Autoilmoituksia seuraavat ovat varmaan huomanneet, että dieseleitä on tarjolla vähän, vähemmän kuin on niiden osuus autokannasta. Johtuu siitä, että niillä on niin paljon kysyntää, että niitä ei tarvitse ilmoitella kalliilla lehti-ilmoituksilla. Riittää kun laittaa kyltin tuulilasiin ja auton esille, tai ilmoituksen nettiautoon. Paljon ajetut on asia erikseen, niitä on nettiauto pullollaan.
Paras tapaus sattui kun olin dieseli-Volvoani tankkaamassa. Autossa on vielä siirtotarrat, ja vieressä tankkaava alkoi kysellä auton hakemisesta Saksasta. Kerroin miten helppoa se on, ja mitä tarkasti valikoitu autoni tuli maksamaan. Tämä heppu kertoi etsivänsä vähän ajettua dieseliä ja teki tarjouksen! Eikä ihan huono ollutkaan, olisin tehnyt reilusti ylimääräisen kuukausitilin.
En kuitenkaan tarttunut, koska samanlaisen helmen hakeminen ja talvivarustus on oma ruljanssinsa, eikä ole siihen juuri nyt aikaa.
Mutta kysyntää on, ostaja kertoi monen tuttavansa olevan samalla asialla. Kummallista, että dieselit on vasta nyt lyöneet itsensä läpi Suomessa, vuosikausia keski-Euroopan jäljessä, vaikka polttonesteiden hintaero on muualla paljon pienempi. Nyt olisi kysyntää mutta ei ole tarjontaa.
Dieselit viedään kohta
18
3620
Vastaukset
- nykydieselit
jäädä myymättä, kun taajamissa ajaminen niillä kielletään.
- sitten
bussit, kuinka hoidetaan bussiliikenne taajamissa, busseissahan on pääasiassa diesel moottorit.
- mikäli meillä
sitten kirjoitti:
bussit, kuinka hoidetaan bussiliikenne taajamissa, busseissahan on pääasiassa diesel moottorit.
tullaan seuraamaan Saksan antamaa esimerkkiä, kiellot tulevat kai koskemaan henkilöautoja ja mahdollisesti pakuja. No, enempää pelottelematta, viisas kuitenkin varautuu siihen, ettei vene kaadu.
- päähän lyöty
nyt ainakaan 30 vuoteen mitään sellaista kieltoa tulee..Nämä meidän päättäjät eivät ole oikein uudistus halukkaita ainakaan liikenne/autovero asioissa..
Taajamissa ajaminen vanhoilla autoilla vain voi vaikeutua koska vaaditaan nykyaikaiset hiukkassuodattimet.
- ei pidä
Mora kirjoitti:
Taajamissa ajaminen vanhoilla autoilla vain voi vaikeutua koska vaaditaan nykyaikaiset hiukkassuodattimet.
kuitenkaan unohtaa vanhojen nykydieseleiden moottoriongelmia, joista tälläkin palstalla kirjoitellaan aika paljon. Karstoittumiset, joiden takia autoja määrätään ajokieltoon katsastuksissa, turbojen hajoamiset, imusarja ja kansiremontit. Kuinkahan hyvin nuo 150t ajetut autot säilyttävät arvonsa bensavehkeisiin nähden.
- säästöä?
kun joskus myyt helmesi pois. Halvalla ostit mutta myös ilman joudut myymään ja ei edes Volvo kestä ikuisesti.Ja olen hiukan eri mieltä tuosta diesel hömpötyksestä ja alle 25000 ajaville ei mitään hyötyä, päinvastoin. Ja noita alle ajavia Suomessa on 70%. Tuo että hakee Saksasta auton on hölmöläisen täkin pidennys hommaa...sillä vain siirtää ongelmaa sillä sellainen siitä tulee joskus. Vain "Vileenit" hakee enää auton Saksasta, viisas ei tuohon enää tartu.
- varma1
ettei autosi ole varastettu
- Usko13301
Dieselien kysyntä on kova, mutta kuinka monelle se oikeastaan on viisaampi ratkaisu.
