Sitkeät Amalekilaiset

Mitä mieltä Helluntailaiset on Amalekialaisten sitkeydestä?

1.Sam.15:3,7ja8 kertoo kuinka Herran määräyksestä Saul tappaa kaikki Amalekilaiset eläimineen herralle uhriksi.

Ja yllätys 1.Sam. 27:8,9 kertoo kuinka Amalekilaiset tuhotaan toisen kerran jäljettömiin.

Kun Amalekilaiset on tuhottu kahteen kertaan niin heti perään 1.Sam. 30:1 kertoo Amalekilaisten hyökänneen uudelleen.

1.Sam. 30:17 kertoo sitten Daavidin kostaneen ja tuhonneen Amalekilaiset kolmannen kerran mutta kolmas tuhoaminen poikkeaa aikaisemmista siinä että 400 heppua pääsee karkuun.

Amalekialaisten muistokin on sitkeä kun Jumala sanoo pyyhkivänsä taivaan alta.
2.Moos.17:14 Minä pyyhin pois maan päältä amalekilaiset ja heidän muistonsakin.'"

Kuitenkin tuo Amalekialaisten muisto on edelleenkin Raamatussa.

20

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näytettiin telkkarissa ennätystehtaassa, kuinka häiskä teki (paljaalla ******llä) kusiaispesässäistumisen maailmanennätyksen. Tuli vaan mieleen, että olisikohan kyseinen herra amalekilaista sukua.

      • voi olla yhteyttä.
        Vahinko kun en nähdyt ohjelmaa.

        Olikohan heppu lukenut käyttöturvallisuustiedotteen?
        http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0485.htm


      • todé

        teki aikoinaan saman tempun. Lie ollut jonkinlainen ennätys sekin.


    • on yhtä kuin Uudenliiton uskovien lihassa ausutava synti, joka ei lähde minnekkään vaikka uskoon tullaankin, synti vaan joutuu Jeesuksen veren kautta Hnegen hallintaan, niin ettei se enää saa hallita ihmistä joka on uudestisyntynyt.
      Ja niikuin Amalekilaiset kuitenkin, vaikka ne tuhottiin,elät kuitenkin, ja joskus pääsevät jopa valttaamaan alaa, niikuin syntikin voi saada tilaa uksovan sydämessä, milloin mistäkin syytä, mutta hävitystuomio on iäti voimassa syntiinkin nähden, joka lopullisesti kukistuu kristikyn ruumiin kuollessa, henki/sielu vapautuu, menee paratiisiin, Jeesuksen tullessa saa ylösnousemuksessa uuden kirkastetun ruumiin johon ei enää synti pysyty!
      Koittaisit alkaa ymmärttämään Raamattua vihdoinkin, kun sitä niin ahkerasti viljelet, vaikka et edes usko siihen, olet outo lintu!
      Kun pelkästään ilkeyttään jaksaa vääntää Sanaa kieroon, tosin teet sen omaksi kadotukseksesi.
      Raamatun mukaan, varo siis ja mieti kanattaako tyylisi Raamattuun!


      • Pe.ku kirjoitti:

        Et sitten tiedä Raamatun kansoista.
        Amalekialaiset oli ihmisiä eikä syntejä.

        4.Moos.13:30 Amalekilaiset asuvat Etelämaassa ja heettiläiset, jebusilaiset ja amorilaiset asuvat vuoristossa, ja kanaanilaiset asuvat meren rannalla ja Jordanin varsilla."

        http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=amalekila

        Amalekilaiset on vanhassa liitossa mallisen Israelin uhka ja kiusa.
        Tämä verannollisesti on Uudenliiton uskovaisessa se vanha luonto, jonka olisi ja tulisi olla kuollut ristillä Jeesuksen kanssa, tämä luonto kuvaa Amalekilaisia, jotka ahdistivat Israelia, niin nyt synti, vanhassa Amalekilaiset, ahdistaa uskovaista.

        Tämä on hengellistä Raamatun ymmärtämistä, ja juuri tätä sinä et voisikaan käsittää, koska hengelliset on tutkisteltava hengellisesti.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        Amalekilaiset on vanhassa liitossa mallisen Israelin uhka ja kiusa.
        Tämä verannollisesti on Uudenliiton uskovaisessa se vanha luonto, jonka olisi ja tulisi olla kuollut ristillä Jeesuksen kanssa, tämä luonto kuvaa Amalekilaisia, jotka ahdistivat Israelia, niin nyt synti, vanhassa Amalekilaiset, ahdistaa uskovaista.

        Tämä on hengellistä Raamatun ymmärtämistä, ja juuri tätä sinä et voisikaan käsittää, koska hengelliset on tutkisteltava hengellisesti.

        Amalekilaiset on kansa raamatussa eikä mikään luonto tai synti.


      • he ovat
        Pe.ku kirjoitti:

        Amalekilaiset on kansa raamatussa eikä mikään luonto tai synti.

        ja niin suuri on Jumalan armo, että yhä uudelleen he saivat mahdollisuuden tulla parannukseen, kuten joka ikinen ihminen on saanut Jumalan pitkämielisyyden takia, mutta nämä eivät halunneet ja siksi se kansa tuhottiin loppuun, sillä se olisi tuonut vain tuhovoimaa ja vääryyttä tänne.


      • to..
        he ovat kirjoitti:

        ja niin suuri on Jumalan armo, että yhä uudelleen he saivat mahdollisuuden tulla parannukseen, kuten joka ikinen ihminen on saanut Jumalan pitkämielisyyden takia, mutta nämä eivät halunneet ja siksi se kansa tuhottiin loppuun, sillä se olisi tuonut vain tuhovoimaa ja vääryyttä tänne.

        jokunen kansa, naiset, lapset ja eläimet mukaan luettuna jotta ei tänne tulisi "tuhovoimaa ja vääryyttä".


      • olisiko
        to.. kirjoitti:

        jokunen kansa, naiset, lapset ja eläimet mukaan luettuna jotta ei tänne tulisi "tuhovoimaa ja vääryyttä".

        sinusta oikein jättää lapsia ja eläimiä ilman hoitajia ja toiseksi Jumala kyllä näkee ennalta mitä näistä lapsista olisi tullut.


      • to..
        olisiko kirjoitti:

        sinusta oikein jättää lapsia ja eläimiä ilman hoitajia ja toiseksi Jumala kyllä näkee ennalta mitä näistä lapsista olisi tullut.

        jos kerran tappaa vanhemmat pitää samalla tappaa lapset ja elikot etteivät jää ilman hoitajaa.Ja kun vielä Jumala ennalta näki että lapsista tulee pahoja, hän tietysti tapatti muksut saman tien. Älä tapa - paitsi pahat ja hoidotta jäävät - tässä tulee ihan ikävä Spartaa.


      • muistaa,
        to.. kirjoitti:

        jos kerran tappaa vanhemmat pitää samalla tappaa lapset ja elikot etteivät jää ilman hoitajaa.Ja kun vielä Jumala ennalta näki että lapsista tulee pahoja, hän tietysti tapatti muksut saman tien. Älä tapa - paitsi pahat ja hoidotta jäävät - tässä tulee ihan ikävä Spartaa.

        että emme elä enää israelin ja maailman alkuaikoja, jolloin ihmiset kerta toisensa jälkeen menivät epäjumalan palvelukseen ja toivat valtavasti pahaa maailmaan. Nyt elämme uuden liiton aikaa, jolloin yhdellekään ihmiselle ei anneta oikeutta toistaan tuomita, eikä keneltäkään henkeä riistää, eikä mitään pahaa tehdä toisilleen. Eli, nyt meillä on oikeus rakastaa. Eikö olekin valtava ilo ja etuoikeus.


      • to..
        muistaa, kirjoitti:

        että emme elä enää israelin ja maailman alkuaikoja, jolloin ihmiset kerta toisensa jälkeen menivät epäjumalan palvelukseen ja toivat valtavasti pahaa maailmaan. Nyt elämme uuden liiton aikaa, jolloin yhdellekään ihmiselle ei anneta oikeutta toistaan tuomita, eikä keneltäkään henkeä riistää, eikä mitään pahaa tehdä toisilleen. Eli, nyt meillä on oikeus rakastaa. Eikö olekin valtava ilo ja etuoikeus.

        muinoin piti pahat tappaa jotta paha ja tappaminen eivät olisi levinneet. Kyllä nyt on parempi, kaikki voidaan käännyttää uskomaan oikein eikä väärin uskovia tarvitse tässä elämässä kiduttaa, vaan rangaistus on tuonpuoleistettu. Kehitys menee selvästi parempaan.


      • kaikkea..
        to.. kirjoitti:

        muinoin piti pahat tappaa jotta paha ja tappaminen eivät olisi levinneet. Kyllä nyt on parempi, kaikki voidaan käännyttää uskomaan oikein eikä väärin uskovia tarvitse tässä elämässä kiduttaa, vaan rangaistus on tuonpuoleistettu. Kehitys menee selvästi parempaan.

        se on hyvä asia, että ihmisille ei ole jätetty pienintäkään oikeutta toisiaan tuomita, sillä ihminen on vajavainen koko vaelluksensa ajan täällä. Jumala tuomitsee oikeudenmukaisesti.

        Ne ihmiset jotka täällä tuomitsevat kääntävät tuomionsa itsensä päälle.

        Sinäkö olet sitä mieltä, että niiden kauhistusten olisi silloin alkuaikoina pitänyt saastuttaa koko ihmiskunta, sillä sitä ne olivat tekemässä. Monet israelilaiset lankesivat niihin kauhistuksiin ja lueppa vaikka pappi Aaronin kahdesta pojasta, jotka kävivät ylimielisiksi Jumalalle, miten hekin joutuivat poistetuksi israelilaisten keskuudesta.

        Eli, pilkat ja ivat uskovaisten, eli israelilaisten keskuudessa ovat paljon vakavampia, kuin esim. tuolla ateistipalstalla, sillä niistä saattaa Jumalan tuomio langeta yhtäkkiä päälle, kuten kävi pappi Aaronin poikienkin kohdalla, jotka kuolivat Jumalan voimasta, eivät yhdenkään ihmisen tuomiosta.


      • to..
        kaikkea.. kirjoitti:

        se on hyvä asia, että ihmisille ei ole jätetty pienintäkään oikeutta toisiaan tuomita, sillä ihminen on vajavainen koko vaelluksensa ajan täällä. Jumala tuomitsee oikeudenmukaisesti.

        Ne ihmiset jotka täällä tuomitsevat kääntävät tuomionsa itsensä päälle.

        Sinäkö olet sitä mieltä, että niiden kauhistusten olisi silloin alkuaikoina pitänyt saastuttaa koko ihmiskunta, sillä sitä ne olivat tekemässä. Monet israelilaiset lankesivat niihin kauhistuksiin ja lueppa vaikka pappi Aaronin kahdesta pojasta, jotka kävivät ylimielisiksi Jumalalle, miten hekin joutuivat poistetuksi israelilaisten keskuudesta.

        Eli, pilkat ja ivat uskovaisten, eli israelilaisten keskuudessa ovat paljon vakavampia, kuin esim. tuolla ateistipalstalla, sillä niistä saattaa Jumalan tuomio langeta yhtäkkiä päälle, kuten kävi pappi Aaronin poikienkin kohdalla, jotka kuolivat Jumalan voimasta, eivät yhdenkään ihmisen tuomiosta.

        eivät lakkaa ihmisiä tappamalla tai edes jumalaa vaihtamalla, oman aikamme Euroopan historiakin sen kertoo.


      • lakkaakkaan
        to.. kirjoitti:

        eivät lakkaa ihmisiä tappamalla tai edes jumalaa vaihtamalla, oman aikamme Euroopan historiakin sen kertoo.

        ja ihmiset tappavat toisiaan kiihtyvällä vauhdilla, mutta Jeesuksen omat eivät sitä tee, sillä he ovat itse rakastettuja ja sen tähden ovat kykeneviä rakastamaan, eikä heidän tarvitse edes ajatella pahaa itsestään tai lähimäisestään.

        Jotka uskovat Jeesukseen, ovat kaukana kauhistuksista, mutta monet muut niihin lankeavat ja sen takia itse itsensä tuomitsevat.

        Juuri tämän takia meidän on julistettava ilosanomaa, eli evankeliumia, sillä Jeesus pelastaa jokaisen, joka tahtoo siihen pelastukseen tulla.

        Täällä on tänäänkin joukko, joka rakastaa ja he ovat näitä Jeesuksen Uhrityön vastaanottaneita. Jeesus tekee jokaisesta omastaan kykenevän olemaan Jumalan lapsi, eli kykenevän rakastamaan.
        Eli, jos sinulla on jokin muu jumala, niin käänny pian elävän Jumalan, eli Jeesuksen puoleen, niin saat nähdä vapauden joka sisältää rakkauden.


      • to..
        lakkaakkaan kirjoitti:

        ja ihmiset tappavat toisiaan kiihtyvällä vauhdilla, mutta Jeesuksen omat eivät sitä tee, sillä he ovat itse rakastettuja ja sen tähden ovat kykeneviä rakastamaan, eikä heidän tarvitse edes ajatella pahaa itsestään tai lähimäisestään.

        Jotka uskovat Jeesukseen, ovat kaukana kauhistuksista, mutta monet muut niihin lankeavat ja sen takia itse itsensä tuomitsevat.

        Juuri tämän takia meidän on julistettava ilosanomaa, eli evankeliumia, sillä Jeesus pelastaa jokaisen, joka tahtoo siihen pelastukseen tulla.

        Täällä on tänäänkin joukko, joka rakastaa ja he ovat näitä Jeesuksen Uhrityön vastaanottaneita. Jeesus tekee jokaisesta omastaan kykenevän olemaan Jumalan lapsi, eli kykenevän rakastamaan.
        Eli, jos sinulla on jokin muu jumala, niin käänny pian elävän Jumalan, eli Jeesuksen puoleen, niin saat nähdä vapauden joka sisältää rakkauden.

        päätynyt kansanmurhan ymmärtämisestä jeesusteluun.


    • terence.hill

      Hyvä, että luet Raamattua. Oletko tutkinut myös UT:ia? Esim. Johanneksen Evankeliumia ja Jeesuksen puheita ja tekoja siinä, ja olisiko sinulla niitä koskevia huomioita ja kysymyksiä?

    • on hävitetty!

      Nämä amelekilaiset olivat kaikessa Jumalaa vastustavaa porukkaa ja vihasivat Jumalaa ja Hänen kansaansa ja siksi Jumala antoi kovan tuomion ja tämä kansa tuli hävittää maan päältä ja senkin tiedämme, että aika tulee jolloin heidän muistonsakin viedään poissa.

      Jo ensimmäisen israelilaisen kuninkaan Saulin aikana amelikalaisia vastaan taisteltiin ja heitä hävitettiin, mutta vasta kolmannentoista kuninkaan Hiskian aikana heistä tuhottiin viimesetkin.
      Heidän muistonsa pysyy opetuksena ja varoituksena täällä, mutta se muistokin pyhitään kerran poissa.


      1. Aikakirja 4
      41 Mutta nämä nimeltä luetellut tulivat Hiskian, Juudan kuninkaan, päivinä ja valtasivat heidän telttansa ja voittivat meunilaiset, jotka olivat siellä, ja vihkivät heidät tuhon omiksi, aina tähän päivään asti, ja asettuivat heidän sijaansa, sillä siellä oli laidunta heidän lampaillensa.
      42 Ja heistä, simeonilaisista, meni viisisataa miestä Seirin vuoristoon, ja heidän etunenässään olivat Pelatja, Nearja, Refaja ja Ussiel, Jisin pojat.
      43 Ja he surmasivat ne, jotka olivat jäljellä pelastuneista amalekilaisista, ja jäivät sinne asumaan aina tähän päivään asti.

    • seuraten uuden liiton sodat käydään jokaisen ihmisen sydämessä ja ajatusmaailmassa:

      2. Kor. 10:5
      "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle".

      Luukas 17
      20 "Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
      21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe