Kova hammassärky

Kipu99%

Hirveä hammassärky alkoi eilen illalla, yö meni pyörien ja tuskaillen. Kipu on jatkunut koko päivän..

Hammaslääräriaika on varattu mutta elättelen tässä toivoa että meneeköhän tämä ohi edes hetkeksi. Löytyy buranaa, panadolia, panacodia 100kpl paketti. Silti sattuu jatkuvasti ja kovaa.

Viikonloppu pitäisi kestää. Kipeänä on poskihammas ja leukaperä sen alapuolelta ja säteilee jopa korvaan asti.

Vaihdanko lääkkeet viinaan ja taju pois viikonlopuksi? Vai meneekö tämä edes hetkeksi pois itsestään.

Nimim. "nakki kiskalle vaan leukoja paukutteleen eiköhän joku linttaa leekot kurkkuun niin on kipukin pois" (jonkun vanha neuvo suomi24-palstalta)

5

2946

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutulta

Kokeileppa kipuun ketomexiä eli ketoriinin halvempaa versiota, mulle ainakin suositeltiin sitä apteekissa hampisärkyyn. Mulla on ollu ihan samanlaista kipua nyt vuoden verran, välillä menee ohi ja sit taas alkaa, nyt on alhaalta poistettu ne hampaat( viikko sitten) jotka sitä kipua aiheutti,toivottavasti ne kivut kans loppuu ettei tuu toiselle puolelle sama homma

• Tiedän mitä se on

kärvistellä siinä tuskassa.
      Kaksi viikkoa sitten mulla tasan sama homma. Poskihampaan juuressa pieni märkäpesäke, ja korvaan asti kipu.

Mullakin oli Panacodia kaapissa, mutta lisäksi muistin vanhan konstin: kirkasta viinaa huljutellaan suussa ja sylkästään pois. Ja taas uudestaan. Saa sen tietysti nielastakin, mutta sitten jätät Panacodit kaappiin. Mä otin Panacodit ja viinan sylkäsin vek. En pulloon kuitenkaan.

Koita pärjätä, ihan tulee paha mieli sun puolesta.
      Onko lekurin aika heti maanantai-aamuna?
      Mulla oli ja pelkkä tieto siitä helpotti siinä tuskassa. Onhan toisaalta viikonloppupäivystyksetkin. Eli jos kipu on aivan sietämätön, mene päivystykseen.

• hhoitaja

Etkö pääse mihinkään päivystykseen sillä se kipu siellä juuren päässä johtuu tulehduksesta jolloin mätä kaasuuntuu ja aiheuttaa näin ollen painetta ympäristöön ja se kipu ei hellitä ennen kuin tuo moska pääsee ulos. Eli en usko mihinkään viinan mahtiin vaan hammaslääkäriin ja poraan tässä tapauksessa. Olen pahoillani.

• 5678976

hoitamattomat rotkot ne siellä tuskissaan kärvistelee. Luolasto on kamalassa kunnossa.

• RHAL

Myös minulle tuli äkkiä voimakas hammassärky. Ärtynein tuntui olleen takimmainen hammas, vaikka se on täysin ehjä. Riuduin kolme viikkoa kun oletin "turhan" säryn loppuvan. Mitään lääkkeitä en käyttänyt. Sitten tilasin ajan päivystykseen. Hammaslääkäri keksi heti syyn. Syy oli purennassa. Kun hän hiukan hioi pahasti aristavaa hammasta, jo lääkärintuolissa tunsin, että hampaiden yhteen purenta ei tuottanutkaan enää tuskaa. Ongelma ratkesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      37
      1567
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26