Nykyään moni laittaa Dieselin siksi että kaverikin osti. Jos jollakin on 5 vuotta vanha ja alle 125tkm ajettu Diesel niin kuulut Diesel uskovaisiin ja kannattais ehkä vähän miettiä tuliko ostettua järkevä auto vai lisää "respectiä" kaveri porukassa.- pihi diesel
Vuotuisen käyttövoimaveron (400-500 €) kuolettaa 10 tkm ajolla. 25 tkm:n ajolla polttoaineissa säästää 600-700 €/v. Viidessä vuodessa 3000 €. Sillä on jo kuitattu auton hankintahinnan ero. 5 v/125 tkm ajettu diesel on yhä arvokkaampi kuin 5 v/125 tkm ajettu bensa. Jos ero oli uutena 3000 €, on se vielä ainakin 1500 €.
=> diesel on tullut bensaa edullisemmaksi.
25 tkm/v tulee jo edullisemmksi dieselillä. Ei paljoa, mutta kuitenkin selvästi. Arviolta 300 €/vuosi. Minä keksin sille summalle paljon parempaa tekemistä, kuin polttaa bensana taivaan tuuliin.
Bensakuskit usein liioittelevat vaadittavat kilometrit. Joko ei osata laskea tai sitten asiat puliveitavaan bensalle suotuisiksi. - dieselautoilija
pihi diesel kirjoitti:
Vuotuisen käyttövoimaveron (400-500 €) kuolettaa 10 tkm ajolla. 25 tkm:n ajolla polttoaineissa säästää 600-700 €/v. Viidessä vuodessa 3000 €. Sillä on jo kuitattu auton hankintahinnan ero. 5 v/125 tkm ajettu diesel on yhä arvokkaampi kuin 5 v/125 tkm ajettu bensa. Jos ero oli uutena 3000 €, on se vielä ainakin 1500 €.
=> diesel on tullut bensaa edullisemmaksi.
25 tkm/v tulee jo edullisemmksi dieselillä. Ei paljoa, mutta kuitenkin selvästi. Arviolta 300 €/vuosi. Minä keksin sille summalle paljon parempaa tekemistä, kuin polttaa bensana taivaan tuuliin.
Bensakuskit usein liioittelevat vaadittavat kilometrit. Joko ei osata laskea tai sitten asiat puliveitavaan bensalle suotuisiksi.niin se vaan on , bensa pellet pelottelee mitä erilaisimmilla jutuilla ettei vaan porukat alkaisi karsastaa bensa pelejä.
- kiisseli
lehmätkit lentäis jos niillä olis siivet.
- diesel.
ota huomioon runsas diesel polttoaineen hinnan nousu,
kannattavuusraja nousee 20-30 %,
etu jää vain ammattikuljettajille joka olikin tarkoitus.- tiisseliman
Jos ja kun suomessa päädytään nostamaan diesel polttoaineen veroa samalle tasolle kuin bensan poistuu samalla käyttövoimavero.
- oioit
tiisseliman kirjoitti:
Jos ja kun suomessa päädytään nostamaan diesel polttoaineen veroa samalle tasolle kuin bensan poistuu samalla käyttövoimavero.
Sehän on jo päätetty että dieselpolttoaineen vero nousee ja käyttövoimavero poistuu 2010 eli ei mitään "jos". Kaksi vuotta ja bensa-autoja ei halua enään kukaan.
- juha123
Vuodenvaihteen polttoaineen veronkorotus suosii dieseliä, vaikka lukemat näyttävät korkeammille. Suosii siksi, että dieseleiden hyötysuhde on parempi ja korotus on pienempi ajettua kilometriä kohden dieselillä kuin bensalla.
Sama näkyy jos bensan ja dieselin hinta, nousee samaan tahtiin (öljyn hinnan noustessa), niin jälleen dieselin käyttäjille tulee etua. - Eilen ei vielä ollut
oioit kirjoitti:
Sehän on jo päätetty että dieselpolttoaineen vero nousee ja käyttövoimavero poistuu 2010 eli ei mitään "jos". Kaksi vuotta ja bensa-autoja ei halua enään kukaan.
Eilisissä uutisien tulkinnoissa ei käyttövoimaveroa oltu poistamassa, vaan sanottiin, että se säilyy. Onko tulkinta muuttunut?
- savupiippu
Miten mahtaa käydä tullin laskemien ja pdf taulukoitujen suomen keskiarvo pyyntihintojen,
joiden mukaan päätetään tuontiauton lopullinen vero (alveineen)? ettei vaan mene taulukot uusiksi viimeistään 1.1.2008 alkaen ja suhteelinen vero laskuun saman tien (verrattuna tilanteeseen nyt). kuka tietää? ratkaisee Rostockiin ensi keväänä
vaiko ei..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783