Onko viiden

Bon-es

lapsen äidiltä "itsekästä" surra menettämäänsä kuudetta lasta? Lääkäreiden mukaan nähtävästi on: "Sinullahan on jo viisi..."... Entä isällä?

ES

10

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu40

Ei se lapsi ole ollut mikään "numero kutonen" vaan ainutlaatuinen ihminen, jota kukaan ei koskaan korvaa.

Osanottoni menetyksen johdosta.

• msps

edellisen kirjoitukseen!

Syvimmät osanottoni!

• me surraan

Valitettavaa on että näissä tilanteissa paljastuu ihmisten kömpelyys ja typeryys, lääkärinkin.
      Mutta suret niinkuin suret, suru on ihan omasi. Lääkärille voit antaa palautetta jos jaksat ja viitsit. Voimia suruusi

• kliseen

Lääkäri ei varmaan tarkoita kirjaimellisesti mitä sanoi. Tuo on tyypillinen lausekömmähdys, jota käytetään esim. keskenmenon saaneille tai niille, joilla ei hedelmöityshoito onnistu. Silloin on vain yksinkertaisen helppoa kehoittaa ajattelemaan sitä, mitä jo on ja keskittämään elämänsä niille asioille, ettei hukkaa elämäänsä suremalla jotain, mitä ei koskaan saanut tai saanut pitää rinnallaan kuin hetken.
      lääkärit ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ja kyllä heille näitä lapsuksia sattuu siinä kuin muillekin.
      Ehkä ponttina oli se, että kun sinulla on jo viisi lasta, niin keskity kaiken murheenkin keskellä huolehtimaan heistä ja itsestäsi. Ei hän varmaan tarkoittanut, että et olis iansainnut sitä kuudetta tai ettet saisi häntä surra.

• mieltä..

olen täysin samaa mieltä.Lääkäri ei varmasti tarkoittanut sitä nuin miten sen itse tajusit.Äidit vaan on kamalan herkkiä raksusaikanaan ja juuri synnytyksen jälkeen,että ihan mitätönkin asia saattaa nostattaa ilmitappelun..siis tarkoitan nyt että sulla hormoonit ovat tehneet sen,että olet tahattomasti käsittänyt asian väärin ja nyt keskityt vain siihen.

En tiedä,miten lapsesi menetit,missä vaiheessa tms,että olitko raskaana vai kerkesikö se jo syntyä..

Mutta elämä jatkuu.
        KAikki ovat korvaamattomia,ja en ole koskaan ymmärtänyt,miksi vastasyntyneet viedään heti pois,taksin..eihän he ole vielä kerenneet nähädä maailmaa ja juuri kun pääsevät tänne niin muutamia minuutteja vain on elin aikaa,se on väärin,ja en ymmärrä miksi "jumala" niin antaa tapahtua,eihäns e ole oikein!!
        Ja yleensäkkään lapsen kuoleman,se on väärin,niiiiin väärin!Dementoituneet vanhukset kakkavaipoissaan "kituvat" hoitoloissaan,varmasti tahtoisivat moni jo pois kärsimästä,mutta eivät "pääse" ja elämäniloiset lapset joutuvat luopumaan elämästään,monet hyvnikin nuorina...elämä on julmaa..

• apusi

surra ja niin työstää menetys. Tuota lääkärin lausahdusta on turha jäädä miettimään. Lapsi on turvassa Taivaassa hyvässä tallessa. Lapsen menetystä joka ei ole kokenut ei voi aavistella millaiseen paikkaan on laitettu ja millaisen tehtävän edessä on! Se tehtävä on loppuelämän mittainen omalla kohdallani ainakin. Lapsiaan rakastaa kaikkia olipa niitä yksi tai yhdeksän eikä heistä yhtään pois antaisi. Kuulla sai vaikka ja mitä mm. "lapsi, älä itke olethan sinä niin nuori että saat vielä vaikka kymmenen!" Kenties nuori..joo sitä en kiellä kun en 30v. ollut vielä tuolloin valitettavasti kolme oli se määrä joka oli silloin täynnä ja nyt siitäkin otettiin yksi pois kuin hän liikaa ollut ois..Vai että 10! Nyt tuo huvittaa mutta eipä ensin. Aika helpottaa ja lohdunkin suo vaan niinkuin lastaan rakastaa ei koskaan saata unohtaa. Surun tietä kanssasi kuljen ei me yksin olla!

• ei korvaa

se on totta,että kukaan ei ole korvaamaton,ja kun lääkäri oli sanonut että onhan sinulla viisi lasta.

Se on totta.meitä lapsia oli vanhemmillamme 5,yksi meistä otettiin keväällä pois,nyt meitä on enää neljä..
        Kukaan meistä ei korvaa tuota menetettyä rakasta veljeämme,mutta kyllä vanhemmat on sanoneet useaan kertaan että on hyvä että heillä on vielä meidät,jos kuollut veljemme (18v) olisi ollut ainoa,niin en usko että meidän vanhemmat jaksaisivat enää itse elää,me muut annamme voimaa ja olemme heille syy vielä nauttia elämästä,vaikkei se enää ole samanlaista,onnellista..

Joten,elä takerru pieneen lauseeseen,sen tarkoitus on ollut vain sanoa,että sinulla on 5 elämänlahjaa,hedelmää,joten nauti heistä.jokaiselle meille on päivät luetut jo ennen syntymäämme,se vaan on kamalaa,että toiset eivät saa olla täällä kuin hyvin pienen hetken..=(

• surunmurtama äiti

Voimia sinulle!

Ihmiset ajattelemattomuuttaan sanovat jotain lohduttavaa lapsensa menettäneille. Minulle sanoi eräs äiti, että aina pitää tehdä särkymisvaraa. Ne sanat eivät lohduttaneet surussani.

Minulla on kolme lasta, joista vanhin poikani menehtyi 7 kuukautta sitten sairauteen. Vaikka särkymisvaraa on, eli minulla on vielä kaksi elävää lasta, niin kumpikaan heistä ei korvaa vanhinta poikaani. Vanhin poikani oli minulle rakas ja on edelleen. Kannan häntä aina elämäni loppuun asti sydämessäni.

Kaksi elävää lastani kantavat elämääni eteenpäin. He antavat minulle voimia jaksaa elää.

Voimia lapsensa menettäneille.

• Bon-es

teille jotka vastasitte. Yksikään lääkäri ei kysynyt, onko isällä lapsia...

ES

• hehesti

Onhan se typerää hankkia näin monta lasta.

Moninkertaistaa todennäköisyytensä menettää lapsi verrattuna terveisiin ihmisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe