Stefanuksen puolustuspuheenvuoro, Apt. 7:1-53

STEFANOKSEN PUOLUSTUSPUHEENVUORO
Apt. 7:1-53
---
Pitkässä puolustuspuheenvuorossaan (Apt. 7:1-53) Stefanus puhuu muutamin esimerkein, kuinka Jumalan miehet toimivat ja kuinka he joutuivat kokemaan vastoinkäymisiä ja vastustusta.
Apt. 7:1-8 Aabraham
Apt. 7:9-16 Joosef
Apt. 7:17-43 Mooses
--
Apt. 7:44-53 Oikea jumalanpalvelus.
-
Stefanus kertoo, kuinka Jumalan todistajat on aina ymmärretty väärin.
Hän kohdistaakin itseensä kohdistetut syytökset juutalaisia vastaan.

Hän osoittaa myös, ettei mikään maanpäällinen rakennus voi olla Jumalan asuinpaikka (48-50).

Mitä taas lain noudattamiseen tuli, niin juutalaiset olivat itse olleet tottelemattomia vainoamalla alituisesti Jumalan todistajia, kunnes he lopulta pettivät ja surmasivat Messiaansa (52-53).

Israelin kansan enemmistö on aina ollut epäuskoista.
Lakia ja temppeliä, joista juutalaiset olivat ylpeitä, he käyttivät väärin.
Jotka toimivat Jumalan tahdon mukaan, olivat pieni vähemmistö. Heitä vainottiin.
Näimpä se näyttää olevan tänäänkin!
Vai oletko eri mieltä?
--
1. Autuas, ken elämänsä
uskoo huomaan Jumalan,
elää hänen lähellänsä,
suostuu tahtoon Korkeimman.
Ilo, onni, menestys,
murhe, köyhyys, kärsimys,
kaikki koituu parhaaksemme,
myöskin kuolo voitoksemme.
(Virsi 384:1)

15

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henki puhuu

Tapio 522 sinulle kiusallinen kysymys.

Mikä oli se Saatanan asettama syötti ja houkutin, joka sai sinutkin, noin viisaan miehen,
      lankeamaan aikanaan siihen helluntailaisten virittämään pyydykseen vajota siihen uudestikasteen eksytykseen?

Ja mikä sai sinut tekemään totisen parannuksen tuosta helluntailaisten eksytyksestä?
      Kerro siitä!

"Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä."

• Vastaus: Väärä opetus ja lihan mieli, joka ei taivu Jumalan tahtoon.

Uskovien kasteen kannattajille kaste merkitsee lähinnä LAKIA eli OMAA ns. kuuliaisuuden ASKELTA.
        Meille kaste taas on EVANKELIUMIA.
        Tässä on huomattava ero.
        Tämä ero tulee hyvin esiin näissä kastekeskusteluissa.

Kun esim. kysyy:
        -Miksi Pietari kehoitti kastattamaan itsensä (Apt. 2:38)?
        -Miksi Ananias kehoitti Paavalia ottamaan kasteen (Apt. 22:16)?
        Saattaa vastaukseksi saada:
        "Olet melkoinen liero".
        TAI:
        "Olet kyllä niin kiero ja ovela, että minulta on
        mennyt luottamus sinun vilpittömyyteesi"!
        (Lainaukset keskusteluista:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000030181269&view_mode=flat )
        --
        No..., tämänlaatuiset "Pekan" kommenttit lienevät monille tämänkin palstan lukijoille tuttuja.
        Ei niitä kannata aina ottaa niin vakavasti.
        Ei anneta niiden olla esteenä asiallisille kastekeskusteluille, vaikka näkemyksemme saattavat olla kovinkin vastakkaiset.

• Tapio522 kirjoitti:

Vastaus: Väärä opetus ja lihan mieli, joka ei taivu Jumalan tahtoon.

Uskovien kasteen kannattajille kaste merkitsee lähinnä LAKIA eli OMAA ns. kuuliaisuuden ASKELTA.
        Meille kaste taas on EVANKELIUMIA.
        Tässä on huomattava ero.
        Tämä ero tulee hyvin esiin näissä kastekeskusteluissa.

