Olen ollut nyt seisemän viikkoa suboxone hoidossa ja määrä on 16mg/vrk. muutama päivä sitten minulla kävi ilmenemään huimausta lääkkeen yhteydessä huimaus kovenee samalla kun xonen teho kasvaa. Mistähän moinen vois johtua? Hoitaja ja lääkäri ei osannut sanoa mitään ja itsekkin olen aika ymmällä olen käyttänyt 5 vuotta buprea enkä oo koskaa kokenu vastaavaa. Tämä voi olla ohimenevää mutta ei tunnu kyllä lähtevän pois. Ainut vaihtoehto on varmaan lääkken vaihto toiseen. Texikään ei varmaan auta ku en usko että se johtuu naloksonista eli ainut vaihtoehto on varmaa metadoni. Vaikken halua lähteä siihen mutta jos huimaus ei ala loppumaan ni pitää ainaki kokeilla. Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Suboxone/Korvaushoito
22
7048
Vastaukset
- kantaretkahtelija
Huimaus johtuu siitä kun elimisto hakee balanssia se on normaalia kun elimistö etsii terveyden palautumista.
Kyselemäsi ,Subu,Bubrenorfiini,on Naloksonin suboxonen sisältämä opiaattiantagonisti.
naloksoni saattaa vaikuttaa verenkiertoon siksi kait nuo huimauskohtaukset.Lääkeriippuvus korvaus hoito saattaa johtaa useinkin toiseen kemialliseen riippuvuuten,suosittelisin kokeilla lääkkeetöntä hoitomuotoa,noin niinkuin sulle,sillä omaa kokemusta on kyllä niistä kemiallisten riippuvuuksien vaihtamisesta toiseen jos toiseen-
Suosittelisin,alkuun.http://www.nasuomi.org/- Nimetön
Voin mainita lääkärille asiasta maanantaina jos kokeilisin vaihtoehtoisesti subutexia. En ole vielä valmis kokeilemaan täysin lääkkeetöntä hoitoa ku eka pitää olla tarpeeks kauan tossa että ei sitten retkahda kun ei saa enää mitään.
Hoitaja on sitä mieltä että huimaus johtuu betsojen tiputuksesta olen kuitenkin tiputtanut sitä tämän seitsemän viikkoa ja olen ollut jo kaksi viikkoa 5mg diapamia. Huimaus häipyy kyllä bentsoilla mutta niitä pitää syödä verrattain suuria määriä että saa pidettyä sen poissa vähintään 50mg/vrk. eikä kohtaukset häviä senkään jälkeen vaikka olisi syöny tuon määrän usean päivän ajan eli bentsoreflat pitäis olla jo poistunut. - ascas
Nimetön kirjoitti:
Voin mainita lääkärille asiasta maanantaina jos kokeilisin vaihtoehtoisesti subutexia. En ole vielä valmis kokeilemaan täysin lääkkeetöntä hoitoa ku eka pitää olla tarpeeks kauan tossa että ei sitten retkahda kun ei saa enää mitään.
Hoitaja on sitä mieltä että huimaus johtuu betsojen tiputuksesta olen kuitenkin tiputtanut sitä tämän seitsemän viikkoa ja olen ollut jo kaksi viikkoa 5mg diapamia. Huimaus häipyy kyllä bentsoilla mutta niitä pitää syödä verrattain suuria määriä että saa pidettyä sen poissa vähintään 50mg/vrk. eikä kohtaukset häviä senkään jälkeen vaikka olisi syöny tuon määrän usean päivän ajan eli bentsoreflat pitäis olla jo poistunut.Ite alotin KH:n ja lopetin bentsot aina bentsojen kaa tullu huimausta ku lopetellu jätin 20mg pamii mitä sitä ny enne meni min. 6mg xanorii ym.. ym.. . Tota puutumista oon ite miettiny et mikä sen tekee ollu paljo varsinki aamusin jalat jä kädet turtana.
