Pillereiden lopettaminen

Milloin mahdolliset positiiviset vaikutukset tulevat näkyviin e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Olen kärsinyt jo vuosia pillereiden aiheuttamasta turvotuksesta vatsan seudulla, mutta nyt vihdoin lopetin pillerit kokonaan. Koska voin alkaa odotella turvotuksen häviämistä? Kauanko kestää ennenkuin elimistö palautuu kaikista sivuoireista e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Onko kenelläkään kokemusta?
51830
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Sitä ei voi kukaan etukäteen varmaksi sanoa. Itse söin vuosikaudet pillereitä ja 1,5 vuotta sitten lopetin. Pillereitä syödessä ei ollut pahoja oireita pientä turvotusta, kohonnutta verenpainetta ja ihon kuivumista lukuunottamatta. Parissa viikossa-kuukaudessa nuo oireet hävisivät, kun lopetin pillerit. Kuukautisetkin ovat tulleet koko ajan ihan normaalisti, eli oma hormonitoiminta palautui heti. Ainut ongelma pillereitten lopetuksen jälkeen on ollut ihon ja hiusten rasvoittuminen, tosin sekin on tasoittunut ajan myötä. Varaudu siis siihen, että pillereiden lopettaminen itsessäänkin voi aiheuttaa oireita.

Äänestä

Se on niin yksillöllistä et vaikea sanoa.. Itse lopetin vajaa vuosi sitten pillerit ja ensimmäinen kuukausi oli aika vaikea koska sain paljon aknea ja hormoonit heitti voltin :D
Mulla oli kans silloin että hiukset rasvottu aika nopeesti. kierto oli ensimmäiset puoli vuotta aika sekavat.. Ensimmäinen kierto (luomut) oli kylläkin 30pv mut sit alkoi heittää ja paljon.. Katoin just tuota kiertovihkoa ja siellä on enimmäiset 3kk kp:t 15pv, 17pv ja 23pv. Sen jälkeen alkoi tasaantua ja kierto oli 28-33 välillä ja nyt ollu sit aika tasasta viime ajat :) kyllä se sit tasaantuu omalla ajalla :)
tsemppiä sulle :)

Äänestä

Minä lopetin pillerit noin 2 kk sitten, eli en kovinkaan kauaa sitten. Omat "luomukuukautiset" alkoivat reilusti myöhässä, toivottavasti sitten ajan kanssa saavat oman rytminsä takaisin.. :) Mielialani on parantunut huomattavasti sekä paino on nyt alkanut hieman pudota, vaikka en ole yrittänyt mitenkään laihduttaa (sain siis muutaman lisäkilon pillereiden aikaan). Ilmeisesti siis turvotus ja ylimääräinen neste varmaan nyt alkaa lähteä pois. Hiukset ovat rasvoittuneet enemmän nyt, kun olen lopettanut pillerit, mutta sekin varmasti tasaantuu, kun oma hormonitoimintakin tasoittuu. Näppyjä on tullut naamaan myös tavallista enemmän, muttei kuitenkaan mitenkään häiritsevästi.

Äänestä

lopetin pillereiden syönnin viime joulukuussa,eikä vieläkään ole menkkoja ollut.nyt lähipäivinä on ruvennu vatsa kurisemaan aivan oudosti,hirveästi kerää ilmaa ja kauhea nälkä kokoajan! :P
(johtuu myös siitä,että urheilen 2h päivittäin).
Kauhean vaikeita aamut,väsyttää, huonoja yöt ja myös opiskelut kesken pahasti mikä pukkaa stressiä. Kauheata,tämän on ihan hirveää aikaa!kokoajan pitää olla varpaillaan ku ei tiiä millon ne menkat sitte yllättää! heti,kunhan saan ne seuraavat,en enää koskaa lopeta pillereiden syöntiä! se on varma se. :)

Äänestä

Minulla ei ole ollut tuollaisia sivuvaikutuksia, kaikkea muuta kyllä,mutta pahinta oli aikanaan, että unohdin pillerit.
Kun sain ehkäisyrenkaan on elämä kuin tanssi, iho on hyvä, mieliala virkeä, ei turvotuksia.
Eikä tarvihe muistaa, oonko ottanut pillerin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lopettaja kirjoitti:

Milloin mahdolliset positiiviset vaikutukset tulevat näkyviin e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Olen kärsinyt jo vuosia pillereiden aiheuttamasta turvotuksesta vatsan seudulla, mutta nyt vihdoin lopetin pillerit kokonaan. Koska voin alkaa odotella turvotuksen häviämistä? Kauanko kestää ennenkuin elimistö palautuu kaikista sivuoireista e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Onko kenelläkään kokemusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu