Dieselit viedään kohta

käsistä

Autoilmoituksia seuraavat ovat varmaan huomanneet, että dieseleitä on tarjolla vähän, vähemmän kuin on niiden osuus autokannasta. Johtuu siitä, että niillä on niin paljon kysyntää, että niitä ei tarvitse ilmoitella kalliilla lehti-ilmoituksilla. Riittää kun laittaa kyltin tuulilasiin ja auton esille, tai ilmoituksen nettiautoon. Paljon ajetut on asia erikseen, niitä on nettiauto pullollaan.

Paras tapaus sattui kun olin dieseli-Volvoani tankkaamassa. Autossa on vielä siirtotarrat, ja vieressä tankkaava alkoi kysellä auton hakemisesta Saksasta. Kerroin miten helppoa se on, ja mitä tarkasti valikoitu autoni tuli maksamaan. Tämä heppu kertoi etsivänsä vähän ajettua dieseliä ja teki tarjouksen! Eikä ihan huono ollutkaan, olisin tehnyt reilusti ylimääräisen kuukausitilin.

En kuitenkaan tarttunut, koska samanlaisen helmen hakeminen ja talvivarustus on oma ruljanssinsa, eikä ole siihen juuri nyt aikaa.

Mutta kysyntää on, ostaja kertoi monen tuttavansa olevan samalla asialla. Kummallista, että dieselit on vasta nyt lyöneet itsensä läpi Suomessa, vuosikausia keski-Euroopan jäljessä, vaikka polttonesteiden hintaero on muualla paljon pienempi. Nyt olisi kysyntää mutta ei ole tarjontaa.

18

3642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykydieselit

      jäädä myymättä, kun taajamissa ajaminen niillä kielletään.

      • sitten

        bussit, kuinka hoidetaan bussiliikenne taajamissa, busseissahan on pääasiassa diesel moottorit.


      • mikäli meillä
        sitten kirjoitti:

        bussit, kuinka hoidetaan bussiliikenne taajamissa, busseissahan on pääasiassa diesel moottorit.

        tullaan seuraamaan Saksan antamaa esimerkkiä, kiellot tulevat kai koskemaan henkilöautoja ja mahdollisesti pakuja. No, enempää pelottelematta, viisas kuitenkin varautuu siihen, ettei vene kaadu.


      • päähän lyöty

        nyt ainakaan 30 vuoteen mitään sellaista kieltoa tulee..Nämä meidän päättäjät eivät ole oikein uudistus halukkaita ainakaan liikenne/autovero asioissa..


      • Taajamissa ajaminen vanhoilla autoilla vain voi vaikeutua koska vaaditaan nykyaikaiset hiukkassuodattimet.


      • ei pidä
        Mora kirjoitti:

        Taajamissa ajaminen vanhoilla autoilla vain voi vaikeutua koska vaaditaan nykyaikaiset hiukkassuodattimet.

        kuitenkaan unohtaa vanhojen nykydieseleiden moottoriongelmia, joista tälläkin palstalla kirjoitellaan aika paljon. Karstoittumiset, joiden takia autoja määrätään ajokieltoon katsastuksissa, turbojen hajoamiset, imusarja ja kansiremontit. Kuinkahan hyvin nuo 150t ajetut autot säilyttävät arvonsa bensavehkeisiin nähden.


    • säästöä?

      kun joskus myyt helmesi pois. Halvalla ostit mutta myös ilman joudut myymään ja ei edes Volvo kestä ikuisesti.Ja olen hiukan eri mieltä tuosta diesel hömpötyksestä ja alle 25000 ajaville ei mitään hyötyä, päinvastoin. Ja noita alle ajavia Suomessa on 70%. Tuo että hakee Saksasta auton on hölmöläisen täkin pidennys hommaa...sillä vain siirtää ongelmaa sillä sellainen siitä tulee joskus. Vain "Vileenit" hakee enää auton Saksasta, viisas ei tuohon enää tartu.

    • varma1

      ettei autosi ole varastettu

    • Usko13301

      Dieselien kysyntä on kova, mutta kuinka monelle se oikeastaan on viisaampi ratkaisu.
      Nykyään moni laittaa Dieselin siksi että kaverikin osti. Jos jollakin on 5 vuotta vanha ja alle 125tkm ajettu Diesel niin kuulut Diesel uskovaisiin ja kannattais ehkä vähän miettiä tuliko ostettua järkevä auto vai lisää "respectiä" kaveri porukassa.

      • pihi diesel

        Vuotuisen käyttövoimaveron (400-500 €) kuolettaa 10 tkm ajolla. 25 tkm:n ajolla polttoaineissa säästää 600-700 €/v. Viidessä vuodessa 3000 €. Sillä on jo kuitattu auton hankintahinnan ero. 5 v/125 tkm ajettu diesel on yhä arvokkaampi kuin 5 v/125 tkm ajettu bensa. Jos ero oli uutena 3000 €, on se vielä ainakin 1500 €.

        => diesel on tullut bensaa edullisemmaksi.

        25 tkm/v tulee jo edullisemmksi dieselillä. Ei paljoa, mutta kuitenkin selvästi. Arviolta 300 €/vuosi. Minä keksin sille summalle paljon parempaa tekemistä, kuin polttaa bensana taivaan tuuliin.

        Bensakuskit usein liioittelevat vaadittavat kilometrit. Joko ei osata laskea tai sitten asiat puliveitavaan bensalle suotuisiksi.


      • dieselautoilija
        pihi diesel kirjoitti:

        Vuotuisen käyttövoimaveron (400-500 €) kuolettaa 10 tkm ajolla. 25 tkm:n ajolla polttoaineissa säästää 600-700 €/v. Viidessä vuodessa 3000 €. Sillä on jo kuitattu auton hankintahinnan ero. 5 v/125 tkm ajettu diesel on yhä arvokkaampi kuin 5 v/125 tkm ajettu bensa. Jos ero oli uutena 3000 €, on se vielä ainakin 1500 €.

        => diesel on tullut bensaa edullisemmaksi.

        25 tkm/v tulee jo edullisemmksi dieselillä. Ei paljoa, mutta kuitenkin selvästi. Arviolta 300 €/vuosi. Minä keksin sille summalle paljon parempaa tekemistä, kuin polttaa bensana taivaan tuuliin.

        Bensakuskit usein liioittelevat vaadittavat kilometrit. Joko ei osata laskea tai sitten asiat puliveitavaan bensalle suotuisiksi.

        niin se vaan on , bensa pellet pelottelee mitä erilaisimmilla jutuilla ettei vaan porukat alkaisi karsastaa bensa pelejä.


    • kiisseli

      lehmätkit lentäis jos niillä olis siivet.

    • diesel.

      ota huomioon runsas diesel polttoaineen hinnan nousu,

      kannattavuusraja nousee 20-30 %,
      etu jää vain ammattikuljettajille joka olikin tarkoitus.

      • tiisseliman

        Jos ja kun suomessa päädytään nostamaan diesel polttoaineen veroa samalle tasolle kuin bensan poistuu samalla käyttövoimavero.


      • oioit
        tiisseliman kirjoitti:

        Jos ja kun suomessa päädytään nostamaan diesel polttoaineen veroa samalle tasolle kuin bensan poistuu samalla käyttövoimavero.

        Sehän on jo päätetty että dieselpolttoaineen vero nousee ja käyttövoimavero poistuu 2010 eli ei mitään "jos". Kaksi vuotta ja bensa-autoja ei halua enään kukaan.


      • juha123

        Vuodenvaihteen polttoaineen veronkorotus suosii dieseliä, vaikka lukemat näyttävät korkeammille. Suosii siksi, että dieseleiden hyötysuhde on parempi ja korotus on pienempi ajettua kilometriä kohden dieselillä kuin bensalla.

        Sama näkyy jos bensan ja dieselin hinta, nousee samaan tahtiin (öljyn hinnan noustessa), niin jälleen dieselin käyttäjille tulee etua.


      • Eilen ei vielä ollut
        oioit kirjoitti:

        Sehän on jo päätetty että dieselpolttoaineen vero nousee ja käyttövoimavero poistuu 2010 eli ei mitään "jos". Kaksi vuotta ja bensa-autoja ei halua enään kukaan.

        Eilisissä uutisien tulkinnoissa ei käyttövoimaveroa oltu poistamassa, vaan sanottiin, että se säilyy. Onko tulkinta muuttunut?


    • savupiippu

      Miten mahtaa käydä tullin laskemien ja pdf taulukoitujen suomen keskiarvo pyyntihintojen,
      joiden mukaan päätetään tuontiauton lopullinen vero (alveineen)? ettei vaan mene taulukot uusiksi viimeistään 1.1.2008 alkaen ja suhteelinen vero laskuun saman tien (verrattuna tilanteeseen nyt). kuka tietää? ratkaisee Rostockiin ensi keväänä
      vaiko ei..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      65
      5726
    2. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      8
      3716
    3. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      109
      3607
    4. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      57
      3458
    5. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      55
      2875
    6. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      94
      2685
    7. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      73
      2548
    8. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      19
      2482
    9. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      87
      1985
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

      avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      342
      1924
    Aihe