Viron kilvet läpi vuoden

miten käy

Minulta on mennyt täysin luottamus autovero sähläilyn takia koko suomalaiseen oikeuslaitokseen ja sen oikeudenmukaisuuteen.

Joten kysynkin että miten minulle käy jos ostankin virosta auton ja ajelen sillä ihan pokkana (kuten 100% kaikki virolaiset duunarit tekee suomessa vuodesta toiseen vaikka lain mukaan 6kk jälkeen pitsäs maksaa autovero)

Tuskin minua ammutaan, tuskin kuolen, menetänkö vaan auton valtiolle vai selviänkö jopa pelkillä nuhteilla ja sakoilla ?

39

13610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimiikos paremmin

      entä jos ostan auton virosta ja "lahjoitan" sen jollekkin paikalliselle hepulle joka vuokraakin auton edelleen minulle hyvin edullisesti, silloin tuskin auto menee valtiolle ja tuskin menee myöskään autovero maksuun vaan tulee vaan jokin rikesakko ym tms ja voin pokkana vedota tyhmyyteen / tietämättömyyteen / EU lakeihin... jne...

    • Nokivasara

      "..vaikka lain mukaan 6kk jälkeen pitsä maksaa autovero"

      Asuinpaikka muuttuu virulaisilla Suomeksi heti kun he tulevat tänne kirjoille. Samalla autovero napsahtaa maksuun, tai tarkemmin asnoen oikeus turistiauton käyttöön päättyy. Ei siis vasta 6 kk:n kuluttua vaan heti. Asuinpaikka taas on muutettava jotta saa työluvan.

      EU:n sisälläkin tarvitaan työlupa. Tiedeän tämän tasan tarkkaan koska asuin hiljattain 5 vuotta Saksassa.

      Periaatteessa virulainen voisi väittää olevansa täällä vain komennustöissä. Silloin työpaikan pitää olla Virossa ja palkan tulla sinne sikäläisinä ruplina. Pitkäaikaiset vuodesta toiseen jatkuvat 'komennustyöt' eivät yleensä mene läpi verottajalla.

      Joka tapauksessa komennustyössä olevakin saa olla Suomessa vain enintään 6 päivää / kuukausi, muuten asuinpaikan tulkitaan siirtyneen Suomeen.

      Käytännössä kukaan täällä työssä käyvä ja viron kilpisella autolla ajava virolainen ei maksa palkastaankaan veroa minnekään. He käyttävät hyväkseen maiden lepsua seurantaa ja ovat Viron näkökulmasta Suomessa ja väittävät täällä olevansa kirjoilla, työssä ja verotettavana Virossa.

      • Tuutin täydeltä!!!

        Siinä sitä taas tuli väärää tietoa tuutin täydeltä, melkein jokaisessa lauseessa. Kaikkea se kateus ja katkeruus teettääkin!

        Mietihän tätä, oi kaveri katkera:

        1. Minulla on pieni firma Virossa
        2. Minulla on asunto Virossa
        3. Minulla on asunto Suomessa
        4. Olen kirjoilla Suomessa.

        Mikään mahti maailmassa ei pakota minua muuttamaan Viroon. Ellen itse tee muuttoilmoitusta. Asiaan ei lainkaan vaikuta se, että vuodesta toiseen pikkufirmani maksaa veronsa Viroon.

        Ja sitten kaverini tarina, virolaisen miehen:

        1. Hänellä on pikkufirma Suomessa, ns, toiminimi, jonka puitteissa hän ennakkoperintärekisteriotteella tekee töitä Suomessa.
        2. Luonnollisesti hänellä on asunto Suomessa
        3. Luonnollisesti hänellä on asunto ja perhe Virossa.
        4. Hän maksaa veronsa Suomeen.
        5. Hän ajaa luonnollisesti Viron kilvissä olevalla autolla.
        6. Hän käy ainakin kerran kuussa, ellei useamminkin, kotonaan Virossa.

        Mikä mahti hänet muuttaa Suomessa pysyvästi asuvaksi, ja paukkaa hänelle autoveron? Ei tasan mikään. Usko pois.

        Ja lakkaa olemasta kade ja katkera. Perusta firma Viroon, muuta sinne kirjoille (perhe myös, varmuuden vuoksi), osta veroton auto ja pidä se Viron kilvissä - ja ajele missä EU-maassa lystäät miten pitkään tahansa.

        Tiedoksi vielä, että Virossa ns. seuranta on äärimmäisen tarkkaa, ainakin verottajan, pankkien ja viranomaisten taholta.


      • K.A. Gas
        Tuutin täydeltä!!! kirjoitti:

        Siinä sitä taas tuli väärää tietoa tuutin täydeltä, melkein jokaisessa lauseessa. Kaikkea se kateus ja katkeruus teettääkin!

        Mietihän tätä, oi kaveri katkera:

        1. Minulla on pieni firma Virossa
        2. Minulla on asunto Virossa
        3. Minulla on asunto Suomessa
        4. Olen kirjoilla Suomessa.

        Mikään mahti maailmassa ei pakota minua muuttamaan Viroon. Ellen itse tee muuttoilmoitusta. Asiaan ei lainkaan vaikuta se, että vuodesta toiseen pikkufirmani maksaa veronsa Viroon.

        Ja sitten kaverini tarina, virolaisen miehen:

        1. Hänellä on pikkufirma Suomessa, ns, toiminimi, jonka puitteissa hän ennakkoperintärekisteriotteella tekee töitä Suomessa.
        2. Luonnollisesti hänellä on asunto Suomessa
        3. Luonnollisesti hänellä on asunto ja perhe Virossa.
        4. Hän maksaa veronsa Suomeen.
        5. Hän ajaa luonnollisesti Viron kilvissä olevalla autolla.
        6. Hän käy ainakin kerran kuussa, ellei useamminkin, kotonaan Virossa.

        Mikä mahti hänet muuttaa Suomessa pysyvästi asuvaksi, ja paukkaa hänelle autoveron? Ei tasan mikään. Usko pois.

        Ja lakkaa olemasta kade ja katkera. Perusta firma Viroon, muuta sinne kirjoille (perhe myös, varmuuden vuoksi), osta veroton auto ja pidä se Viron kilvissä - ja ajele missä EU-maassa lystäät miten pitkään tahansa.

        Tiedoksi vielä, että Virossa ns. seuranta on äärimmäisen tarkkaa, ainakin verottajan, pankkien ja viranomaisten taholta.

        "Mikäli Virolainen yhtiö liisaa Virolaisesta leasingyhtiöstä auton suomalaiselle henkilölle joka asuu ensisijaisesti suomessa mutta on osoite myös Virossa, saa suomalainen ajaa rauhassa.
        Olen ajanut yli vuoden, ollut ratsioissa useita kertoja, käynyt ulkomailla, koskaan kukaan ei ole puuttunut asiaan."
        Näin kirjoitteli joku auto24.ee-sivuilla, ei kai pelkästään lämpimikseen? Osaatko sinä sanoa, "menisikö tuo läpi"? Silloin se suurin ongelma olisi sopivan osoitteen/postiluukun järjestäminen Virosta.


      • paha on kommentoida
        K.A. Gas kirjoitti:

        "Mikäli Virolainen yhtiö liisaa Virolaisesta leasingyhtiöstä auton suomalaiselle henkilölle joka asuu ensisijaisesti suomessa mutta on osoite myös Virossa, saa suomalainen ajaa rauhassa.
        Olen ajanut yli vuoden, ollut ratsioissa useita kertoja, käynyt ulkomailla, koskaan kukaan ei ole puuttunut asiaan."
        Näin kirjoitteli joku auto24.ee-sivuilla, ei kai pelkästään lämpimikseen? Osaatko sinä sanoa, "menisikö tuo läpi"? Silloin se suurin ongelma olisi sopivan osoitteen/postiluukun järjestäminen Virosta.

        Asiaa paremmin tuntematta tuota on paha kommentoida. Tuollainen termi kuten "ensisijaisesti" on aika epätäsmällinen virallisen asuinpaikan määrittelyssä.

        Ei se ratkaise missä enimmän aikaa asustelee, vaan missä on virallisesti kirjoilla. Sehän ei tuosta lainauksesta käy ilmi.

        Jos itse teen muuttoilmoituksen pysyvästä muutosta Viroon, minulla on siellä aivan oikeasti asunto ja osoite, ja kaiken lisäksi elinkeino, niin yhdelläkään viranomaisella ei ole mitään sanomista liikkumisiini virolaisella autolla missä tahansa EU-maassa, ei siis Suomessakaan.

        Mutta pelkkä postilokero ei riitä. Ja on muistettava että on olemassa sellainen lausuma kuin että "mihin henkilö luontaisista syistä palaa" - jolla vähän kontrolloidaan sitä että jos on talo, akka, kakarat ja duuni Suomessa niin tuo muutto "postilokeroon" tai kaverin kämppään voidaan katsoa keplotteluksi.

        Jos taas esimerkkihiipparin työnantaja on virolainen yhtiö niin tietyin edellytyksin autoilu Suomessa virolaiskilvissä onnistuu. Taitaa se kuitenkin olla rajattu kolmeen ( 3 ) päivän keikkaan kerrallaan.

        En osaa varmaksi sanoa muuta kuin sen, että ihan oikeasti on Virossa oltava kirjoilla, ihan oikeassa asunnossa, ja leivänkin on sieltä tultava, vasta sitten suomalainen voi varmuudella ajella Suomessa pitempäänkin virolaiskilvillä.

        Nämä seikathan eivät käy tuosta lainauksesta ilmi.


      • Eestissä
        Tuutin täydeltä!!! kirjoitti:

        Siinä sitä taas tuli väärää tietoa tuutin täydeltä, melkein jokaisessa lauseessa. Kaikkea se kateus ja katkeruus teettääkin!

        Mietihän tätä, oi kaveri katkera:

        1. Minulla on pieni firma Virossa
        2. Minulla on asunto Virossa
        3. Minulla on asunto Suomessa
        4. Olen kirjoilla Suomessa.

        Mikään mahti maailmassa ei pakota minua muuttamaan Viroon. Ellen itse tee muuttoilmoitusta. Asiaan ei lainkaan vaikuta se, että vuodesta toiseen pikkufirmani maksaa veronsa Viroon.

        Ja sitten kaverini tarina, virolaisen miehen:

        1. Hänellä on pikkufirma Suomessa, ns, toiminimi, jonka puitteissa hän ennakkoperintärekisteriotteella tekee töitä Suomessa.
        2. Luonnollisesti hänellä on asunto Suomessa
        3. Luonnollisesti hänellä on asunto ja perhe Virossa.
        4. Hän maksaa veronsa Suomeen.
        5. Hän ajaa luonnollisesti Viron kilvissä olevalla autolla.
        6. Hän käy ainakin kerran kuussa, ellei useamminkin, kotonaan Virossa.

        Mikä mahti hänet muuttaa Suomessa pysyvästi asuvaksi, ja paukkaa hänelle autoveron? Ei tasan mikään. Usko pois.