- 5vuotta;)
minun käsitys on, että se voisi johtua liian nopeasta nostosta tai sitten jos on ollut muita lääkkeitä niiden nopea lasku tai nosto voi siihen vaikuttaa. Olen itse ollut 10 vuotta korvaushoidossa
- Pzione
Joo elikkä asia on korjaantunut ja se johtui bentsojen liian nopeasta alaslaskusta. Pamit nostettiin taas 30mg/vrk. Ja nyt on taas alaslaskun aika eli 5mg kahden viikon välein jolloin kysesistä ilmiötä tuskin esiintyy enää. ja herralle joka kuvittelee mun olevan alottelija ni on aika outoa mistä tommosta ees päähäs oot saanu koska sillon ku alotteliki ni ei tommosta esiintyny koskaa. Enkä mä tänne huvikseni pistä 5 vuotta ku oon tosissani kuitenki apua hakenu.
- minttuh73
kyl voi kuule esiintyä-itte vedin 10-wee-ja silti huippaa.
- niponipo
no on se kumma kun vielä täällä täytyy käydä samaa "kuka on kauiten ja kuka eniten vetäny???!!!eiköhän se riitä että ihmiset henk.kohtasesti hoitaa itse itseään niinkuin parhaakseen näkee .piste
- pia_rouva
niponipo kirjoitti:
no on se kumma kun vielä täällä täytyy käydä samaa "kuka on kauiten ja kuka eniten vetäny???!!!eiköhän se riitä että ihmiset henk.kohtasesti hoitaa itse itseään niinkuin parhaakseen näkee .piste
Ja kuka tietää eniten näin se menee monissa paikoissa,huvittavaa jokainen tällä palstalla varmaan jotain tietää mut ei täällä pitäisi mitään kilpailuu esiintyä ! Lapset kinastelee itse oon juuri pakon edestä menossa bubresta metikseen eksote repäisi ja ennen kaikkea Sari-Anne nykänen et tasa arvo säilys en mainitse edes vuosia kauan olen kvh.s ollut se on turhaa
- xone orja
kannattaa koittaa vaihtaa texiin jos mahd. olen ollu n. 8v. korv.hoidossa ja 99% xonea saavista valittaa oireista mm. päänsärky, toimettomuus ym. on myös tutkimuksia joissa todetaan että se ei sovi pitkäaikaiseen käyttöön vaan naloksoni kertyy aivojen mielihyvä keskukseen jonka jälkeen pitääkin alkaa syömää mieliala lääkkeitä jne.
- 30
onko?
- minttuh73
mul ittelläni 12mg-joka riittää oikein hyvin.
kysyn nyt et onk sul siin rinnal mitään muita lääkkeitä?(esim.rivatril ja subu yhdes )heittää askelta ja pahastiki välil.
mut se menee ohi jonkin ajan kuluessa.
mäki luulen et ennen ku mul oli rivat-nin hoidonalus huimausta esiinyyi(lievänä)..
mut jo jatkuu ja pahenee niin eiku lekurille!!ps.älä vaihda metuun..odottele viel.- ,
enää vuosien jälkeen täällä käy lukemassa viestejä.
- Heinäpää 2012
Oon ite vetäny teksiä noin 5.v ja sitä ennen kaikkia muita mömmöjä vaijaa 10.v...
Oon alottanu KH:n poksilla 3kk.Mulla on kans ollu huimausta,vapinaa,heikotusta ja tajunta sumenee.Välillä näkö hämärtyy tai lähtee kokonaan vähäksi aikaa.Näitä oireita oli alusta alkaen mutta nyt tuntuu vaan että pahenee päivä päivältä.Oon kahesti käyny lääkärissä näiden oireiden tiimoilta mutta mitään järkevää selitystä ei lääkäristä tullut. - kokemusta1
Bupre on vaan yksinkertaisesti P.A.S.K.A.A siksi tulee huimausta, vapinaa, heikotusta!!!
- Survivor Office Lady
Itse olen ollut Xone-hoidossa vuodesta 2011,annos nykyään 16mg per vrk,alussa oli 18mg.Olen kuntoutunut hoidon ansiosta niin hyvin että olen nykyään esimiesvirassa eräässä suuressa firmassa ja saan vielä ihan kivaa palkkaakin.Ei ole toista vastaavaa tapausta tullut vastaan,jossa ihminen olisi näin hyvin pärjännyt ja hoidon ansiosta näin pitkälle päässyt uraa luomaan.Neljä vuotta sitten olin kodittomana kadulla,nyt kuljen töissä jakkupuku päällä vastuutehtävissä:)Syytäkin olla ylpeä omista saavutuksistaan.Bentsoja tai muita pkv-lääkkeitä en todellakaan käytä ja alkoholinkin suhteen olen absolutisti.Olisi kiva kuulla kokemuksia jos sattuisi kohtalotoveri löytymään?
Survivor Office Lady kirjoitti:
Itse olen ollut Xone-hoidossa vuodesta 2011,annos nykyään 16mg per vrk,alussa oli 18mg.Olen kuntoutunut hoidon ansiosta niin hyvin että olen nykyään esimiesvirassa eräässä suuressa firmassa ja saan vielä ihan kivaa palkkaakin.Ei ole toista vastaavaa tapausta tullut vastaan,jossa ihminen olisi näin hyvin pärjännyt ja hoidon ansiosta näin pitkälle päässyt uraa luomaan.Neljä vuotta sitten olin kodittomana kadulla,nyt kuljen töissä jakkupuku päällä vastuutehtävissä:)Syytäkin olla ylpeä omista saavutuksistaan.Bentsoja tai muita pkv-lääkkeitä en todellakaan käytä ja alkoholinkin suhteen olen absolutisti.Olisi kiva kuulla kokemuksia jos sattuisi kohtalotoveri löytymään?
Kiitos viestistäsi, inspiroi. Olen iitsekkin isossa firmassa duunisaaa ja kaikki muuten jees mutta....niinkuin viestissäni näkyy....ongelma on ettäei tosta noin vaan pääse sinne korvaushoitoon. Tänään itseasiassa hoitaja ehdotti puhelimesssa jos mun kohdallatehtäisi niin ettäsaisin opiaatteja ylläpitävän annostuksen esim. tramaalia kunnes pääsen kunnoon korvaushoitoon.....se tuli todellahoitajan alotteesta joten saa nähdämitä lääkäri sanoo kesäkuussa, mutta se voisi autta mua pitämään mun työn ja elämän kasassa .....
- moniongelma
Survivor Office Lady kirjoitti:
Jaa itse aloitin noin vuosi sitten korvaushoidon ja käytettyä a-ö:n välilä kaikkea tuli liki 20 vuotta,töissä olen ollut nyt vuodesta 2011 säännöllisen epäsäännölisesti ja tällä hetkellä olen työssä. itselläni on takana noin 10 vuoden vankilakierre myöskin, mutta nykyään olen ollut jo 9 vuotta siitä irti,yksi lipsahdus sattui ja 2 kk reissun joutui istumaan.14 millin annoksella olen ja muuten ok,tuntuu olevan, mutta tuntuu ettei jaksaminen riitä, kun raskas fyysinen työ ja se ettei tunnu saavan mitään itsestään irti fyysisesti läheskään,niin paljon, kun ilman suboxone lääkitystä, jotenkin vie voimat sekä jaksamisen,muuten olen ollut tyytyväinen ko.lääkkeeseen, mutta jaksamisen kanssa on vaikeaa. Onko muilla tuntunut samaa fyysisen kunnon laskua ko. lääkkeellä? Pitkään en haluaisi olla tässä korvaushoidossa,juurikin tuon jaksamis ongelman vuoksi,ja samalla nyt olen saanut aluilleen alkuperäisen oikean ongelmien ratkaisu hoidon,eli ad/hd diaknoosi itselläni on jo lähes 100% varmuudella, mutta päihteiden vuoksi jäi aikoinaan hoito jäihin. Kyseisestä ad/hd varmaan kohdallani on kaikki mennytkin vaikeimman kautta koettavaksi,sekä päihteiden käyttö, pitkälti tämän seurauksena tuli kuvioihin, jospa jokin päivä vielä aurinko paistaisi risukasaankin. Tsemppiä kaikille hoidossa olijoille ,sekä hoitoon pyrkiville.
Siis ihan sairasta tämä, älkää käsittäkö tätä väärin . Olen tällä hetkell'ihan sairaan maassa. Olen käyttänyt enemmän tai vähemmän kaikkea viimeisien 15 vuoden aikana...viimeisten vuosien aikoina jäänyt opiaatit pahasti päälle. Syön myöskin 8mg Rivatrilia päivässä. Jota olen nyt syönyt ahdistukseen ja kramppeihin monta vuotta. Hoito ja katkoyrityksiä ollut monta...todella monta. Ruotsissa käyty jopa. Mikään ei ole auttanut. Nyt olen järjestänyt siihen kuntoon asiat että minulla on hyvä nainen vierelläni, jota en ansaitsisi ja työpaikka paikassa jnne olen hakenut vuosia ja nyt vihdoin aukesi. Onelmani on tosiaan noi opiaatit, yritän päästä koko ajan orvausjoitoon muttei menee millään eteenpäin asiat. eka lääkärikänti kesäkuussa etcetc.....tyttöystäväni on ihan loppu koska hän ei ymmärää minkä takia yhteiskunta ei auta. Hän ei ole koskaan käyttänyt mutta tietää minun kauttani "kaiken"...löytyykö sielunveljiä ja siskoja jotka koittavat päästä korvaushoitoon. Tiedän vuosien jälkeen että se on ainut oikea ratkaisu mulle. paperitkin on siinä kunnossa, että niitä kuin jokulukisi niin laittaisi mut ykkösellä jonoon. Vaikka mulla on "siisti3 ulkoinen asu ja työ ja tyttöystävä...niin eise tarkoita että tämä piikkilihassa tässä tapauksessa opiaatti riippuuvuus mihinkään häviä....en tiedä ees enään mikä mun kysymys on ...mut on törkeen rankkaaa...on kaikki asiat"reilassa" muut tä yks paskaasia henga messissä menneisyyden huonosta valinnasta. Luulin etä jos luotan Jumalaan ja laitan elämäni aspektit kuntoon nii tämäkin osa järjestyy...olen nyt tsempannut tän kanssa liian kauan...en jaksa enää niitä resptin metsästyksiä ja ihme luukkuja. Ja tä yks asia voi tuhota kaiken hienon minkä olen saanut nyt rakennettua....mitä pitäätehdä...huuh
- Mitäs läks!
Eipä tähän muuta voi kommentoida, kuin että "joka tuuleen kusee, se housunsa pesee"!
Se on siinä... No ei se nyt ihan siinä ole kaikella kunnioituksella. Sanonta "walk a mile in my shoes" ois hyvä tähän. Tietäisit mistä puhun ja luultavsti olisit jättänyt kommentisi kirjoittamatta jos kävelisit hetken edes kengissäni. Osan valinnoistani tottakai muuttaisin jos pystyisin, kaikilla ei yksinkertaisesti ole samoja lähtökohtia tehdä niitä "hyviä valintoja" tässä yhteiskunnassa. Ketään meistä ei valinnut mihin olosuhteisiin synnymme ja millä geneillä tai neurologisilla lähtökohdilla.
- se43
mistä johtuu huimaus kohtaukset
- janotaa
mul subu 14mg 5mg rivaa.rivat pudotetaa ,minkä en usko onnistuva.vai onks moni päässy irti bentsoist.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829