Kärsin jatkuvista kroonisista kivuista.Terveyskeskuksessa ja fysikaalinen hoitaja ovat suositelleet minulle kipupolia.Olisiko kenelläkään kokemusta siellä käynneistä.Varsinkin TYKS.Ja oletteko saaneet sieltä avun?Kaularankani on leikattu ja oikeaan käteen jäi kamala särky.Nyt menee panacodia 6 päivässä.
Onko jollekin asennettu kipupumppu tai saanut hyvän lääkityksen.
Onko kokemuksia kivun hoidosta masennuslääkkeillä ja epilepsialääkkeillä.Kaikki kokemukset kroonista kipua kärsiviltä olisi tervetullutta vaikka ei olisi kipupoli kokemustaan.Kiitos.
kipupoliklinikka
15
4270
Vastaukset
- käynyt
Sieltä sain pillereitä.
Uusimmat ja kalleimmat oli tarjolla!- si-leikattu
käynyt kipupolilla,olen tyytyväinen sieltä saamaani hoitoon.
Mitä tulee sanontaasi uusimmat ja kalleimmat!
Eipä ole reseptiä pakko ottaa,se on itsestä kiinni,lääkärin kanssa voi jutella eri vaihtoehdoista. - köyhä ja kipeä
Minkä nimistä lääkettä määrättiin ja saiko siitä Kela korvauksen?Mitä jäi itselle maksettavaa?
Köyhä ja kipeä, valitettavasti
- Mollariini
Kokemusta on vain Helsingin kipupolilta mutta uskoakseni ne kaikki ovat asiantuntevia.
Suosittelen sinua yritämään päästä sinne vaikka väkisin jos eivät muuten lähetä.
Itse sain vihdoin avun sieltä ja kokemuksen että viimeinkin joku ymmärtää mistä on kysymys ja ottaa kipuni vakavasti.
Että he ovat minun puolellani,kipua vastaan.
Se on tärkeä kokemus kivun kiusaamalle ihmiselle.
Pelkkää hyvää sanottavaa! - remuliini
Kipuklinikka auttaa todella olen saanut itse sieltä avun. Selkäni leikattiin ja jouduin sen takia eläkkeelle kun jatkuva kipu jäytää ja sain apua kipupolilta. Kokemuksia tyksistä ja nyt täältä missä asun. suosittelen
- on helpottanut
3 kipujanalla lyrican ansiosta. Koko kivun alkaminen ja monimuotoisuus -> uudelleen puhkeaminen kaikkine paskakokemuksineen on ollut tosi raskas.
r
Monta monituista hoitovirhettä ja uudelleen kivun aktivoitumista, että voimat on ihan loppu siltä saralta. Aamu, kun ei oo särkenyt ja oon saanut yön kokonaan nukuttua on ihme.- Aa puu va
Minkä hintainen tämä Lyrica lääke on ja onko se jokin uusi?Saako siitä Kelan korvauksen ja paljonko itselle jää maksettavaa?Voiko sitä kirjoittaa myös terveyskeskuslääkäri koska kipupolille on varmaan jono.Kaikista "kolmio" särkylääkkeistähän ei Kela korvausta saa.
Kiitos - Anonyymi
Aa puu va kirjoitti:
Minkä hintainen tämä Lyrica lääke on ja onko se jokin uusi?Saako siitä Kelan korvauksen ja paljonko itselle jää maksettavaa?Voiko sitä kirjoittaa myös terveyskeskuslääkäri koska kipupolille on varmaan jono.Kaikista "kolmio" särkylääkkeistähän ei Kela korvausta saa.
KiitosTuota tuota tuo lyrica ei ole ees kipulääke vaan vintissä jos reistaa lyrica on siihen. Jos oikeasti kipeä ei lyricat auta mihinkään. Kyllä tietenki jos tykkää masennuslääkkeitä syä kipuun ni antaa mennä vain. Saa niillä ittensä ainaki zombieksi
- lappeenranta
On kyllä tarjonnut ensinnäkin asiantuntevaa tietoa kivusta ja sen vaikutuksista. Lääkkeitä, erillaisia; piikkejä, tabletteja, voidetta, laastareita jne. Vertaistukea kipuryhmän kautta. Rentoutumiskurssin josta on ollu valtavasti hyötyä. Fysioterapiaa. Psykoterapiaa. Sosiaalihoitajan neuvoja raha puolelle. Toimintaterapiaa. Tää koko iso rumba auttaa, jokainen osa jotenkin ja vielä jää jäljelle kipu mutta sitä on helpompi sietää kun ymmärtää ja saa tukea. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pyydä ihmeessä lähete ja kaikkea hyvää elämääsi.
- kipuihme
Kerrottiinko siellä selkeästi että mistä kivut aiheutuu ja miksi? Ja mitä pitää tehdä jotta kivuista pääsee eroon ilman pillereitä?
Vai opetettiinko vain hyväksymään kivut ja syömään pilereitä? - lappeennrannassa
kipuihme kirjoitti:
Kerrottiinko siellä selkeästi että mistä kivut aiheutuu ja miksi? Ja mitä pitää tehdä jotta kivuista pääsee eroon ilman pillereitä?
Vai opetettiinko vain hyväksymään kivut ja syömään pilereitä?kipupoli tekee kaikkensa. Jos ei oo selvillä kivun aiheuttajaa sinne mennessä niin toki tarvittaessa saa kipupolilta lähetteen esim fysiatrille tai neurologille jotaka sitten tekee ne tutkimukset.Prosentti osuutta en tiedä mutta aika paljon jää selvittämättä mikä kivun aiheuttaa. kipupoli on erikoistunut kivun hoitoon kaikilla konsteilla. Jos kyseessä on kova kipu niin enpä tiedä ihmistä joka ei lääkettä ottais avukseen???? Jos kivulle ei löydy syytä niin jäljellehhän jää hyväksyminen ja se on kyllä tosi tärkee osa hoitoa vaikka aiheuttajakin tiedettäis niin kuin esmerkiks miulla, tiietään mistä se on tullut ja miks mut pois se ei lähde, koskaan. En oo kipua koskaan tahtonut, se ei kysynyt miulta lupaa saako tulla miun kroppaan. Nyt ollaan 4 vuotta käyty tätä rumbaa ja hyväksyntä on se mitä työstän parhaillaan. YRITÄN TEHDÄ ELÄMÄSTÄNI PARHAAN MAHDOLLISEN, NIIN KUIN SE ON KIVUN KANSSA MAHDOLLISTA.
Meidän kipupsykologi sanoi aikoinaan
OPPIA IKÄ KAIKKI,
IKÄVÄ OPPIA KAIKKI.
Siinä on sanomaa, maistelkaa tuota ja miettikää; se pitää sisällään tosi paljon.
Valoa elämäänne.
- kipuilija
Ja siellä oli asiansa tunteva lääkäri, joka kertoi heti mulle mikä on vikana. Kertoi myös muitakin hoitovaihtoehtoja kuin kipuläääkkeet.
Vaikka olin yrittänyt aiemmin lääkäreille vääntää rautalangasta kipuasiaa, niin sitä ei otettu tosissaan ja se on aiheuttanut elämässäni harmia jo useamman vuoden ajan. - make
aapuuvalle. 75mg Lyrica makasaa 56kpl noin 40e.kelakorvamukana
- Anonyymi
Luvattomat kotikäynnit toisen kotona jatkuvasti hän tila tskautuva netin käyttö, jooga ratsastus, sekä pahinta Nova häirintä,lääkäri on myös kotihäitinnän kohteena harjoitetaan Rotta haku Nivala,Pentti rotta kuolee
- Anonyymi
Itse en saanut kipupolista mitään irti.
Lyricaa, Gabrionia tai Gabapentinia muutamilla kerroilla tarjottiin.
Sanoin, kiitos ei. Se siitä ja lasku tuli perässä.
On minulle tyrkytetty myöhemminkin lähetettä kipupolille, olen kieltäytynyt, koska siitä ei ole mitään hyötyä, samat reseptitarjonnat joka kerta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005