Mikälainen on hihuli?

K.K.

Olen "uskova". Haluaisin tietää minkälainen on hihuli? Ilmeisesti jonkin "sortin" uskova on hihuli - eikö niin?

Millainen on hihuli uskova? Mistä tunnistaa hihulin?

Kertokaapa nimittelijät?

21

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masi

      hihhuli on veikeä lyhytjalkainen otus, joka on hieman valonarka, mutta kaksineuvoinen.

      Hihhuleista on tosiaan ollut paljon puhetta. Kiinnostuneimpia hihhuleista ovat ääriuskonnolliset fanaatikot jotka tykkäävät kopsata tänne raamattua sivutolkulla muiden palstalaisten kiusaksi. Hihhulien hellyttävässä olemuksessa on jotain, joka vetoaa fanaatikon yksinkertaiseen mieleen. Ehkä se on karkea tukka, ehkä haju tai ehkäpä se että kun sanot sanan hihhuli ääneen, saat tekosyyn hönkiä ummehtunutta valkosipulintuoksua nettikollegoiden kauhuksi.

      Mutta kuka on oikeasti nähnyt hihhulia. Minä en, mutta olen nähnyt kahdesti liito-oravan. Toinen niistä oli ateisti.

      • K.K.

        ... luojan kiitos - selostuksestasi? Taitaa "uskovia" olla muutakin sorttia kuin nk. hihhulit?

        Olisiko niin ,että uskovia on niin monta sorttia kuin on uskoviakin?


      • "hihhuli"
        K.K. kirjoitti:

        ... luojan kiitos - selostuksestasi? Taitaa "uskovia" olla muutakin sorttia kuin nk. hihhulit?

        Olisiko niin ,että uskovia on niin monta sorttia kuin on uskoviakin?

        No hihhulin tunnistaa parhaiten siitä, että hän ns. hihhuloi eli saarnaa päättömästi ilman minkäänlaista tolkkua koko asiassa. Hokee vaan sitä yhtä ja samaa sekä lainailee raamatunlauseita.
        Hihhulin erottaa muista "uskovaisista" siitä, että hihhulille on tyypillistä ns. -
        -kiihkomielisyys,
        -hän tekee ns. "taikoja",
        -nuhtelee,
        -uskoo, että jokaiseesa joka ei ole samaa mieltä hänen kanssaan on saatana.
        -tarve käännyttää kaikki ihmiset uskomaan Jeesukseen
        -kaikki tapahtumat elämässä perustuu uskoon
        -hokee itselleen ja muille satoja kertoja päivässä taianomaisesti yhtä sanaa
        -on koko ajan ns. pipo kierteellä
        -pelkää koko ajan tekevänsä syntiä
        -on lähes neuroottinen "synnittömyydessään"
        Hihhuli on tyypillinen laumaeläin, joka kuuluu johonkin yhteisöön ja siinä olevaan äärilaitaan


      • K.K.
        "hihhuli" kirjoitti:

        No hihhulin tunnistaa parhaiten siitä, että hän ns. hihhuloi eli saarnaa päättömästi ilman minkäänlaista tolkkua koko asiassa. Hokee vaan sitä yhtä ja samaa sekä lainailee raamatunlauseita.
        Hihhulin erottaa muista "uskovaisista" siitä, että hihhulille on tyypillistä ns. -
        -kiihkomielisyys,
        -hän tekee ns. "taikoja",
        -nuhtelee,
        -uskoo, että jokaiseesa joka ei ole samaa mieltä hänen kanssaan on saatana.
        -tarve käännyttää kaikki ihmiset uskomaan Jeesukseen
        -kaikki tapahtumat elämässä perustuu uskoon
        -hokee itselleen ja muille satoja kertoja päivässä taianomaisesti yhtä sanaa
        -on koko ajan ns. pipo kierteellä
        -pelkää koko ajan tekevänsä syntiä
        -on lähes neuroottinen "synnittömyydessään"
        Hihhuli on tyypillinen laumaeläin, joka kuuluu johonkin yhteisöön ja siinä olevaan äärilaitaan

        ... itseäni kuvauksestasi. Vai tuollainen on ns. hihhuli?

        Oletko nähnyt luonnossa ihan itse? Ts. bongannut mokoman? Vai onko kuvauksesi ennakkoluulojen värittämää luuloa? Ota tuosta nyt selvää? Sinähän kuvauksen teit? Kerro?


      • "hihhuli"
        K.K. kirjoitti:

        ... itseäni kuvauksestasi. Vai tuollainen on ns. hihhuli?

        Oletko nähnyt luonnossa ihan itse? Ts. bongannut mokoman? Vai onko kuvauksesi ennakkoluulojen värittämää luuloa? Ota tuosta nyt selvää? Sinähän kuvauksen teit? Kerro?

        Olen nähnyt luonnossa ihan itse joitakin hihhuleita ja täällä keskustelupalstalla myös välillä bongaa muutaman hihhulin. Sen verran epämielyttäva tuo hihhuli on, että onneksi niitä on harvassa ja heihin törmää harvlin, mutta kun törmää huomaa törmänneensä.Hihhuli on kuin "Juoppo renttu"."Hihhuli käytöksellään kerää kaiken huomion".
        Kuvauksessani saattaa olla ripaus ennakkoluuloja , mutta yleensä hihhulissa on nuo kaikki kuvaaman piirteet. Mikäli niistä joitakin piirteitä puuttuu ei kyseessä olekkaan hihhuli vaan mahdollisesti niin kutsuttu tiukkapipo, joka on hihhulin lievempi versio.

        Olen tutustunut muutamaan hihhuliin, mutta tunnen hyvin monta tiukkapipoa.
        Tiukkapipon ja hihhulin erottaa lähinnä siitä, että hihhuli vaatii kaikilta tiukko sääntöjä tiukkapipo vain itseltään.

        Toivottavasti valaisi asiaa.
        Mikäli haluat kuuulla jostain asiasta lisätietoa, ilmoita.
        terveisin "hihhuli"


      • K.K.
        "hihhuli" kirjoitti:

        Olen nähnyt luonnossa ihan itse joitakin hihhuleita ja täällä keskustelupalstalla myös välillä bongaa muutaman hihhulin. Sen verran epämielyttäva tuo hihhuli on, että onneksi niitä on harvassa ja heihin törmää harvlin, mutta kun törmää huomaa törmänneensä.Hihhuli on kuin "Juoppo renttu"."Hihhuli käytöksellään kerää kaiken huomion".
        Kuvauksessani saattaa olla ripaus ennakkoluuloja , mutta yleensä hihhulissa on nuo kaikki kuvaaman piirteet. Mikäli niistä joitakin piirteitä puuttuu ei kyseessä olekkaan hihhuli vaan mahdollisesti niin kutsuttu tiukkapipo, joka on hihhulin lievempi versio.

        Olen tutustunut muutamaan hihhuliin, mutta tunnen hyvin monta tiukkapipoa.
        Tiukkapipon ja hihhulin erottaa lähinnä siitä, että hihhuli vaatii kaikilta tiukko sääntöjä tiukkapipo vain itseltään.

        Toivottavasti valaisi asiaa.
        Mikäli haluat kuuulla jostain asiasta lisätietoa, ilmoita.
        terveisin "hihhuli"

        ... tiukkapipon suuntaan. Olen huomannut, että voin pitää itseni oikeassa ruodussa paljon helpommin kuin muita.

        Olen "sinut" itseni kanssa. Sanon usein itselleni:
        - Keijo! Menepäs keittämään työporukalle kahvit!
        Ja - kas kummaa kahvit tulee keitettyä muun jutustelun lomassa.

        Toisaalta - jos sanon jollekin toiselle sen saman - se mokoma rupeaa äyväämään ja sitähän minä en suvaitse. Itsensä ojennuksessa ja Herran nuhteessa pitäminen käy kuin luonnostaan - toisilla kaltaisillani saattaa olla äksy luonne.

        Kyllä minullakin herran vikaa on - mutta niinhän meillä kaikilla...

        Hyvää päivän jatkoa...

