotta :) kirjoitti:
Onhan tällä palstalla sentään joku, kuka ymmärtää lukemansa.
Miksiköhä tätä jumalan käskyä ei korosteta tällä palstalla
"Pitäkää kunniassa SAPATTI JA MÄÄRÄYKSET, JOTKA OLEN SIITÄ ANTANUT, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva MERKKINÄ LIITOSTA"Adventisti kiistävät koskaan olleenkaan sellaista Israelin ja Jumalan välistä liittoa, joka on kirjoitettu Mooseksen kirjoissa. Adventistit kertovat Jumalan tarkoittaneen aivan erilaista liittoa kuin mihin me kristityt uskomme Israelin liitosta. Tämä ero Israelin asemasta muuttaa myös Kristuksen tekemän sovitustyön erilaiseksi adventismissa ja kristinuskossa. Adventismi on uskossaan eri perusteisiin tukeutuva uskonto kuin kristinusko.
- päätellen
Adventismi yrittää esittää asian siten, että he uskovat pelastuksenkin olevan kuten kristityt siitä kertovatkin, armosta. Mutta vain adventismiin uskominen on kuitenkin elinehto jotta pelastuisi. Me kuitenkin tiedämme, ettei adventistin armosta pelastuminen tarkoita lainkaan samaa, kuin muiden uskossa. Me tiedämme varmuudella että adventistit eivät usko armoa samoin kuin me, joille he vakuuttavat uskovansa kuten mekin. Mistäkö? Siitä, että uskoomme ei mitenkään edes armon kohdalle sovellu mukaan adventismin opit.SE on täysin mahdotonta, sillä niin erilainen uskomme on. Huomaankin, että adventisti ei oikeasti edes tiedä, miten kaikki asiat ovat hyvässä järjestyksessä kristinuskossa ihan ilman Mooseksen kymmentä käskyäkin.
Jumala tappaa sianlihansyöjät, todistaa tällä palstalla Timo Flink - UnaFortuna ja kolme-enkeliä.
Ellen ota ellensapattisinettiä, joudun kadotukseen ns. pedon kumartajana, opettaa ellenadventismi.
Jos syön mitä tahansa lihaa nyt Jeesuksen odotuksen aikana - adventtiaikana - joudun kadotukseen, todistaa adventismi.
Ihminen ei ensinkään pääse viettämään ikuisuutta Jumalan taivaassa, vaan joutuu asumaan iäti Maassa, luvataan uskoa jopa kastelupauksessa.
Niinpä ei adventismilla (niin kauan kuin se on ellenismiä) ole mitään tekemistä Jeesuksen Kristuksen evankeliumin tai elävän uskon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131960Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831504Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1421262Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt931243Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381168- 84898
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu44810Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13787Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138783Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas123763