Minua kiusaa sana "faktaa"

jukka.finland

Helsingin yliopiston julkaiseman almanakan etukannessa lukee "2007 jälkeen Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymän".

Onko yliopiston tietoon luottamista tässä? Monessa muussa siihen vedotaan. Jos yliopiston tieto ei tässä asiassa ole oikea niin onko se muussakaan. Jäin vain miettimään jälleen kerran.

Kirjoitin aloituksen niille, jotka luottavat "faktoihin". Tiede kulkee omia latujaan eteenpäin ja faktat muuttuvat. Jumalan ilmoitus ei muutu ja Hän tulee osoittamaan vääräksi jokaisen kielen, joka Häntä vastaan puhui.

35

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

Sinuakin vielä näkyy :)

Se on totta että Jumalan Sana pysyy. Mutta tieteen ilmoitukset muuttuu vähän väliä.
      Niikuin tuo plasmapuuro joka maailman synnystä jälleen kerran esitettiin "totena".
      Onneksi Jumalan Sanaa ei tarvitse esittää tässä muodossa. Huomennakin Jeesus Kristus on sama.
      Eilen, tänään ja iankaikkisesti, se pysyy eikä horju.

• Nimetön

tieteen "ilmoitukset" muuttuvat, sillä tiede kehittyy koko ajan! Uskonto ei!
        Ajattele esim. lääketieteen kehitystä; uusia lääkkeitä ja hoitokeinoja keksitään jatkuvasti!
        Jos tiede ei kehittyisi, asuisimme luolassa ja pureskelisimme parantavia yrttejä vaivoihimme!

• hansutuulia
        Nimetön kirjoitti:

tieteen "ilmoitukset" muuttuvat, sillä tiede kehittyy koko ajan! Uskonto ei!
        Ajattele esim. lääketieteen kehitystä; uusia lääkkeitä ja hoitokeinoja keksitään jatkuvasti!
        Jos tiede ei kehittyisi, asuisimme luolassa ja pureskelisimme parantavia yrttejä vaivoihimme!

asia monessakin. Mutta se että maapallon arvioiminen muuttuu joka vuosi ja aina uudella versiolla.

• hansu ylittää sinun
        hansutuulia kirjoitti:

asia monessakin. Mutta se että maapallon arvioiminen muuttuu joka vuosi ja aina uudella versiolla.

tietämättömyytesi.

• se arvio
        hansutuulia kirjoitti:

muuttuu hetki hetkeltä, muutenhan aurinko kiertäisi yhä maapalloa!! Tiede kehittyy jatkuvasti ja tietämys avaruudesta ja sen kehityksestä tuo uusia asioita esiin!! Onko siinä jotain omituista????

• Itse asiassa,
        se arvio kirjoitti:

muuttuu hetki hetkeltä, muutenhan aurinko kiertäisi yhä maapalloa!! Tiede kehittyy jatkuvasti ja tietämys avaruudesta ja sen kehityksestä tuo uusia asioita esiin!! Onko siinä jotain omituista????

aurinko kiertää maata, niin hassulta kun se kuulostaakin. Toki maapallo kiertää aurinkoa, mutta koska maan kiertorata on ovaalin muotoinen, on maa lähempänä maailmankaikkeuden keskipistettä. Aurinko ja maa näet kiertää maailmankaikkeuden keskipistettä. (Ja laskennallisesti maa on lähempänä keskipistettä, kuin aurinko.)

Voi siis sanoa, että aurinko kiertää maata.

• to..
        Itse asiassa, kirjoitti:

aurinko kiertää maata, niin hassulta kun se kuulostaakin. Toki maapallo kiertää aurinkoa, mutta koska maan kiertorata on ovaalin muotoinen, on maa lähempänä maailmankaikkeuden keskipistettä. Aurinko ja maa näet kiertää maailmankaikkeuden keskipistettä. (Ja laskennallisesti maa on lähempänä keskipistettä, kuin aurinko.)

missä on maailmankaikkeuden keskipiste jota me kaikki muka mielestäsi kierrämme? Aurinkokunnan tai koko linnunradan liike johon kaikki osallistumme, ei tee auringosta meidän kiertolaistamme. Maailmankaikkeus on yhä laajeneva emmekä me kierrä "maailmakaikkeutta" vaan maailmankaikkudessa.

• umpihetero.
        Itse asiassa, kirjoitti:

olihan tuo siis vitsi? olihan? ei kukaan numittäin voi olla noin pönttö...