        JK. Kerro lisää hihhuleista ja tiukkapipoista? Tiukkapipot kiinnostavat? Mitä muuta tiedät tiukkapipoista?


      • "hihhuli"
        K.K. kirjoitti:

        ... tiukkapipon suuntaan. Olen huomannut, että voin pitää itseni oikeassa ruodussa paljon helpommin kuin muita.

        Olen "sinut" itseni kanssa. Sanon usein itselleni:
        - Keijo! Menepäs keittämään työporukalle kahvit!
        Ja - kas kummaa kahvit tulee keitettyä muun jutustelun lomassa.

        Toisaalta - jos sanon jollekin toiselle sen saman - se mokoma rupeaa äyväämään ja sitähän minä en suvaitse. Itsensä ojennuksessa ja Herran nuhteessa pitäminen käy kuin luonnostaan - toisilla kaltaisillani saattaa olla äksy luonne.

        Kyllä minullakin herran vikaa on - mutta niinhän meillä kaikilla...

        Hyvää päivän jatkoa...

        JK. Kerro lisää hihhuleista ja tiukkapipoista? Tiukkapipot kiinnostavat? Mitä muuta tiedät tiukkapipoista?

        No tiukkapipoisena ei mielestäni ole kauhean kiva olla.
        Olen itse ollut joskus ensin hihhuli ja sitten tiukkapipo.
        Kunnes alkoi pipon tiukkuus ahdistaa niin itseäni kuin muita.
        Mikäli ihminen on tiukkapipo kannattaa seurata olotilaansa ja jos tuntuu, että jaksaa "kantaa" niitä neuvoja ja normeja jotka on itselleen asettanut niin ei kuin tiukkapipona vaan, mutta jos tuntuu, että pipo on liian tiukalla, niin kehottaisin hankkimaan tilavamman pipon.
        Kun hankkii tilavamman pipon oma olo ja henkittely sujuu paremmin samoin huomaa, että ympärillä olevat ihmiset viihtyvät paremmin kanssasi ja huomaat yllättäen omaavasi paljon erilaisia ystäviä. Tiukkapipon samaten kuin hihhulin ystäväpiiri koostuu helposti muista smankaltaisista, joten elämänkuva ja käsitys ihmisestä hiukan kapeutuu.
        Mikäli heittää pipon kokonaan pois on vaarana se, että ns. pää paleltuu ja lähtee ihan väärille teille kuten hakemaan nurkkakuppilasta kaljalämmikettä tai jotain muuta vastaavaa. Sikäli kannattaisi jokaisen pitää jonkinlaista pipoa päässä.


      • "hihhuli"
        "hihhuli" kirjoitti:

        No tiukkapipoisena ei mielestäni ole kauhean kiva olla.
        Olen itse ollut joskus ensin hihhuli ja sitten tiukkapipo.
        Kunnes alkoi pipon tiukkuus ahdistaa niin itseäni kuin muita.
        Mikäli ihminen on tiukkapipo kannattaa seurata olotilaansa ja jos tuntuu, että jaksaa "kantaa" niitä neuvoja ja normeja jotka on itselleen asettanut niin ei kuin tiukkapipona vaan, mutta jos tuntuu, että pipo on liian tiukalla, niin kehottaisin hankkimaan tilavamman pipon.
        Kun hankkii tilavamman pipon oma olo ja henkittely sujuu paremmin samoin huomaa, että ympärillä olevat ihmiset viihtyvät paremmin kanssasi ja huomaat yllättäen omaavasi paljon erilaisia ystäviä. Tiukkapipon samaten kuin hihhulin ystäväpiiri koostuu helposti muista smankaltaisista, joten elämänkuva ja käsitys ihmisestä hiukan kapeutuu.
        Mikäli heittää pipon kokonaan pois on vaarana se, että ns. pää paleltuu ja lähtee ihan väärille teille kuten hakemaan nurkkakuppilasta kaljalämmikettä tai jotain muuta vastaavaa. Sikäli kannattaisi jokaisen pitää jonkinlaista pipoa päässä.

        Sen verran, että
        -hihhulillä on pipo silmillä
        -tiukkapipolla on silmät näkyvissä mutta pipo liian tiukalla vielä
        -tavanomainen pipon väljyys kertoo kantajansa suvaitsevaisuudesta
        -liian väljä pipo kertoo kantajansa liian suuresta suvaitsevaisuudesta
        -täysin pipoton ei enää kuulu edes joukkoon


      • K.K.
        "hihhuli" kirjoitti:

        Sen verran, että
        -hihhulillä on pipo silmillä
        -tiukkapipolla on silmät näkyvissä mutta pipo liian tiukalla vielä
        -tavanomainen pipon väljyys kertoo kantajansa suvaitsevaisuudesta
        -liian väljä pipo kertoo kantajansa liian suuresta suvaitsevaisuudesta
        -täysin pipoton ei enää kuulu edes joukkoon

        ... kuulut? Olettaisin, että katsot kuuluvasi väljäpipoisten lahkoon? Yllättävän monta ns. uskovaakin kuuluu samaan karsinaan. Uskaltaisin sanoa, että joissakin suhteissa minäkin kuulun niihin.

        "Lähimmäinen on se ensiksi vastaan tuleva väljäpipoinen!"

        JK. Minäpä keksin asiaan sopivan aforismin!


      • "hihhuli"
        K.K. kirjoitti:

        ... kuulut? Olettaisin, että katsot kuuluvasi väljäpipoisten lahkoon? Yllättävän monta ns. uskovaakin kuuluu samaan karsinaan. Uskaltaisin sanoa, että joissakin suhteissa minäkin kuulun niihin.

        "Lähimmäinen on se ensiksi vastaan tuleva väljäpipoinen!"

        JK. Minäpä keksin asiaan sopivan aforismin!

        Oletat suht´koht´ oikein.
        Kaikki pipon tiukkuudet on käyty läpi.
        Nykyään on ehkä turhan väljä tuo pipo.
        Pitää vissiin pyytää, että jumala vähän kiristäisi pipoa, ettei pipo kokonaan päästä pois lennä.

        "Autuas on se, jolla on pipo päässä"
        Eikös ollut minullakin hieno aforismi.

        Heh K.K.


      • Esko
        "hihhuli" kirjoitti:

        No hihhulin tunnistaa parhaiten siitä, että hän ns. hihhuloi eli saarnaa päättömästi ilman minkäänlaista tolkkua koko asiassa. Hokee vaan sitä yhtä ja samaa sekä lainailee raamatunlauseita.
        Hihhulin erottaa muista "uskovaisista" siitä, että hihhulille on tyypillistä ns. -
        -kiihkomielisyys,
        -hän tekee ns. "taikoja",
        -nuhtelee,
        -uskoo, että jokaiseesa joka ei ole samaa mieltä hänen kanssaan on saatana.
        -tarve käännyttää kaikki ihmiset uskomaan Jeesukseen
        -kaikki tapahtumat elämässä perustuu uskoon
        -hokee itselleen ja muille satoja kertoja päivässä taianomaisesti yhtä sanaa
        -on koko ajan ns. pipo kierteellä
        -pelkää koko ajan tekevänsä syntiä
        -on lähes neuroottinen "synnittömyydessään"
        Hihhuli on tyypillinen laumaeläin, joka kuuluu johonkin yhteisöön ja siinä olevaan äärilaitaan

        Eräs hihhulilaji, eikä aivan harvinainen, on pakkomielteen omaisesti omistanut elämänsä irstauden, riettauden, sodomian, ja sen sellaisisten torjuntaan. Vaikka tämän laatuiset asiat ovat hänen mielestään kauhistuksen kauhistuksia, niissä on merkillinen vetovoima, joka vääntää keskustelun väistämättä siihen suuntaan.


    • uskova

      Hihuli on sellainen minkä tahansa asian kiihkoilija kuten maanikko Pakana (M) jolla on pakkomielle tuhota kristinusko.

      • Else

        Olen jo joitakin aikoja ihmetellyt, miksi Pakana(M) jaksaa niinkin sitkeästi roikkua näillä uskonto-palstoilla.
        Kun on kuitenkin kysymys asioista, joista kenenkään on vaikea sanoa viimeistä totuutta, ainakaan järkiperustein. Ja kun hän on selkeästi kantansa määritellyt: pakana.
        Ei kristinuskoa hänen keinoillaan tuhota. Hänellähän ei ole antaa mitään tilalle, oman epäuskonsa vain.
        Ehkä hänkin on jonkinlainen helmensukeltaja, joka toivoo myös uskonnon alueella löytävänsä jotakin arvokasta, joka avaisi hänelle uusia ovia ja ikkunoita?
        Mutta vielä hän ei näytä löytäneen ja on siksi - ehkä turhautuneena - ensimmäisenä nimittelemässä uskovaisia "hihhuleiksi". Varsinkin jos huomaa näiden ajattelussa selviä "oikosulkuja" tai taipumusta kieltää tieteen keinoin saatuja tutkimustuloksia, joita hän itse pitää totena.
        Niitä kysymyksiä, joita Pakana esittää, joutuvat uskovat kohtaamaan muuallakin kuin täällä internetin keskustelupalstoilla. Joten hyvä niitä on miettiä jo vähän etukäteenkin.
        Olen ajatellut, että "hihhulit" ovat myös enemmän tai vähemmän eräänlaisia äärimäisyyksiin taipuvia "Jumalan hulluja", joita mm. pappi Jaakko Heinimäki karrikoiden kuvaa mainiossa kirjassaan "Pyhät. Pieni mies jalustalla ja pyhiä naisia" (Otava, 2000).


      • ..pp..
        Else kirjoitti:

        Olen jo joitakin aikoja ihmetellyt, miksi Pakana(M) jaksaa niinkin sitkeästi roikkua näillä uskonto-palstoilla.
        Kun on kuitenkin kysymys asioista, joista kenenkään on vaikea sanoa viimeistä totuutta, ainakaan järkiperustein. Ja kun hän on selkeästi kantansa määritellyt: pakana.
        Ei kristinuskoa hänen keinoillaan tuhota. Hänellähän ei ole antaa mitään tilalle, oman epäuskonsa vain.
        Ehkä hänkin on jonkinlainen helmensukeltaja, joka toivoo myös uskonnon alueella löytävänsä jotakin arvokasta, joka avaisi hänelle uusia ovia ja ikkunoita?
        Mutta vielä hän ei näytä löytäneen ja on siksi - ehkä turhautuneena - ensimmäisenä nimittelemässä uskovaisia "hihhuleiksi". Varsinkin jos huomaa näiden ajattelussa selviä "oikosulkuja" tai taipumusta kieltää tieteen keinoin saatuja tutkimustuloksia, joita hän itse pitää totena.
        Niitä kysymyksiä, joita Pakana esittää, joutuvat uskovat kohtaamaan muuallakin kuin täällä internetin keskustelupalstoilla. Joten hyvä niitä on miettiä jo vähän etukäteenkin.
        Olen ajatellut, että "hihhulit" ovat myös enemmän tai vähemmän eräänlaisia äärimäisyyksiin taipuvia "Jumalan hulluja", joita mm. pappi Jaakko Heinimäki karrikoiden kuvaa mainiossa kirjassaan "Pyhät. Pieni mies jalustalla ja pyhiä naisia" (Otava, 2000).

        totuutta voidaan sanoa, että ihmistä eikä maailmankaikkeutta luotu, niinkuin raamattu väittää, ja ihan järki perustein.
        Mutta kun nämä järki perusteet eivät tunnu sopivan joidenkin "järkeen".
        Mikä on siis uskosi perusta, jos luominen kerran kumotaan järki perustein?


      • "hihhuli"
        ..pp.. kirjoitti:

        totuutta voidaan sanoa, että ihmistä eikä maailmankaikkeutta luotu, niinkuin raamattu väittää, ja ihan järki perustein.
        Mutta kun nämä järki perusteet eivät tunnu sopivan joidenkin "järkeen".
        Mikä on siis uskosi perusta, jos luominen kerran kumotaan järki perustein?

        täällä kaivataan vastausta kysymykseen millainen on aito hihhuli.

        Mutta kaippa tuokin on jonkin asteista hihhulointi
        väittää, että luomisen voi kumota järki perustein.

        Järjen käyttö on kyllä hihhuloinnissa yleensä rajoitettua.
        Mutta tiedä vaikka olisi uusi järkiperäinen hihhulointi syntymässä.........


      • "hihhuli"
        ..pp.. kirjoitti:

        totuutta voidaan sanoa, että ihmistä eikä maailmankaikkeutta luotu, niinkuin raamattu väittää, ja ihan järki perustein.
        Mutta kun nämä järki perusteet eivät tunnu sopivan joidenkin "järkeen".
        Mikä on siis uskosi perusta, jos luominen kerran kumotaan järki perustein?

        täällä kaivataan vastausta kysymykseen millainen on aito hihhuli.

        Mutta kaippa tuokin on jonkin asteista hihhulointi
        väittää, että luomisen voi kumota järki perustein.

        Järjen käyttö on kyllä hihhuloinnissa yleensä rajoitettua.
        Mutta tiedä vaikka olisi uusi järkiperäinen hihhulointi syntymässä.........


      • "hihhuli"
        "hihhuli" kirjoitti:

        täällä kaivataan vastausta kysymykseen millainen on aito hihhuli.

        Mutta kaippa tuokin on jonkin asteista hihhulointi
        väittää, että luomisen voi kumota järki perustein.

        Järjen käyttö on kyllä hihhuloinnissa yleensä rajoitettua.
        Mutta tiedä vaikka olisi uusi järkiperäinen hihhulointi syntymässä.........

        Tää koko palsta on ihan hihhuli näitä viestejä tulee vaan,
        just tyypillistä hihhulointia, toisteaan samaa


      • minä
        Else kirjoitti:

        Olen jo joitakin aikoja ihmetellyt, miksi Pakana(M) jaksaa niinkin sitkeästi roikkua näillä uskonto-palstoilla.
        Kun on kuitenkin kysymys asioista, joista kenenkään on vaikea sanoa viimeistä totuutta, ainakaan järkiperustein. Ja kun hän on selkeästi kantansa määritellyt: pakana.
        Ei kristinuskoa hänen keinoillaan tuhota. Hänellähän ei ole antaa mitään tilalle, oman epäuskonsa vain.
        Ehkä hänkin on jonkinlainen helmensukeltaja, joka toivoo myös uskonnon alueella löytävänsä jotakin arvokasta, joka avaisi hänelle uusia ovia ja ikkunoita?
        Mutta vielä hän ei näytä löytäneen ja on siksi - ehkä turhautuneena - ensimmäisenä nimittelemässä uskovaisia "hihhuleiksi". Varsinkin jos huomaa näiden ajattelussa selviä "oikosulkuja" tai taipumusta kieltää tieteen keinoin saatuja tutkimustuloksia, joita hän itse pitää totena.
        Niitä kysymyksiä, joita Pakana esittää, joutuvat uskovat kohtaamaan muuallakin kuin täällä internetin keskustelupalstoilla. Joten hyvä niitä on miettiä jo vähän etukäteenkin.
        Olen ajatellut, että "hihhulit" ovat myös enemmän tai vähemmän eräänlaisia äärimäisyyksiin taipuvia "Jumalan hulluja", joita mm. pappi Jaakko Heinimäki karrikoiden kuvaa mainiossa kirjassaan "Pyhät. Pieni mies jalustalla ja pyhiä naisia" (Otava, 2000).

        Jos kerran on pystytty todistamaan monet asiat joita raamatussa kerrotaan epätodeksi, niin mitä on enään uskoa niihin? Sokeutta.

        Pipo silmillä sinulle voidaan sanoa että kynä on punainen, ja sinä voit uskoa sen. Miksipä sinulle valehdeltaisiin? Mutta jos otat pipon pois silmiltä ja huomaatkin täysin totena että kynä onkin sininen. Onko enään järkeä uskoa toisin? Ei.

        Pakana(M) yrittää vain avata yksinkertaisten ihmisten silmiä, jotka eivät pysty ajattelemaan järjellä vaan uskomaan sitä mitä heidän korviin syötetään. Kaikki hevi-musiikin kuuntelijat eivät ole satanisteja, eivätkä kaikki konemusiikin kuuntelijat narkkareita. Nämä ovat vain median luomia kuvia, joita ei voi totuutena pitää.

        Onko kukaan edes miettinyt miksi n. 90% uskovaisista on iältään yli 50-vuotiaita? Turha edes väittää että koko elämänsä on ollut uskossa. Suomessa kristinusko on vahva uskonto, jota pidetään koulussakin pakollisena aineena ja sitä opetetaan totuutena ala-asteesta lähtien. Mutta samalla yläasteella opetetaan evoluutio-teoriaa. (ristiriita?)

        Vanhoilla ihmisillä alkaa olemaan elämä lopussa ja kuoleman pelko kasvaa. Silloin turvaudutaan siihen mikä on ollut mukana Suomalaisessa kasvatuksessa koko elämän ajan. Kristinusko ja raamattu.

        Jos esim. saarnaaja Esko H. olisi syntynyt vahvasti islaminuskoiseen maahan, melko varmasti tällä hetkellä hän olisi kova islaminuskon opettaja ja rukoilisi mekkaan päin. Se on pitkälti perimästä kiinni mihin kullakin ihmisellä on taipumuksia. Toiset lähtevät asioihin mukaan huomattavasti toisia helpommin.

        On säälittävää, että ihmiset ottavat "riskittömän" vaihtoehdon. "Kun vanhemmat ja isovanhemmatkin olivat kovasti uskossa ja luultavasti he pärjäilevät hyvin nyt kuoltuaan, teenpä samallalailla." Jos se helvetti onkin olemassa, niinhän enhän minä sinne halua!

        Jos olisit islaminuskoinen, buddha, mikä vain... Tekisit juuri samaa koska se on ollut ympärilläsi koko elämäsi ajan, ja koet sen todellisimpana vaihtoehtona.

        Samalla tavalla pelkääviä ihmisiä ne ovat muuallakin. Heillä on vain eri "pelastus".


    • Roosa

      Siitä tuntee hihhulin, että hän hihkuu. Jeesus on hänet pelastanut ja hän hihkuu tätä onnea. Kiittää Jeesusta suureen ääneen, läpyttää käsiään, itkee, ylistää ja saattaapa liikehtiä niin että jotkut pitävät sitä tanssina. Semmoinen on oikea hihhuli.
      Menkää vain Nokian liikkeen kokouksiin: siellä niitä hihhuleita näkee ja oikein livenä.
      Nämä palstahihhulit, joita joku on täällä näkevinään - Pakana(M) enimmäkseen - ovat pellkkiä hihhulin varjoja.

    • sellainen

      "Aamuisin ei tiennyt oonko maassa vaiko kuussa
      silloin alkoi aatos itää umpiluussa.
      Sitä vois kai elää hieman fiksumminkin.
      Ja tehdä kavereiten kanssa tyylikkäästi lenkin."

      "Mä aina remusin ja melusin kuin sika käyttäydyin,
      ja siellä missä seurat oli aina näyttäydyin.
      Mä olin hihhuli mä olin hihhuli"

      Hihhuli mahtailee ja pröystäilee
      kuin sika käyttäytyy
      hihhuli siellä missä ylistetään
      aina näyttäytyy
      Hihhuli käytöksellään kerää kaiken huomion
      ja siitä kovan hurmosmaineen saanut moni on"

      (sanat emil von retee)

      • herran lapsia

        Hihhulit a.k.a Hihulit ovat hieman perverssiin uskon lahkoon kuuluvia henkilöitö, jotka kulkevat julkisilla paikoilla polviin asti ulottuva nahkatakki päällä. Sopivan tilaisuudne tullen ne valitsevat uhrinsa, avaavat takkinsa ja esittelevät omaa aikaan saannoostaan uhrille. Hihhulit voidaan siis luokitella viuhahtelijoiksi ja vilauttelijoiksi. mm. naapurit jotka hyppivät hankeet mutta pyyhe tippuu matkan varrelle.

        Kiitos!
        ''ei minulta mitään puutu,Kiitos herrani,oi hihulini''


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe