Masku Boikottiin

Varoittava esimerkki

En tiedä onko tämä oikea palsta, mutta sisustukseen kuitenkin mielestäni liittyvä.

Onko muilla ollut huonoja kokemuksia kodinkoneiden ja huonekalujen myyjistä tai paremminkin jälleenmyyjäliikkeistä?

Oma kokemukseni jakautuu kahteen osaan tälle vuodelle.

Itseäni oli pitkään kiinnostanut Björknäs-kirjahyllyt. Aitona tavarana ovat julmetun kalliita. Tässä ajan myötä on mallin kopioijia ollut ja hinta tullut hieman alas.

Näin ilmoituksen Itä-Helsingin Lanternan Maskussa helmikuussa. Tietty setti n. 700 euroa. Marssin kassalle ja kysyin milloin se olisi saatavana kotiin kuljetettuna. Kolme viikkoa ilmoitettiin. Hölmönä maksoin koko summan etukäteen ja tästä ongelmat alkoivat.
Olin "unohdettu" asiakas.

Neljännen viikon mentyä soittelin perään ja kysyin, että missä mahtaa olla kirjahyllyni. Sain numeron kuljetuspäällikölle, jonne yritinkin soittaa viidesti, mutta kukaan ei vastannut.

Soitin takaisin liikkeeseen ja ilmoitin, että ei ole minun asiani jahdata heidän kuljetuspäällikköään. Myyjä halusi päästä minusta nopeasti eroon jankkaamalla vain "joo, joo, mä soitan sinne, joo, joo.."

Kuudennella viikolla tavara saapui ja tietysti sattui niin, että kahden vitriinin lasiovet olivat säpäleinä. "Olipa huono onni" - Ajattelin ja soitin ja reklamoin tuotteesta. Yhdessä vitriinissä oli selvästi jo tehtaalla tehty virhe. Liikaa kierretty ruuvi oli halkaissut tukipuun.

Viikot vierivät, mutta lopulta sain tuotteeni kunhan ensin olin valittanut Maskun nettisivujen kautta ilmeisesti pääkonttoriin. Muuten ei olisi tapahtunut yhtään mitään.

Sitten tuli elokuu. Kävelin Espoossa Maskun liikkeeseen ja huomasin, että tarjous kyseisistä Bookdale-kirjahyllyistä oli edelleen päällä. Kysyin myyjältä, että montako viikkoa kestää saada muutama lisäkappale. Myyjä katsoi tietokoneeltaan ja sanoi "On näköjään varastossa. Tulee viikossa". Kerroin huonosta kohtelusta viime kerralla, mutta myyjä vakuutti, että varasto on tallinnassa ja siellä on nyt tavaraa jonka hän voi varata ja myydä minulle. Tavara tulee VIIKOSSA.

Koska olen perusluottavainen ja ilmeisesti älykääpiö, niin maksoin etukäteen tuotteen. Näin minusta tuli jälleen "unohdettu" asiakas.

Mitään ei kuulunut ja soitin Espoon Maskuun. Myyjä tuntui olevan ällikällä lyöty. Ihmetteli kovaan ääneen, että missä helkutissa kirjahyllyni osat ovat. Pian soitti kuljetuspäällikkö minulle ja kertoi, että eivät ole vielä tulleet varastoon. EIVÄT VIELÄ OLLEET TULLEET VARASTOON VAIKKA MINULLE OLI VARATTU VARASTOON JO TULLEET.

Viikot vierivät. Soittelin perään, kirjoittelin huonosta palvelusta pääkonttoriin. Ja lopulta ne tulivat seitsemän viikkoa myöhässä. JA TAAS - kaksi vitriiniä oli viallisia. Toisesta lasi säpäleinä toisessa valmistusvirhe. (Niitä lasiovia ei suojata mitenkään).

