Kertokaa jos jollain on kokemuksia 80-luvun alkupuolen Broncoista! Please!
Ford Bronco
15
5112
Vastaukset
- los myllis
Itselläni on -86 vuoden Bronco XLT (2-Big-Bronco's) jokapäiväisessä käytössä noin 2 vuoden ajalta. Auto oli ostohetkellä konevikainen 351, oli männänrengas mennyt poikki ja kaivertanut tiensä männänpäälle. Rempan yhteydessä konetta vähän samalla modifoitiin ja kuutiotuumia on nyt sellaiset 400. Isompia remontteja on ollut takajarruihin uudet kengät ja sylinterit, startin solenoidin vaihto ja hurja molemmat etu H4:set on vaihdettu. Öljynvaihto 5000kilsan välein ja 10.000 välein suodattimen kanssa. Lootana on pomminvarma C-6. Alla on katurenkaina BF 35"x12.5" All Terrainnit. Bensankulutuksen pienentämiseksi on ruiskupalikat hankittu ja ne vaihdetaan varmaan tuossa syksyllä. Nykykulutus on sellaiset 22 litraa sadalle seka-ajossa, kun ei revitellä. Maantieajossa pääsee jopa 16-17 litraan. Mukava ja lepposa biili.
- Sleeper
Onkohan mahdollista laittaa tuollaiseen Ford F250/F350 malleista tutumpi 7.3 litrainen Navistarin diesel-moottori? Ison Broncon etupää näyttää ainakin suunnilleen samanlaiselta, paitsi jousituksessa taitaa olla jotain eroa? Turbottais tuon diiselin ja laittais sen Broncoon, niin vois olla aika hauska laite, tosin vähän etupainoinen, mutta taloudellisempi..
- los myllis
Sleeper kirjoitti:
Onkohan mahdollista laittaa tuollaiseen Ford F250/F350 malleista tutumpi 7.3 litrainen Navistarin diesel-moottori? Ison Broncon etupää näyttää ainakin suunnilleen samanlaiselta, paitsi jousituksessa taitaa olla jotain eroa? Turbottais tuon diiselin ja laittais sen Broncoon, niin vois olla aika hauska laite, tosin vähän etupainoinen, mutta taloudellisempi..
Niin itsekkin tuota mietin tai sitten gemsun 6.5 -litraista turbo diiseliä. Fordin diiselin ongelma on koneen hinta ja varaosien hinta (varaosat aivan sairaissa hinnoissa). GM:n osalta tulisi enemmän muutoksia nuiden alipainesysteemien kanssa. Jokuhan oli laittanut Patrolin 3.3 -litraisen turbo diiselin nokalle...
- Bronco
los myllis kirjoitti:
Niin itsekkin tuota mietin tai sitten gemsun 6.5 -litraista turbo diiseliä. Fordin diiselin ongelma on koneen hinta ja varaosien hinta (varaosat aivan sairaissa hinnoissa). GM:n osalta tulisi enemmän muutoksia nuiden alipainesysteemien kanssa. Jokuhan oli laittanut Patrolin 3.3 -litraisen turbo diiselin nokalle...
Olen katsellut kyseistä autoa jo jonkin aikaa, Tarkkaa vuosimallia en tiedä mut se on tollanen XLT. Tuttavani väittää että autossa olis dieseli kone jos näin niin minkä kokoinen??? Auto on päälisin puolin hyvän näköinen arveluttaa vaan alustan ruoste jota näkyi olevan...ehkä vain pintaruostetta... Toinen asia mikä mietityttää on se että auto on seisonut monta vuotta ajamattomana, laatikko on tomaatti, C6 vai C4??? Minkälaisia nämä jenkki maasturit ovat ajaa verrattuna vaik Pajeroihin? Tarkeneeko talvella? Onko autossa tasauspyörästön lukkoja, napalukot näky olevan. Minkälainen varustetaso yleensä? En ole päässyt sisälle asti koska omistaja asuu erillä paikkakunnalla, sisusta näytti olevan ikkunoista katsottuna todella siisti. Hintaa olis 3500€ miltä vaikuttaa? Kiitos vastauksista?