• aina keskellä,
        to.. kirjoitti:

missä on maailmankaikkeuden keskipiste jota me kaikki muka mielestäsi kierrämme? Aurinkokunnan tai koko linnunradan liike johon kaikki osallistumme, ei tee auringosta meidän kiertolaistamme. Maailmankaikkeus on yhä laajeneva emmekä me kierrä "maailmakaikkeutta" vaan maailmankaikkudessa.

tarvitseeko sitä vielä erikseen kysyä.

• to..
        umpihetero. kirjoitti:

olihan tuo siis vitsi? olihan? ei kukaan numittäin voi olla noin pönttö...

varmaan voi. Toivottavasti kuitenkin oli vitsi.

• todé
        to.. kirjoitti:

muutamille kiertäjille maailmakaikkeuden keskipiste sijaitsee S24 Helluntailaisuus-palstalla.

• vanhan perinteen vaalimisesta, kun almanakka julkaistaan entisessä asussaan ja samansisältöisenä vuodesta toiseen, markkinapäivineen ja planeettojen asentoineen. Ennen muinoin tietysti uskonto oli ihmisille tärkeä asia ja Jumalan pelossa kiikuteltiin pappilaan lahjuksia. Harva varmaan uskalsi ääneen sanoa, ettei Jeesukseen usko.

• Öin ja päivyen

On ilo palvella monella tavalla

• neuvoo.

sielunvihollisen hyökkäyksestä. Jeesus voi sinut vapauttaa pakkomielteisistä ajatuksista, mene hänen eteensä ja täyty Pyhällä Hengellä, puhu paljon kielillä kunnes vapaus tulee.

• Vanhaksi kun tulee niin alkaa muistella vanhoja asioita. Piti vain jukalta kysyä, että mistäs sinä siihen tulla tupsahdit?

Kun parikymmentä vuotta taaksepäin vaimoni teki samanlaisen kysymyksen omakotitalomme pihalle tulleelle naapurin pikkutytölle, tämä vastasi luontevasti; 'Pyllystä tietysti'. Oli näemmä saanut oikeaa biologian opetusta!

Yliopiston viisaat muuten erehtyvät tuossa "2007 jälkeen Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymän"! Kristus kun on koko luomakunnan esikoinen, syntynyt ensimmäisenä ennen kaikkea muuta luomakuntaa [Kol. 1:15].

Joh. 8:58
      "Jeesus sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut»".

• Peku `

Kuten Työmieskin sanoi, se on perinteen vaalimista.
      Ja auringon nousu- ja laskuajat on taas jääneet puhekieleen raamatun ja silmän vääristäminä mutta sitä ei kannata enää muuttaa ja toisaalta ihmissilmällä katsottuna asia näyttääkin siltä.

Puhekielen sanat on mitä on...sanoohan ihmiset auton heilahduksenvaimentimiakin iskareiksi vaikka ne ei vaimenna ainuttakaan iskua.

• 4-7 vuoden virhe

Jeesus, Vapahtajamme on tiettävästi syntynyt 4-7 v. ennen ajanlaskumme alkua.

• faktoista ja "faktoist...

Jeesuksen syntymä ja kuolema ovat vieläkin kiistanalaisia asioita ja pysyvätkin sellaisina. Varsinkin niiden ajoitus.Asian tila ei tosin riipu tieteestä vaan teologiasta.

Mitä tulee tieteeseen ja tieteen faktoihin, niin uskovaisilla, sinä jukka ja sinä hansu mukaan lukien, on todella kummallinen käsitys.

Tiede ei väitä esittävänsä lopullista totuutta asioista. Tiede ei pyri eikä edes halua esittää lopullista tietoa, koska kaikki tiedemiehet ja muut järkevät ihmiset tietävät, että tieto muuttuu aina, kun uusia asioita selvitetään.

Epäluotettavin ja epäiltävin tieto on sellaista, jota väitetään pysyväksi, muuttumattomaksi totuudeksi. Raamatun "tieto" on juuri sitä.

Raamattuun ei voi luottaa ja typerä se, joka luottaa. Tiede murentaa ns. Raamatun totuutta päivä päivältä, eikä siitä ole enää kuin pintakiilto jäljellä.

Evoluutioteoria on pysynyt pystyssä ja vahvistunut yli 150 vuotta, vaikka uskovaiset ovat tehneet kaikkensa sen murentamiseksi. Evoluutioteoria kun romuttaa lopullisesti Raamatun luomisopin ja monta muuta myyttiä.

Älkää puhuko tieteellisestä työstä, kun ette siitä mitään ymmärrä. Pysykää vain harhassanne.

Dawkins sanoo hyvin: "Uskovien totuus on se, minkä he haluavat olevan totuuden. He eivät erota oikeaa totuutta omasta "totuudestaan"".

Raamatusta uskovat lukevat sen, mikä tuntuu heistä hyvältä. Niitä kohtia, jossa Jumalaa kuvataan armottomaksi sadistiksi uskova ei vilkaisekaan.

• hansutuulia

Niin onhan se monen mielestä kiistanalainen jos ei usko Jeesukseen ja puuttuu omakohtainen tieto Hänestä. Jeesuksen elämää koskevat löydökset ovat paikkansapitäviä ja Jeesuksesta olevaa tekstiä on löytynyt luolista esim.

Yli viisikymmentä vuotta sitten vuonna 1947 löytyi Kuolleen meren länsirannalta kirjakääröjä, jotka oli kätketty noin v. 68 j.Kr., jolloin roomalainen 10. legioona hävitti siellä olleen Essealaisen luostarin nimeltä Qumran.

Ilmeisesti mitkään löydökset eivät riitä todistamaan Jeesuksen olemassaoloa maan päällä, mutta sitten kuitenkin uskotaan historiankirjoja kaikista muista asioista.
        Eikö Raamattu ole sinusta historiankirja joka kertoo menneestä ajasta, miksi juuri tämä asia kumotaan vaikka löytöjä löytyy jatkuvasti kaivauksista.

Mutta muut asiat kuten tieteen tutkimus alkuräjähdyksestä, nyt kuumasta puurosta ne pidetään tosiasioina.
        Mutta se mikä on todellista, kumotaan jostain kummasta syystä.
        Miksi ihmiset uskovat dinosauruksiin, he uskovat siksi että niistä on tehty löydöksiä ja joista myös Raamattukin puhuu. Samoin on tehty löydöksiä kastealtaista, altaista josta menee raput syvälle ja temppelin yllä on kyyhykynen, merkki Pyhästä Hengestä. Miksi näin selkeät ei muka ole maailmalle faktaa, joka pitää Sanan kanssa yhtä?

Mutta saatana on tullutkin syöttämään valheitaan että kaikki mitä löydetään, tiede haluaa ne kumota. Voi voi Argeologi parkoja missä myllytyksessä he ovatkaan. Miten jaksavatkaan tehdä kaivauksia kun tiede sanoo että löydöksenne ovat ei tosia.

• sinun tietämättömyytesi
        hansutuulia kirjoitti:

Niin onhan se monen mielestä kiistanalainen jos ei usko Jeesukseen ja puuttuu omakohtainen tieto Hänestä. Jeesuksen elämää koskevat löydökset ovat paikkansapitäviä ja Jeesuksesta olevaa tekstiä on löytynyt luolista esim.

Yli viisikymmentä vuotta sitten vuonna 1947 löytyi Kuolleen meren länsirannalta kirjakääröjä, jotka oli kätketty noin v. 68 j.Kr., jolloin roomalainen 10. legioona hävitti siellä olleen Essealaisen luostarin nimeltä Qumran.

Ilmeisesti mitkään löydökset eivät riitä todistamaan Jeesuksen olemassaoloa maan päällä, mutta sitten kuitenkin uskotaan historiankirjoja kaikista muista asioista.
        Eikö Raamattu ole sinusta historiankirja joka kertoo menneestä ajasta, miksi juuri tämä asia kumotaan vaikka löytöjä löytyy jatkuvasti kaivauksista.

Mutta muut asiat kuten tieteen tutkimus alkuräjähdyksestä, nyt kuumasta puurosta ne pidetään tosiasioina.
        Miksi ihmiset uskovat dinosauruksiin, he uskovat siksi että niistä on tehty löydöksiä ja joista myös Raamattukin puhuu. Samoin on tehty löydöksiä kastealtaista, altaista josta menee raput syvälle ja temppelin yllä on kyyhykynen, merkki Pyhästä Hengestä. Miksi näin selkeät ei muka ole maailmalle faktaa, joka pitää Sanan kanssa yhtä?

Mutta saatana on tullutkin syöttämään valheitaan että kaikki mitä löydetään, tiede haluaa ne kumota. Voi voi Argeologi parkoja missä myllytyksessä he ovatkaan. Miten jaksavatkaan tehdä kaivauksia kun tiede sanoo että löydöksenne ovat ei tosia.

määrää.

Jos puhutaan ajanlaskumme alkupisteestä niin ei puhuta uskosta. Usko ja tieto ovat kaksi täysin eri asiaa, jos et ole sattunut huomaamaan.

Ajanlaskumme alku on sovittu tiettyyn hetkeen. Sen karkea ajankohta on kristinuskon legendassa Jeesuksen syntymän kohdalla. Kukaan ei tiedä Jeesuksen syntymän tarkkaa ajankohtaa eikä kukaan voi olla varma edes siitä, että Jeesus- nimistä profeettaa on elänytkään.

Vihjeitä Jeesuksen olemassaolosta on toki runsaastai, mutta on myös runsaasti todisteita sitä vastaan. Raamatun epäluotettavuus (historian kirjana) on yksi merkittävimpiä epäilystä herättäviä asioita Jeesuksen olemassaoloa tarkasteltaessa.

Katsos hansu, ei asiaa katsota todistetuksi, vaikka joitain todisteita asian puolesta löytyy. Asiaa on tutkittava kaikilta puolilta ja tehtävä vasta sen jäkeen johtopäätökset.

Raamattu on nimen omaan historiankirja, mutta hyvin epäluotettava sellainen.

AlkurajahdysTEORIA on yksi teoria muiden joukossa, joka tällä hetkellä lienee paras oletus maailmankaikkeuden synnyn kuvaajana. Kukaan tiedemies ei väitä sen olevan lopullinen totuus.

Raamattu ei puhu dinosauruksista mitään. Tulkitahan aina voi. Siinähän uskovat ovat mestarillisia. Tosin heidän tulkintohinsa eivät usko ketkään muut.

Uskovat uskovat ja toivovat, mutta eivät tiedä. Uskovien pääkopassa usko ja tieto ovat suloisessa sekasotkussa.

• to..
        hansutuulia kirjoitti:

kääröineen eivät ole todiste Jeesuksen historiallisuudesta, vaan ainoastaan että oli Kuolleen meren lahko/lahkoja. Ei tiede silti epäile Jeesuksen olemassaoloa eivätkä arkeologit ole "myllytyksessä", he tekevät työtään riippumatta uskonnoista. On tehty löytöjä jotka tukevat joitakin Raamatun kertomuksia, mutta enemmän niitä jotka eivät tue. Uskovat pitävät ääntä niistä jotka tukevat, mutta ovat hiljaa niistä jotka ovat osoittaneet monet Raamatun kertomukset vääriksi.
        Ei siis voi sanoa että tiede tukee tai ei tue Raamatun kertomuksia, jotkut se on osoittanut vääriksi, jotkut oikeiksi, mutta tieteen tehtävänä ei ole tukea tai olla tukematta mitään oppeja tai uskoja. Tutkimus tekee työtään niistä riippumatta ja tulokset ovat mitkä ovat, mutta jos tuloksista poimii vain itselleen sopivat, olisi rehellisempää jättää kokonaan vetoamatta tieteeseen.

• poikalapsi

Kiitos asiallisesta kommentoinnistasi. Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä, ja esitit kantasi mainion täsmällisesti sekä selkeästi.

• poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

Raamattu on pääosin kaunokirjallinen teos. Historiankirjoitus taas ei ole kaunokirjallisuutta vaan tietokirjallisuutta.

Tieteestä sinun on parasta olla hiljaa. Et tunnu siitä olevan hajullakaan.

Totuuden puhumisesta en sinuna myöskään puhuisi. Olethan itse valehdellut mm. OPH:n tukevan valtion varoin käännytystoimintaanne. Kuitenkaan niin ei tapahdu. Vai onko sekin satu sinusta tietoa???

• Fucktis

Tällä palstalla etenkin homot kertovat faktan sijaan fucktaa

• ...typerää?

Ymmärrät varmasti hyvin, ettei almanakan kansiteksti ole yliopiston kanta Jumalan olemassaolon puolesta. Yliopistolla instituutiona ei ole tuohon asiaan kantaa puoleen, eikä toiseen.

Aloitus käy hyvin esimerkistä, kuinka ajattelukyvyn puute johtaa älyttömiin, vailla päätä ja häntää oleviin pohdiskeluihin.

• sun kirjoitukset on yhä vieläkin yhtä ärsyttäviä kuin munkin.
      Oletko kerennyt käymään Miiaa katsomassa? Ota seuraavalla kerralla Raamattu mukaan sinne.
      ..Ois muuten kiva jos vastaisit, Miia on mulle tosi tärkeä ja oon ollut huolissani hänestä. Sitten vielä sekin, että luulin että suhun voi luottaa. luinhan sun kirjoituksia vuoden.
      Mä toivon, että vastaisit tähän, koska ehkä en ois saanut viedä sua Miian luokse. Hän on jo saanut tarpeeksi surua tälle elämälle. Onko siellä kaikki nyt varmasti hyvin ja mistä tiedät että on?
      Jos et tahdo tässä vastata niin mulla on se sama sähköpostiosoite.
      Muutenkin, eiokö Raamatussa sanota että tietoinen riiteleminen ja vihan pito on synti?
      toivon siis että asetut mun asemaan tässä ja mä uskon että sun yliopistokysymykseesi on tullut jo muilta tarpeeksi hyviä vstauksia-

• mun kirjoituksen, koska olin kirjoittanut ärsyttävästi sinua vastaan.
      Haluan sen pois sinun sivulta.
      Tässä on sulle uusi ärsyttävä kirjoitus, kerran et aio vastata.
      Tiedän sen koska et ole ennenkään vastannut.
      Sinun tarkoitus oli tehdä minusta itsellesi huora. Olen 20 vuotta sinua nuorempi ja ansaitsen jonkun joka on vähän edes niin kuin minä.
      Ei ole minun ongelmani että sinulla on liian iso vatsa ja henkselit ja olet tyhmä.
      Ei oo mun vika ettet tajua miten tyhmä itse asiassa olet kun näyryytät minua lääketieteellisillä tiedoilla ja taidoillasi porukassa jotta kaikki näkisivät että minulla ei ole mitään sanottavaa.
      Ja tärkein:ei ole minun vikani, että olet pulassa koska itse väitit olevasi bedofiiliepäilty ja entinen vankilakundi.
      Jos oli faktaa, ei kiinnosta oliko vai eikö, normaali ihminen ei tuollaista juttele.
      Valheena se oli vielä inhottavampi koska jos tollasta ihminen keksii niin se kertoo vain sen, että omat arvot ei ole kohdallaan missään nimessä.
      Jos jumala on, niin rukoilen että Hän on sellainen Jumala joka ei ota sinua taivaaseen, koska valehtelet.
      Inhoan sinua. Ja se ei liity mitenkään niihin henkseleihisi vaan siihen miten et kadu.
      Kerroit puhelimessa silloin n.vuosi sitten, että tiedät itsekkin olevasi paha.
      Niin sinä olet-häikäilemätön, itsekäs ja paha.
      Tutki vaan almanakkojasi, ei ihme että olet tuossa pisteessä.
      Toivon että mahdollisimman moni äiti lukee tämän ja varoo-varmuuden vuoksi. Eikä sääli sinua.
      nyt oon jo myöhässä. Hei-hei.

• miksi et

odottanut Jukan poistoa, vaan latelit suruttomasti valheita kostaaksesi, onko nyt suloinen olo?

Raamattu sanoo älkää kostako pahaa pahalla, vaan siunatkaa. Lankesit kaikkein pahimpaan, tässä elämässä ei kostolla päästä pitkälle.
        Kosto on Jumalan sana ilmoittaa.

12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."

Herra armahtakoon meitä lankeamasta näihin.

Kuinka paljon uskovat joutuvat valheiden kohteeksi ja heistä puhutaan kirkkain silmin pahaa.
        Mutta ihmisellä ei varmasti ole hyvä olla jos toimii kostottarena. Sellaisia ihmisiä näkee ja heidän mielensä on katkeroitunut ja musta.
        Valheita valheiden päälle. Sellaisen taakan kanssa ei ole mukava olla.

• hänen sivujaan

minusta siellä ei ollut muuta kuin todistus siitä että hän palvelee Jeesusta Kristusta, mutta sinusta siellä ei ollut mitään, vai onko jotain muita sivuja jota me muut emme näe?

Aika ikävää että kirjoitit noin, näkee että olet katkeroitunut ihminen, Jeesus auttaa katkeroituneita ihmisiä ja antaa sydämeen rauhan, ihan jokaiselle ihmiselle jos haluaa päästä siitä vapauteen, eikä lisää volyymia kosto mielessä. Sellainen ihminen ei pääse pitkälle, korkeintaan mieli sairastuu.

• hänen sivujaan kirjoitti:

minusta siellä ei ollut muuta kuin todistus siitä että hän palvelee Jeesusta Kristusta, mutta sinusta siellä ei ollut mitään, vai onko jotain muita sivuja jota me muut emme näe?

Aika ikävää että kirjoitit noin, näkee että olet katkeroitunut ihminen, Jeesus auttaa katkeroituneita ihmisiä ja antaa sydämeen rauhan, ihan jokaiselle ihmiselle jos haluaa päästä siitä vapauteen, eikä lisää volyymia kosto mielessä. Sellainen ihminen ei pääse pitkälle, korkeintaan mieli sairastuu.

Sehän voi olla että Jukka.Finland on poistanut ne minun kirjoitukset sieltä galleria-sivultaan. en usko että siihen muuta selitysta enää on.
        -syntiä tekemällä ihminen ei Raamatun mukaan pelastu vaan kuolee pois lopullisesti.
        Millään muulla tavalla ei voi käsittää esim.kirjoituksia JohannesKastajasta.
        Esim.käsky "älä tapa"on sellainen käsky, jota tulee noudattaa silloinkin, kun enemmistö on toista mieltä.

• otat omat
        auroraboreallis kirjoitti:

Sehän voi olla että Jukka.Finland on poistanut ne minun kirjoitukset sieltä galleria-sivultaan. en usko että siihen muuta selitysta enää on.
        -syntiä tekemällä ihminen ei Raamatun mukaan pelastu vaan kuolee pois lopullisesti.
        Millään muulla tavalla ei voi käsittää esim.kirjoituksia JohannesKastajasta.
        Esim.käsky "älä tapa"on sellainen käsky, jota tulee noudattaa silloinkin, kun enemmistö on toista mieltä.

syytöksesi Jukkaa kohtaa heti pois.

Syntiä tekemällä ei kukaan pelastu, mutta Jeesus tuli pelastamaan syntisiä, siinä onkin ero.
        Jeesus kehotti tekemään synneistään parannuksen ja uskomaan evankeliumin.

• Jukan galleria
        otat omat kirjoitti:

Syntiä tekemällä ei kukaan pelastu, mutta Jeesus tuli pelastamaan syntisiä, siinä onkin ero.

sivut ja sinun käyntiäsi ei ole siellä ollut melkein kuukauteen, joten eilinen syytöksesi oli minusta ikävää. Ehkä olisi hyvä katsoa ensin kun sanoo sellaista minkä toinen on ehkä jo aikapäiviä poistanut.

• ..............
        Jukan galleria kirjoitti:

sivut ja sinun käyntiäsi ei ole siellä ollut melkein kuukauteen, joten eilinen syytöksesi oli minusta ikävää. Ehkä olisi hyvä katsoa ensin kun sanoo sellaista minkä toinen on ehkä jo aikapäiviä poistanut.

No jukkahan on omasta mielestään yksin oikeassa, hän lyö veljiä kuin vierasta sikaa, herää kysymys, onko hän raatelevainen susi lammasten vaatteissa............

• miksi et kirjoitti:

odottanut Jukan poistoa, vaan latelit suruttomasti valheita kostaaksesi, onko nyt suloinen olo?

Raamattu sanoo älkää kostako pahaa pahalla, vaan siunatkaa. Lankesit kaikkein pahimpaan, tässä elämässä ei kostolla päästä pitkälle.
        Kosto on Jumalan sana ilmoittaa.

12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."

Herra armahtakoon meitä lankeamasta näihin.

Kuinka paljon uskovat joutuvat valheiden kohteeksi ja heistä puhutaan kirkkain silmin pahaa.
        Mutta ihmisellä ei varmasti ole hyvä olla jos toimii kostottarena. Sellaisia ihmisiä näkee ja heidän mielensä on katkeroitunut ja musta.
        Valheita valheiden päälle. Sellaisen taakan kanssa ei ole mukava olla.

bedofiili, niin en minä hänelle voi kostaa.

• otat omat kirjoitti:

ett' juuri sitä kohtaa mä etsinkin.
        Missä kohtaa Raamattua niin lukee?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3825
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2699
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2164
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1677
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1531
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1488
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1444
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1423
    10. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      21
      1300
    Aihe