Niinpä reklamoin ja Maskun myyjä sanoi, että tällä henkilöllä on aika kiire, joka vastaa reklamaatioista. Muutaman päivän jälkeen (tässä välissä olin ehtinyt valittaa MASKUN nettisivujen kautta huonoa palvelua) eräs henkilö soitti ja sanoi vaan. "Ai, sulle on käynyt näin aikaisemminkin, no, pannaan uudet tulemaan".

Kolme viikkoa vierähti eikä kuulunut mitään, joten soitto perään. Sitten pirahti puhelin. Tuotteeni saapuu viikonkuluttua tiistaina. Tiistaina odottelin soittoa, mutta mitään ei kuulunut. Sen sijaan tuli viesti, että voin hakea tavarani Vantaan varastosta. ANTEEKSI MITÄ??? Minä olen maksanut kotiinkuljetuksen ja saanut paskaa palvelua Maskulta useita kuukausia ja tämä homma ei vieläkään ole ohi tätä kirjoittaessani.

Oma henkilökohtainen suositukseni on, että jättäkää Masku pois laskuistanne, kun hankitte huonekaluja kotiinne ja jos haluatte hyvää palvelua.

12

8538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomus mutta tota
      • nämä billnäs-björknäs sun muut

        nimet on. Ajattelin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kummastelin kyllä sitä, että billnäsin sivuilla mainostetaan tuotetta suomalaisena, Suomessa tehtynä, mutta tehtaat on Virossa. Minä tilasin hyllyni Askosta: yhtä nihkeätä tuntui olevan, mutta tuli kuitenkin. En tiedä, myivätkö billnäsinä vai björknäsinä. Hyvin ajaa asiansa.


      • hakkua väärää puuta

        http://www.niementehtaat.fi/liitetiedostot/materiaali_edit/7.pdf
        http://www.billnas-rilax.com/sisalto/etusivu.php
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Villa_Billnäs
        http://www.kruunukaluste.fi/web-content/navigointi/tuotteet.htm
        http://www.boknas.fi/
        http://www.sisustustalolehmusto.fi/mallisto3.php?ryhma=kaapit&ryhma2=hyllyt&valmistaja=bjorknas&item=0
        http://www.sisustustalolehmusto.fi/index.php
        Tuossahan noita linkkejä joita löytyi kun kuukletti billnäsiä ja björknäsiä.

        Eli toi Billnäs on alunperin joskus viimevuosisadan alussa ja edellisen lopulla toiminneen huonekaluverstaan tuotemerkkin ja saannut mitä ilmeisemmin nimensä paikkakunnan mukaan. Huonekalut olivat hyvin tehtyjä tukevia ja kestäviä. Kaiken lainen halpatuonti kuitenkin söi markkinat joten tuotantoa ei ollut pitkään aikaan. Joitakin vuosia sitten niementehtaat aloittavat tuotannon uudelleen, tarkoituksenaan noudattaa alkuperäisiä periaatteita aina raaka-aineen laadusta alkaen ja loppusilaukseen saakka. Ei edes tarvitse olla kovinkaan harjaantunut silmä että voi nähdä työn jäljen.

        Muut kuin billnäs tuotteet lienevät jonkin sortin kopioita tai mukaelmia billnässistä. Ne saattavat olla kotoisin esimerkiksi juuri virosta.

        Billnässin huonekalujen muotokielessä on selvästi havaittavissa vanhan 'lännen' eli amerikan vaikutus. Sitä ovat tuonneet oletettavasti ameriikan mailla 'rikastuneet' maahanpalaajat tai/ja paikkakunnalle muuttaneet saksalaiset, englantilaiset käsityömestarit.

        Parhaitenhan sen tietää mikä on oikeasti Suomalaista ja mikä vaan pakattu Suomessa. Nimittäin hinta. Jos ei ole valmis maksamaan puusepälle kohtuullista korvausta tehdystä työstä on tyydyttävä velivirolaisen vinoon ja väärään, sen saa halvemmalla!

        Ps. Paljonko annat itse palkastasi alennusta, kun joku vaan jaksaa tinkaa? Entä, jos joku maksaa sinulle etukäteen palkan, niin tuleekohan se työkin tehtyä? Kysymys on retooorinen, eikä siihen tarvii tietenkään vastaa!


    • muitakin...

      Firmoja eri aloilla, esim internet-operaattorit, puhelinoperaattorit autokauppiaat jne jne.

      Opetus: älä koskaan maksa etukäteen, ja jos tavaraa ei saa heti mukaan/ole samassa liikkeessä varastossa/toimiteta 2 pv sisällä tästä liikkeestä kotiin, jätä ostamatta.

      • jayden

        samankaltainen ja uusi hyvä versio on nimeltään Björkman jota valmistaa kurikan puusepät. siitä taas löytyy halvempi kopio joka tehdään virossa nimellä bookdale. ja vielä halvempi versio mikä on pelkkää lastulevyä nimeltään melnes valmistajana kotimainen hiipakka. nämä siis löytyy Maskusta.
        Askosta ja sotkasta ynm.. löytyy varmasti samoilta valmistajilta samat tuotteet vähän erilaisilla nimillä..


    • Lähipiiriläinen

      niin se vie koko käden. Älkää ostako maskusta mitään. Paska omistaja ja paska palvelu.

      • maskusta

        Juu,olen kuullut Maskun (paskasta) kalustetalosta paljon huonoa.Ahne omistaja.Tuli hyvän tuurin tilalle Koti kauppa,Sukarin tietenkin.Pakko oli käydä kattomassa renkaita laukkuun.

        Siellä oli ennen myös ruokavarasto,meni konkkaan.Nyt
        typerä sisustus kauppa täynnä surkeetä krääsä mitkä menee viikossa rikki...

        En edes viitsi sylkäistä kalustetaaloon päinkään.
        Menispä konkkaan koko hoito... olisin niin paljon onnellisempi!


      • viisasmiekkonen

        taidat olla idiootti mene hoitoon pelle


    • tonppako

      mää vasta odottanu 3kk keittiönpöytää että silleen.. tuolit olis saanu jo kuukausi sitten mutta ei niillä ilman pöytää mitään tee....

      • frank pappa

        kyllä se niin on että tällä hetkellä ja tulevaisuudessakin masku tulee olemaan maan suurin ketju vaikkakin yksityisomistuksessa.
        björkman on ollut kauan markkinoilla ja ainut mitä tehdään siis suomessa,kaikki muut tulevat italiasta tai virosta,kiinasta,
        toki suomalainen laatu maksaa,kun on suomalaista koivuakin.toiset tällä hetkellä suositut tavarat ovat india sarja.
        maskun kalustetalo myy niin paljob india sarjaa että valmistaja ei ehdi mukaan.
        toki toisella nimelläkin saa,mutta pitää maksaa enemmän.
        aina kuitenkin,asiakas päättää asian mitä maksaa


      • makkkk
        frank pappa kirjoitti:

        kyllä se niin on että tällä hetkellä ja tulevaisuudessakin masku tulee olemaan maan suurin ketju vaikkakin yksityisomistuksessa.
        björkman on ollut kauan markkinoilla ja ainut mitä tehdään siis suomessa,kaikki muut tulevat italiasta tai virosta,kiinasta,
        toki suomalainen laatu maksaa,kun on suomalaista koivuakin.toiset tällä hetkellä suositut tavarat ovat india sarja.
        maskun kalustetalo myy niin paljob india sarjaa että valmistaja ei ehdi mukaan.
        toki toisella nimelläkin saa,mutta pitää maksaa enemmän.
        aina kuitenkin,asiakas päättää asian mitä maksaa

        Boikottia kyllä sopisi jatkaa näin 2010, koska palvelu on edelleen ala-arvoista ja myyjät suoraan sanottuna valehtelevat. Mikään mitä luvataan ei pidä paikkaansa. Paras kiertää koko Masku kaukaa!


    • Anonyymi

      Maskua boikotoin vastaisuudessa. Se liike ei tule missään vastaan eikä välitä asiakastyytyväisyydestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe