adhd

äiti -75

Vilkaisin keskusteluja tässä palstalla. Mulla on 3 lasta 2 lapsella on dignoosi. Poika 11v. hänellä on ad/hd eli on ylivilkas, tarkkaavaisuushäiriö, sanasokeus, puheen tuottaminen huonoa, kirjoittaminen on vaikeaa. hänellä on ritalin lääkitys koska 12 tunnin lääkitys ei toiminut. lääkkeen avulla hän pystyy aika normaalisti käydä koulua. On dysfasia luokalla. Mun poika ei ole vammainen. Vaan todella iloinen poika. Hän pärjää kotona yksin ja on kavereta. Hänellä on hyvä huumorintaju. Tyttö 12v. hänellä on add eli tarkkaavaisuushäiriö ja impulsiivinen. Eli hän saa raivokohtauksia. Hän on hyvä oppilas koulussa tällä hetkellä. Ei käytä lääkkeitä. On myös ihana lapsi. Mutta kun saa raivareita olen itse ollut välillä mustelmilla. Ovia hiukan hajottanut. Yleensä poika on kohteena. Ku tyttö suuttuu kunnolla ni silmät muuttuu ihmeellisiksi. Olen tehnyt hänelle 1vuotiaasta asti sylihoitoa pahimpina päivinä jopa 5* päivässä. On ollu rankkaa mutta olen hakenut apua lääkäreiltä ja perheneuvoloilta. mulla on myös add sanasokeus ja tarkkaavaisuushäiriö. Ja mun kaikki kaverit ja työpaikalla tietävät sen. Eikä mua ole syrjitty sen tähden. Unohtelen välillä sanoja mutta otan sen huumorilla.. Ja välillä "sättään" töissä mutta senkin otan huumorilla. Mä en syö lääkkeitä vaikka pitäisi. Syön tällä hetkellä masennuslääkkeitä. Mun masennus kuulemma voi myös johtua add:stä. Elikkä piti vaan sanoa että olen onnellinen vaikka meidän perhe ei ole "normaali" käykää netin kautta sivulla ad/hd sieltä saa myös tietoa.

2

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että näin

Hanki ihmeessä itsellesikin se "oikea" lääkitys äläkä syö masennuslääkkeitä "turhaan".Varmasti masiski helppais kun saisit tarkoituksenmukaisen lääkityksen. =o)
      Voimia sulle ihanan erilaisen perheesi kanssa!! =o)

• Jattanen

Jos aikuisella on ADHD ja masennus, nyrkkisääntönä on, että masennus hoidetaan ensisijaisesti ja vasta sen jälkeen voidaan aloittaa metyylifenidaattilääkitys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51