Siellä se Abdullah Tammi

Kössönöm

taas tuo esille rauhanuskontoaan! Mikä YLEä oikein vaivaa? On se nyt kumma, että uskonnot ja islam yhä enenevässä määrin näkyvät jatkuvasti televisiossa, mutta uskonnottomien etujärjestö Vapaa-ajattelijat ei. Kummallista toimintaa, kun ajattelee, että uskontokuntiin kuulumattomat on Suomen suurin vähemmistö.

23

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heser.

      Suomi on tulevaisuudessa islamilainen maa. Tähän menee todennäköisesti useita vuosikymmeniä, mutta varmaa on, että joskus se on totta.
      Eurooppa islamisoituu vauhdilla. 20-vuoden sisällä nähdään euroopassa ensimmäinen islamilainen valtio, onko se Ranska, Hollanti, Belgia vai Britannia jää nähtäväksi.
      Ruotsi on todennäköisesti skandinavian ensimmäinen islamilainen valtio.

      Ruotsi ottaa vuosittain n. 30000 maahanmuuttajaa, valtaosa heistä on muslimeja.
      Tällä hetkellä Ruotsissa on n. 500000 muslimia.

      • Ahmed Ahne

        Ruotsissa on 350 000 muslimia, ja monet eivät edes ole uskovaisia. Kaikkein kovimmat islamin arvostelijat Ruotsissa tulevat muslimiperheistä. Minun on vaikea uskoa että maallistuneesta lännestä tulisi islamilainen. Ja kannattaako Tammea ottaa kovin vakavasti. Entinen natsi ja nyt jonkinlainen Suomen imaani.


      • Kössönöm

        eikä tuo median "suvaitsevainen" politiikka ainakaan asiaa auta. Laitoin YLE:lle äsken katsojapalautetta ja pyysin vastausta joko sähköpostitse tai puhelimitse moiseen toimintaan. On se nyt kumma kun Suomen 750 000 uskonnotontakin osallistuu lupamaksuihin, mutta mutta ääntä ei vain saa kuuluviin.


      • Dresden

        Kai sitä tarvitsee kohta alkaa soveltamaan ajatusta 'viholliseni vihollinen on ystäväni.' Mieluummin elän näiden hissukka-kristittyjen kanssa kuin otan jonkun äijän tornin nokkaan ulvomaan merkiksi siitä, että minun pitäisi alkaa palvomaan islamilaisten Mekassa asuvaa joulupukkia perse pystyssä lattialla. Kyllä siinä vaiheessa jos Suomi islamilaistuu, niin tämä poika läksii jonnekin helvetin kauas, missä nyt ikinä onkaan yhtään järjen rippeitä jäljellä tai sitten rupean kunnon fundis-ateksi ja mosautan jonkun moskeijan kun en muutakaan voi.


      • Kössönöm
        Ahmed Ahne kirjoitti:

        Ruotsissa on 350 000 muslimia, ja monet eivät edes ole uskovaisia. Kaikkein kovimmat islamin arvostelijat Ruotsissa tulevat muslimiperheistä. Minun on vaikea uskoa että maallistuneesta lännestä tulisi islamilainen. Ja kannattaako Tammea ottaa kovin vakavasti. Entinen natsi ja nyt jonkinlainen Suomen imaani.

        että ottaako Tammea vakavasti vai ei, vaan siitä, että isoa joukkoa suomalaisia ikään kuin boikotoidaan yhteisin varoin ylläpidetyssä Yleisradiossa.


      • Kössönöm
        Dresden kirjoitti:

        Kai sitä tarvitsee kohta alkaa soveltamaan ajatusta 'viholliseni vihollinen on ystäväni.' Mieluummin elän näiden hissukka-kristittyjen kanssa kuin otan jonkun äijän tornin nokkaan ulvomaan merkiksi siitä, että minun pitäisi alkaa palvomaan islamilaisten Mekassa asuvaa joulupukkia perse pystyssä lattialla. Kyllä siinä vaiheessa jos Suomi islamilaistuu, niin tämä poika läksii jonnekin helvetin kauas, missä nyt ikinä onkaan yhtään järjen rippeitä jäljellä tai sitten rupean kunnon fundis-ateksi ja mosautan jonkun moskeijan kun en muutakaan voi.

        raivokasta tekstiä, mutta ah niin totta.

        Mutta ihan tosissaan, en tajua tuota ohjelmapolitiikkaa. Mitä tasa-arvoista tuossa touhussa on? Eikä ainakaan suvaitsevaista, mikä nyt on niin muotisana.

        Saatana, minä lopetan lupamaksun maksamisen, jos ei systeemi muutu. Jos kaikki uskonnottomat tekisivät samoin, niin siinä olisikin lupamaksutarkastajilla kova savotta kiertää ovelta ovelle.


      • tai et.
        Ahmed Ahne kirjoitti:

        Ruotsissa on 350 000 muslimia, ja monet eivät edes ole uskovaisia. Kaikkein kovimmat islamin arvostelijat Ruotsissa tulevat muslimiperheistä. Minun on vaikea uskoa että maallistuneesta lännestä tulisi islamilainen. Ja kannattaako Tammea ottaa kovin vakavasti. Entinen natsi ja nyt jonkinlainen Suomen imaani.

        Ruotsin muslimien tarkasta määrästä ei liene tietoa, mutta virallisesti on ilmoitettu tuo n.500000

        "Minun on vaikea uskoa että maallistuneesta lännestä tulisi islamilainen."

        Maallistuminen on suurin syy euroopan islamisoitumiseen.
        Eurooppalaiset eivät arvosta omaa uskontoaan ja kulttuuriaan, halutaan jotain "uutta", johon islam valmis vastaamaan.

        Voit alkaa pikkuhiljaa uskomaan euroopan islaamisoitumiseen, siitä on jo riittävästi näyttöä, jos vain viitsii katsella ympärilleen.

        1930 luvulla oli niitä, jotka eivät jaksaneet uskoa Saksan joutuvan diktatuuriin puhumattakaan Saksan syyllistyvän joskus kansanmurhaan.

        Tsaarin jälkeisellä Venäjällä oli niitä, jotka eivät uskoneet kommunismiin ja sen toimivuuteen.

        Vastustajien kohtalo molemmissa tapauksissa oli ankea, heidät vaiennettiin.

        Ihminen ei ole muuttunut noista ajoista mihinkään.
        Islam tulee ja valloittaa euroopan, ei siihen sinun uskoa tarvita.

        Toisin kuin kommunismista ja diktatuurista, islamista ei ole paluuta, ei ole koskaan ollutkaan.


      • Kössönöm
        tai et. kirjoitti:

        Ruotsin muslimien tarkasta määrästä ei liene tietoa, mutta virallisesti on ilmoitettu tuo n.500000

        "Minun on vaikea uskoa että maallistuneesta lännestä tulisi islamilainen."

        Maallistuminen on suurin syy euroopan islamisoitumiseen.
        Eurooppalaiset eivät arvosta omaa uskontoaan ja kulttuuriaan, halutaan jotain "uutta", johon islam valmis vastaamaan.

        Voit alkaa pikkuhiljaa uskomaan euroopan islaamisoitumiseen, siitä on jo riittävästi näyttöä, jos vain viitsii katsella ympärilleen.

        1930 luvulla oli niitä, jotka eivät jaksaneet uskoa Saksan joutuvan diktatuuriin puhumattakaan Saksan syyllistyvän joskus kansanmurhaan.

        Tsaarin jälkeisellä Venäjällä oli niitä, jotka eivät uskoneet kommunismiin ja sen toimivuuteen.

        Vastustajien kohtalo molemmissa tapauksissa oli ankea, heidät vaiennettiin.

        Ihminen ei ole muuttunut noista ajoista mihinkään.
        Islam tulee ja valloittaa euroopan, ei siihen sinun uskoa tarvita.

        Toisin kuin kommunismista ja diktatuurista, islamista ei ole paluuta, ei ole koskaan ollutkaan.

        no siinä tapauksessa teen dresdenit ja häivyn täältä jonnekin, missä ihminen saa elää ilman taikauskojen diktatuuria. Mutta ennen kuin tämä katastrofi tapahtuu, niin olisi politiikkojen syytä miettiä mihin asti suvaitaan ja mitä.


      • Dresden
        Kössönöm kirjoitti:

        raivokasta tekstiä, mutta ah niin totta.

        Mutta ihan tosissaan, en tajua tuota ohjelmapolitiikkaa. Mitä tasa-arvoista tuossa touhussa on? Eikä ainakaan suvaitsevaista, mikä nyt on niin muotisana.

        Saatana, minä lopetan lupamaksun maksamisen, jos ei systeemi muutu. Jos kaikki uskonnottomat tekisivät samoin, niin siinä olisikin lupamaksutarkastajilla kova savotta kiertää ovelta ovelle.

        Tosiaan, miksi uskonnottomuudesta ei keskustella mediassa? Eikö olisi aika pohtia kirkon roolia yhteiskunassa? Miksi ei televisiossa ikinä edes puhuta uskonnottomuudesta tai ainakaan minä en sitten ole törmännyt kyseiseen keskusteluohjelmaan? Voiko tämä johtua siitä, että uskonnottomat ovat yleensä asian suhteen melko flegmaattisia eikä uskonto herätä heissä mielipidettä?

