ESIMAKUA HELVETISTÄ
Ilm. 9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
Oliko Jokelan tapahtuma esimakua helvetistä? Ei suinkaan, sillä siinähän tekijä näytti välttävän rangaistuksen poisnukkumisen kautta - luuli välttävänsä tuomion, pakenemalla saavuttamattomiin!
Mutta iäisyydessä ei löydy pakopaikkaa, paitsi se ikuinen kauhun paikka. Uhri tuo tekijäkin oli, tietämättömyyden uhri. Ehkä hänelle oli uskoteltu, ettei iäti kestävää rangaistusta olekaan.
Jokelan tapahtumien perusteella voimme havaita, että tuo aiooni - kun kuolemakaan ei vapauta syyllisyydestä - on edessäpäin.
Tänään vielä voi luulla, että kuolema vapauttaa vastuusta tai helvetillisistä olosuhteista.
Lain tuomion pelko ajakoon pakenemaan Kristukseen - piiloutumaan Häneen.
Sitä vartenhan laki on ja tunnettua on, että kuta suuremman velan on sitten
saanut anteeksi - sitä enemmän rakastaa.
Kun puhutaan halvasta armosta ja armon tallaajista, niin ehkä niitä ovat ne,
jotka eivät näe saaneensa paljon anteeksi.
Toki Jeesus mainitsee sellaisenkin tapauksen, että paljon anteeksi saanut
rohkaistui käymään lähimmäisen kimppuun lain kouralla, sääliä tuntematta.
Mutta tämähän saikin sitten Herran vihat päälleen, kun ei lahjaksi saaneena jakanut lahjoja omille velallisilleen.
Vain sitä Herra armahdetulta vaatii, että armahtaa toisia, eikä ala paukuttamaan lakia.
RANGAISTUS VAIVAA 5 KK - JOPA 1000 VUOTTA - JOPA IÄTI ?
Ilm 9:5-6 - Etsitään vapauttavaa kuolemaa 5 kk, mutta turhaan -
Ilm 9:5 Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. [Job 3:21]
Helvetillisen näkyvää leimautumista - ja kuolema pakenee:
Ilm 16:2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
Jes 66:23-24 - Eräitä vaivataan 1000 vuotta vielä kuoltuaankin, jotta muut varoisivat -
Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
ADVENTISMISSA KAKSI ERILAISTA HEGENONIAA: ELLENISMI JA ADVENTISMI
Ellenistien raamattu on "Suuri Taistelu" - Raamatun selitysteos se on heille.
Mutta oikean adventisti perustautuu kristittyjen Raamattuun.
Itse en ole törmännyt ellenisteihin ja sapattivouhottajiin kuin vain palstoilla - kasvottomia ovat siis.
Ilmeisesti adventtiseurakunnissa
esiintyvät silleen, että heitä ei osata yhdistää palstojen nimmareihin.
SALAA niin opettavat ellenismiä ja pelottelevat sunnuntailla - luullen kai tekevänsä hyvän palveluksen adventtiliikkeelle.
Ellenismi on 100 % itsekästä oman nahan pelastamista, ei lähimmäisenrakkautta.
MIKÄ MOTIVOI EVANKELIOIMAAN? ENKÄ TARKOITA ITSEKKÄITÄ IHMISOPPEJA
Kahdesti syövästä parantunut tri M. Koivisto on tälläkin hetkellä Intiassa saarnaamassa.
Tahtooko hän kertoa aasialaisille, että tämän kurjan elämän jälkeen saa ihanan ikuisuuden, jos vain haluaa?
Opettaako Markku Suomessa vain siksi, että kansalaiset saisivat niin halutessaan
tämän yltäkylläisen elämän lisäksi ikuisen paratiisin?
Kyllä Markun ja monet muut saa liikkeelle ennen muuta tuska sieluista - tahtovat ihmisten pelastuvan ikuisesta vaivasta. Ei sapattisinettiä tarjoa, vaan yhteyttä Isään Kristuksessa.
Esimakua helvetistä ?
8
332
Vastaukset
- tietoviisas-
Ja kun helvetti on työnsä tehnyt ja jokainen jumalaton ja saatana itse hävitetty olemattomiin, niin Raamatun lupauksen mukaisesti Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan pyhien ikuiseksi kodiksi! Tämä on tärkeintä tietää, kidutusta ei jatku ikuisesti, sillä pyhät perivät maan!
MIKSET LUKENUT VIESTIÄNI JA SILTI VASTASIT?
Sillä toinhan esiin Sanan kohtia Jumalan todellisesta ja oikeudenmukaisesta tuomiosta.
Et pääse niin vähällä, että "helvetti tekee tehtävänsä" ja sitten olet vapaa - olematon.
Moni vaihtaisi tämän maanpäällisen helvetin
sellaiseen. Kiitos Jumalalle, että sisäinen
tunto sanoo, että tuomio on ikuinen!
UNOHDIN VALLAN SEN SANAN KOHDAN HELVETISTÄ
Kirjoitinhan vain siitä 5 kk aioonista, jolloin ei edes itsari onnistu. Ja siitä, kun kaikille pedon merkin ottaneille tulee kiduttavia paiseita, niin etteivät voi salata merkkiään. Ja niistä kirjoitin, jotka 1000 vuoden ajan viruvat Maan päällä, Palestiinassa, kuolleina mutta ei vielä "toiseen kuolemaan" - helvetin tulijärveen heitettyinä.
"TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA" - Ilm 20:13-15
Ilm 20:13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
[1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
[Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]
Jokainen voi itsekin Sanasta lukea ja tutkia, että "kun helvetti on työnsä tehnyt", se heitetään ikuiseen tulijärveen. Sillä ikuisuusolennot ovat ikuisuusolentoja, eivät ne kulumalla kulu.
Eikä rakkauden Jumala voisikaan lastensa kiusaajia
vapauttaa olemattomuuteen.
Olen pahoillani - mutta helvetin ikuinen tulijärvi on olemassa.
Sinne heitetään Tuonela ja Kuolema, "sitten kun ne ovat tehtävänsä tehneet", nuo väliaikaiset säilytyspaikat.
Kernaasti armahtaisin jumalankieltäjät - niin lepsua minun oikeamielisyyteni on - mutta Isä on jämpti. Jos ei armo kelpaa täällä ajassa, niin ei sitten ikinä.- tuossa tarinassasi.
AnttiVKantola kirjoitti:
MIKSET LUKENUT VIESTIÄNI JA SILTI VASTASIT?
Sillä toinhan esiin Sanan kohtia Jumalan todellisesta ja oikeudenmukaisesta tuomiosta.
Et pääse niin vähällä, että "helvetti tekee tehtävänsä" ja sitten olet vapaa - olematon.
Moni vaihtaisi tämän maanpäällisen helvetin
sellaiseen. Kiitos Jumalalle, että sisäinen
tunto sanoo, että tuomio on ikuinen!
UNOHDIN VALLAN SEN SANAN KOHDAN HELVETISTÄ
Kirjoitinhan vain siitä 5 kk aioonista, jolloin ei edes itsari onnistu. Ja siitä, kun kaikille pedon merkin ottaneille tulee kiduttavia paiseita, niin etteivät voi salata merkkiään. Ja niistä kirjoitin, jotka 1000 vuoden ajan viruvat Maan päällä, Palestiinassa, kuolleina mutta ei vielä "toiseen kuolemaan" - helvetin tulijärveen heitettyinä.
"TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA" - Ilm 20:13-15
Ilm 20:13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
[1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
[Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]
Jokainen voi itsekin Sanasta lukea ja tutkia, että "kun helvetti on työnsä tehnyt", se heitetään ikuiseen tulijärveen. Sillä ikuisuusolennot ovat ikuisuusolentoja, eivät ne kulumalla kulu.
Eikä rakkauden Jumala voisikaan lastensa kiusaajia
vapauttaa olemattomuuteen.
Olen pahoillani - mutta helvetin ikuinen tulijärvi on olemassa.
Sinne heitetään Tuonela ja Kuolema, "sitten kun ne ovat tehtävänsä tehneet", nuo väliaikaiset säilytyspaikat.
Kernaasti armahtaisin jumalankieltäjät - niin lepsua minun oikeamielisyyteni on - mutta Isä on jämpti. Jos ei armo kelpaa täällä ajassa, niin ei sitten ikinä.Mitähän nyt oikein tarkoitit??
Miten niin KUOLEMA heitettiin ja TUONELA? kas kun sitä MERTA heitetty sinne tulijärveen kitumaan. Olis kai tuli sammunut.
Kyllä sinun täytyy olla kuule olla vähän sekaisin (oletkos valvonut liian kauan? vai mikä on) vai kiduttaa Jumala kuolemaakin ja tuonelaa.. mielestäsi. Etkö tajua että kuolemassa on kysymys tapahtumasta ja tuonelassa olotilasta ja että niitä ei tuon jälkeen enää ole, toinen kuolama on viimeinen kuolema.
Kuolemaa siis ei enää ole ja tuonela käy tarpeettomaksi mutta meri on vaikka sekin kuolleensa antoi. Jo tämäkin sanoo että mistä tuossa tulijärvessä on kysymys.
Mutta varmuudeksi se jopa on kirjoitettu jotta sinäkin sen tajuaisit. Että se on "toinen kuolema" ja siis elämän loppu - sen kuoleman jälkeen ei enää ole elämää.
Jos joku sanoo sinulle että tuo piinausko on vain harhauskoa ja sinä silti vain sitä levität niin mikä olisi puolustuksesi Jumalan edessä jos sinulta kysytään että "kuinka saatoit uskoa tuollaiseen valheeseen Luojastasi ja vieläpä sitä muillekin tarjota"?
Mietihän vastausta siihen. Olisiko tuo aihe siihen että Jeesus sanoo "Matt. 25:41
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. "?
Malakia 4
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi.
Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, NIIN ETTEI SE JÄTÄ HEISTÄ JUURTA EIKÄ OKSAA.
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat TOMUKSI teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ENNEN KUIN TULEE HERRAN PÄIVÄ, SE SUURI JA PELJÄTTÄVÄ.
Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
- "psyko...."?
Eipä ihme, jos käytöksesi onkin vähän horjahtelevaa? Onko sinulla menossa maaninen vaihe?
- miksi vikoilet uskovaisille?
Etkö näe, että se mies - AVK - on tosissaan?
Miksi koetat kaivella hänestä esiin asioita?
Ja mitäs pahaa "ratkesissa" on? Osoita!
http://www.ratkes.fi/
Miksi valehtelet, että sillä olisi jotain tekemistä juomisen kanssa?
"Psyko...?" Mitä pahaa on psykologiassa eli sielutieteessä? Tai psykonomiassa eli siinä, että opetetaan typerän freudilaisuuden sijasta ratkaisua painottavaa menettelytapaa ongelmatilanteiden ratkaisemisessa.
Ratkes on valtakunnan virallista psykiatrian suuntausta ja psykonomia myös, moneen kertaan palkittua. Mutta nyt ollaan hengellisellä palstalla, eikä varsinaisesti mieltä hoitavalla.
Tuskin AVK on salannut kiinnostustaan psyykkisellä alueella, mutta on ymmärrettävää, että hengelliset selitetään hengellisesti - eikä psyykkisesti.
Sinäkö se olet, joka alati etsii kristityistä jotain, minkä kautta voisi ehkä vihjata jotain. - vastaherja.
miksi vikoilet uskovaisille? kirjoitti:
Etkö näe, että se mies - AVK - on tosissaan?
Miksi koetat kaivella hänestä esiin asioita?
Ja mitäs pahaa "ratkesissa" on? Osoita!
http://www.ratkes.fi/
Miksi valehtelet, että sillä olisi jotain tekemistä juomisen kanssa?
"Psyko...?" Mitä pahaa on psykologiassa eli sielutieteessä? Tai psykonomiassa eli siinä, että opetetaan typerän freudilaisuuden sijasta ratkaisua painottavaa menettelytapaa ongelmatilanteiden ratkaisemisessa.
Ratkes on valtakunnan virallista psykiatrian suuntausta ja psykonomia myös, moneen kertaan palkittua. Mutta nyt ollaan hengellisellä palstalla, eikä varsinaisesti mieltä hoitavalla.
Tuskin AVK on salannut kiinnostustaan psyykkisellä alueella, mutta on ymmärrettävää, että hengelliset selitetään hengellisesti - eikä psyykkisesti.
Sinäkö se olet, joka alati etsii kristityistä jotain, minkä kautta voisi ehkä vihjata jotain."Ratkes ry ei kontrolloi eikä testaa jäsentensä asiantuntemuksen tasoa ja jokainen tämän sivuston asiantuntijarekisteriin ilmoittautunut vastaa itse tietojensa oikeellisuudesta."
http://www.ratkes.fi/jutut/cat_index_13.shtml
Tuosta voit jo päätellä, ettei AVKn asiantuntemus riitä edes Pikku Kakkosen katsomiseen.
- olemattomista todisteista
AVKn helvetin saarna on vain hänen oma harhansa.
Ilm. 9:1>6
Viides enkeli puhalsi torveensa.
Silloin minä näin, että taivaasta OLI PUDONNUT MAAHAN TÄHTI. SILLE annettiin syvyyden kuilun avain ja se avasi tuon syvyyteen vievän kuilun.
Kuilusta nousi savua kuin suuresta uunista, ja savu pimensi auringon ja ilman. Savusta levisi maan päälle HEINÄSIRKKOJA ja niille annettiin SAMA valta kuin on skorpioneilla maan päällä. NIILLE sanottiin, ETTEIVÄT NE SAA VAHINGOITTAA kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan AINOASTAAN niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. HEITÄKÄÄN NE EIVÄT SAANEET tappaa, AINOASTAAN piinata VIIDEN KUUKAUDEN AJAN.
Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he HALUAVAT kuolla, mutta kuolema PAKENEE heitä.
Noin siis raamattu.
----
Tarkkaavaisempi lukija havaitsee että:
Enninnäkin: Tässä on kysymys kuvaannollisesta kielestä. (Silloin minä näin, että taivaasta OLI PUDONNUT MAAHAN TÄHTI – uskooko joku että maahan PUTOSI todellinen TÄHTI? jolle annettiin syvyyden kuilun AVAIN ja se AVASI tuon syvyyteen vievän kuilun.
Toiseksi: Heinäsirkat piinasivat jumalattomia VIIDEN KUUKAUDEN AJAN - eikä ikuisesti.
Kolmanneksi: SINÄ AIKANA ihmiset ETSIVÄT KUOLEMAA, mutta eivät löydä, he HALUAVAT KUOLLA, mutta KUOLEMA PAKENEE HEITÄ.
AVKn väittämän mukaan ei kuolema ole kuolema vaan ikuinen elämä. He siis etsivät ??? joka pakeni heitä viiden kuukauden ajan.
Raamattu sanoo: he halusivat kuolla, mutta että KUOLEMA pakenee heitä viiden kuukauden ajan - EI IKUISESTI heidän tuskansa oli niin SUURI että he HALUSIVAT kuolla.
-----
Ihminen joka löytää tuosta "ikuisen piinan" ja että kuolemaa ei ole olemassakaan ON AVKn tavoin vain hakemassa olemattomia todistuksia omille PIINAharhoilleen.- UnaFortuna
Kirjoituksista, että hänellä itsellään on kauhea kaipuu ikuiseen kiduttavaan Helvettiin. Minä olen saanut häneltä käsityksen, että hän pyrkii uskomaansa Helvettiin toisten syntisten sijais kärsijäksi. Hänellä kun on niin jalo luonne, että hän kärsii toisten syntisten puolesta, että ehkä hänen lähiomaisensa voisi hänen uhrautumisensa kautta päästä taivaan iloihin. Lähimmäistensä parastahan AVK aina katsoo!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961512
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140944Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58931- 85902
- 53816
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t262719Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10710Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä338671Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58664Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74646