Kun esim. kysyy:
        -Miksi Pietari kehoitti kastattamaan itsensä (Apt. 2:38)?
        -Miksi Ananias kehoitti Paavalia ottamaan kasteen (Apt. 22:16)?
        Saattaa vastaukseksi saada:
        "Olet melkoinen liero".
        TAI:
        "Olet kyllä niin kiero ja ovela, että minulta on
        mennyt luottamus sinun vilpittömyyteesi"!
        (Lainaukset keskusteluista:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000030181269&view_mode=flat )
        --
        No..., tämänlaatuiset "Pekan" kommenttit lienevät monille tämänkin palstan lukijoille tuttuja.
        Ei niitä kannata aina ottaa niin vakavasti.
        Ei anneta niiden olla esteenä asiallisille kastekeskusteluille, vaikka näkemyksemme saattavat olla kovinkin vastakkaiset.

vapaaksi päässyt, kun et ole minullekaan avoimesti vastannut,
        ja vähättelet sen olevan Pyhän Hengen pilkkaa,
        vaikka tekopyhyytesi
        todistaa, että sinä et Pyhästä Hengestä mitään tiedä, kun
        jatkuvasti linkittelet viesteihisi porttopappien saarnoja.
        Etenkin noita Luther-säätiön porttopappeja tunnut kovasti rakastavan,
        vaikka itse Lutherkin tiesi, että "teologiset tiedekunnat
        ovat Saatanan pääsynagogia."

• TeuvoSuni kirjoitti:

vapaaksi päässyt, kun et ole minullekaan avoimesti vastannut,
        ja vähättelet sen olevan Pyhän Hengen pilkkaa,
        vaikka tekopyhyytesi
        todistaa, että sinä et Pyhästä Hengestä mitään tiedä, kun
        jatkuvasti linkittelet viesteihisi porttopappien saarnoja.
        Etenkin noita Luther-säätiön porttopappeja tunnut kovasti rakastavan,
        vaikka itse Lutherkin tiesi, että "teologiset tiedekunnat
        ovat Saatanan pääsynagogia."

TS: "...vähättelet sen olevan Pyhän Hengen pilkkaa,..."
        ---
        Mielestäsi siis uudelleen kastettu on tehnyt Pyhän Hengen pilkan.

Jeesus opettaa:
        "Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin" (Matt. 3:28,29).

Näin ollen olen silmissäsi toivoton tapaus.
        Vaikka kertoisin kuinka tarkkaan eri vaiheet elämästäni, ei sillä olisi mitään merkitystä.

• Raamatun paikka Pyhän Hengen pilkasta on Markus 3:28,29
        --
        Hebr.6:4-8
        6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        6:7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        6:8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
        --
        "...kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! (Hebr. 10:29).
        --
        Vakava Sanan paikka!
        Miten tulee suhtautua sellaiseen, joka esim. halveksii ehtoollista?

Varoittaahan Raamattu:
        " Tämä malja on UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI, niin usein kuin te sitä juotte, tehkää se minun muistokseni.Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen" (1. Kor. 11:25-27).

• Tapio522 kirjoitti:

Raamatun paikka Pyhän Hengen pilkasta on Markus 3:28,29
        --
        Hebr.6:4-8
        6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        6:7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        6:8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
        --
        "...kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! (Hebr. 10:29).
        --
        Vakava Sanan paikka!
        Miten tulee suhtautua sellaiseen, joka esim. halveksii ehtoollista?

Varoittaahan Raamattu:
        " Tämä malja on UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI, niin usein kuin te sitä juotte, tehkää se minun muistokseni.Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen" (1. Kor. 11:25-27).

lopun ajan porttopappien ehtoolliselle sinä syyllistyt
        pilkkaamaan Pyhää Henkeä, koska porttopapit ovat Jeesuksen Henkeä
        pilkaten tehneet tästä saatanallisesta rituaalista oikotien
        muka taivaaseen:

"Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän
        sielunne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan!"

Tämän maailman jumalan, Saatanan ja hänen Antikristus-poikansa
        väärään rauhaan he nämä ihmisparat johdattavat, koska:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän joka
        on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin
        tehdyissä temppeleissä.

Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin
        - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."

Siksi Jeesuskin sanoi: "Kuulkaa siis, teidän temppelinne
        on jäävä asujaansa vaille."

Ja siksi Jumala antoi roomalaisten tuhota oman tahtonsa mukaisesti
        rakennetun mahtavan Jerusalemin temppelinkin, jotta Jeesuksen
        ennustus sen kohtalosta täydellisesti toteutui, ettei näiden
        Saatanan synagogien joukossa ole enää ainuttakaan Jumalan
        tahdon mukaisesti rakennuttua temppeliä, vaan ainoastaan
        sellaisia temppelitä, jotka Kristus ahtaassa portissa omiensa sydämiin pystyttää.

"Mehän olemme Pyhän Hengen temppeli!"

• TeuvoSuni kirjoitti:

lopun ajan porttopappien ehtoolliselle sinä syyllistyt
        pilkkaamaan Pyhää Henkeä, koska porttopapit ovat Jeesuksen Henkeä
        pilkaten tehneet tästä saatanallisesta rituaalista oikotien
        muka taivaaseen:

"Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän
        sielunne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan!"

Tämän maailman jumalan, Saatanan ja hänen Antikristus-poikansa
        väärään rauhaan he nämä ihmisparat johdattavat, koska:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän joka
        on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin
        tehdyissä temppeleissä.

Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin
        - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."

Siksi Jeesuskin sanoi: "Kuulkaa siis, teidän temppelinne
        on jäävä asujaansa vaille."

Ja siksi Jumala antoi roomalaisten tuhota oman tahtonsa mukaisesti
        rakennetun mahtavan Jerusalemin temppelinkin, jotta Jeesuksen
        ennustus sen kohtalosta täydellisesti toteutui, ettei näiden
        Saatanan synagogien joukossa ole enää ainuttakaan Jumalan
        tahdon mukaisesti rakennuttua temppeliä, vaan ainoastaan
        sellaisia temppelitä, jotka Kristus ahtaassa portissa omiensa sydämiin pystyttää.

"Mehän olemme Pyhän Hengen temppeli!"

TS, etkö vietä ehtoollista ollenkaan, vaikka Raamattu kehoittaa siihen "siihen asti kuin hän tulee" (1. Kor. 11:26)?
        Minun tietääkseni Jeesus ei ole vielä tullut (Apt. 1:11).

Alkuseurakunta vietti ehtoollista kodeissa (Apt. 2:42).

• Tapio522 kirjoitti:

TS, etkö vietä ehtoollista ollenkaan, vaikka Raamattu kehoittaa siihen "siihen asti kuin hän tulee" (1. Kor. 11:26)?
        Minun tietääkseni Jeesus ei ole vielä tullut (Apt. 1:11).

Alkuseurakunta vietti ehtoollista kodeissa (Apt. 2:42).

Että Jeesus tuli ja ilmaisi itsensä minulle 11.8.1985
        ja toisen kerran, 31.1.1988, tuli pysyväksi asukkaaksi
        sydämeeni pystyttämäänsä Pyhän Hengen temppeliin, joten
        hänen Henkeään pilkkaisin, jos porttopappien saatanallisiin
        rituaaleihin mukaan menisin. Silloin en todella voisi
        täälläkään totuutta julistaa vaan tehdä ainoastaan samanlaisia
        avauksia Raamatusta, kuin mitä Saatana on käskenyt sinun tekemään:
        virsineen ja rukouksineen.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Että Jeesus tuli ja ilmaisi itsensä minulle 11.8.1985
        ja toisen kerran, 31.1.1988, tuli pysyväksi asukkaaksi
        sydämeeni pystyttämäänsä Pyhän Hengen temppeliin, joten
        hänen Henkeään pilkkaisin, jos porttopappien saatanallisiin
        rituaaleihin mukaan menisin. Silloin en todella voisi
        täälläkään totuutta julistaa vaan tehdä ainoastaan samanlaisia
        avauksia Raamatusta, kuin mitä Saatana on käskenyt sinun tekemään:
        virsineen ja rukouksineen.

TS: "Että Jeesus tuli ja ilmaisi itsensä minulle 11.8.1985 ja toisen kerran, 31.1.1988, tuli pysyväksi asukkaaksi sydämeeni pystyttämäänsä Pyhän Hengen temppeliin, joten..."
        ---
        Apt. 1:11 puhuu Jeesuksen tulemisesta "samalla tavalla" kuin hänen NÄHTIIN lähtevän taivaaseen.
        On siis kyse eri asiasta, kuin Jeesuksen "tulemisesta sydämen asukkaaksi".
        Ei pidä sekoittaa näitä kahta asiaa toisiinsa.

(vrt. myös Matt. 24:29-31)

• kysyväinen

Sinä puhut ihan kummia ja perättömiä, omia juttujasi, kun väität, että uskovien kaste olisi jokin Pyhän Hengen pilkka. Sittenhän alkuseurakunnan uskovat sanojesi mukaan kaikki syyllistyivät siihen syntiin, kun he kastattivat uskontultuaan itsensä niin kuin Herran Jeesuksen käsky heidän suhteensa oli. Olet tosi pahasti harhaantunut oman oppisi lumoihin ja ylpeytesi ei anna periksi myöntää erehtyneesi. Voi sinua!

• kysyväinen kirjoitti:

Sinä puhut ihan kummia ja perättömiä, omia juttujasi, kun väität, että uskovien kaste olisi jokin Pyhän Hengen pilkka. Sittenhän alkuseurakunnan uskovat sanojesi mukaan kaikki syyllistyivät siihen syntiin, kun he kastattivat uskontultuaan itsensä niin kuin Herran Jeesuksen käsky heidän suhteensa oli. Olet tosi pahasti harhaantunut oman oppisi lumoihin ja ylpeytesi ei anna periksi myöntää erehtyneesi. Voi sinua!

ympärileikkauksen tilalle, ja ihmisiä alettiin kastaa.

Herää sinäkin valheen unestasi tähän lopun ajan rajun eksytyksen keskelle,
        kun Saatana on jo koko maailman, kaikki totuudesta luopuneet
        alistanut oman valtansa alle:

Pojan lähetyskäsky - osa 3
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 17.12.2006 klo 14.40

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja
        tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksesi: kastakaa heitä Isän, Pojan ja
        Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä
        olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki
        päivät maailman loppuun asti.

Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille
        luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät
        kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montaakaan päivää. Te saatte
        voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani,
        koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Näin perusteellinen ja selvä on Jeesuksen lähetyskäsky, jota hänen opetuslapsensa
        uskollisesti noudattivat kun odottivat sitä päivää, jolloin Pyhä Henki tulisi:

"He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä joukkoonsa kuuluvien
        naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa. Eräänä päivänä,
        kun opetuslapsia oli kolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan..."

Ja tämän puheen lopuksi he valitsivat kavaltaja Juudaksen tilalle Mattiaksen,
        joka näin liitettiin kahdentoista apostolin joukkoon. "Kun sitten koitti
        helluntaipäivä, ja he olivat kaikki yhdessä koolla": Lukekaa Apt. 2. luku.

"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät
        keskinäisessä yhteydessä, mursivat leipää ja rukoilivat. Pelko levisi
        ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja
        tunnustekoja. He ylistivät Jumalaa ja olivat kansan suosiossa, ja päivä
        päivältä Herra liitti heidän joukkonsa niitä, jotka pelastuivat."

Miksi näin selvästä Jeesuksen käskystä huolimatta maailmassa ei ole enää
        ainuttakaan tällaista apostolien johdossa olevaa seurakuntaa, vaan erään tilaston
        mukaan vain 5000 erihenkistä porttoseurakuntaa, joita ei johdakaan enää
        Totuuden Hengen saaneet apostolit, vaan erilaisissa teologisissa tiedekunnissa
        ja jos jonkinlaisissa raamattukouluissa ja - opistoissa koulutetut erilaisten
        ihmisoppien opettajat: paavit, patriarkat, arkkipiispat, piispat papit jne?

Tästä alkuperäisesta Kristuksen uskosta luopuminen alkoi tapahtua Efesossa vuonna 90,
        kuten Raamattu todistaa, ja jota vastaan tässäkin keskustelussa on jatkuvasti
        erilaisin pilkkahuudoin hyökätty. Lopullinen sinetti porttoseurakuntien
        maailman valloitukselle lyötiin lukkoon keisari Konstantinuksen kolle kutsumassa
        "ensimmäisessä yleisessä kirkolliskokouksessa" Nikeassa vuonna 325, jossa oli
        mukana lähes kolmesataa piispaa valtakunnan kaikista osista. Ja huomatkaa:
        ei enää ainoatakaan apostolia. Siksi nämä piispat eivät yksimielisesti jääneetkään
        rukoilemaan ja odottamaan Pyhää Henkeä, vaan laativat tunnustuskirjansa,
        joiden avulla Saatana pystyi lähes huomaamattomasti ohittamaan Jeesuksen
        lähetyskäskyn kaksi tärkeintä kohtaa: "opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
        mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa" ja: Älkää lähtekö vaan jääkää odottamaan
        sitä, minkä Isä on teille luvannut."

Siksi minunkin piti jo rippikoulussa osata ulkoa yksi noista tunnustuksista,
        mutta ei annettu vähäisintäkään tietoa siitä totuudesta, jota Pyhä Henki
        alkoi minulle vasta yli kolmekymmentä vuotta myöhemmin opettaa.

Siksi tämän lopun ajan kristinuskon tärkeimmäksi asiaksi jäin vain kaste,
        jota sitten innolla lähdettiinkin oikein aseiden voimalla toteuttamaan.
        Ja todella suosittu siitä on tullutkin, kun on paljon ihmisiä, joille
        ei yksi kaste ole riittänyt vaan on pitänyt ottaa vielä toinenkin kaste.
        Varmuuden vuoksiko? Jopa kolmesti kastettuja miehiäkin olen tavannut:

"Mitä useampi kaste, sen varmempi tulos, kun jo toinenkin kaste vie totuuudesta ulos."

Viime vuosikymmenellä kirjoitti tämän paikkakunnan nykyinen kirkkoherra,
        hiippakunnan lähetyssihteerinä toimiessaan paikallisessa lehdessä:
        "Jokainen kastettu on myös lähetetty", joten ei pidä ihmetellä, miksi Saatanalla pyyhkii hyvin.

Ja näillä helpoilla tunnustuksilla on Saatana saanut kaikki totuudesta luopuneet
        ihmiset, kautta koko maailman, alistettua valtansa alle, ja rakentamaan toinen
        toistaan loistokkaampia temppeleitä ja kirkkoja kohti taivasta kohoavine
        torneineen tämän lopun ajan kristinuskon vahvoiksi tukipisteiksi.
        Tämä rakennusohjelma lähti käyntiin kivuttomasti, koska Saatana oli näiden temppelien
        prototyypin kohta vedenpaisumuksen jälkeen Babyloniaan rakennuttanut:

"Rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti.
        Sillä tavoin saamme mainetta emmekä myöskään hajaannu yli koko maan."

Näin helpolla Saatana sai jo silloin ihmiset kannattamaan omia suunnitelmiaan,
        ja asettumaan Jumalan tahtoa vastaan, kun hän oli käskenyt ihmisten hajaantua
        kaikkialle maailmaan. Tuolloin Jumala kuitenkin jäädytti Saatanan rakennusohjelman.
        Ja merkitykselliset olivat hänen sanasa, kun hän yhdessä Poikansa kanssa menivät
        tuota Saatanan rakennuttamaa temppeliä katsomaan:

"Siinä he nyt ovat, yksi ja sama kansa, jolla on yksi ja sama kieli. Tämä, mitä
        he ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa.
        Menkäämme ja sekoittamaan heidän kielensä, niin että he eivät ymmärrä toistensa
        puhetta. Ja niin Herra hajotti heidät kaikkialle maailmaan, ja he lakkasivat
        rakentamasta kaupunkia."

Ja kun nämä Saatanan valtaansa saamat vääryyden ihmiset maailman hallintaansa saivat,
        niin ihmeiden ihme on sekin, että Saatana sai heidät eri kielistä huolimatta
        yksimielisesti toteuttamaan hänen temppelinrakennusohjelmaansa.
        Siksi niitä tässäkin maassa on pilvin pimein ja aina kaikkein arvokkaimmalla
        paikalla kautta koko valtakunnan, kun Saatana on tahtonut jokaiselle omalleen
        kodin pystyttää. Ja näin on täydellisesti tapahtunut se, mistä Jumala
        muistutti kun ensimmäistä Saatanan synagogaa katseli: "Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa."

Ja yksimielisesti ovat erilaisista kielistä huolimatta siihen pystyneet, koska
        Jumala oli tämän totuudesta luopuneiden ihmisparkojen kohtaloksi määrännyt:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he
        myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka kun
        Jumalan sanat toteutuvat."

Ja kaikkien niiden kohdalla, jotka Jumala on omikseen valinnut, hänen
        sanansa toteutuvat sitä mukaa, kun hän kutsuu ja johdattaa heidät pois jokikisestä
        Saatanan synagogasta ennen kuin ne lopullisesti tuhoaa. Ja tässä on hänen
        viimeinen kutsunsa, jonka hän viimeisen elossa olleen apostolin, Johanneksen,
        kautta valituilleen käskyksi antoi. Käskyksi, koska siinä sanotaan: "Lähtekää pois!"

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
        kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet ovat
        rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:

"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi
        ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,
        joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä
        Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Ja mitä sanoikaan tämä syntiröykkiön suuri isäntä kun ensimmäistä temppeliään rakennutti?

"Ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti", ja siksi nämä ihmiskäsin tehdyt
        temppelit ovat ääriään myöten täynnä koko "ihmiskunnan syntivelkaa",
        kuten Raamattu todistaa, ja josta olen jo aikaisemmin kirjoitanut.

• Tapio522 kirjoitti:

TS: "Että Jeesus tuli ja ilmaisi itsensä minulle 11.8.1985 ja toisen kerran, 31.1.1988, tuli pysyväksi asukkaaksi sydämeeni pystyttämäänsä Pyhän Hengen temppeliin, joten..."
        ---
        Apt. 1:11 puhuu Jeesuksen tulemisesta "samalla tavalla" kuin hänen NÄHTIIN lähtevän taivaaseen.
        On siis kyse eri asiasta, kuin Jeesuksen "tulemisesta sydämen asukkaaksi".
        Ei pidä sekoittaa näitä kahta asiaa toisiinsa.

(vrt. myös Matt. 24:29-31)

kaikki omansa itselleen omistamaan, ja johdattamaan heidät
        pois jokikisestä porttoseurakunnasta, jonne he isiltä perityn
        tyhjänpäiväisen elämän takia, tai ihmisen omien väärien
        valintojen vuoksi, ovat ajautuneet - ennen kuin saapuu
        jokaisen porttoseurakunnan kaikkine rituaaleineen tuhoamaan.

Lue Hesekielin luku 9 ja Ilmestyskirjan luku 18.

• kysyväinen
        TeuvoSuni kirjoitti:

ympärileikkauksen tilalle, ja ihmisiä alettiin kastaa.

Herää sinäkin valheen unestasi tähän lopun ajan rajun eksytyksen keskelle,
        kun Saatana on jo koko maailman, kaikki totuudesta luopuneet
        alistanut oman valtansa alle:

Pojan lähetyskäsky - osa 3
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 17.12.2006 klo 14.40

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja
        tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksesi: kastakaa heitä Isän, Pojan ja
        Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä
        olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki
        päivät maailman loppuun asti.

Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille
        luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät
        kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montaakaan päivää. Te saatte
        voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani,
        koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Näin perusteellinen ja selvä on Jeesuksen lähetyskäsky, jota hänen opetuslapsensa
        uskollisesti noudattivat kun odottivat sitä päivää, jolloin Pyhä Henki tulisi:

"He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä joukkoonsa kuuluvien
        naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa. Eräänä päivänä,
        kun opetuslapsia oli kolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan..."

Ja tämän puheen lopuksi he valitsivat kavaltaja Juudaksen tilalle Mattiaksen,
        joka näin liitettiin kahdentoista apostolin joukkoon. "Kun sitten koitti
        helluntaipäivä, ja he olivat kaikki yhdessä koolla": Lukekaa Apt. 2. luku.