        Jauhetaan jatkuvasti jostakin typerästä 'naispappeuden vastustamisesta,' mutta kukaan ei kysy tarvitaanko pappeja edes. Jos joku on oikeasti hakenut ohjelma-aikaa jollekin uskonnottomia koskevalle ohjelmalle, joka on ollut ihan asiallinen, niin ihmettelen suuresti miksi sitä ei ole herunut. Pitäisihän kaikesta saada keskustella ja epilempä, että ohjelma saisi myös katsojia.


      • Kössönöm
        Dresden kirjoitti:

        Tosiaan, miksi uskonnottomuudesta ei keskustella mediassa? Eikö olisi aika pohtia kirkon roolia yhteiskunassa? Miksi ei televisiossa ikinä edes puhuta uskonnottomuudesta tai ainakaan minä en sitten ole törmännyt kyseiseen keskusteluohjelmaan? Voiko tämä johtua siitä, että uskonnottomat ovat yleensä asian suhteen melko flegmaattisia eikä uskonto herätä heissä mielipidettä?

        Jauhetaan jatkuvasti jostakin typerästä 'naispappeuden vastustamisesta,' mutta kukaan ei kysy tarvitaanko pappeja edes. Jos joku on oikeasti hakenut ohjelma-aikaa jollekin uskonnottomia koskevalle ohjelmalle, joka on ollut ihan asiallinen, niin ihmettelen suuresti miksi sitä ei ole herunut. Pitäisihän kaikesta saada keskustella ja epilempä, että ohjelma saisi myös katsojia.

        ole olleet flegmaattisia. Uskonnottomat ehkä noin yleisesti, koska useimmilla uskonnottomilla ei ole mielenkiintoa asiaa kohtaan.

        Tyytyvät siihen, että no, ei se häiritse, jos koulussa nyt uskontoa opetetaankin, eikä se, että kirkko kuppaa rahaa yhteiskunnalta, eikä se, että lapsen voi liittää vauvana kirkkoon, eikä erota voi. Joidenkin mielestä se on muiden ongelma, mitäs minä siitä välitän.

        Jos ei ole itsellä tilannetta, joka panisi miettimään, että miksi laki tässä kohtaa on tällainen, niin useat eivät toisten uskonnottomien ongelmista piittaa. Mutta se porukka, joka Vapaa-ajattelijoissa toimii, on hyvinkin aktiivista.

        Olen kerran nähnyt edustajamme televisiossa, kun oli suuri jumala-ilta. Siellä tosin uskovaiset saivat olla suuna päänä ja Brotherus ja Arno Kotro keskeytettiin koko ajan. Ehkä oli tarkoituskin, että he olivat siellä vain reksvisiittana, jotta voitiin sanoa, että kaikki olivat edustettuina.

        Itse ainakin olen ollut aktiivinen sekä YLE:, että lehdistön suhteen, enkä voi ymmärtää tätä tilannetta, että uskonnot saavat niin paljon nimenomaan MAINOSaikaa televisiosta.


    • Ahmed Ahne

      Se että vapaa-ajattelijat ei näy julkisuudessa, voi johtua kyseisestä järjestöstä itsestään. Eivät he kovin aktiivisesti tunnu järjestöään mainostavan. Se on jokseenkin tuntematon suurelle yleisölle.

      • Kössönöm

        mutta syy ei ole siinä, etteikö julkisuutta haluttaisi vaan resusseista.

        Ei Vapaa-ajattelijoilla ole mahdollisuutta maksaa hesarin sivuilla koko sivun mainoksesta, toisin kuin kirkolla, joka kuppaa rahaa myös uskonnottomilta yhteisöveron muodossa.

        Joo, tiedän, että julkisuudessa ei paljon näy. Viimeisin tilaisuus Turussa, jossa aiheena oli hautaustoimi, ei edes paikallislehtiä kutsusta huolimatta näkynyt, eikä luvattua puffia tilaisuudesta jostain syystä saatukaan.

        Pönököitä pappeja on pilvin pimein joka puolella, mutta Vapaa-ajattelijat tuntuvat olevan jossain kummallisessa boikotissa.

        Alkaa tuntua siltä, että ei tämä yhteiskunta olekaan maallistumassa vaan suunta on toinen. Mistä tämä mediasensuuri oikein johtuu?


      • mutu meneltelmällä
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta syy ei ole siinä, etteikö julkisuutta haluttaisi vaan resusseista.

        Ei Vapaa-ajattelijoilla ole mahdollisuutta maksaa hesarin sivuilla koko sivun mainoksesta, toisin kuin kirkolla, joka kuppaa rahaa myös uskonnottomilta yhteisöveron muodossa.