        Ja lakkaa olemasta kade ja katkera. Perusta firma Viroon, muuta sinne kirjoille (perhe myös, varmuuden vuoksi), osta veroton auto ja pidä se Viron kilvissä - ja ajele missä EU-maassa lystäät miten pitkään tahansa.

        Tiedoksi vielä, että Virossa ns. seuranta on äärimmäisen tarkkaa, ainakin verottajan, pankkien ja viranomaisten taholta.

        On seuranta tarkkaa, mutta ei ikinä Suomessa.
        Yleensäkään Suomessa ei ainakaan rakennusalalla makseta mitään veroja, tai sosmaksuja.


      • enemmän kuin vähän...
        Eestissä kirjoitti:

        On seuranta tarkkaa, mutta ei ikinä Suomessa.
        Yleensäkään Suomessa ei ainakaan rakennusalalla makseta mitään veroja, tai sosmaksuja.

        Meinaatkos etteivät rakennusalan työntekijät maksa lainkaan veroja?
        Ihan uutta mulle.
        Iso osa kavereista alalla, ja kyllä kaikilta menee verot ja sos.maksut.
        Myös virolaisilta, paitsi niiltä jotka on duunissa epr todistuksella, ja kyllä niiltä homma loppu just kohta jos ei ite maksuja hoida.


      • Onnellinen Ulkosuomalainen

        Ei täällä Saksassa Suomen kansalainen mitään työlupia tarvitse. Ja jos niin sitten olen ollut täällä Saksassa laittomasti töissä viimeiset 10:n vuotta !

        Asiaan: Jos maksat auton verot EU ulkomaille ( tässä tapauksessa Viro ), niin Suomen veroherralla ei ole mitään oikeuksia ruveta jotain veroja keräämään. EU:ssa kun on tuplaverotus kielletty.


      • jopeee

        Kyllä voi ajaa, käy vaan Virossa säännöllisesti.
        ks tullin sivuilta ajoneuvon veroton käyttö Suomessa..


      • Nimetön
        jopeee kirjoitti:

        Kyllä voi ajaa, käy vaan Virossa säännöllisesti.
        ks tullin sivuilta ajoneuvon veroton käyttö Suomessa..

        Hei! Osateko minu auta. oikeasti mun kaverisi tarviksi vähen tiedoja. Hän osti virosta liising auto(hän on virolainen) mutta asu suoomessa ja on töyssä täällä, kuinka tämä homma sitten on, kui tämä on liising auto, sitten pankin autositten tädä en saa laitta tänne registerin vieelä. Mida hänellä pidas tehdä sitten että hän saisi siin aja autolla. Kiidos kuin osate auta.


      • OPSERVERI

        SORRY MUTTA MUUTTOAUTOSTA EI TARVITSEE MAKSAA AUTOVEROA


        VIROLAINEN SAA AJAA SUOMESSA VUODEN VIROLAISELLA AUTOLLA JA AJOKORTILLA JOS VAKITUINEN ASUINPAIKKA EI OLE TÄÄLLÄ


      • DE VISST
        K.A. Gas kirjoitti:

        "Mikäli Virolainen yhtiö liisaa Virolaisesta leasingyhtiöstä auton suomalaiselle henkilölle joka asuu ensisijaisesti suomessa mutta on osoite myös Virossa, saa suomalainen ajaa rauhassa.
        Olen ajanut yli vuoden, ollut ratsioissa useita kertoja, käynyt ulkomailla, koskaan kukaan ei ole puuttunut asiaan."
        Näin kirjoitteli joku auto24.ee-sivuilla, ei kai pelkästään lämpimikseen? Osaatko sinä sanoa, "menisikö tuo läpi"? Silloin se suurin ongelma olisi sopivan osoitteen/postiluukun järjestäminen Virosta.

        TÄMÄ EDELLYTTÄÄ ETTÄ TYÖNANTAJASI ON VIROLAINEN JA PÄÄTOIMPAIKKASI ON VIROSSA


        MUUTOIN KÄRÄHDÄT


      • TOSI ON
        Nimetön kirjoitti:

        Hei! Osateko minu auta. oikeasti mun kaverisi tarviksi vähen tiedoja. Hän osti virosta liising auto(hän on virolainen) mutta asu suoomessa ja on töyssä täällä, kuinka tämä homma sitten on, kui tämä on liising auto, sitten pankin autositten tädä en saa laitta tänne registerin vieelä. Mida hänellä pidas tehdä sitten että hän saisi siin aja autolla. Kiidos kuin osate auta.

        EI SAA SUOMEN REKKAREIHIN MUUTOIN KUIN MAKSAMALLA VEROT OLI LIISING TAI EI


    • miten käy

      Mutta miten käy suomipojan, joka vaan ostaa virosta auton ja pitää auto viron kilvillä ja :

      a) ajaa sillä pokkana suomessa, mikä on sakko ?

      b) entä jos ostaa auton mutta "antaa" virolaiseen autokauppan vuokrata sitä itselle 1e/kk hintaa ja ajelee pokkana viron vuokra-autolla, silloin sanktion täytyy olla eri ?

      • En suosittele...!

        Oikein huonosti käy molemmissa tapauksissa. En todellakaan suosittele.

        Jos on niin hirveä hinku ajaa Suomessa verottomalla autolla, niin kuten jo esitetty on, on muutettava pysyvästi ulkomaille.

        Tuollaiset vuokrauskuviot eivät onnistu alkuunkaan. Älä ihmeessä edes kuvittele semmoisia.

        Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että "porsaanreikiä" ei ole. Laillisia menettelytapoja on, mutta ne edellyttävät todellisia toimia.


      • Nuemo

        Tiedän pari tapausta, joissa on ostettu auto, mutta on annettu virolaisen autokauppiaan vuokrata sitä itselle nimeliseen hintaan. Ensin on mennyt rahat ja sitten myyjä on hakenut virallisesti omistamansa auton pois. Olivat Viron pojat poliisia nopeampia puuttumaan tilanteeseen.


      • jos on totta
        Nuemo kirjoitti:

        Tiedän pari tapausta, joissa on ostettu auto, mutta on annettu virolaisen autokauppiaan vuokrata sitä itselle nimeliseen hintaan. Ensin on mennyt rahat ja sitten myyjä on hakenut virallisesti omistamansa auton pois. Olivat Viron pojat poliisia nopeampia puuttumaan tilanteeseen.

        Ja sitten ne ihmettelee kun suomi poika ei luota yhtään heihin :)


      • mikä on saktio
        En suosittele...! kirjoitti:

        Oikein huonosti käy molemmissa tapauksissa. En todellakaan suosittele.

        Jos on niin hirveä hinku ajaa Suomessa verottomalla autolla, niin kuten jo esitetty on, on muutettava pysyvästi ulkomaille.

        Tuollaiset vuokrauskuviot eivät onnistu alkuunkaan. Älä ihmeessä edes kuvittele semmoisia.

        Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että "porsaanreikiä" ei ole. Laillisia menettelytapoja on, mutta ne edellyttävät todellisia toimia.

        Minulla on usempi peli tuotuna ja kaikista tulli arvioi väärin hinnat, piti katsastaa vaikka oli voimassa, piti toimittaa lähes 1000e todistuksia, muuttivat 9% palatukoron 0.5% ja pitä maksaa ELV

        Kaikki noi on nyt jo todettu virheiksi ja elv ja korkokin todennäköisesti muuttuu ja saktio on valtiolle se että se vaan korjaa noin.

        Tottakait vuokra-autolla ajaminen on lain vastaista mutta mitä sitten, niin on ylinopeus ja puhelimeen vastaaminen liikkuvassa autossa.

        Kysymys onkin mikä on saktio esim vuokra-auton kohdalla, rike sakko todennäköisesti ? Eihän virolaista autovarasta syytetä siitä että autovero on maksamatta jos se auton pöllii, sama asia.

        Todennäköisesti rike on 50e luokkaa.


      • Nuemo
        jos on totta kirjoitti:

        Ja sitten ne ihmettelee kun suomi poika ei luota yhtään heihin :)

        Se suomalainenhan tuossa ensimmäisenä on rikosta ja veropetosta tekemässä.


      • Häkkiin ja veroa
        mikä on saktio kirjoitti:

        Minulla on usempi peli tuotuna ja kaikista tulli arvioi väärin hinnat, piti katsastaa vaikka oli voimassa, piti toimittaa lähes 1000e todistuksia, muuttivat 9% palatukoron 0.5% ja pitä maksaa ELV

        Kaikki noi on nyt jo todettu virheiksi ja elv ja korkokin todennäköisesti muuttuu ja saktio on valtiolle se että se vaan korjaa noin.

        Tottakait vuokra-autolla ajaminen on lain vastaista mutta mitä sitten, niin on ylinopeus ja puhelimeen vastaaminen liikkuvassa autossa.

        Kysymys onkin mikä on saktio esim vuokra-auton kohdalla, rike sakko todennäköisesti ? Eihän virolaista autovarasta syytetä siitä että autovero on maksamatta jos se auton pöllii, sama asia.

        Todennäköisesti rike on 50e luokkaa.

        Kyllä sanktiona voi olla auton nappaaminen tullin häkkiin, vaatimus autoveron maksamisesta ja muuta mukavaa.

        Jos 50 rikesakolla selviäsi niin suomalaiset ajelisivat melkein kaikki virolaisilla autoilla.

        Ei kannata leikitellä...


      • ei onnistu

        sakko 2000 euroa autoverot veronkorotuksineen


      • käynyt ja kokenut
        Nuemo kirjoitti:

        Se suomalainenhan tuossa ensimmäisenä on rikosta ja veropetosta tekemässä.

        .....täysin samaa mieltä, Te / Suomalaiset nimittäin suunitelette tässä veronkiertoa, mutta aina syytetään virolaisia ​​... olette vasta paskiaiset :-( (


    • suomi24

      EU:n kansalainen saa ajaa missä tahansa
      EU-maassa EU:hun rekisteröidyllä autolla 6kk tietyin ehdoin. Tässä tapauksessa sinun on ostettava auto Virosta sillä lailla, että saat sen rekisteröityä jonkun Virossa ausuvan ihmisen nimiin ts. auton on oltava rekistyeröitynä Virossa, jossakin osoitteessa. Sen jälkeen autolla saa ajaa Suomessa 6kk ilman mitään rajoituksia (tosin vakuutusehdoista en tiedä). 6kk:n kuluttua auto on käytettävä Virossa, jotta se näkyy rajaylityksen yhteydessä täytettävissä papereissa. Sen jälkeen saa taas toistaa saman tempun. Joten tämä byrokratia ei salli suomalaisten ajaa, kuten monet muutkin normaalit ihmiset ajavat, suht.koht. uusilla autoilla ja halvalla, vaan pakottaa meidät maksamaan ylikalliit verot vanhoista romuista. Samalla valittaen, miten huonossa hapessa Suomen autokanta on.

      • Pzhemman kerran...

        Viestistäsi saa sellaisen käsityksen, että kuka tahansa suomalainen, siis Suomessa kirjoilla oleva ja täällä asuva, saa ajaa virolaisen henkilön Viroon rekisteröidyllä autolla Suomessa 6 kk kerrallaan miten lystää.

        Älä kuule edes itse usko tuollaiseen. Se näet ei pidä paikkaansa lainkaan.

        Tuo onnistuu vasta jos sen suomalaisen henkilön vakituinen asuinpaikka on Viro, ja hänet on auton rekisteriotteessa merkitty auton käyttäjäksi.


      • suomi24
        Pzhemman kerran... kirjoitti:

        Viestistäsi saa sellaisen käsityksen, että kuka tahansa suomalainen, siis Suomessa kirjoilla oleva ja täällä asuva, saa ajaa virolaisen henkilön Viroon rekisteröidyllä autolla Suomessa 6 kk kerrallaan miten lystää.

        Älä kuule edes itse usko tuollaiseen. Se näet ei pidä paikkaansa lainkaan.

        Tuo onnistuu vasta jos sen suomalaisen henkilön vakituinen asuinpaikka on Viro, ja hänet on auton rekisteriotteessa merkitty auton käyttäjäksi.

        Tottakai Suomessa kirjoilla oleva ja Suomessa asuva saa ajaa viron kilvissä olevalla autolla! Kommentissani sanoinkin: "Tässä tapauksessa sinun on ostettava auto Virosta sillä lailla, että saat sen rekisteröityä jonkun Virossa ausuvan ihmisen nimiin ts. auton on oltava rekistyeröitynä Virossa, jossakin osoitteessa."

        ELI: Sinulla on oltava myös osoite Virossa, johon autosi on rekisteröity. Ja kun Viro kerää autoveron, mikään muu EU-maa ei sitä enää saa tehdä (kielletty tuplaverotus). Ja edelleen mainitsen, että EU-auto saa olla muissa, kuin verottavassa maassa yhtäjaksoisesti kork. 6kk ts. saat ajaa Viron kilvissä olevalla autolla Suomessa 6kk. Ja vaikka auto ei edes olisikaan sinun nimissä, niin silti saat ajaa sillä, koska jos kerran sain mennä tuttuni autolla Venäjälle ilman mitään valtakirjaa jne, ja Venäjälle on huomattavasti tieukemmat ehdot autojen tullinylityksen kanssa, niin luulisi sen EU-maassakin toimivan.
        Erillisinä kohtana mainitsin tietämättömyyteni vakuutuksen suhteen, koska joissakin maissa vakuutusmaksu on sitä suurempi, mitä enemmän käyttäjiä autolla on. Lisäksi ulkomailla reissaaminen nostaa lähes kaikkien vakuutusmaksujen hintaa. Ja vielä pieni huomio- auto on katsastettava siinä maassa, missä se on rekisteröitykin. Joten kannaattaa moneenn otteeseen miettiä, tulisiko sittenkin halvemmaksi ajaa Suomessa rekisteröidyllä autolla ja tyytyä maksamaan suuria veroja ym. maksuja.


      • Usko ihan rauhassa!
        suomi24 kirjoitti:

        Tottakai Suomessa kirjoilla oleva ja Suomessa asuva saa ajaa viron kilvissä olevalla autolla! Kommentissani sanoinkin: "Tässä tapauksessa sinun on ostettava auto Virosta sillä lailla, että saat sen rekisteröityä jonkun Virossa ausuvan ihmisen nimiin ts. auton on oltava rekistyeröitynä Virossa, jossakin osoitteessa."

        ELI: Sinulla on oltava myös osoite Virossa, johon autosi on rekisteröity. Ja kun Viro kerää autoveron, mikään muu EU-maa ei sitä enää saa tehdä (kielletty tuplaverotus). Ja edelleen mainitsen, että EU-auto saa olla muissa, kuin verottavassa maassa yhtäjaksoisesti kork. 6kk ts. saat ajaa Viron kilvissä olevalla autolla Suomessa 6kk. Ja vaikka auto ei edes olisikaan sinun nimissä, niin silti saat ajaa sillä, koska jos kerran sain mennä tuttuni autolla Venäjälle ilman mitään valtakirjaa jne, ja Venäjälle on huomattavasti tieukemmat ehdot autojen tullinylityksen kanssa, niin luulisi sen EU-maassakin toimivan.
        Erillisinä kohtana mainitsin tietämättömyyteni vakuutuksen suhteen, koska joissakin maissa vakuutusmaksu on sitä suurempi, mitä enemmän käyttäjiä autolla on. Lisäksi ulkomailla reissaaminen nostaa lähes kaikkien vakuutusmaksujen hintaa. Ja vielä pieni huomio- auto on katsastettava siinä maassa, missä se on rekisteröitykin. Joten kannaattaa moneenn otteeseen miettiä, tulisiko sittenkin halvemmaksi ajaa Suomessa rekisteröidyllä autolla ja tyytyä maksamaan suuria veroja ym. maksuja.

        Hommasi ontuu jo siinä että aloitat sillä että Viro kerää autoveron, ja tuplaverotus on kielletty.

        Viro ei kerää autoveroa.

        Venäjälle olet voinut päästä ilman valtakirjaa. Helsingistä Tallinnaan ilman valtakirjaa reissusi tyssää Helsinkiin. Viimeistään Tallinnan tulliin.

        Sinun kannattaisi, ennen kuin harhaanjohtavaa tietoa levität, tutustua tullin ohjeisiin siltä osin kuin on kyse Suomessa asuvan henkilön oikeudesta käyttää Suomessa ulkomailla toisen henkilön nimiin rekisteröityä autoa.

        EU-pykäliä saat lukea aivan rauhassa, ja soveltaa niitä miten lystäät, mutta Suomessa eletään yhä Suomen lakien mukaan, ja kun poliisi ja tulli autosi nappaavat niin EU ei auta Sinua yhtään. Ja jos jonkun valitusprosessin kautta auttaa niin siihen ikävä kyllä kuluu vuosikausia.

        Jos olet noin jääräpää niin kokeile! Voin hankkia Sinulle auton, ihan oikean omistajan Virosta ihan oikealla osoitteella - jos Sinä maksat sen auton. Sitten vaan ajat Tallinnasta laivaan ilman valtakirjaa, läpi Suomen tullin ilman valtakirjaa, ja ajelet ne 6 kk tuolla autolla Suomessa. Jotta tulee näytetyksi toteen miten oikeassa olet, järjestämme Sinut yhteen ratsiaan. Jos nyt yleensä olet tullista päässyt läpi edes Tallinnassa.

        Siellä kun melkein 100% varmuudella tsekataan kuljettajan passi ja auton rekisteriote. Ja jos tiedot niissä eivät ole yhteneviä, vaaditaan valtakirja, ajolupa. Sama ruljanssi Helsingissä.

        Oli miten oli, jos vahingossa tulleista läpi pääset niin ensimmäisessä ratsiassa auto lähtee tullin häkkiin.


      • suomi24
        Usko ihan rauhassa! kirjoitti:

        Hommasi ontuu jo siinä että aloitat sillä että Viro kerää autoveron, ja tuplaverotus on kielletty.

        Viro ei kerää autoveroa.

        Venäjälle olet voinut päästä ilman valtakirjaa. Helsingistä Tallinnaan ilman valtakirjaa reissusi tyssää Helsinkiin. Viimeistään Tallinnan tulliin.

        Sinun kannattaisi, ennen kuin harhaanjohtavaa tietoa levität, tutustua tullin ohjeisiin siltä osin kuin on kyse Suomessa asuvan henkilön oikeudesta käyttää Suomessa ulkomailla toisen henkilön nimiin rekisteröityä autoa.

        EU-pykäliä saat lukea aivan rauhassa, ja soveltaa niitä miten lystäät, mutta Suomessa eletään yhä Suomen lakien mukaan, ja kun poliisi ja tulli autosi nappaavat niin EU ei auta Sinua yhtään. Ja jos jonkun valitusprosessin kautta auttaa niin siihen ikävä kyllä kuluu vuosikausia.

        Jos olet noin jääräpää niin kokeile! Voin hankkia Sinulle auton, ihan oikean omistajan Virosta ihan oikealla osoitteella - jos Sinä maksat sen auton. Sitten vaan ajat Tallinnasta laivaan ilman valtakirjaa, läpi Suomen tullin ilman valtakirjaa, ja ajelet ne 6 kk tuolla autolla Suomessa. Jotta tulee näytetyksi toteen miten oikeassa olet, järjestämme Sinut yhteen ratsiaan. Jos nyt yleensä olet tullista päässyt läpi edes Tallinnassa.

        Siellä kun melkein 100% varmuudella tsekataan kuljettajan passi ja auton rekisteriote. Ja jos tiedot niissä eivät ole yhteneviä, vaaditaan valtakirja, ajolupa. Sama ruljanssi Helsingissä.

        Oli miten oli, jos vahingossa tulleista läpi pääset niin ensimmäisessä ratsiassa auto lähtee tullin häkkiin.

        Kuulepas äijä!
        Viron verolla tarkoitin ylipäätään kaikkia maksuja, joita Viro kerää autosta, enkä autoveroa. Ei vaan viitsinyt romaania kirjoittaa. Ei muutenkaan viitsi enää kirjoittaa, kun tulee asiallisesti tähän pälstalle ja sitten joku äijä takertuu ja rupeaa aukomaan! Mutta ennen kun lopetan, paljastan muutaman asian ja vain Sinulle!

        Jos kerran Virosta Suomeen saapuessaan tarkistetaan rekisteriote ja passi, niin Venäjän tullilla näiden lisäksi täytettään kaksi muute em lisäksi- vakuutus ja ns deklaraatio, joka on lähestulkoon täysi kopio auton rekisteriotteesta (valm.nro, rek.nro, omistaja jne.) Ja jos jokin niistä ei täsmää, niin sitteen sinulla on ongelmia selvittää tullille, mitä olikaan aikeissa. Ja usko pois- ne tarkistetaan jokainen erikseen ja huolella, koska tarkistuksen päätteeksi niihin lyödään leimat ja nimet alle. Eikä yksikään tullimies halua seikkailuja niskoilleen ongelmien sattuessa ja sen takia niiden on oltava aina kunnossa. Joten kerropas nyt miten väitteesi mukaan olisinkin niin helposti päässyt Venäjälle toisen nimissä olevalla autolla. Toteat vain, että "oletkin saattanut päästä", vaikka et asiasta luultavasti tiedä paljoakaan. Se on katsos teoriassa ja käytännössä mahdottomuuteen verrattavissa oleva asia. Joten älä rupea haukkumaan minua tietämättömäksi.

        Toisikseen en yksityiskohtaisesti ilmoittanut miten suomalainen voi ajaa Virossa rekisteröidyllä autolla, sanoin vain, että kylläpäs voi! Kai nyt valtakirjat ym paperit on hankittava, en vain sanonut niistä, koska en sen kummemmin asiasta tiedä. Väitteesi, että levitän harhaanjohtavaa tietoa, on tässäkin tapauksessa loukkaavaa. Lue ensi kerran tarkemmin. Äläkä takerru asiaan, jos et ymmärrä sitä.

        Lisäksi mainitsen, että ratsiassa hyvin harvoin (ainakin minun kohdallani) tarkistetaan auton paperit. Ja jos lähitulevaisuudessa EU-alueella saa matkustella pelkän ajokortin kanssa ilman passia, niin eiköhän sekin pulma on ratkaistavissa, että millä sen matkailun suoritat. Loppujen lopuksi on ihan hyvä, että eletään eri maailmoissa. Sinun maailmassasi on tuplaverotus sallittu ja minun ei. Siinähän tapuksessa mikä tahansa ulkomailta tuleva kuorma verotettaisiin ennen Suomeen tuloa joka satamassa, jos se olisi mahdollista, koska se on valtiolle lisätuloa. Silloin ihan hyvin lenkkaripari maksaisi 1000€, näin teoriassa. Ja oletko kuullut sellaisesta asiasta, kun TaxFree? Sekin on sitä varten, ettei joutuisi maksamaan tupla- tai jopa triplaveroja. Joten se ei pelkästään tarkoita halpaa viinaa. Oletkos sitä miettinyt...

        Joten nyt voit ihan rauhassa tutustua tullin OHJEISIIN ym asioihin, jotka eivät kuitenkaan velvoita tekemään asiaa samalla tavalla, kuin niissä sanotaan. Ja lakkaa mollaamasta muiden mielipiteitä, vaan sano asiasi toisella tavalla. Tuollaisten takia ei tee mieli edes käydä näillä sivuilla.

        PS. jätätkö yhteystietosi, kun olisi Virossa pari kiinnostavaa ajoneuvoa, ei vaan ole tuttua henkilöä, kuka asuisi siellä. Voisit olla avuksi, kun sinut kautta ne niin helposti saataisiin Suomeen.


      • tosiaankaan
        suomi24 kirjoitti:

        Kuulepas äijä!
        Viron verolla tarkoitin ylipäätään kaikkia maksuja, joita Viro kerää autosta, enkä autoveroa. Ei vaan viitsinyt romaania kirjoittaa. Ei muutenkaan viitsi enää kirjoittaa, kun tulee asiallisesti tähän pälstalle ja sitten joku äijä takertuu ja rupeaa aukomaan! Mutta ennen kun lopetan, paljastan muutaman asian ja vain Sinulle!

        Jos kerran Virosta Suomeen saapuessaan tarkistetaan rekisteriote ja passi, niin Venäjän tullilla näiden lisäksi täytettään kaksi muute em lisäksi- vakuutus ja ns deklaraatio, joka on lähestulkoon täysi kopio auton rekisteriotteesta (valm.nro, rek.nro, omistaja jne.) Ja jos jokin niistä ei täsmää, niin sitteen sinulla on ongelmia selvittää tullille, mitä olikaan aikeissa. Ja usko pois- ne tarkistetaan jokainen erikseen ja huolella, koska tarkistuksen päätteeksi niihin lyödään leimat ja nimet alle. Eikä yksikään tullimies halua seikkailuja niskoilleen ongelmien sattuessa ja sen takia niiden on oltava aina kunnossa. Joten kerropas nyt miten väitteesi mukaan olisinkin niin helposti päässyt Venäjälle toisen nimissä olevalla autolla. Toteat vain, että "oletkin saattanut päästä", vaikka et asiasta luultavasti tiedä paljoakaan. Se on katsos teoriassa ja käytännössä mahdottomuuteen verrattavissa oleva asia. Joten älä rupea haukkumaan minua tietämättömäksi.

        Toisikseen en yksityiskohtaisesti ilmoittanut miten suomalainen voi ajaa Virossa rekisteröidyllä autolla, sanoin vain, että kylläpäs voi! Kai nyt valtakirjat ym paperit on hankittava, en vain sanonut niistä, koska en sen kummemmin asiasta tiedä. Väitteesi, että levitän harhaanjohtavaa tietoa, on tässäkin tapauksessa loukkaavaa. Lue ensi kerran tarkemmin. Äläkä takerru asiaan, jos et ymmärrä sitä.

        Lisäksi mainitsen, että ratsiassa hyvin harvoin (ainakin minun kohdallani) tarkistetaan auton paperit. Ja jos lähitulevaisuudessa EU-alueella saa matkustella pelkän ajokortin kanssa ilman passia, niin eiköhän sekin pulma on ratkaistavissa, että millä sen matkailun suoritat. Loppujen lopuksi on ihan hyvä, että eletään eri maailmoissa. Sinun maailmassasi on tuplaverotus sallittu ja minun ei. Siinähän tapuksessa mikä tahansa ulkomailta tuleva kuorma verotettaisiin ennen Suomeen tuloa joka satamassa, jos se olisi mahdollista, koska se on valtiolle lisätuloa. Silloin ihan hyvin lenkkaripari maksaisi 1000€, näin teoriassa. Ja oletko kuullut sellaisesta asiasta, kun TaxFree? Sekin on sitä varten, ettei joutuisi maksamaan tupla- tai jopa triplaveroja. Joten se ei pelkästään tarkoita halpaa viinaa. Oletkos sitä miettinyt...

        Joten nyt voit ihan rauhassa tutustua tullin OHJEISIIN ym asioihin, jotka eivät kuitenkaan velvoita tekemään asiaa samalla tavalla, kuin niissä sanotaan. Ja lakkaa mollaamasta muiden mielipiteitä, vaan sano asiasi toisella tavalla. Tuollaisten takia ei tee mieli edes käydä näillä sivuilla.

        PS. jätätkö yhteystietosi, kun olisi Virossa pari kiinnostavaa ajoneuvoa, ei vaan ole tuttua henkilöä, kuka asuisi siellä. Voisit olla avuksi, kun sinut kautta ne niin helposti saataisiin Suomeen.

        elää reaalimaailmassa, mikäli kirjoituksen oikein tulkitsin. Pelkkää selittelyä ja teoritisointia mutta oikeaa asiaa ei yhtään. Taidat elää sen sijaan täällä suomi 24-maailmassa joka perustuu pitkälti harhakäsityksille, luuloille ja toiveille. Minä en ainakaan voi sinua ukkorukkaa ainakaan auttaa. Sen verran on tämä maailma opettanut asioinnista kaltaistesi kanssa.


      • Jnai12134567
        tosiaankaan kirjoitti:

        elää reaalimaailmassa, mikäli kirjoituksen oikein tulkitsin. Pelkkää selittelyä ja teoritisointia mutta oikeaa asiaa ei yhtään. Taidat elää sen sijaan täällä suomi 24-maailmassa joka perustuu pitkälti harhakäsityksille, luuloille ja toiveille. Minä en ainakaan voi sinua ukkorukkaa ainakaan auttaa. Sen verran on tämä maailma opettanut asioinnista kaltaistesi kanssa.

        1450/2006

        Annettu Helsingissä 29 päivänä joulukuuta 2006

        Laki autoverolain muuttamisesta

        34 c §
        Suomessa vakinaisesti asuva luonnollinen henkilö, jonka työnantajalla on kiinteä toimipaikka muussa valtiossa kuin Suomessa, voi käyttää siellä vakinaisesti rekisteröityä, työnantajansa omistuksessa tai hallinnassa olevaa ajoneuvoa Suomessa liikenteeseen väliaikaisesti veroa suorittamatta. Niin ikään Suomessa vakinaisesti asuva ammatinharjoittaja, joka on sijoittautunut ulkomaille tai tarjoaa siellä palvelujaan, voi käyttää siellä vakinaisesti rekisteröityä ajoneuvoaan Suomessa liikenteeseen väliaikaisesti veroa suorittamatta.

        Käyttö katsotaan väliaikaiseksi Suomessa, jos 1 momentissa tarkoitettu henkilö käyttää ajoneuvoa päivien mukaan laskettuna vähemmän Suomessa kuin ulkomailla kunkin 12 kuukauden pituisen ajanjakson aikana. Jos ajoneuvoa saman päivän aikana käytetään sekä Suomessa että ulkomailla, ajoneuvoa katsotaan käytettävän ulkomailla.

        Tulliviranomainen antaa hakemuksesta luvan 12 kuukauden pituiseksi jaksoksi ajoneuvon verottomaan käyttöön. Luvassa vahvistetaan ehdot, joiden mukaista ajoneuvon käyttöä pidetään tässä pykälässä säädetyin tavoin väliaikaisesti verottomana. Tullihallitus voi antaa tarkempia määräyksiä hakemuksen tueksi vaadittavasta selvityksestä ja hakemusmenettelystä. Verottomaan käyttöön oikeuttava lupa on pidettävä mukana ajoneuvossa käytettäessä sitä liikenteessä. Jos ajoneuvon käyttö ei enää täytä verottomuuden edellytyksiä, siitä on ilmoitettava tulliviranomaiselle, joka voi peruuttaa luvan. Ilmoittamatta jättämiseen sovelletaan, mitä 57 §:ssä säädetään jälkiverotuksesta.


      • DE FACTO

        SUOMESSA ASUVA EI SAA AJAA ULKOMAISELLA AUTOLLA SUOMESSA JOS
        KO AUTO EI OLE ULkOMAISEN TYÖNANTaJAN ULKOMAILLA OLEVA TYÖSUHDEAUTO


      • JUURI NÄIN

        jep mutta jos olet suomessa asuva et saa ajaa virolaisella autollla oli auto sinun nimissäsi tai ei

        ainoa poikkeus on että jos sulla on virolainen muija jolla vakituinen asuinpaikka virossa


    • Antti

      Mitäs, jos ei mulla ole asuntoa suomessa eikän mitään laskujakaan tuu ( postilokero postissa vaan ).Mitäs nyt kännykkälasku, mutta senkin firma maksaa.Töissä oon suomessa tietysti ja asunkin pysyvästi täällä.Asunto myös löytyy virostakin.Niin, jos tuon auton virosta ja ajan viron kilvissä tuleeko siitä mitään?

      • P-antti

        Ei siitä tule mitään


      • Antti
        P-antti kirjoitti:

        Ei siitä tule mitään

        Miks ei?Miten mulla voi olla vakituinen asuinpikka suomessa, jos ei ole kämppäkän?


      • P-antti
        Antti kirjoitti:

        Miks ei?Miten mulla voi olla vakituinen asuinpikka suomessa, jos ei ole kämppäkän?

        Miks siitä pitäis tulla jotain? Et saa sakkoja tai mitään muutakaan. Anna mennä vaan. Ei siitä mitään tule


    • 8765444

      Noin se menee.

    • gs birotor

      Muussa valtiossa kuin Suomessa vakinaisesti asuva henkilö voi tietyissä tapauksissa käyttää Suomessa väliaikaisesti veroja suorittamatta muussa maassa rekisteröityä ajoneuvoa. Tällaisia tilanteita ovat oikeus käyttää ajoneuvoa ns. turistiautona sekä ulkomaille rekisteröidyn ajoneuvon käyttö yritystoiminnassa.

      Kyllähän se viimeistään oikeudessa selvinnee, tuo käytön laillisuus....

      • terveeks123

        kiitos tästä


    • Anonyymi

      en kirjoita autosta mutta kirjoitan yh äidistä jolla on 4 lasta , ovat kaikki Suomessa kirjoilla ja tietty yh-tuet ja sos.maksut tulee täältä , mutta asuvat Virossa ilmaiseksi äidin lähi-sukulaisen luona , lapset käy Virossa koulua , tämä siis onnistuu täällä ,

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe