Ganglion hajoitus?

pattikäsi

Morot!

Olen kuullut että ranteessa olevan rasvapatin eli ganglion voi poistaa, TAI ainakin yrittää, lyömällä siihen lujaa esim puukalikalla tai vasaralla. Ainakin silloin se patti siitä tuhoutuisi.
Liittyykö tähän mitään pahempia riskejä, kannattaako kokeilla?
Jos sitä ihan kokeilun vuoksi vain!? =D

8

2521

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyytelörakkula

eli pussi,joka on täynnä hunajan kaltaista mönjää. Se voi puhjeta itestään, tai lääkäri punktoida tai leikkurissa leikta pois.Tosin mikään keino ei takaa gangion poispysymistä. En alkaisi kovin kovin ottein itse sitä yrittää poistaa, koska on se vaara, että saat vain vahinkoa aikaiseksi.

• minäkin kuullut,

että jos sen saa rikotuksi, voi olla, ettei se uusiudu vaan arpeutuu kiinni. Vasaralla lyömistä en suosittele, siinä voit rikkoa ranteesi luut!!! Jos haluat kokeilla ranteelle turvallisesti, koita lyödä sitä hyvin painavalla littanalla kirjalla, jossa ei ole mitään teräviä kulmia jotka voisivat rikkoa ihon/luut. Mutta turvallisempaa lienee mennä lääkäriin ja pyytää, et se koittais paksulla neulalla imeä sieltä sen mönjän pois, usein se onnistuu.

• ytyututy

Mulla on ollut sellainen rasvapatti juuri tossa käden selässä muutamia kertoja.

Olen lyönyt käden selkämystä seinään, ja näin olen saanut ilmeisesti tuon patin hajoamaan, koska se on sitten poistunut itsestään.

Joku lääkäri sanoi minulle kerran, että "vanha kansa" hajoitti kyseisiä patteja mm. kirjalla lyömällä.

Itse olen tehnyt näin, mutta en kehoita muita tekemään.
        Eli jokainen tehkööt niinkuin viisaaksi katsoo, ja jokainen luonnollisesti vastaa itse omista teoistaan.

• puolesta tiedän

ettei mikään keino takaaa 100% varmuutta ganglion poispysyiseen. Saapa niitä hakata vaikka kirveellä ni säästyy yhteiskunnan varat...

• auttoi

minulla. Sain sen näppärästi hampaiden väliin ja purra narskautin kerran. Sitä ennen sitä oli yritetty tyhjentää ja laitettu kortisonia useita kertoja. Poissa on pysynyt, mutta toinen samanlainen tulikin sitten viereen!

• kirjalla

tai anna kaverin lämäyttää.
      Ei satu ja patti on poissa.
      Saattaa tulla sitten jossain vaiheessa takaisin mutta sama lääke auttaa.

• sejokatietää

mikää vitun rasvapatti se oo :D:D se on hyytelörakko ja rasvapatteja ei saa ite mennä rikkoon ku ne ei mene hirveen helposti rikki ennemmin menee luut vaikka hakkaa kirjalla.

• Anonyymi

Kaksi kertaa on lääkäri ganglio patin tyhjentänyt. Sitten kun patti oli kolmannen kerran ranteessa ajattelin ostaa G18 neulan ja injektioruiskun. Päätin kuitenkin lyödä pattia kasaan pöytää vasten. Aluksi ei tapahtunut mitään, mutta noin viikossa patti oli kadonnut. Ilmeisesti rakkulapussi hajosi kun ei ole enää pattia näkynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      76
      5041
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3413
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2710
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1770
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1243
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1035
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      922
    Aihe