"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät
        keskinäisessä yhteydessä, mursivat leipää ja rukoilivat. Pelko levisi
        ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja
        tunnustekoja. He ylistivät Jumalaa ja olivat kansan suosiossa, ja päivä
        päivältä Herra liitti heidän joukkonsa niitä, jotka pelastuivat."

Miksi näin selvästä Jeesuksen käskystä huolimatta maailmassa ei ole enää
        ainuttakaan tällaista apostolien johdossa olevaa seurakuntaa, vaan erään tilaston
        mukaan vain 5000 erihenkistä porttoseurakuntaa, joita ei johdakaan enää
        Totuuden Hengen saaneet apostolit, vaan erilaisissa teologisissa tiedekunnissa
        ja jos jonkinlaisissa raamattukouluissa ja - opistoissa koulutetut erilaisten
        ihmisoppien opettajat: paavit, patriarkat, arkkipiispat, piispat papit jne?

Tästä alkuperäisesta Kristuksen uskosta luopuminen alkoi tapahtua Efesossa vuonna 90,
        kuten Raamattu todistaa, ja jota vastaan tässäkin keskustelussa on jatkuvasti
        erilaisin pilkkahuudoin hyökätty. Lopullinen sinetti porttoseurakuntien
        maailman valloitukselle lyötiin lukkoon keisari Konstantinuksen kolle kutsumassa
        "ensimmäisessä yleisessä kirkolliskokouksessa" Nikeassa vuonna 325, jossa oli
        mukana lähes kolmesataa piispaa valtakunnan kaikista osista. Ja huomatkaa:
        ei enää ainoatakaan apostolia. Siksi nämä piispat eivät yksimielisesti jääneetkään
        rukoilemaan ja odottamaan Pyhää Henkeä, vaan laativat tunnustuskirjansa,
        joiden avulla Saatana pystyi lähes huomaamattomasti ohittamaan Jeesuksen
        lähetyskäskyn kaksi tärkeintä kohtaa: "opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
        mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa" ja: Älkää lähtekö vaan jääkää odottamaan
        sitä, minkä Isä on teille luvannut."

Siksi minunkin piti jo rippikoulussa osata ulkoa yksi noista tunnustuksista,
        mutta ei annettu vähäisintäkään tietoa siitä totuudesta, jota Pyhä Henki
        alkoi minulle vasta yli kolmekymmentä vuotta myöhemmin opettaa.

Siksi tämän lopun ajan kristinuskon tärkeimmäksi asiaksi jäin vain kaste,
        jota sitten innolla lähdettiinkin oikein aseiden voimalla toteuttamaan.
        Ja todella suosittu siitä on tullutkin, kun on paljon ihmisiä, joille
        ei yksi kaste ole riittänyt vaan on pitänyt ottaa vielä toinenkin kaste.
        Varmuuden vuoksiko? Jopa kolmesti kastettuja miehiäkin olen tavannut:

"Mitä useampi kaste, sen varmempi tulos, kun jo toinenkin kaste vie totuuudesta ulos."

Viime vuosikymmenellä kirjoitti tämän paikkakunnan nykyinen kirkkoherra,
        hiippakunnan lähetyssihteerinä toimiessaan paikallisessa lehdessä:
        "Jokainen kastettu on myös lähetetty", joten ei pidä ihmetellä, miksi Saatanalla pyyhkii hyvin.

Ja näillä helpoilla tunnustuksilla on Saatana saanut kaikki totuudesta luopuneet
        ihmiset, kautta koko maailman, alistettua valtansa alle, ja rakentamaan toinen
        toistaan loistokkaampia temppeleitä ja kirkkoja kohti taivasta kohoavine
        torneineen tämän lopun ajan kristinuskon vahvoiksi tukipisteiksi.
        Tämä rakennusohjelma lähti käyntiin kivuttomasti, koska Saatana oli näiden temppelien
        prototyypin kohta vedenpaisumuksen jälkeen Babyloniaan rakennuttanut:

"Rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti.
        Sillä tavoin saamme mainetta emmekä myöskään hajaannu yli koko maan."

Näin helpolla Saatana sai jo silloin ihmiset kannattamaan omia suunnitelmiaan,
        ja asettumaan Jumalan tahtoa vastaan, kun hän oli käskenyt ihmisten hajaantua
        kaikkialle maailmaan. Tuolloin Jumala kuitenkin jäädytti Saatanan rakennusohjelman.
        Ja merkitykselliset olivat hänen sanasa, kun hän yhdessä Poikansa kanssa menivät
        tuota Saatanan rakennuttamaa temppeliä katsomaan:

"Siinä he nyt ovat, yksi ja sama kansa, jolla on yksi ja sama kieli. Tämä, mitä
        he ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa.
        Menkäämme ja sekoittamaan heidän kielensä, niin että he eivät ymmärrä toistensa
        puhetta. Ja niin Herra hajotti heidät kaikkialle maailmaan, ja he lakkasivat
        rakentamasta kaupunkia."

Ja kun nämä Saatanan valtaansa saamat vääryyden ihmiset maailman hallintaansa saivat,
        niin ihmeiden ihme on sekin, että Saatana sai heidät eri kielistä huolimatta
        yksimielisesti toteuttamaan hänen temppelinrakennusohjelmaansa.
        Siksi niitä tässäkin maassa on pilvin pimein ja aina kaikkein arvokkaimmalla
        paikalla kautta koko valtakunnan, kun Saatana on tahtonut jokaiselle omalleen
        kodin pystyttää. Ja näin on täydellisesti tapahtunut se, mistä Jumala
        muistutti kun ensimmäistä Saatanan synagogaa katseli: "Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa."

Ja yksimielisesti ovat erilaisista kielistä huolimatta siihen pystyneet, koska
        Jumala oli tämän totuudesta luopuneiden ihmisparkojen kohtaloksi määrännyt:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he
        myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka kun
        Jumalan sanat toteutuvat."

Ja kaikkien niiden kohdalla, jotka Jumala on omikseen valinnut, hänen
        sanansa toteutuvat sitä mukaa, kun hän kutsuu ja johdattaa heidät pois jokikisestä
        Saatanan synagogasta ennen kuin ne lopullisesti tuhoaa. Ja tässä on hänen
        viimeinen kutsunsa, jonka hän viimeisen elossa olleen apostolin, Johanneksen,
        kautta valituilleen käskyksi antoi. Käskyksi, koska siinä sanotaan: "Lähtekää pois!"

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
        kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet ovat
        rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:

"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi
        ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,
        joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä
        Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Ja mitä sanoikaan tämä syntiröykkiön suuri isäntä kun ensimmäistä temppeliään rakennutti?

"Ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti", ja siksi nämä ihmiskäsin tehdyt
        temppelit ovat ääriään myöten täynnä koko "ihmiskunnan syntivelkaa",
        kuten Raamattu todistaa, ja josta olen jo aikaisemmin kirjoitanut.

Sen lisäksi, että sinä halveeraat raamattua, sinä et saa kylliksi seurakunnankaan herjaamiselta. Se on kuule pyhä ostolauma, srk, jonka Jeesus on verellänsä ostanut itselleen ja sinä herjaat Jeesuksen Kristuksen omaisuutta, josta joudut aikanaan vielä vastaamaan Jumalan valtaistuimen edessä. Voi sinua ja sokeuttasi!

• kysyväinen

Olen Jeesuksen omana saanut valon, jonka valossa näen mihin olen matkalla ja jonne Jeesus on minut kutsunut.
        Huomasitko muuten, taas kiilasit aggressiivisesti väliin?

>>Huudat vain maallisen seurakuntasi oppeja, jotka muut seurakunnat puolestaan heti kiistävät.

• "Jotka toimivat Jumalan tahdon mukaan, olivat pieni vähemmistö. Heitä vainottiin.
      Näimpä se näyttää olevan tänäänkin"!
      ---
      ”Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta” ( Matt. 5:10).

”Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan” (Luuk. 12:32.)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3634
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      447
      3340
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      2959
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      85
      2013
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      103
      1642
    6. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      146
      1579
    7. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1400
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      114
      1374
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      36
      1113
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1035
    Aihe