- los myllis
Bronco kirjoitti:
Olen katsellut kyseistä autoa jo jonkin aikaa, Tarkkaa vuosimallia en tiedä mut se on tollanen XLT. Tuttavani väittää että autossa olis dieseli kone jos näin niin minkä kokoinen??? Auto on päälisin puolin hyvän näköinen arveluttaa vaan alustan ruoste jota näkyi olevan...ehkä vain pintaruostetta... Toinen asia mikä mietityttää on se että auto on seisonut monta vuotta ajamattomana, laatikko on tomaatti, C6 vai C4??? Minkälaisia nämä jenkki maasturit ovat ajaa verrattuna vaik Pajeroihin? Tarkeneeko talvella? Onko autossa tasauspyörästön lukkoja, napalukot näky olevan. Minkälainen varustetaso yleensä? En ole päässyt sisälle asti koska omistaja asuu erillä paikkakunnalla, sisusta näytti olevan ikkunoista katsottuna todella siisti. Hintaa olis 3500€ miltä vaikuttaa? Kiitos vastauksista?
Tehtaaltahan nuita ei ole tullut diiseleinä eli paljon vaikuttaa mikä kone on nokalla ja miten on muutostyöt tehty.
Itselläni on vakio heepelit sähköikkunat, ilmastointilaite, tummenetut lasit, keskuslukitus, tilttiratti, takana on detroit locker.
Viime talvena tarkeni kyllä omalla lämppärillä siis bensakoneella.
Maastossa menee yllättävän hyvän, akseliväli on aika soppeli, kääntöympyrä on pieni vrt. vaikkapa rangeen (kääntyvät etupyörät), kokohan tekee kiusaa (2-Big-Bronco's). Etuakselin ihmelinkku rakenne ei vakiona luottamusta herätä eli hirveen paljon isompia kuin 35"-36" pyöriä en laittaisi alle ainakaan 100% lukon kanssa. Etuperä on Dana44, takaperä onkin sitten järeetä kamaa eli Fordin 9". - paapu
Nuin iso ompelukone syä varmana kauhiuast paljon lankaa, varsinki siksakilla…
- los myllis
paapu kirjoitti:
Nuin iso ompelukone syä varmana kauhiuast paljon lankaa, varsinki siksakilla…
tuo turun lääni jo myyty ruotsalaisille?? ja ne turuus asuvat, jotka eivät puppelilandiaan halua, siirretään ahvenanmaalle sitä varten perustettavaan terraarioon.
- Vee8
los myllis kirjoitti:
Tehtaaltahan nuita ei ole tullut diiseleinä eli paljon vaikuttaa mikä kone on nokalla ja miten on muutostyöt tehty.
Itselläni on vakio heepelit sähköikkunat, ilmastointilaite, tummenetut lasit, keskuslukitus, tilttiratti, takana on detroit locker.
Viime talvena tarkeni kyllä omalla lämppärillä siis bensakoneella.
Maastossa menee yllättävän hyvän, akseliväli on aika soppeli, kääntöympyrä on pieni vrt. vaikkapa rangeen (kääntyvät etupyörät), kokohan tekee kiusaa (2-Big-Bronco's). Etuakselin ihmelinkku rakenne ei vakiona luottamusta herätä eli hirveen paljon isompia kuin 35"-36" pyöriä en laittaisi alle ainakaan 100% lukon kanssa. Etuperä on Dana44, takaperä onkin sitten järeetä kamaa eli Fordin 9".Dieselin voi laittaa, jos ottaa F250 kasipulttiset akselit. Perä vaihtui 9":sesta 8.8" perään.
Oma -87 on ilman lukkoja, edessä oli automaattinapalukot, jotka viimetalvena vihdoin hajosi. Laitoin tilalle manuaaliset, ovat tosin hankalammat operoida, mutta ei putoa veto peruuttaessa hetkeksi pois. Lukko on ollut lisävaruste, eikä kaikkia autoja ole tilattu lukkoperällä. Tämä käy ilmi akselikoodista (tarra kuskin ovitolpassa, kohta axle) Etuakseli on mainio, oudosta mallistaan huolimatta, tekee autosta paremman ajettavan kuin jäykkä akseli. Hakkaa samanajan euro-tai jaappaninvermeet niin mukavuudellaan kuin ajotuntumallakin. Liian isot kumit tosin voi verottaa ajomukavuutta. - Bronxi
los myllis kirjoitti:
Niin itsekkin tuota mietin tai sitten gemsun 6.5 -litraista turbo diiseliä. Fordin diiselin ongelma on koneen hinta ja varaosien hinta (varaosat aivan sairaissa hinnoissa). GM:n osalta tulisi enemmän muutoksia nuiden alipainesysteemien kanssa. Jokuhan oli laittanut Patrolin 3.3 -litraisen turbo diiselin nokalle...
onx sulla noi renkaat muutoskatsastettu.jos on niin miten.kysyy nim.merk.epätietoinen broncon omistaja.
- Bronco
Auto varmistui -84. Ja oli 5.8:lla bensalla Kahden vuoden seisonnan jälkeen lisävirralla startista käyntiin =) Aiemmin en ole V8:a omistanut mutta pellin alta kun kuuntelin niin ei tuntunut kuuluvan mitään ylimääräistä. Ainoot miinukset oikeestaan olivat ruostuneet ovien/takaluukun alalaidat. Oli rekisteröity pakettiautoksi. Paljon vakuutusmaksut? Miten jakopää kuinka usein ketjunvaihto? Mikä ois paras varaosaliike, kokemuksia? Hintaa oli nyt 3300€ miltä vaikuttais?
- los myllis
Nokalla lienee 351:nen (onkohan cleveland vai windsor), loota toimii ja ottaa myös kickdownilla kiinni, Bronco on aika rivakka lähtijä, jos kone on kunnossa, sähköheepelit toimii lasit, cruise, ilmastointi?. Jos bensankulutus ei hirvitä niin osta pois. Vakuutusmaksut...riippuen mihin vertaa onhan nuissa starttimoottori autoissa aina pienemmät. Varaosat riippuu missä päin asuu..osien saatavuus on ainakin pääkaupunkiseudulla hyvä.
- Bronco
los myllis kirjoitti:
Nokalla lienee 351:nen (onkohan cleveland vai windsor), loota toimii ja ottaa myös kickdownilla kiinni, Bronco on aika rivakka lähtijä, jos kone on kunnossa, sähköheepelit toimii lasit, cruise, ilmastointi?. Jos bensankulutus ei hirvitä niin osta pois. Vakuutusmaksut...riippuen mihin vertaa onhan nuissa starttimoottori autoissa aina pienemmät. Varaosat riippuu missä päin asuu..osien saatavuus on ainakin pääkaupunkiseudulla hyvä.
kulkupuolesta koska en pääse sitä vielä koeajamaan, autoa ei ole katsastettu ja on seisonnassa. Kaiken muun pitäis toimia paitsi A/C. Kone on 351:n en tiedä onko cleveland vai windsor. Mistä erottaa ja mitä eroa? Laatikon äijä väitti olevan täysin kunnos mut vaikee sanoo... En oo aikasemmin ajanu tomaatilla, et mitä pitäis huomioida tulevalla koeajolla ja mitä tarkoitit tolla kickdownilla? Saako sillä muuten kyyditä ihmisiä siel takapenkil jos on katto irti?
- 4wd
Bronco kirjoitti:
kulkupuolesta koska en pääse sitä vielä koeajamaan, autoa ei ole katsastettu ja on seisonnassa. Kaiken muun pitäis toimia paitsi A/C. Kone on 351:n en tiedä onko cleveland vai windsor. Mistä erottaa ja mitä eroa? Laatikon äijä väitti olevan täysin kunnos mut vaikee sanoo... En oo aikasemmin ajanu tomaatilla, et mitä pitäis huomioida tulevalla koeajolla ja mitä tarkoitit tolla kickdownilla? Saako sillä muuten kyyditä ihmisiä siel takapenkil jos on katto irti?
koeta ottaa joku kaveri mukaan joka tuntee jenkkivehkeitä niin ei tule pommia vastaan.ilmastoinnin joutuu ainakin remppaamaan alan liikkeessä. Sinänsä jenkkivehkeet on muuten ihan ok mutta bensaa saat varautua sitten ostamaan tukussa.
- ihmettelijä
Oon katellu kans broncoa mutta mitä vehkeitä nämä 2.9l koneella ovat eihän semmosta konetta ole uutenaedes ollut listalla ainakaan vikipedian mukaan? Nettiautossa melkein kaikki tällä koneella?!
- Kelpo Mies
Tämä 2,9-litrainen, 60° V6 eli ns. Köln-moottori on ollut vuosina 1980 - 1990 valmistetun, kompaktiin SUV -kokoluokkaan kuuluneen Bronco II:n moottorina mallivuodesta 1986.
Olisiko asia niin, että Eurooppaan tuodut full-size Broncot varustettiin myös tällä moottorilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885