Mistä minä huomaan, että olen menossa kohti ahdasta porttia?olen pyytänyt rukouksessa apua ja olen tuntenutkin sitä,ymmärtämällä pikkuhiljaa mitä Raamatussa ollaan sanottu,miten minä pääsen tuosta "portista"läpi?
Teuvolle mistä voi tunnistaa "valkoisen enkelin"ettei tämän "ansoihin" menisi?
Onko sinun mielestäsi kaikki papit ym.pastorit eksyttäjiä?mitä jos pastori puhuu täyttä asiaa ja on uudestisyntynyt?
UUDESTIsyntyminen ja AHDAS portti.
9
430
Vastaukset
Matteus:
7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Ahtaalla portilla tarkoitetaan periaatteessa synnintuntoa, synnintunnustusta ja synninpäästöä. Ellet mielestäsi saa tuota kolmannen vaiheen rauhaa sydämeesi, voit pyytää jotakuta toista kristittyä, vaikkapa pastoria antamaan sinulle synninpäästön. Tätä kutsutaan ripittäytymiseksi.
Ahtaan portin jälkeen on vuorossa uudestisyntyminen eli uskoon tulo tai vanhurskauttaminen. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Se ei ole suoritus, vaan sydämen rauha, jonka tuon ahtaan portin läpi kulkija saa lahjaksi. Se ilmenee lähinnä tämän vaiheen sisäistämisenä:
Matteus
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Suosittelen sinulle Raamatun lisäksi luettavaksi tätä yleiskristillistä klassikkoa, joka avartaa hyvin eräitä perusasioita oman symboliikkansa kautta:
http://hammer.prohosting.com/~lampola/pilgrim/
John Bunyan: "Kristityn Vaellus"- Huomattu on
Montako persoonaa sinussa on, Teuvo?
- nimierkki.
TeuvoSuni kirjoitti:
Mikä on feikki?
Kyllä Totuuden Henki kertoo mikä on väärennös ja jos ei kerro,silloin vääryys onkin meissä eikä Herra ole meitä kuullut.
Ps.66
Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi. - :,:,:,.,
nimierkki. kirjoitti:
Kyllä Totuuden Henki kertoo mikä on väärennös ja jos ei kerro,silloin vääryys onkin meissä eikä Herra ole meitä kuullut.
Ps.66
Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.Paholainen kuulee kyllä.
Ps.66.
Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1024669- 272415
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1102342- 2002199
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4252010- 1751555
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1011285Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.331097Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72986Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79870