        Joo, tiedän, että julkisuudessa ei paljon näy. Viimeisin tilaisuus Turussa, jossa aiheena oli hautaustoimi, ei edes paikallislehtiä kutsusta huolimatta näkynyt, eikä luvattua puffia tilaisuudesta jostain syystä saatukaan.

        Pönököitä pappeja on pilvin pimein joka puolella, mutta Vapaa-ajattelijat tuntuvat olevan jossain kummallisessa boikotissa.

        Alkaa tuntua siltä, että ei tämä yhteiskunta olekaan maallistumassa vaan suunta on toinen. Mistä tämä mediasensuuri oikein johtuu?

        Aivan tämä pitää paikkansa varsinkin kirkkoihin verrattuna.



        Onko hautaustoimi päivänpolttava asia joka herättää ihmisten mielenkinon? Tuskin!
        Mielestäni kirkon seremoniat (kaste, häät, hautajaiset jne.) ovat niin iskostettu että niiden kitkeminen on vaikeaa sillä vastaava "ohjelmanumero" on kehitettävä tilalle. Tuskin siitä tulee yhtä vetovoimainen. Minä näen nämä seremoniat aika rituaalisina toimituksina eikä niiden uskonnollinen merkitys vaikuta kovinkaan vakuuttavalta tai on toisarvoinen.



        Tämä on ohjelmanumerona ja mielenkiinnon kohteena varmaan parempi kuin vapaa-ajattelijoiden ristiretki kirkollista näkyvyyttä ja läsnäoloa (tavoissa) vastaan.



        Ihmiset rakastavat mystiikkaa koska se ruokkii mielikuvitusta ja saa heidät tuntemaan osallistuvansa johonkin "tärkeään". On helpompaa seurata "helppoheikkejä" kuin ajatella itse ja tehdä omia johtopäätöksiä vastoin toisten käsityksiä. Onko kysymys hengellisyydestä on sitten toinen asia.

        Media sensuuri johtunee siitä että julkinen kritiikki varsinkin virallisia kirkkojamme vastaan tekee vapaa-ajattelijoista mielenkiinnottomia kun halutaan saada katsoja viihtymään ohjelman parissa. Uskonvapaus on ymmärretty siten että mitä vaan voi ja saa uskoa kunhan uskoo mutta uskonnoton on kummajainen sillä mitä se on joka ei edusta mitään muuta kun itseään.


        Tämä oli yritys selittää tuntoja eikä pidä ymmärtää kritiikkinä ketään kohtaan.


      • Kössönöm
        mutu meneltelmällä kirjoitti:

        Aivan tämä pitää paikkansa varsinkin kirkkoihin verrattuna.



        Onko hautaustoimi päivänpolttava asia joka herättää ihmisten mielenkinon? Tuskin!
        Mielestäni kirkon seremoniat (kaste, häät, hautajaiset jne.) ovat niin iskostettu että niiden kitkeminen on vaikeaa sillä vastaava "ohjelmanumero" on kehitettävä tilalle. Tuskin siitä tulee yhtä vetovoimainen. Minä näen nämä seremoniat aika rituaalisina toimituksina eikä niiden uskonnollinen merkitys vaikuta kovinkaan vakuuttavalta tai on toisarvoinen.



        Tämä on ohjelmanumerona ja mielenkiinnon kohteena varmaan parempi kuin vapaa-ajattelijoiden ristiretki kirkollista näkyvyyttä ja läsnäoloa (tavoissa) vastaan.



        Ihmiset rakastavat mystiikkaa koska se ruokkii mielikuvitusta ja saa heidät tuntemaan osallistuvansa johonkin "tärkeään". On helpompaa seurata "helppoheikkejä" kuin ajatella itse ja tehdä omia johtopäätöksiä vastoin toisten käsityksiä. Onko kysymys hengellisyydestä on sitten toinen asia.

        Media sensuuri johtunee siitä että julkinen kritiikki varsinkin virallisia kirkkojamme vastaan tekee vapaa-ajattelijoista mielenkiinnottomia kun halutaan saada katsoja viihtymään ohjelman parissa. Uskonvapaus on ymmärretty siten että mitä vaan voi ja saa uskoa kunhan uskoo mutta uskonnoton on kummajainen sillä mitä se on joka ei edusta mitään muuta kun itseään.


        Tämä oli yritys selittää tuntoja eikä pidä ymmärtää kritiikkinä ketään kohtaan.

        No, jos uskonnonopetus kouluissa (vieraana mm. Arno Kotro), Tutkijan taivas- teologin taivas (vieraana mm. Esko Valtaoja), Minna Canth-tilaisuus (esitelmöitsijänä Heidi Grönstrand Turun yliopistosta), tai hautaustoimi (vieraana mm. Jyrki Yrttiaho)-teemat, jotka ovat olleet aiheitamme, ei yleisöä ja varsinkaan mediaa kiinnosta, niin ei voi mitään.

        Kummasti näitä kirkollisia asioita vaan eduskunnassa käsitellään jos silloin se kyllä kiinnostaa mediaa.

        "uskonnoton on kummajainen" sinä sanot. Vapaa-ajattelijat on uskonnottomien etujärjestö, joka oli vahvasti mukana tuomassa uskonnonvapautta Suomen lainsäädäntöön!

        Jaa että ollaan mielenkiinnottomia. No niin varmaan, kun ei esille päästä, vaikka yhteyttä on otettu sekä lehtiin, että televisioon.

        Ne pari kertaa viikossa esitettävät tunnin mittaiset jumalanpalveluksetko vetävät mielenkiintoisina satoja tuhansia television ääreen.

        Tuntuu siltä, että et oikein ymmärtänyt mistä on kysymys. Jos yleisradio väittää olevansa koko kansaa varten, niin miksi se niin räikeästi sulkee yhden suuren kansanosan äänen pois lähetyksistään?


      • sama jolle vastasit
        Kössönöm kirjoitti:

        No, jos uskonnonopetus kouluissa (vieraana mm. Arno Kotro), Tutkijan taivas- teologin taivas (vieraana mm. Esko Valtaoja), Minna Canth-tilaisuus (esitelmöitsijänä Heidi Grönstrand Turun yliopistosta), tai hautaustoimi (vieraana mm. Jyrki Yrttiaho)-teemat, jotka ovat olleet aiheitamme, ei yleisöä ja varsinkaan mediaa kiinnosta, niin ei voi mitään.

        Kummasti näitä kirkollisia asioita vaan eduskunnassa käsitellään jos silloin se kyllä kiinnostaa mediaa.

        "uskonnoton on kummajainen" sinä sanot. Vapaa-ajattelijat on uskonnottomien etujärjestö, joka oli vahvasti mukana tuomassa uskonnonvapautta Suomen lainsäädäntöön!

        Jaa että ollaan mielenkiinnottomia. No niin varmaan, kun ei esille päästä, vaikka yhteyttä on otettu sekä lehtiin, että televisioon.

        Ne pari kertaa viikossa esitettävät tunnin mittaiset jumalanpalveluksetko vetävät mielenkiintoisina satoja tuhansia television ääreen.

        Tuntuu siltä, että et oikein ymmärtänyt mistä on kysymys. Jos yleisradio väittää olevansa koko kansaa varten, niin miksi se niin räikeästi sulkee yhden suuren kansanosan äänen pois lähetyksistään?

        Tarkastelin asiaa ihan tavallisen pulliaisen näkökulmasta. Kaikki kirkkoon ja uskontoon (kristinuskon) liittyvä on niin tuttua että siihen ei reagoida. Sen sijaan kovasti sitä kritisoiva saa silmäkulmat nousemaan ja ihmettelyä. Koska ihmiset eivät koe kirkonmenot ja uskonnolliset seremoniat eikä edes uskonnon opetusta kouluissa mitenkään ongelmallisiksi niin on vaikeata saada kannatusta asialle.

        En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ja pidän itseni ateistina. Yritin vain selittää miksi kiinnostus niin ihmisten kun mediankin taholta on niin laimeaa en kritisoida vapaa-ajattelijoiden toimintaa.
        Jos tämän asian tiedostaa niin ehkä voi löytää keinoja lähestyä yleisöä niin että he edes uhraisivat ajatuksen asialle sen sijaan että torjuisivat heti kättelyssä. Lainsäädäntöön nähden toiminta lienee normaali etujärjestöille ominaista lobbausta. Mutta poliitikoilta ei heru ymmärrystä jos se ei uhkaa vaikuttaa vaalituloksiin. Kerro mikä puolue avoimesti lähtee tukemaan (vaaleissa) uskonnottomien asiaa.


      • Kössönöm
        sama jolle vastasit kirjoitti:

        Tarkastelin asiaa ihan tavallisen pulliaisen näkökulmasta. Kaikki kirkkoon ja uskontoon (kristinuskon) liittyvä on niin tuttua että siihen ei reagoida. Sen sijaan kovasti sitä kritisoiva saa silmäkulmat nousemaan ja ihmettelyä. Koska ihmiset eivät koe kirkonmenot ja uskonnolliset seremoniat eikä edes uskonnon opetusta kouluissa mitenkään ongelmallisiksi niin on vaikeata saada kannatusta asialle.

        En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ja pidän itseni ateistina. Yritin vain selittää miksi kiinnostus niin ihmisten kun mediankin taholta on niin laimeaa en kritisoida vapaa-ajattelijoiden toimintaa.
        Jos tämän asian tiedostaa niin ehkä voi löytää keinoja lähestyä yleisöä niin että he edes uhraisivat ajatuksen asialle sen sijaan että torjuisivat heti kättelyssä. Lainsäädäntöön nähden toiminta lienee normaali etujärjestöille ominaista lobbausta. Mutta poliitikoilta ei heru ymmärrystä jos se ei uhkaa vaikuttaa vaalituloksiin. Kerro mikä puolue avoimesti lähtee tukemaan (vaaleissa) uskonnottomien asiaa.

        että yhteiskunnan ja kansalaisten rahoja käytetään Yle:n ohjelmatoimintaan ja olisi vähintäänkin kohtuullista, että ohjelmissa olisi myös uskonnottomat edustettuna. Ei tässä mitään saippuasarjaa olla tekemässä, vaan haluamme rahoillemme vastinetta ja äänemme kuuluviin.


      • Meikku-matelija
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta syy ei ole siinä, etteikö julkisuutta haluttaisi vaan resusseista.

        Ei Vapaa-ajattelijoilla ole mahdollisuutta maksaa hesarin sivuilla koko sivun mainoksesta, toisin kuin kirkolla, joka kuppaa rahaa myös uskonnottomilta yhteisöveron muodossa.

        Joo, tiedän, että julkisuudessa ei paljon näy. Viimeisin tilaisuus Turussa, jossa aiheena oli hautaustoimi, ei edes paikallislehtiä kutsusta huolimatta näkynyt, eikä luvattua puffia tilaisuudesta jostain syystä saatukaan.

        Pönököitä pappeja on pilvin pimein joka puolella, mutta Vapaa-ajattelijat tuntuvat olevan jossain kummallisessa boikotissa.

        Alkaa tuntua siltä, että ei tämä yhteiskunta olekaan maallistumassa vaan suunta on toinen. Mistä tämä mediasensuuri oikein johtuu?

        Abdullah Tammelle seisoo silmät päässä ja hänellä on hassu kaapu yllään. Kaverilla taas oli Arafat-huivi päässä. Ihan suomalaisen näköisiä tyyppejä ja islamisteja. Hurjaa. Ihmiset haluavat nähdä TV:ssä uskomattomia, jänniä tai hassuja juttuja. Jos joku kuivakka ja kurinalaiinen tyyppi puhuu asialinjalla hautaustoimesta, se ei kiinnosta keskivertoihmistä, joka odottaa kaikessa viihteellisyyttä.

        Itse toimin joskus erään yhdistyksen puheenjohtajana. Järjestimme mitä ihmeellisempiä tapahtumia ja esiinnyimme porukkana, jolla on kivaa, ja jossa tapahtuu. Kaikissa tapahtumissa oli paljon väkeä ja niistä tapahtumista saatiiin rahaakin mukavasti. Paikallislehdissäkin oli juttuja yhtenään. Kyseessä tosin oli eläinsuojelu, joka on jo sinällään ihmisiin vetoavaa, mutta ryppyotsaisena sekään toiminta ei kiinnosta suurta yleisöä.


      • Kössönöm
        Meikku-matelija kirjoitti:

        Abdullah Tammelle seisoo silmät päässä ja hänellä on hassu kaapu yllään. Kaverilla taas oli Arafat-huivi päässä. Ihan suomalaisen näköisiä tyyppejä ja islamisteja. Hurjaa. Ihmiset haluavat nähdä TV:ssä uskomattomia, jänniä tai hassuja juttuja. Jos joku kuivakka ja kurinalaiinen tyyppi puhuu asialinjalla hautaustoimesta, se ei kiinnosta keskivertoihmistä, joka odottaa kaikessa viihteellisyyttä.

        Itse toimin joskus erään yhdistyksen puheenjohtajana. Järjestimme mitä ihmeellisempiä tapahtumia ja esiinnyimme porukkana, jolla on kivaa, ja jossa tapahtuu. Kaikissa tapahtumissa oli paljon väkeä ja niistä tapahtumista saatiiin rahaakin mukavasti. Paikallislehdissäkin oli juttuja yhtenään. Kyseessä tosin oli eläinsuojelu, joka on jo sinällään ihmisiin vetoavaa, mutta ryppyotsaisena sekään toiminta ei kiinnosta suurta yleisöä.

        jo aiemmin sanoin, niin YLE:n ollessa kyseessä sen pitää palvella kaikkia katsojia. Kun sinne ollaan yhteydessä ja pyydetään että joku liittomme edustaja pääsisi johonkin ohjelmaan, niin ei edes vaivauduta vastaamaan.

        Jos nyt katsoo esim. Arto Nybergin ohjelmaa, niin onhan siellä ollut keskustelijoita laidasta laitaan. Ja kyllä minua nyppii se,että näinkin iso asia kuin liiton 70-vuotisjuhlat ei kiinnosta toimittajia. Vapaa-ajattelijat nimenomaan ajoivat uskonnonvapautta Suomeen.

        En sitten tiedä onko tuosta ohjelmasta tullut vain uusien kirjojen mainostamista, vai mistä on kysymys. Tasapuolisuutta minä toivon.


      • Meikku-matelija
        Kössönöm kirjoitti:

        jo aiemmin sanoin, niin YLE:n ollessa kyseessä sen pitää palvella kaikkia katsojia. Kun sinne ollaan yhteydessä ja pyydetään että joku liittomme edustaja pääsisi johonkin ohjelmaan, niin ei edes vaivauduta vastaamaan.

        Jos nyt katsoo esim. Arto Nybergin ohjelmaa, niin onhan siellä ollut keskustelijoita laidasta laitaan. Ja kyllä minua nyppii se,että näinkin iso asia kuin liiton 70-vuotisjuhlat ei kiinnosta toimittajia. Vapaa-ajattelijat nimenomaan ajoivat uskonnonvapautta Suomeen.

        En sitten tiedä onko tuosta ohjelmasta tullut vain uusien kirjojen mainostamista, vai mistä on kysymys. Tasapuolisuutta minä toivon.

        Ohjelmatarjonta eri kanavilla on kaventunut ja monilla kanavilla on tuutin täydeltä samankaltaisia ulkomaisia muotiohjelmien kopioita. Ylekin on alkanut pikkuhljaa muuttua. Se ei ole enää kovin omaperäinen ja riippumaton näissä asioissa. Siltä perinteisesti odotettu tasapuolisuus ja tiedonvälitys ovat saaneet väistyä trendikkäiden ja viihteellisten teemojen tieltä.

        Sopivassa iässä monet julkkikset tulevat uskoon ja kierrättävät itsensä uudelleen julkisuudessa. Sellaiisia asioita näkyy iltapäivälehtien mainoksissa ja ne ilmeisesti kiinnostavat lukijoita. Jos joku asia halutaan TV:hen tai lehtien palstoilla pitäisi löytää tavalla tai toisella kiinnostava henkilö. Asia ei välttämättä olekaan se tärkeä.

        Ryhdy siis luomaan itsellesi eriskummallista imagoa ja sen jälkeen hankit vapaa-ajattelijoille ohjelma-aikaa.


      • Kössönöm
        Meikku-matelija kirjoitti:

        Ohjelmatarjonta eri kanavilla on kaventunut ja monilla kanavilla on tuutin täydeltä samankaltaisia ulkomaisia muotiohjelmien kopioita. Ylekin on alkanut pikkuhljaa muuttua. Se ei ole enää kovin omaperäinen ja riippumaton näissä asioissa. Siltä perinteisesti odotettu tasapuolisuus ja tiedonvälitys ovat saaneet väistyä trendikkäiden ja viihteellisten teemojen tieltä.

        Sopivassa iässä monet julkkikset tulevat uskoon ja kierrättävät itsensä uudelleen julkisuudessa. Sellaiisia asioita näkyy iltapäivälehtien mainoksissa ja ne ilmeisesti kiinnostavat lukijoita. Jos joku asia halutaan TV:hen tai lehtien palstoilla pitäisi löytää tavalla tai toisella kiinnostava henkilö. Asia ei välttämättä olekaan se tärkeä.

        Ryhdy siis luomaan itsellesi eriskummallista imagoa ja sen jälkeen hankit vapaa-ajattelijoille ohjelma-aikaa.

        aika erikummallinen ihminen. Näin on sanottu, mutta en minä itseäni halua julkisuuteen, olen ennemmin taustalla. Asia on se, joka ratkaisee, ja meidän järjestöllämme on kyllä hyviä esiintyjiä.

        Laitanpa tähän viime sunnuntailta ohjelmia, jotka eivät kovin suuria tunteita nostata, tai massoja revi telkun ääreen:
        Jumalanpalvelus
        Maailmanäyttämöllä
        Ulkolinja-kuka menestyy euroissa
        Aarne-Lyhytdokumentti 86-vuotiaasta Aarnesta
        Historiaa: Maria Venäjän keisarinna-uusinta
        Ykkösdokumentti kahdesta romanisisaruksesta
        Ulkolinja: Serbian sielu-uusinta

        Että sillai.


      • Mekku-matelija
        Kössönöm kirjoitti:

        aika erikummallinen ihminen. Näin on sanottu, mutta en minä itseäni halua julkisuuteen, olen ennemmin taustalla. Asia on se, joka ratkaisee, ja meidän järjestöllämme on kyllä hyviä esiintyjiä.

        Laitanpa tähän viime sunnuntailta ohjelmia, jotka eivät kovin suuria tunteita nostata, tai massoja revi telkun ääreen:
        Jumalanpalvelus
        Maailmanäyttämöllä
        Ulkolinja-kuka menestyy euroissa
        Aarne-Lyhytdokumentti 86-vuotiaasta Aarnesta
        Historiaa: Maria Venäjän keisarinna-uusinta
        Ykkösdokumentti kahdesta romanisisaruksesta
        Ulkolinja: Serbian sielu-uusinta

        Että sillai.

        Noi aiheet ovat aika tavanomaisia, eli yleisesti hyväksyttyjä keskustelun aiheita. Ohjelmavalinnassa ei ole rohjettu ottaa mitään riskejä. Jupinan välttämiseksi kristinuskoa kyseenalaistavia ohjelmia ehkä vältetään. Syy voi myös olla jossakussa tietyssä päättävässä asemassa olevassa henkilössä.

        Kristiinuskoa ei ole ollut soveliiasta kritisoiida, ja vastahan me olemme päässeet siitä vaiheesta ohi, kun kristillisinä juhlapyhien ohjelmatarjontakin oli "sensuroitua". Suurempina kirkkopyhinä viikonpäivän tavanomaisia ohjelmia ei esitetty, ja niiden tilalla oli hengeltään kristillistä tai ainakin vakavaa. Olin erittäin hämmästynyt 80-luvun lopulla, kun pääsiäisenä 3:lla esitettiiin Mahabrata-eeppos. Mielestäni siihen aikaan otettiin selviä askeleita kristinuskon monopolista poispäin. Nykyään meininki on pitkälti nössöilyä.

        Ei oikein huvita kirjotta, kun on ongelmia näppäinten kanssa. Tuplaii:tä saa perata pois ja täydentää puuttuvia kirjaimia.


      • Kössönöm
        Mekku-matelija kirjoitti:

        Noi aiheet ovat aika tavanomaisia, eli yleisesti hyväksyttyjä keskustelun aiheita. Ohjelmavalinnassa ei ole rohjettu ottaa mitään riskejä. Jupinan välttämiseksi kristinuskoa kyseenalaistavia ohjelmia ehkä vältetään. Syy voi myös olla jossakussa tietyssä päättävässä asemassa olevassa henkilössä.

        Kristiinuskoa ei ole ollut soveliiasta kritisoiida, ja vastahan me olemme päässeet siitä vaiheesta ohi, kun kristillisinä juhlapyhien ohjelmatarjontakin oli "sensuroitua". Suurempina kirkkopyhinä viikonpäivän tavanomaisia ohjelmia ei esitetty, ja niiden tilalla oli hengeltään kristillistä tai ainakin vakavaa. Olin erittäin hämmästynyt 80-luvun lopulla, kun pääsiäisenä 3:lla esitettiiin Mahabrata-eeppos. Mielestäni siihen aikaan otettiin selviä askeleita kristinuskon monopolista poispäin. Nykyään meininki on pitkälti nössöilyä.

        Ei oikein huvita kirjotta, kun on ongelmia näppäinten kanssa. Tuplaii:tä saa perata pois ja täydentää puuttuvia kirjaimia.

        tässä kritisoinkin, että Ylessä sensuroidaan. Ei kai me missään Venäjällä sentään olla. Tai niin, no. Miten sen ottaa. Ja mikä siinä uskonnottomuudessa nyt niin pelottavaa on? Pitäisi kai ottaa selville onko Ylen hallintoneuvostossa paljonkin niitä, jotka määräävät tahdin siten kuin papisto tahtoo. Prkl.


      • Meikku-matelija
        Kössönöm kirjoitti:

        tässä kritisoinkin, että Ylessä sensuroidaan. Ei kai me missään Venäjällä sentään olla. Tai niin, no. Miten sen ottaa. Ja mikä siinä uskonnottomuudessa nyt niin pelottavaa on? Pitäisi kai ottaa selville onko Ylen hallintoneuvostossa paljonkin niitä, jotka määräävät tahdin siten kuin papisto tahtoo. Prkl.

        kyseessä on menneisyys, sovinnaisuus, ja rohkeudenkin puute. Monet on opetettu hyysäämään uskovaisia. Se on varmaan osittain tiedostamatonta. Minä en saanut häiritä, kun mummoni, pyhä, hurskas ja entinen perheväkivallan virtuoosi, kuunteli aamuhartautta. Jos jossain on uskovainen hyvin iäkäs ihminen, niin ensimmäisenä tajuntaani tulee ikäänkuin kehotus: Ei saa loukata hänen tunteitaan. Saman kaltaisia asetelmia voi olla laajemmnkin vallalla. Kyseessä voi olla pelkkä kupla joka pitää vain onnistua puhkaisemaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe