Jeesus täytti raamatun mukaan lain mutta ei lopettanut sitä.
Jos Jeesus olisi lopettanut lain niin armoa ei enää tarvittaisi.
Ilman vanhaa lakia kun ei voi olla tuomiota ja jos olisi tuomiota niin ei tarvittaisi armoa.
On siis pakkokin olla vanha laki voimassa jotta armolla olisi arvoa.
Matt.5:17-20 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ilman lakia armo on arvoton
19
607
Vastaukset
- todé
Sen takia Hän sanoo, ettei ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään sen.
että vanha laki on voimassa sillä muutenhan armo on arvoton.
Niin minäkin ymmärsin nuo raamatun tekstit.- todé
Pe.ku kirjoitti:
että vanha laki on voimassa sillä muutenhan armo on arvoton.
Niin minäkin ymmärsin nuo raamatun tekstit.juutalaisia varten. Kun Jeesus tuli, kävi kuoleman tien, Hänessä laki tuli ikäänkuin voimaan uudella metodilla. Hän on nyt välimies Jumalan ja ihmisen välissä, ja lainvoimaisuus tulee yksin armosta, ei enään suoritetuksesta.
Ilman lakia (Jeesusta) ei siis ole armoa, mutta armon ilmestyessä vanha "laki kuolee" ja syntinen ihminen elää uutta lakia, Kristuksen lakia. - todé
todé kirjoitti:
juutalaisia varten. Kun Jeesus tuli, kävi kuoleman tien, Hänessä laki tuli ikäänkuin voimaan uudella metodilla. Hän on nyt välimies Jumalan ja ihmisen välissä, ja lainvoimaisuus tulee yksin armosta, ei enään suoritetuksesta.
Ilman lakia (Jeesusta) ei siis ole armoa, mutta armon ilmestyessä vanha "laki kuolee" ja syntinen ihminen elää uutta lakia, Kristuksen lakia.uusi laki (Jeesus) on muuten myös juutalaisia varten, kuten UT opettaa.
Pe.ku kirjoitti:
että vanha laki on voimassa sillä muutenhan armo on arvoton.
Niin minäkin ymmärsin nuo raamatun tekstit.Nyt ei ole kysymys, tekijästä, laista tekona, eikä armosta lain rikkomisen korjaajana, niikuin tuo teoriasi antaa ymmärtää.
On kysymys siitä, että Kristus on lain LOPPU!
Ei siis voi sanoa tätä, mitä kirjoitit.
""
On siis kysymys Persoonasta, eli Jeesuksesta itsestään.
Uskovainen on Kristuksessa, ja Kristus on kätkettynä Jumalssa, silloin ei ole kysymys mistään tekemisistä, ei lainrikkomisesta, eikä armon omistamisesta lain rikkomuksen täyttämiseksi.
""
Ei siis ole mitään laintuomiota, johon armoa tarvittaisiin, enää silloin kun Kristus tulee lainpopåukis sille joka uskoo.
Ennen tätä, on esm. sinulle olemassa Jumalan laki ja armo. Armon saat omistaa vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ellet ota vastaan tätä armoa, jossa myös tapahtuu lain LOPPU kohdallasi, uskon kautta.
Muussa tapauksessa joudut tuomittavaksi Jumalan lain ja vanhurskauden mukaan.todé kirjoitti:
juutalaisia varten. Kun Jeesus tuli, kävi kuoleman tien, Hänessä laki tuli ikäänkuin voimaan uudella metodilla. Hän on nyt välimies Jumalan ja ihmisen välissä, ja lainvoimaisuus tulee yksin armosta, ei enään suoritetuksesta.
Ilman lakia (Jeesusta) ei siis ole armoa, mutta armon ilmestyessä vanha "laki kuolee" ja syntinen ihminen elää uutta lakia, Kristuksen lakia.kertoilet.
Et kai todé sitten ole lukenut avauksessa olevaa raamatunkohtaa.
Eihän Jeesus uutta lakia edes raamatussa tee vaan määrää kaikki noudattamaan vanhaa muutamatta siitä piiruakaan ja sehän on edellytys armon olemassaolollekin.Mohikaani_27 kirjoitti:
Nyt ei ole kysymys, tekijästä, laista tekona, eikä armosta lain rikkomisen korjaajana, niikuin tuo teoriasi antaa ymmärtää.
On kysymys siitä, että Kristus on lain LOPPU!
Ei siis voi sanoa tätä, mitä kirjoitit.
""
On siis kysymys Persoonasta, eli Jeesuksesta itsestään.
Uskovainen on Kristuksessa, ja Kristus on kätkettynä Jumalssa, silloin ei ole kysymys mistään tekemisistä, ei lainrikkomisesta, eikä armon omistamisesta lain rikkomuksen täyttämiseksi.
""
Ei siis ole mitään laintuomiota, johon armoa tarvittaisiin, enää silloin kun Kristus tulee lainpopåukis sille joka uskoo.
Ennen tätä, on esm. sinulle olemassa Jumalan laki ja armo. Armon saat omistaa vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ellet ota vastaan tätä armoa, jossa myös tapahtuu lain LOPPU kohdallasi, uskon kautta.
Muussa tapauksessa joudut tuomittavaksi Jumalan lain ja vanhurskauden mukaan."On kysymys siitä, että Kristus on lain LOPPU!"
Jeesuksen sanat raamatussahan kertovat asian olevan ihan jotain muuta kuin loppu.
Ja ilman vanhan lain noudattamista ei armoa edes voi olla.- todé
Pe.ku kirjoitti:
kertoilet.
Et kai todé sitten ole lukenut avauksessa olevaa raamatunkohtaa.
Eihän Jeesus uutta lakia edes raamatussa tee vaan määrää kaikki noudattamaan vanhaa muutamatta siitä piiruakaan ja sehän on edellytys armon olemassaolollekin.ei perustunut armoon, vaan kuuliasuuteen ja tekoihin.
Jeesus kyllä kumosi monta kertaa Mooseksen aikaisia laissa olleita tapoja. Esimerkiksi sapattina parantamisesta nousi juutalaisten keskuudessa aikamoinen äläkkä. Jeesus kutsuu äläkän nostajia ulkokullatuiksi, antoi ymmärtää olevansa tuleva sapatin Herra.
Jeesus toi uuden lain esille kutsuessaan ihmisiä uskomaan Häneen, jotta pelastuisivat. Ei siis käskenyt toimittamaan syntiuhria.
Jeesus on siis edelleen laki, mutta Hän on uuden muotoinen laki, armon laki. Pe.ku kirjoitti:
"On kysymys siitä, että Kristus on lain LOPPU!"
Jeesuksen sanat raamatussahan kertovat asian olevan ihan jotain muuta kuin loppu.
Ja ilman vanhan lain noudattamista ei armoa edes voi olla.Lain tuomio on loppu mikä loppu, Raamattu sanoo, että Kristus on lain loppu, niin ei sitä meidän mielipitteet muuksi muuta.
Kristuksessa on tuomion loppu myöskin, koska Hän on se Armo itsessään, ilman lain loppua Hänesssä, ei meillä olisi aromoa lainkaan, se olisi vain laintekojen , niitä rikkoessamme, lain paikkaaja, siltä kohden, miisä emme kykene sitä itse täyttämään.
Ja missään tapauksessa se ei ole noin, vaan laki on poistettu elämästämme Kristuksessa Jeesuksessa, olemme armon alla, emme lain alla, koska missä ei ole lakia, ei ole syntiäkään, Kristus on lain loppu, ja uskova on vapautettu synnin ja kuoleman laista.
Laki ei voi uskovalle mitään, koska uskova on Hänessä vapautettu ja vahurskautettu, syyllisyys poistettu, syyttömäksi julistettu Jumalan edessä, ihan siitä syystä, koska Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo.
Pyri siis pääsemään Jumalan tuomion alaisuudesta Kristuksen kautta omistamaan lain loppu kohdallasi Jeesuksen ansion tähden!- Peku `
Mohikaani_27 kirjoitti:
Lain tuomio on loppu mikä loppu, Raamattu sanoo, että Kristus on lain loppu, niin ei sitä meidän mielipitteet muuksi muuta.
Kristuksessa on tuomion loppu myöskin, koska Hän on se Armo itsessään, ilman lain loppua Hänesssä, ei meillä olisi aromoa lainkaan, se olisi vain laintekojen , niitä rikkoessamme, lain paikkaaja, siltä kohden, miisä emme kykene sitä itse täyttämään.
Ja missään tapauksessa se ei ole noin, vaan laki on poistettu elämästämme Kristuksessa Jeesuksessa, olemme armon alla, emme lain alla, koska missä ei ole lakia, ei ole syntiäkään, Kristus on lain loppu, ja uskova on vapautettu synnin ja kuoleman laista.
Laki ei voi uskovalle mitään, koska uskova on Hänessä vapautettu ja vahurskautettu, syyllisyys poistettu, syyttömäksi julistettu Jumalan edessä, ihan siitä syystä, koska Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo.
Pyri siis pääsemään Jumalan tuomion alaisuudesta Kristuksen kautta omistamaan lain loppu kohdallasi Jeesuksen ansion tähden!Missä Jeesus sanoo että laki on loppu?
Ei missään lue. - to..
ovat noudatettavaksi, ei niitä kukaan voi pitää kenenkään muun puolesta. Onko kristityillä mailla nyt Jeesus, eikä lakeja? Jos taas tarkoitat että noudattamalla omia lakejaan israelilaiset olisivat "pelastuneet" tai uskoneet pelastuvansa johonkin tai jotenkin, se ei pidä paikkaansa, lain sanktiot olivat maallisia, hyvässä ja pahassa.
- ovat
to.. kirjoitti:
ovat noudatettavaksi, ei niitä kukaan voi pitää kenenkään muun puolesta. Onko kristityillä mailla nyt Jeesus, eikä lakeja? Jos taas tarkoitat että noudattamalla omia lakejaan israelilaiset olisivat "pelastuneet" tai uskoneet pelastuvansa johonkin tai jotenkin, se ei pidä paikkaansa, lain sanktiot olivat maallisia, hyvässä ja pahassa.
voimassa, se on selvä ja Jeesus sanoo, että täyttäessään lain antoi Hän meille oikeuden elää ilolla ja vapaudella täytetyssä laissa, mutta he, jotka eivät tahdo siihen täytettyyn lakiin, jäävät itse vastaamaan laille teoistaan.
Kyllä se laki meitäkin piiskaa Jeesukseen, eli jos ajatuksiin synty paha ajatus, niin äkkiä käännymme Jeesuksen puoleen ja Hän vapauttaa meidät tahdosta ajatella pahaa, hyvään tahtoonsa, jossa ajatellaan hyvää ja tehdään hyvää, eikä rikota käskyjä. Tämä tie on kasvuntie ja mitä isommaksi me kasvamme, sitä helpomppi meidän on elää kuuliaisina Jeesukselle, kuten Hänkin eli kuuliasena Ihmisen Poikana ollessaan, Isän tahdolle ja VOITTI.
- hyvä,
että tuot näitä tärkeitä asioita esille. Olisi äärettömän tärkeä alkaa sinunkin näitä ymmärtämään.
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen. Nyt sitten pitää ymmärtää, mistä laista ja kenelle tarkoitetusta puhutaan.
Juutalaisista puhuttaessa puhutaan laajennetusta lain käskyjen ja säädösten kirjosta, jotka Jeesus ristinkuoleman kautta täytti ja niitä ei enää heidän tarvitse itse täyttää, sillä usko Jeesukseen pitää heidät vapaudessa ja näin ollen heistä ei tule lainrikkojia, sillä laki jossa jokainen Jeesukseen uskova elää on RAKKAUS.
Ymmärräthän, että rakkaus ei riko lakia ja siksi on vapaa lainalaisuudesta, eli Jeesus vapautti myös juutalaiset laista, jos he tahtovat sen vapauden vastaan ottaa.
Kun puhutaan pakana-alkuisista uskovaisista, eli heistä, jotka eivät ole lihan kautta syntyneet Aabrahamin siemenestä, vaan ovat lupauksen kautta siitä syntyneet, niin silloin puhutaan kymmenestä käskystä, jotka ovat sinunkin sisääsi piirretty.
Lue Raamatusta, miten Jumala kertoo tekevänsä uuden liiton ja kertoo kirjoittavansa lakinsa sydämiimme ja kertoo leikkaavansa sydämen ympäri ja tällä Ilmoittaa, että lihaan ei tarvitse enää ympärileikkausta tehdä. Ja tämän lupauksen Hän piti ja me, jotka sen uskomme elämme siinä lupauksessa ja täydellisessä vapaudessa.
Jos et ole paaduttanut itseäsi, niin varmasti huomaat, että huono olo ja paha omatunto seuraa yhdenkin käskyn rikkomisesta ja kun Jeesus teki vielä näistä käskyistä niin vahvoja, että pahan ajatteleminenkin lähimäisestä on jo tappamista.
Jeesus täytti kerralla kaikki lain säädöksineen ja purki erottavan väliseinän ja teki ihmiselle saman oikeuden tulla Häneen, oli tämä juutalainen tai pakana-alkuinen.
Tässä tullaan nyt asiaan, jota ei voi ymmärtää muut, kuin uskovaiset.
Eli, kun Jeesus tuli puolestamme Uhrkisi, näin sovittaen meidät Jumalan kanssa, niin jokainen, joka tahtoo sen uskoa, saa VOIMAN siihen, eli Pyhän Hengen uudesti syntymisessä ja tämä voima tekee meistä kyvykkäitä Jumalan lapsia.
Eli meidän ei ikinä tarvitse itse yrittää täyttää minkäänlaista lakia, koska me elämme täytetetyssä laissa ja emme tahdo itse ikinä rikkoa Jeesuksen täyttämää lakia, vaan tahdomme rakastaa ja rakkaus on laintäyttymys.- lisäys!!!
Jokainen, joka ei usko Jeesuksen puolestamme suorittamaan sovitukseen, jää lain alle ja siksi tämä laki on voimassa tänäänkin.
Etsi Raamatusta tieto siitä, miten rakkautta vastaan ei ole lakia, mutta lihantekoja vastaan on laki. Et kai sitten ole lukenut avauksessa olevaa raamatunkohtaa.
Eihän Jeesus uutta lakia edes raamatussa tee vaan määrää kaikki noudattamaan vanhaa muutamatta siitä piiruakaan ja sehän on edellytys armon olemassaolollekin.- itse,,,
Pe.ku kirjoitti:
Et kai sitten ole lukenut avauksessa olevaa raamatunkohtaa.
Eihän Jeesus uutta lakia edes raamatussa tee vaan määrää kaikki noudattamaan vanhaa muutamatta siitä piiruakaan ja sehän on edellytys armon olemassaolollekin.tuota viestiä "oikein hyvä..". Taisit lukea, mutta et ymmärtänyt, mikä olikin odotettavissa.
Jeesus ei tuonut mitään lakia, vaan täytti lain, jonka Jumala oli jo aikojen alussa antanut, eli Hän vapautti omansa rakkaudenlakiin, jossa ei ole mitään lakia täytettävänä, SILLÄ RAKKAUS ON LAINTÄYTTYMYS,jossa Jumalan ennalta antamat lait ovat kaikinensa täytetyt Jeesuksen voimalla JA NÄIN MUUTETTU RAKKAUDENLAIKSI.
Eli, jos me uskovaiset puhumme laista, niin puhumme vain RAKKAUDEN- ja VAPAUDENLAISTA.
Jaak. 2:12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. - alla kertoo
itse,,, kirjoitti:
tuota viestiä "oikein hyvä..". Taisit lukea, mutta et ymmärtänyt, mikä olikin odotettavissa.
Jeesus ei tuonut mitään lakia, vaan täytti lain, jonka Jumala oli jo aikojen alussa antanut, eli Hän vapautti omansa rakkaudenlakiin, jossa ei ole mitään lakia täytettävänä, SILLÄ RAKKAUS ON LAINTÄYTTYMYS,jossa Jumalan ennalta antamat lait ovat kaikinensa täytetyt Jeesuksen voimalla JA NÄIN MUUTETTU RAKKAUDENLAIKSI.
Eli, jos me uskovaiset puhumme laista, niin puhumme vain RAKKAUDEN- ja VAPAUDENLAISTA.
Jaak. 2:12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.että hän elää lihassa. Uskova elää armonalla ei lain alla. Mutta kuuliaisuudessa Jumalaa kohtaan ja se ei ole lakia, vaan rakkautta.
Laki on suorituspainotteista ja teoilla pyritään osoittamaan taivaspaikkansa, teot ovat tosin hyviä asioita, mutta se lunastus ei olisi enää armosta vaan teoista ja Jeesus tuli juuri näistä vapauttamaan, teoista ansaitsematon on juuri armo Kristuksessa. - vapaudessa!
alla kertoo kirjoitti:
että hän elää lihassa. Uskova elää armonalla ei lain alla. Mutta kuuliaisuudessa Jumalaa kohtaan ja se ei ole lakia, vaan rakkautta.
Laki on suorituspainotteista ja teoilla pyritään osoittamaan taivaspaikkansa, teot ovat tosin hyviä asioita, mutta se lunastus ei olisi enää armosta vaan teoista ja Jeesus tuli juuri näistä vapauttamaan, teoista ansaitsematon on juuri armo Kristuksessa.Aivan oikein, uskovainen elää armon alla ja uskosta osaton elää lain alla.
Se, että elää armon alla ei tarkoita sitä, että elämme miten sattuu, vaan se tarkoittaa juuri sitä, että koska Jumala rakasti meitä ensin, niin meidän rakkautemme on Häntä kohtaan herännyt ja tahdomme elää Hänen hyvässä tahdossaan ja siksi olemme vapaita.
Synti tuo orjuuden, mutta vastahenki, joka on valhtelijoiden isä, uskottelee, että usko on raskasta tienaamista, koska siinä "täytyy" kuulla Jumalan Tahtoa, vaikka asia on juuri päinvastoin, sillä armo on niin suuri, että se tuo voiman, ilon ja vapauden elää Jumalan lapsena ja hyvässä tahdossa.
- tämä,,,
rauhallisesti keskittyen ja pyytäen viisautta mukaan, niin varmasti saat ymmärrystä ketä varten laki on olemassa ja ketkä siitä ovat vapaat.
Galatalaiskirje 5
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368