Morot!
Olen kuullut että ranteessa olevan rasvapatin eli ganglion voi poistaa, TAI ainakin yrittää, lyömällä siihen lujaa esim puukalikalla tai vasaralla. Ainakin silloin se patti siitä tuhoutuisi.
Liittyykö tähän mitään pahempia riskejä, kannattaako kokeilla?
Jos sitä ihan kokeilun vuoksi vain!? =D
Ganglion hajoitus?
8
2176
Vastaukset
- hyytelörakkula
eli pussi,joka on täynnä hunajan kaltaista mönjää. Se voi puhjeta itestään, tai lääkäri punktoida tai leikkurissa leikta pois.Tosin mikään keino ei takaa gangion poispysymistä. En alkaisi kovin kovin ottein itse sitä yrittää poistaa, koska on se vaara, että saat vain vahinkoa aikaiseksi.
- minäkin kuullut,
että jos sen saa rikotuksi, voi olla, ettei se uusiudu vaan arpeutuu kiinni. Vasaralla lyömistä en suosittele, siinä voit rikkoa ranteesi luut!!! Jos haluat kokeilla ranteelle turvallisesti, koita lyödä sitä hyvin painavalla littanalla kirjalla, jossa ei ole mitään teräviä kulmia jotka voisivat rikkoa ihon/luut. Mutta turvallisempaa lienee mennä lääkäriin ja pyytää, et se koittais paksulla neulalla imeä sieltä sen mönjän pois, usein se onnistuu.
- ytyututy
Mulla on ollut sellainen rasvapatti juuri tossa käden selässä muutamia kertoja.
Olen lyönyt käden selkämystä seinään, ja näin olen saanut ilmeisesti tuon patin hajoamaan, koska se on sitten poistunut itsestään.
Joku lääkäri sanoi minulle kerran, että "vanha kansa" hajoitti kyseisiä patteja mm. kirjalla lyömällä.
Itse olen tehnyt näin, mutta en kehoita muita tekemään.
Eli jokainen tehkööt niinkuin viisaaksi katsoo, ja jokainen luonnollisesti vastaa itse omista teoistaan. - puolesta tiedän
ettei mikään keino takaaa 100% varmuutta ganglion poispysyiseen. Saapa niitä hakata vaikka kirveellä ni säästyy yhteiskunnan varat...
- auttoi
minulla. Sain sen näppärästi hampaiden väliin ja purra narskautin kerran. Sitä ennen sitä oli yritetty tyhjentää ja laitettu kortisonia useita kertoja. Poissa on pysynyt, mutta toinen samanlainen tulikin sitten viereen!
- kirjalla
tai anna kaverin lämäyttää.
Ei satu ja patti on poissa.
Saattaa tulla sitten jossain vaiheessa takaisin mutta sama lääke auttaa. - sejokatietää
mikää vitun rasvapatti se oo :D:D se on hyytelörakko ja rasvapatteja ei saa ite mennä rikkoon ku ne ei mene hirveen helposti rikki ennemmin menee luut vaikka hakkaa kirjalla.
- Anonyymi
Kaksi kertaa on lääkäri ganglio patin tyhjentänyt. Sitten kun patti oli kolmannen kerran ranteessa ajattelin ostaa G18 neulan ja injektioruiskun. Päätin kuitenkin lyödä pattia kasaan pöytää vasten. Aluksi ei tapahtunut mitään, mutta noin viikossa patti oli kadonnut. Ilmeisesti rakkulapussi hajosi kun ei ole enää pattia näkynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja4063130Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1301728Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan201451Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481410Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta341121Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa621109- 841104
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm821043Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1551000Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar209920