Missä olit kun jokelassa ammuskeltiin tänään
missä olit kun jokelassa ammuskeltiin?
99
15826
Vastaukset
- SESH
Olin koulussa ku siel ammuskeltii. Kamala toi asia :( Saa nähä mitä koulussa kerrotaan tosta.
- Tee Koo
Kuulin kesken työpäivän radiouutisista.
En ollut uskoa korviani. Katsoin netistä. Miten tällaista voi tapahtua Suomessa?
Ei ole ensi kerta vuonna 89 Raumalla 14 vuotias poika ampui kesken tunnin kaksi saman luokkalaista. - Siivoskelija
Taisin juuri aloitella moppaamista työmaalla ku olin saanu muut osat pestyä jo.
- heba
Ajoin Jokelan ohi omalla koulumatkallani. Tiellä vastaani tuli 2 maijaa ja ambulanssit. Olin niin lähellä, mutta NIIN kaukana.
- petri--
koulussahan mä, ja mietin kuinka turhalta elämä yksinäisellä välillä tuntuu,,mutta tälläset jutut pistää ajatteleen
- MinäVain9090
Olin menossa poikaystäväni kanssa juomaan kaakaota.
- Ei sekopää
Kuka näitä postauksia laittaa tonne etusivulle? Missä olit, kun jokelassa ammuttiin? Ketä kiinnostaa? Ei ketään. Pistäkäähän vielä muutama muu täysin turha ja uhrien omaisia loukkaava postaus etusivulle ni saatte varmasti aktivoitua jonkun toisenkin sekopään tekemään jotain tämän kaltaista. Tällänen turha mediapyöritys tän asian ympärillä luo ihan väärän kuvan tapahtumista ja saa varmasti jonku toisenki päästään vialla olevan miettimään jotain yhtä sairasta mitä tänään tapahtui.
- Äiti44
Sekopäät saa yleensä virtaa lisää tällaisista. Tietysti asiallinen uutisointi on paikallaan mutta ei tällä pidä "mässäillä" kuten medialla on, ikävä kyllä, tapana. Sympatiat osallisille mutta koitetaan jättää rauhaan. Tukea saavat kyllä ammattilaisilta.
- tukea annetaan
Äiti44 kirjoitti:
Sekopäät saa yleensä virtaa lisää tällaisista. Tietysti asiallinen uutisointi on paikallaan mutta ei tällä pidä "mässäillä" kuten medialla on, ikävä kyllä, tapana. Sympatiat osallisille mutta koitetaan jättää rauhaan. Tukea saavat kyllä ammattilaisilta.
Vai ammattilaisilta, täällä missä minä asun lääkärit ovat ainakin ihan perseestä, apua hain ja naurut sain, tämän päiväinen vain tehosti ajatusta ampua se lääkäri!
- silloin kun kuulit
Estonian uponneen? Minä olin käsityötunnilla. Entäs prinsessa Dianan kuollessa? Minä olin eräässä kesätyöpaikassani, enkä ollut uskoa todeksi. Tämän päiväinen jää myös mieleeni pitkäksi aikaa. Tämän tyyppisille muistoille on ihan oma nimensä psykologiassa. Enkuksi flasbulb memories.
On myös normaalia päivitellä asiaa muiden kanssa. Sitä paitsi eiköhän ne ole ne suuren maailman tapahtumat ja oman elämän tragediat, jotka ajavat ihmisen tekemään jotakin näin kamalaa eikä se, juttelevatko jotkut asiasta netissä. - Turhaa
Mä olen samaa mieltä tässä asiassa. Onko ihmisillä joku tarve julistaa olemassaoloaan kun jotain kamalaa tapahtuu? Katsokaapa ikkunasta ulos sitä lippua joka on puolessa tangossa. Moni perhe on menettänyt lapsensa. Ei liity meihin muihin millään tavalla, mutta koskettaa kyllä...
- .......
Mun mielestä median pitäs jättää tää homma jo pois otsikoista. Tätähän se ampuja varmasti haki; julkisuutta! Haluaa päästä historiaan niinku ihailemansa Stalin ja Hitler(ja haluamansa varmasti saikin) Tuskin uhrien omaisetkaan mielellään lukee enää lehtien ja nettisivujen etusivuilta tästä kauheasta asiasta. Osanottoni kuitenkin uhrien omaisille ja jaksamisia muillekkin.
- YläFemma
Taisin olla just lopettelemassa Bilsan tuntia.
- Emma_89
Oltiin matikan tunnilla tietokoneluokassa,kun joku sattu käymään iltasanomien sivuilla ja mainitti asiasta, oli iteki pakko käydä kattomas.
- vuonna 85
Eihän se ensimmäinen kerta ole, kun Tuusulassa tehdään kauhea teko, edellisestä on vähän yli 20 vuotta, ja poika vapaalla jalalla ja voi häiritä ja uhkailla ihmisiä, rahaa on ja hyvin pyyhkii nykyään. Barabellum äänenvaimentajalla ovat hänelle tuttuja.
Onpa niitä kai muitakin, mutta tämä oli tosi raaka murha siihen aikaan. - mitäs se
niin kuin sulle kuuluu Huh huh
- koululainen
Olin tuohon aikaan koulussa. Kuulin heti auton radiosta tapahtuneesta. En tajunnut uutisen vakavuutta. Vasta illalla ymmärsin mistä todella oli kyse katsoessani lukuisten kanavien uutislähetyksiä. Seurasin myös tapahtumien kulkua aktiivisesti netistä. Ehdin katsoa myös tuon kyseisen YouTube-videon... Järkyttävää! En olisi uskonut, että tällaista tapahtuisi Suomessa. Tällä hetkellä tuntuu jotenkin ahdistuneelta. Vähän palottaakin. Suruvalittelut 'verilöylyssä' kuolleitten omaisille.
- HaNippA
kotona viettämässä vapaa päivää.. nyt vähemmän hyvällä tuulella.. kuinka tuollaista hullua voisi lukea ja tietää että jätkä aikoo tappaa ihmisiä! viattomia ihmisiä.. osANottoni koululaisille ja menehtyneiden vanhemmille ja sukulaisille sekä ystäville, mutta silmä silmästä,ampuja sai rangaistuksensa ,jos se hänelle edes rangaistus onkaan...
- joku
just siivoomassa mun toimistoo kun kuulin tästä taahtumasta mikä ois saanu jäädä tapahtumatta!!
- Hupsuu
Kotona nukkumassa.
VITTU olin autolla ajamassa ylinopeutta keliin nähden hakemaan aseenostolupalappuja laitokselta. En siis ajanut lain mukaan ylinopeutta.
Taisi jäädä pistooliluvan hakeminen tältä päivältä...
PRKL kun tämmöinen tapaus ottaa pannuun.- Meikä vaaaaaaaaaa
Nukuin kotona.. en oo täl hetkel missää opiskelemas
- masa367492875
Nukuin kotona.. vaikka oon tällä hetkellä opiskelemassa.
- NSH
Olin siihen aikaan Mediakulttuurin luennolla. Joskin kuulin koko tapauksesta vasta noin seitsemän aikoihin illalla... :(
- puheenjohtajana
Koko tapahtumasarjan ajan istuin kokouksen puheenjohtajana. Asiasta kuulin kollegoilta vasta iltapäivällä. Toimin opetusalalla ja asia toki puhutti työyhteisöä.
Hallin avajaisissa.
- yks ÄMMÄ vaan
Niin minäkin
- kauniita unia
Nukkumassa ja lepäsin oikein mielelläni, parempi oli punkassa olla ku tuolla :)
- <3
Paskalla lukemassa Jallua.
- mjsa
kotonahan mä....surffasin netissä ja kuulin jutusta..
- donnasiiri
Se on niin väärin, että mä suren kun en saa yhtä pirun laskua laskettua, kun samaan aikaa 10-20 kilsan päässä jotku juoksee murhaajaa henkensä edestä pakoon!
- fjkagajkg
olen amiksessa raksa puolella ja kaverini kanssa maalasimme juuri lautoja kun uutinen tuli radiosta.. järkytys tuli vasta kun kuuli jutun tarkemmin illalla teeveestä..
- mmmm
TÖISSÄ!!
- Nimetön
olin puu savotassa. kuulin asiasta auto radiosta
järkyttävä tapaus. toivottavasti ei tule toista kertaa tainiinkun kolmatta. - tyhmä kysymys
Voi pyhä yksinkertaisuus
- aika törkeää
tämä "Missä olit,kun...." -mässäily.
Mitä väliä sillä on missä kukakin on ollut? Suurin osa kai turvassa kotona, koulussa tai työpaikalla.
Nämä viestit saisi poistaa aina heti kun näitä tänne palstalle ilmestyy. - EinariX
PASKALLA! Oli pakko mennä kyykkypaskalle navetan taakse pikapanon jälkeen. Vasikka perkele pisti niin paljon hanttiin että meni vatsa ihan kuralle.
- sattumien suma
Erään kuolintapauksen johdosta, jota epäilen ampumaitsemurhaksi, sekä useiden muiden sattumien summana nukuin kotisohvallani keskellä arkipäivää täsmälleen ampumahetkellä.
Tapauksen tekee vielä kummallisemmaksi se, että vaikka katselin kelloa suoraan sohvalta, minulla ei ollut minkäänlaista ajantajua. Kysyin vielä kotiväeltä 11.50 että onko tuo kello tosiaan tuon verran. Ampumakohtaus alkoi juuri sillä hetkellä, kun nukahdin sohvalle varmaan minuutilleen samoilla hetkillä. Kun heräsin, luulin että olin nukkunut vain hetken aikaa, mutta kello olikin jo 13.10! Ampumatapaus oli jo ohi siinä vaiheessa, kaikki traagisin oli tapahtunut. - wonkku
Olin aamuvuorossa töissä kuopion sairaalassa
- Dragon6
olin, viimeisiä meikkejä laittamassa naamaan.. on se kauheeta..
kotona ja luin iltasanomista tästä jokelan tapauksesta ja järkytyin koska mein 1 pojista on siinä samaisessa koulussa, mutta onneksi hän ei ollut paikan päällä
- Emppu17
töissä tai lounaalla.... järkytyin pahasti.
- Hirviä
Siellähän minä
- gfkj
Mä olin Töölön sairaalassa..
- Ninja26
Kotona olin. Pahalta tuntuu kaikkien siellä opiskelevien koululaisten ja heidän läheistensä puolesta.
Toivotaan että moista ei tapahdu enää koskaan. - :( ...
niin paha mieli, vaikken tuntenut henk.kohtaisesti ketään Tuusulan tapahtumiin liittyen. Tämä on vain niin kamalaa. Aivan hirveää....
Tuntuu hurjalta, että Suomessa voi tapahtua tälläistä! :( Mistä se kertoo? Se kertoo nuorten pahoinvoinnista ja hirveästä hädästä, jota perhe, ystävät, tutut eivät näe. Pinnan alla kuohuu. Asioihin pitäsi puuttua ennen kuin on liian myöhäistä, ettei sattuisi enää mitään näin hirveää. :( Toivotan tosi paljon voimia kaikille Jokelan koulussa lapsensa menettäneille sekä ihan kaikille tilanteissa oleville ihmisille. Sekä voimia myöskin SPR:lle sekä muille, jotka tekevät tätä suurta auttamis prosessia. Sytytän tänä iltana kynttilän niiden muistoksi, jotka menehtyivät Jokelan koulu surmassa. Toivottavasti tälläinen ei tapahdu enää koskaan!
- metsästäjätyttö
Olin tosiaan menossa ostamaan ekaa haulikkoani kun kuulin radiosta Jokelan tilanteesta.
Jäi vähän turhan hyvin muisto mieleen aseenostosta.- ASSer*
Toivottavasti ei myyty
- pirppis75
LASTEN kaa ottaa influenssarokotusta.. Terveyskeskuksen odotusaulassa tv:stä tuli uutiset!!!
jestas se oli JÄRKYTTÄVÄÄ..."kysyinkin ääneen onko tämä suomesta?" ja MISSÄ MISSÄ!! - Tyttö-95
Olin koulussa liikka tunnilla kun meidän luokkalaiset pojat juoksivat yläkertaan ja sanoivat että ne menee kattomaan telkkaria, yksi meidän luokkalainen jäi kertomaan mitä oli tapahtunut.
- minä vaan
Olin hiekkalaatikon reunalla katsomassa lapseni hiekkakakkujen tekoa. Kello oli 11.50, kun sitä vilkaisin. Jälkeenpäin uutisia lukemalla tajusin, että juuri samaan aikaan Jokelassa elettiin kauhun hetkiä, vain hetkeä aiemmin oli ammuskelu siellä alkanut.
- Tyttö_95_
Olin koulussa,matikan tunnilla, mitään tietämattä laskemassa laskuja.
- njamnjam
Tyttö_95_ kirjoitti:
Olin koulussa,matikan tunnilla, mitään tietämattä laskemassa laskuja.
Olin kans koulussa ja tais olla historian tai matikan tunti. Jotenki aavistin kyl että sinä päivänä sattuu kummiski jotai kauheetas taas vaihteeks.
- dille17
Olin koulussa sorvaamassa
- ampuja is fuckin pastard
Olin kiulussa syömässä tai tupakallla .
- hehhehhheheh
mika ihmeen PASTArd?
- emhokl
olin jokelan koulussa :(
- pallopää palloilee
oiskoha ollu koulus matikan tunnilla.
- Opiskelija KPO
Olin taju kankaalla elämäni pahimmassa krapulassa kämpilläni ja ainoastaan liskot mellastivat.
- koulussa
Juu eli oltiin syömässä koulun ruokasalissa. Muistan kun katsoin kelloa ja kello oli 11.50..
- nainen20
Olin koulussa enkun tunnilla, kun joku sanoi, että Tuusulassa on menossa joku piiritystilanne. Atk-tunti menikin siinä, että opiskelijat opettajaa myöten olivat netissä lukemassa uutisia tapahtuneesta.
- ef4r
Olimme koulussa kotsan tunnilla, kun opettaja kertoi tapahtuneesta. Aluksi en ymmärtänyt tilannetta, mutta kun kotona näin netissä uutiset ja ampujan videot tajusin miten vakava tilanne oikeasti oli.
Koulussa vietimme tänään minuutin hiljaisuuden. - joku
Olin Tuusulan toisessa koulukeskuksessa, n. 10km päässä Kellokoskella. Shokki oli melkoinen kun kouluun saatiin uutinen että toisessa koulukeskuksessa on ollut ampumista.
Monen kaverithan siellä meni. Tämä päivä oli pelkkää itkua. - paskalla
xxx
- Koulukundi
...yhden viiden lapsen isän kanssa. Se antaa mulle rahaa jota mulla koulupojuna ei ole.
- Itkupilli.
sitten aloin kuulla ääniä ja vessapaperirulla kertoi Jokelasta.
- Ichu,
ihan koulussa autuaan tietämättömänä koko asiasta. Koulu taksin radiossa vasta kuulin. Kauheaa että tämmöstä tapahtu Suomessa.. Jenkeis ois uskonu, mut täällä..
- jehahh
Koulussa olin neljään asti. Ampumisesta kuulin ekaa kertaa jotain vähän yli kolme.
- olin silloin
psykologilla
- timo_1988
koulussa mie olin, silloin kun tuo ampumavälikohtaus sattui!
kuulin tapahtuneesta yhdelta tuttuvalta puhelimessa, että jokelan koululla on piiritystilanne menossa. Sitte aloin selata puhelimen wap-sivulta iltalehden- ja iltasanomien uutisia ja hämmästelin vähän aikaa tilannetta. Sen jälkeen oli pakko mennä nettiin lukemaa tapahtumasta lisää..
Ei se nykyään enää maata ja paikkaa kato missä koulukaappauksia sattuu.. Se on vaan tuurista kiinni, näin se vaan on. elämä on yhtä arvailua ja koskaan ei voi tietää, milloin jokin vastaava tilanne sattuu..
Mutta , mutta. Mitä lähempänä tämmöistä sattuu, niin sitä enemmän se koskettaa!
Minä en henkiläkohtaisesti pidä suomea enää minään turvallisena maana ja oli varmasti odotettavissa, että tämmöinen joskus tapahtuu.. Nuoret voivat nykypäivän entistä huonommin ja itsetuhoisia ajatuksia liikkuu varmasti, monen muunkin päässä, ei hän ollut ainoa.
Mutta voimia omaisille ja kaikille, joita tämä tragedia on koskettanut läheltä!!!!!!!!
t:timo- mmjklms
kotona ja yllättynyt
- töissä koneella
olin töissä. Työskentelen koulussa ja olin eka koululla joka tiesi:/
- enkeli**
jos se tapahtui siinä 12 maissa niin olin syömässä
- suru :(
Huomasin netissä uutisen noin neljän aikoihin
- aanny
olin himas jameinasin pyörtyy ku kuulin ton jutun!! kauheeta oikeesti!!
- äiti, jonka poika on smassa...
olin töissä noin 800 metrin päässä
- TyttöNaapurin
Olin kaverini kanssa hengaamassa kaupungilla, ja järkytyimme kun saimme kuulla asiasta kirjaston koneelta.
- kuumakissa89
Työharjotelussa..aivan kamalaa..kuulin jutusta tuossa puolinpäivin..
- kaffa
Olin koulussa, olin kai sillon välitunnilla tai tunnilla, riippuu monen aikaan se oli, ku en muista aikaa ;/
- kaffa
mutta kauhea asiahan tuo onkin! :o itkin tänään :( haluaisin mennä terveydenhoitajalle jutteleen asiasta, mutta muut kuitenkin nauravat vaan :/
- ihaa_87
minäkin olen itkenyt vaikka en tunne ketään heistä
- neo...........................
olin kaverin luona korjaamassa hänen tietokoneta kun kuutiin ruokapöydäs radiosta mitä oli tapahtunut tuli tietokoneen korjaamiseen vähän lisää vauhtia että sai netin toimimaan että löytää lisä infoa asiasta
- aetaetaetaet
mitä väliä sillä on mitä kukin teki?
voi hohhoijaa... - työtoverini veli
Missä olit kun työtoverini veli katosi vuosi sitten syksyllä ja löytyi kesän alussa murhattuna. Jotain pelijuttuja oli syynä, kunnon ihminen erehtyi väärään seuraan.
Joka tuhosi monen ihmisen elämän, lopullisesti ja peruuttamattomasti. Sisaren työkyky selvästi meni koko murheuutisen odotuksen ajaksi.
Ja turha psykologien väittää, että asialle olisi puhumalla tehtävissä jotain. Että 1 - 2 vuotta riittää siihen.
Katin villat. Tunnustakaa, että monen ihmisen elämä on lopullisesti pilalla ikuisiksi ajoiksi, luultavasti seuraviin sukupolviinkin ulottuen. - Kiti***
SubTV:n chattia katsoin ja toisella silmällä lueskelin, kun yhtäkkiä tuli jotain juttua kouluampumisesta. Käänsin kolmoselle ja teksti-tv:lle ja meinasin vetää kahvit väärään kurkkuun. Mietin, olinko nukahtanut ja näkemässä epätodellisinta painajaista ikinä.
Osanottoni uhrien omaisille ja muille läheisille. - Kristiina2007
Töissä Englannissa, ja luin tapahtuneesta netistä...
- hörps
Olin luultavasti kotona aamukahvilla.Kerran olen kuunnellut aiheesta uutiset koska tiesin ettei mistään nyt tule enää mitään muuta kun Jokelaa..jokelaa...jokelaa.......Ei kiinnosta itseäni pätkääkään koska ei tapahtunut lähellä eikä siellä ollut ketään tuttuja.
En ole pariinpäivään nyt edes avannut televisiota enkä radiota. - ihaa_87
Olin kaverilla kylässä sillon
- Assu^^
Olin shellissä kun kuulin kuin yks poika kertoi toiselle pojalle että Jokelassa on ammuttu.. :( mä järkytyn pahasti:( Miten nuori voi voida noin pahoin?:(
- ghghgfhddhg
onko sillä jotakin hemmetin merkitystä missä kukin on ollut...? ihme paskanjauhantaa tarvii pistää pystyyn asian tiimoilta...
- mmmm
siellähän minä.
- Marcusxxz
TORTTUVA TULI
- yöbaarissa
täydessä kännissä.
- paskalla
muuten tietääkö joku onko marssissa elämää?
- kimmllss
Istuin koulun käytävällä ja katoin koko ajan kelloa. 11.30 se näytti koko ajan eikä meinannut liikkua mihinkään (odotin tylsistynenä seuraavaa tuntia, joka alkoi 12.15) 11.45 paikalle tuli muutama kaveri ja menin heidän viereen istumaan portaille.
. Sit luokkaan .
- nikoboyka
Runkkaamassa kaverini luona toisiamme ;-D
[email protected] ;-)- aksj
Matikan tentti loppui 11:00, lähdin ruokalailemaan klo 11:15.
- dan21
aksj kirjoitti:
Matikan tentti loppui 11:00, lähdin ruokalailemaan klo 11:15.
Tarjoustalon kassatytön kanssa oltiin liikkeen vc-tiloissa ja hän imi kyrpääni ja minä työnsin kieleni tytön pilluun ja peräaukkoon.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227