Adventistit varokaa

Te adventistit, jotka tulette uskoon, varokaa ja pysykää erossa noista sirkkaiitoista, alexkaseista ym., jotka ovat valmiina vetämään teidät takaisin lavealle tielle jumalattomien ekumeenisten toimiensa kautta.

Heidän sanansa on hunajaa niille, jotka eivät halua antaa lihansa olla kuolleena Jeesuksen ristillä, vaan kulkevat ihmisopeissa ja ihmistunteissa. Tuommoista syntiä Jumala vihaa.

Sitten ei edes kannata aloittaa hengessä, jos aikoo lopettaa lihassa, sillä luopion osa on pahempi kuin niiden, jotka eivät ole edes uskoon koskaan tulleet (Gal 3:3).

Siispä:

Jos tulette uskoon niin karistakaa adventtikirkon pölyt jaloistanne ja kävelkää noitten ekumeenikkojen ohi suoraan Jeesuksen jäljissä taivasta kohti.

21

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnaFortuna

      Hän lupaa toimittaa teidät Pois Jeesus uskon parista. hän on luvannut johdattaa uskovat synnin tielle. Tätäkö tarkoitit?

    • jotakin sinänsä

      vai pelkäätkö, että mahdollisesti adventismin pölyt jaloistaan pois pyyhkineet palaavat ekumenian kautta sinne takaisin?

      • Väärä ekumenia ei ole kristillistä, vaan lihan touhuja ja sotii uudestisyntyneitä kristittyjä vastaan yrittäen syyllstää heidätkin samaan luopiosoppaan.

        Ekumenia tuommoisena on jo kyllin paha, mutta tässä tapauksessa kyllä, kyllä pelkään, että palaavat ekumenian kautta takaisin adventismiin. Tai sitten jäävät tuollaisiksi puoliadventisteiksi eksyttämään muita, vaikka eivät takaisin adventtikirkkoon liittyisikään.

        Kristittyjen yhteydellä ei ole tuon ekumenian kanssa mitään tekemistä, vaikka niin yrittävät väittääkin. Tuo on puhdasta lihallisuutta.


      • jostain aloitettava
        uskova_1 kirjoitti:

        Väärä ekumenia ei ole kristillistä, vaan lihan touhuja ja sotii uudestisyntyneitä kristittyjä vastaan yrittäen syyllstää heidätkin samaan luopiosoppaan.

        Ekumenia tuommoisena on jo kyllin paha, mutta tässä tapauksessa kyllä, kyllä pelkään, että palaavat ekumenian kautta takaisin adventismiin. Tai sitten jäävät tuollaisiksi puoliadventisteiksi eksyttämään muita, vaikka eivät takaisin adventtikirkkoon liittyisikään.

        Kristittyjen yhteydellä ei ole tuon ekumenian kanssa mitään tekemistä, vaikka niin yrittävät väittääkin. Tuo on puhdasta lihallisuutta.

        Mistä tuon tietää vaikka olisi niin, että lihassa aloittavat mutta hengessä lopettavat. - Eikös olisi hullumpi päin vastoin? Aloittaa hengessä mutta lopettaa lihassa (tai Helsingissä, kuten joku hellarisaarnaaja sanoiksi virkkoi hyvin, hyvin kauan sitten).


      • jostain aloitettava kirjoitti:

        Mistä tuon tietää vaikka olisi niin, että lihassa aloittavat mutta hengessä lopettavat. - Eikös olisi hullumpi päin vastoin? Aloittaa hengessä mutta lopettaa lihassa (tai Helsingissä, kuten joku hellarisaarnaaja sanoiksi virkkoi hyvin, hyvin kauan sitten).

        No kyllä niitten ekumeenikkojen on tultava uskoon ja lopetettava ekumeniansa.

        Niin Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta on valtion laitos, harva uskova siellä uskonsa säilyttää. Ei siellä uskoon tuloa tai uskossa säilymistä saati kasvamista opeteta, vaan liberaaliteologiaa, jota kuulemma opettaa nykyään myös helluntailaisten Keuruun opisto.


      • ruvenneet jo
        uskova_1 kirjoitti:

        No kyllä niitten ekumeenikkojen on tultava uskoon ja lopetettava ekumeniansa.

        Niin Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta on valtion laitos, harva uskova siellä uskonsa säilyttää. Ei siellä uskoon tuloa tai uskossa säilymistä saati kasvamista opeteta, vaan liberaaliteologiaa, jota kuulemma opettaa nykyään myös helluntailaisten Keuruun opisto.

        liberaaliteologiaa opiskelemaan.


      • sanopa 1nnen se.
        uskova_1 kirjoitti:

        No kyllä niitten ekumeenikkojen on tultava uskoon ja lopetettava ekumeniansa.

        Niin Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta on valtion laitos, harva uskova siellä uskonsa säilyttää. Ei siellä uskoon tuloa tai uskossa säilymistä saati kasvamista opeteta, vaan liberaaliteologiaa, jota kuulemma opettaa nykyään myös helluntailaisten Keuruun opisto.

        Mikä on puhdas, että voi uskova_1 viitata, että tuonne? Kun luudit lattioita, niin kerro suunta mihin nurkkaan mennään seisomaan!
        Likanurkat taitaa kummitella joka puolella.
        Jos tähän et osaa vastata, niin puhut sie itekses, vai tuuliko se huulia heiluttaa?


      • liberaaliteologiassa
        sanopa 1nnen se. kirjoitti:

        Mikä on puhdas, että voi uskova_1 viitata, että tuonne? Kun luudit lattioita, niin kerro suunta mihin nurkkaan mennään seisomaan!
        Likanurkat taitaa kummitella joka puolella.
        Jos tähän et osaa vastata, niin puhut sie itekses, vai tuuliko se huulia heiluttaa?

        on?


      • sanopa 1nnen se. kirjoitti:

        Mikä on puhdas, että voi uskova_1 viitata, että tuonne? Kun luudit lattioita, niin kerro suunta mihin nurkkaan mennään seisomaan!
        Likanurkat taitaa kummitella joka puolella.
        Jos tähän et osaa vastata, niin puhut sie itekses, vai tuuliko se huulia heiluttaa?

        Enpä tiedä onko Suomessa yhtäkään. Amerikasta tiedän yhden.


      • sanopa 1nne
        uskova_1 kirjoitti:

        Enpä tiedä onko Suomessa yhtäkään. Amerikasta tiedän yhden.

        Eli missä on "tervettä" oppia?
        Jos ongelmista puhuu, niin pitää kertoa mikä oikoo terveeseen oppiin.
        Osoitella on helppoa, mutta sana opettaa myös sitä, että on vastattava aina kysymykseen, kun sanan takana aikoo seisoa.
        Ei riitä, että sanoo, ettei tiedä Suomessa yhtään, silloin herää kysymys, että millä perustuksilla seisot, vai onko sinulla hengellistä kotia ollenkaan?
        Eilen kun istuttiin miestenpiirin yhteisessä turinoissa, vetäjä totesi, että hän on luterilainen ja pysyy siinä sana ohjeena.
        No kaikkihan me oltiin luterilaisia sanaa luetaan, mutta nostaa karvoja pystyyn keskeneräiset sanomiset.
        Jään odottelemaan vastaustasi.
        karhi . -)....


      • sanopa 1nne kirjoitti:

        Eli missä on "tervettä" oppia?
        Jos ongelmista puhuu, niin pitää kertoa mikä oikoo terveeseen oppiin.
        Osoitella on helppoa, mutta sana opettaa myös sitä, että on vastattava aina kysymykseen, kun sanan takana aikoo seisoa.
        Ei riitä, että sanoo, ettei tiedä Suomessa yhtään, silloin herää kysymys, että millä perustuksilla seisot, vai onko sinulla hengellistä kotia ollenkaan?
        Eilen kun istuttiin miestenpiirin yhteisessä turinoissa, vetäjä totesi, että hän on luterilainen ja pysyy siinä sana ohjeena.
        No kaikkihan me oltiin luterilaisia sanaa luetaan, mutta nostaa karvoja pystyyn keskeneräiset sanomiset.
        Jään odottelemaan vastaustasi.
        karhi . -)....

        No ei minun hengellinen kotini mikään koulu ole.

        Se seurakunta, jossa käyn koostuu uudestisyntyneistä uskovista.


      • on olemassa.
        uskova_1 kirjoitti:

        No ei minun hengellinen kotini mikään koulu ole.

        Se seurakunta, jossa käyn koostuu uudestisyntyneistä uskovista.

        Kyllä uudestisyntyneet tarvitsevat oppia, seurakunta on koulu, siellä opetetaan.
        Pohja vain pitää olla Kristuskalliolla, ja aika on opettaa. Mutta onko ja on sanan liberaaliteologia sellainen, että sieltäkin voisi nousta ja nousee totuutta, jota ei otetakaan vastaan, koska maallikko-opettajan oppi on ensin vienyt harhaan?.
        Silloin kun opetus käy osoittamaan vääräksi maallikon, niin käytetään tätä liberaaliteologian sanaa. Sitä rupeaa maallikkoa pitämään joskus niin pyhänä, että sanat mitä hän opettaa asettuu Jumalan sanan kokonaisnäkemyksen silmille harhana.
        Siksi on juuri on tarpeen asettua välillä ulkopuolelle oppinäkemysten ja kysyttävä itse Jumalalta, sekä Pyhätä Hengeltä ja Jumala voi puhua tälle teologille samaa Pyhää Sanaa, joka sitten valaisee tämän väärän näkemyksen harhaksi.
        Mutta vaikeaa se on kuulijoille, ja sitten lähtee leimaus käyntiin, etteivät ihmiset kuuntelisi sitä, että harhainen valkeusoppi onkin väärää evanekeliumia.

        Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

        Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin? Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Vai oliko niin, että sinulla ei ole hengellistä kotia, koska siellä ei ole mitään opetusta?!


      • on olemassa.
        uskova_1 kirjoitti:

        No ei minun hengellinen kotini mikään koulu ole.

        Se seurakunta, jossa käyn koostuu uudestisyntyneistä uskovista.

        Käytin sanaa liberaaliteologia määrätyssä tarkoituksessa, kun viittasit tuohon sanaan.
        Ei totuus ole välttämättä liberaaliteologiaa, sellaista joka kumoaisi Jumalan sanaa, vaan pyrkii oikomaan väärää.


      • on olemassa. kirjoitti:

        Kyllä uudestisyntyneet tarvitsevat oppia, seurakunta on koulu, siellä opetetaan.
        Pohja vain pitää olla Kristuskalliolla, ja aika on opettaa. Mutta onko ja on sanan liberaaliteologia sellainen, että sieltäkin voisi nousta ja nousee totuutta, jota ei otetakaan vastaan, koska maallikko-opettajan oppi on ensin vienyt harhaan?.
        Silloin kun opetus käy osoittamaan vääräksi maallikon, niin käytetään tätä liberaaliteologian sanaa. Sitä rupeaa maallikkoa pitämään joskus niin pyhänä, että sanat mitä hän opettaa asettuu Jumalan sanan kokonaisnäkemyksen silmille harhana.
        Siksi on juuri on tarpeen asettua välillä ulkopuolelle oppinäkemysten ja kysyttävä itse Jumalalta, sekä Pyhätä Hengeltä ja Jumala voi puhua tälle teologille samaa Pyhää Sanaa, joka sitten valaisee tämän väärän näkemyksen harhaksi.
        Mutta vaikeaa se on kuulijoille, ja sitten lähtee leimaus käyntiin, etteivät ihmiset kuuntelisi sitä, että harhainen valkeusoppi onkin väärää evanekeliumia.

        Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

        Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin? Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Vai oliko niin, että sinulla ei ole hengellistä kotia, koska siellä ei ole mitään opetusta?!

        Ilmeisesti tarkoituksesi on pelkästään ilkeillä, koska et saa puheitasi mihinkään järjelliseen järjestykseen.

        Ensin oli puhe teologisesta tiedekunnasta ja helluntailaisten opistosta, johon sinäkin jatkoit siitä aiheesta:

        "Mikäs teolooginen opisto ei opeta libiraaliuskoa?"

        Ideasi oli, että jokin koulun, opiston tai yliopiston pitäisi olla hengellinen kotini.

        Kun sitten vastasin, että seurakunta on kotini eikä mikään koulu, niin etkös jo taas ala vääntämään, ettei minulla ole seurakuntaa.

        Mistä tuommoinen johtuu?

        Varsin hyvin voit todeta kirjoituksistani, että pohjani on Kristuskalliolla ja että olen saanut opetusta, jota olen pistänyt käytäntöön ja sen kautta se on tullut omakseni eikä jäänyt teorian tasolle.

        En tiedä, mistä sinä olet opetuksesi saanut, koska käytäntö nyt näyttää, että et halua muuta kuin olla uudestisyntyneiden kristittyjen pilkkaajana.


      • benedi= siunattu
        uskova_1 kirjoitti:

        No ei minun hengellinen kotini mikään koulu ole.

        Se seurakunta, jossa käyn koostuu uudestisyntyneistä uskovista.

        Mitä uutta näiden seurakuntalaisten elämässä on tapahtunut!?
        Minä olen käsittänyt puheistasi, että he ennen uudestisyntymistään rikkoivat Jumalan lakia
        ja jatkoivat sen rikkomista uudestisyntymisensä jälkeenkin?

        Jos puhuin väärin, niin näytä toteen että se oli väärin, jos taas puhuin oikein, niin kait on parempi ettet vastaa mitään!


    • Eikohän se tuhoa hyvääkin k...

      Minun mielestäni sinä Uskova_1 olet myös itse tuhoamassa sitä hyvää kylvöä, mitä olet tehnyt uutterasti.
      Sirkka-Iita on viime aikoina julistanut varsin puhdasta evankeliumia. Vaikka ihminen epäilisi, että sen avulla on tarkoitus vetää takaisin egyptin orjuuteen - sitten kun on saavuttanut luottamuksen - ei minun mielestäni ole lupa epäillä.
      Vaan uskoa hyvin päin.

      Kun repii, tulee repäisseeksi oikeaa vehnääkin.
      Tämän vuoksi Jeesus sanoi, että antakaa lusteen ja vehnän olla loppuun saakka rinta rinnan.

      Ekumenian vastustaminen on mielestäni sekin väärä asenne, sillä kaikkia yhteyspyrkimyksiä tarvitaan.
      Itse voi olla edistämättä sitä ja valita vaikkapa karismaattisuuden edistämisen.

      Tiedämme, että adventismi vastustaa aktiivisesti kaikkea yhteyttä. Mm. kun Turun Messukeskuksessa oli taannoin yhteiskarismaattiset kokoukset, piikkiöläiset (Toivonlinna) adventistit jakoivat autojen tuulilasiin paksua lehtistä, jossa kerrottiin, että kaikki karismaattisuus on saatanasta.

      Tuosta advarien mentaliteetista ei pidä ottaa mallia, sillä aina vuorovaikutus voi kääntyä
      uskon hyväksi, Jumala osaa ne hommat.

      • Et nyt puhu Jumalan mielen mukaan, vaan lihassasi.


    • Kaksi vuotta sitten olen varoittanut noista ei-uskovista ekumeenikoista. Ja Jumalahan lupaa, ettei Hänen sanansa tyhjänä palaja - ja niinpä ovat monien silmät avautuneet näkemään vaaran näiden eksyttäjien sanoissa ja seurassa.

      • seon tämä

        Riitta taas täällä. Huomasin, että käväisit tuolla maailmanloppupalstallakin, tosin hyvin huonolla menestyksellä. Taisivat peräti naureskella pihalle Riittaraukan. No, kuka tätä tommosta nyt tosissaan ottaskaan. Höpsö mikä höpsö. Tätiparka!!


      • kannettava

        Peurunkassa mukana.


    • tuo Uskova_1

      suustansa suoltaa. Kellonajoista päätellen työtön yksinäinen naisihminen joka purkaa omaa pahaa oloaan haukkumalla adventisteja?

      Eipä tuota louskutusta kannata adventistien tai muidenkaan mitenkään tosissaan ottaa. Kyllä noita tuomiopäivän pasuunoita on maailmaan mahtunut ja tulee jatkossakin mahtumaan. Sääliksi lähinnä käy tuollainen toisten ihmisten solvaaminen vailla minkäänlaisia perusteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe