Päätätkö itse

asioistasi,

vain tekeekö sen joku toinen puolestasi?

33

1361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irrallaan'

olen, joten ihan itse.

• tuota itse

päätän.

• varasi

kun luet lääkärikirjoja.
      Voit kuolla painovirheeseen.

• "itse"

hih, hih.:))))))

• parhaat
        "itse" kirjoitti:

hih, hih.:))))))

lääkärit ovat:tohtori dietti,tohtori vaikeneminen ja tohtori ilopilleri.

• "itse" siis aloit...
        parhaat kirjoitti:

lääkärit ovat:tohtori dietti,tohtori vaikeneminen ja tohtori ilopilleri.

kuka on näistä se paras???:)))

• tulee*
        "itse" siis aloit... kirjoitti:

kuka on näistä se paras???:)))

satunnaisia sydänkohtauksia lukuun ottamatta,tunnen itseni nuoremmaksi kuin koskaan.

• aloittaja
        tulee* kirjoitti:

satunnaisia sydänkohtauksia lukuun ottamatta,tunnen itseni nuoremmaksi kuin koskaan.

Näin pitääkin olla. Tuolla pärjääkin jo pitkälle. Huumori on tallella.:)))

Saattaa tulla useampaan kertaan, kun viestit ei
        kulje.:)

• aloittaja kirjoitti:

Näin pitääkin olla. Tuolla pärjääkin jo pitkälle. Huumori on tallella.:)))

Saattaa tulla useampaan kertaan, kun viestit ei
        kulje.:)

pääteltyä, mutta eukkohan tuo päällepäsmäri loppujen lopuksi on:))

• Sinimarjanen
        Mettäläinen kirjoitti:

pääteltyä, mutta eukkohan tuo päällepäsmäri loppujen lopuksi on:))

eikös se näin pidä ollakkin.:)))

• Sinimarjanen kirjoitti:

eikös se näin pidä ollakkin.:)))

ihmettelen sitä, että mistä moinen valta kumpuaa, eli onkohan tässä heikompi osapuoli:))

• Sinimarjanen
        Mettäläinen kirjoitti:

ihmettelen sitä, että mistä moinen valta kumpuaa, eli onkohan tässä heikompi osapuoli:))

tosi hyvin silloin, kun vaimo saa päättää.:)
        Elikkä, et varmaan ole heikompi osapuoli.
        Sanoisin, että olet se vahvempi osapuoli.
        Vaimokin on ihan tyytyväinen, se kai lienee
        pääasia.:))

• Sinimarjanen kirjoitti:

tosi hyvin silloin, kun vaimo saa päättää.:)
        Elikkä, et varmaan ole heikompi osapuoli.
        Sanoisin, että olet se vahvempi osapuoli.
        Vaimokin on ihan tyytyväinen, se kai lienee
        pääasia.:))

oot nainen mielipiteinesi:))

Miten tässä tossun alla voisi olla vahvempi?

• minä ite

M
      mutta kyllä äitee antaa hyviä vinkkejä.

• Sinimarjanen

kannattaa tietenkin kuunnella.:)

• on aika -´´

sulkea läppäri.kysymyksesi on niin "älykäs".

• hildurvonhopsis

Itse olen päättänyt aina ja päätän nytkinja viihdyn tässä itse sisustamassani kodissani. Kenenkään kanssa ei ole tarvinnut riidellä väreistä tai huonekalujen muodoista. Tietenkin kun lapset olivat kotona, niin huomioin heidän toiveensa ja toteutin rahan ja mahdollisuuden rajoissa. Tänään otin kännykkäkameralla kuvia yhdestä huoneestani ja menen poikani ja hänen tyttöystävänsä kanssa kanssa rautakauppaan ostamaan maalia. Haluan maalauttaa eriväriseksi tämän poikani tummansinisen entisen huoneen. Kysyn nuorten mielipidettä, mutta itse päätän minkä värisessä huoneessa tätä tietokonettani naputtelen. Poikani sai päättää silloin kun asui kotona, minkä värisen huoneen hän halusi. Tumman siniset seinät ovat se väri, mistä haluan eroon.
      Katson kuvia ja värikarttaa kaupassa. Tapetteja en halua - väri on helppo vaihtaa. Poikani maalaa huoneen ja tyttöystävä auttaa. He tekivät ison remontin toukokouussa ostamaansa asuntoon ja osaavat remonttityöt kumpikin. Saa nähdä minkä värisestä huoneesta seuraavalla kerralla kirjoittelen :0)

Hyvää tätä päivää teille kaikille ja kivaa viikonloppua ja hyvää isänpäivää huomenna !

• JOSSA EI VOI AINA ITSE

päättää. perusasiat kuitenkin päätämme itse. olikohan kysymys retoorinen. kaikista asioista ei voi päättää itse, ONNEKSI.

• En tietenkään voi päättää itse omista asioistani, koska minun tulee noudattaa Suomen lakeja ja niitä sopimuksia mitä olen henkilökohtaisesti sopinut jonkun kanssa.

Jos saisin päättää itse omista asioistani, päättäisin esim. itselleni palkan kaksinkertaiseksi.

• tammikuun likka

Täällä kotona se on helppoa itse päättää ja toteuttaa mahdollisuuksien mukaan sekä viralliset asiat että kodin sisällä olevat asiat. Tytön toiveet otan huomioon, jotta oppii aikanaan myös asioitaan hoitelemaan ja tekemään kompromisseja silloin, kun se tulee ajankohtaiseksi.

• Akaton mies

Sun vierelläs oliis helppoa olla ja elää. Sinä päättäjistä parhain, kaiken alkaja ja päättäjä. Ny saunaa lämmittämähän. terv seppä ja Tiitu pikkuunen.

• tammikuun likka
        Akaton mies kirjoitti:

Sun vierelläs oliis helppoa olla ja elää. Sinä päättäjistä parhain, kaiken alkaja ja päättäjä. Ny saunaa lämmittämähän. terv seppä ja Tiitu pikkuunen.

Olikos hyvät löylyt :)

• Akaton mies
        tammikuun likka kirjoitti:

Olikos hyvät löylyt :)

Olihan siellä lämmintä saunaas ja rentouttaa leppeä löyly. Ny oon puhuras, huomaatko mikä ero, käretki on ihan puhtahat, ei oo moottoriölijyys. Voisin ottaa sua kätehen kiinni ja yhtään Sun kätees ei ny likaantuusi. Maanantaina ne sitten kyllä taas likaantuu mutta pesen uurestansa. Eikö ookki hyvä ku maalimas on puhurasta vettä enee ku likaa, no ainaki täällä suomes on niin.
        Täs vaan Tiitun kans ollahan kaharestansa, tai Tiitu nukkuu jo sängyssänsä, soon sellaanen iltauniinen, vähän samanlaanen ku Sinäki,hih. Huomenna soon isäänpäivä joutaasit onnitella, isähän minäki oon,hih. Minä onnittelen Sua sitten äitienpäivänä. Vaihtookauppa hih.
        Postimestarille terveisiä. terv. seppä ja uniinen Tiitu täältä kotoa lähettää T.....

• tammikuun likka
        Akaton mies kirjoitti:

Olihan siellä lämmintä saunaas ja rentouttaa leppeä löyly. Ny oon puhuras, huomaatko mikä ero, käretki on ihan puhtahat, ei oo moottoriölijyys. Voisin ottaa sua kätehen kiinni ja yhtään Sun kätees ei ny likaantuusi. Maanantaina ne sitten kyllä taas likaantuu mutta pesen uurestansa. Eikö ookki hyvä ku maalimas on puhurasta vettä enee ku likaa, no ainaki täällä suomes on niin.
        Täs vaan Tiitun kans ollahan kaharestansa, tai Tiitu nukkuu jo sängyssänsä, soon sellaanen iltauniinen, vähän samanlaanen ku Sinäki,hih. Huomenna soon isäänpäivä joutaasit onnitella, isähän minäki oon,hih. Minä onnittelen Sua sitten äitienpäivänä. Vaihtookauppa hih.
        Postimestarille terveisiä. terv. seppä ja uniinen Tiitu täältä kotoa lähettää T.....

Onnittelen :)
        Saatkos kokonaan sen moottoriöljyn pois käsistäs. Mulla on sellanen vanha muisti, ettei kovin hyvin lähe pesemällä? No on ne puhtaat, ota vaan kädestä kiinni, täs näin :)
        Meen nyt maate Hyv Yöt ♥ E

• tammikuun likka
        Akaton mies kirjoitti:

Hyvää Isänpäivää Sinulle ♥

Ja kaikille muillekin Isille tuntemattoman kirjoittajan sanoin, kirjasta "Kauneimmat värssyt":

"Lapsuusmuistot, tarupuistot
        minun mieltäni miellyttää,
        aikojenkin takaa vielä
        elämääni lämmittää".

• Akaton mies
        tammikuun likka kirjoitti:

Hyvää Isänpäivää Sinulle ♥

Ja kaikille muillekin Isille tuntemattoman kirjoittajan sanoin, kirjasta "Kauneimmat värssyt":

"Lapsuusmuistot, tarupuistot
        minun mieltäni miellyttää,
        aikojenkin takaa vielä
        elämääni lämmittää".

Kiitoos ny kulta, näin varhaan jo nousit. Ja oikeen runoot ja kaikki.
        Täällä oliis kakkua jääkaapiis, antaasin sen Sinulle ja sais siitä postimestariki, molemmat.
        Sinä saat aina minut sillälaalla hämilleni, oikeen osaa sanoa mitään. Vaikka ei kai aina tarvittekaan. Kiitoos Sinulle.
        terv. E.... ja Tiitu

• Pirre*

elämä on suunilleen kompromissien tekoa.., niin on, vaikka olisi yksineläjäkin.

• Akaton mies

Minä taas en päätä mitään itte, aina kysyn viisaamilta kuinka ny siinä ja siinä asias pitääs menetellä,hih.
        Ei trenkää ikinä ottaa syytä päällensä mistään asioosta aina saa syyttää muita.
        Tien neuvojia on kyllä piisannu, palaasen antajat vaan on hakuuses. Tämä on sellaanen oikiastansa luontaanen järijestys tällaaselle tyhymälle sepälle. On se niinkin ku ikää karttuu niin ainahan sitä siitä kohtaa loikkaa ylitte mihinä se aita matalin on.hih.
        Joo niin mä menettelen, ei tuu niinkään asiat yllätyksinä, tierä pitääkö täs ny pyärtää pyhät sanansa. Ettei vaan sittenkin oliis viisautta,hih.Jos tämä on ny sellaasta niinkuun sanotahan notta:" Viisaan lepoa puiren siimekses"
        Tiitu ny ei ota kantaa tähän asiahan, ei oo puolesta eikä kyllä vastaankaan, eikä liioon päinvastoonkaan. Tiitulla on tua ainaanen laatikko pulma, Tiitu pikkuunen ku ei tierä notta mihin järijestyksehen hän ne laatikot asettaasi. Toisesta suunasta ku kattoo niin näyttää hyvältä, niinkuun tästä ovelta mihinä ny itte istun. Sitten taas ku kattoo taas paremmin tuvan puolelta niin siinä jo silimä sairastaa. Tiitu kulta kyllä päättääsi ihan itte omista asioostansa, justihin niinkuun näiren laatikkojensaki kans. Se ei vaan osaa itte sitä teherä ja soon hyväki sen leikin jatkuvuuren kannalta. Meillä maanlapsilla on usiasti samankaltaanen pulma ku rakkaalla Tiitulla laatikkoleikeis. Me teherähän niitä valintoja, silloon teheres ne näyttää hyviltä ja onnistuneilta, sitten ku kattoo sitä asiaa toisesta suunnsta sillälaalla hollilta niin jo tekiiskin toisin. Ei taira lopullista viisautta täskään asias löytyä. terv. pulmalliset seppä ja pieni aika hyvin älyävä Tiitu-kani sateeseelta ja pimiältä lakeurelta.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Minä taas en päätä mitään itte, aina kysyn viisaamilta kuinka ny siinä ja siinä asias pitääs menetellä,hih.
        Ei trenkää ikinä ottaa syytä päällensä mistään asioosta aina saa syyttää muita.
        Tien neuvojia on kyllä piisannu, palaasen antajat vaan on hakuuses. Tämä on sellaanen oikiastansa luontaanen järijestys tällaaselle tyhymälle sepälle. On se niinkin ku ikää karttuu niin ainahan sitä siitä kohtaa loikkaa ylitte mihinä se aita matalin on.hih.
        Joo niin mä menettelen, ei tuu niinkään asiat yllätyksinä, tierä pitääkö täs ny pyärtää pyhät sanansa. Ettei vaan sittenkin oliis viisautta,hih.Jos tämä on ny sellaasta niinkuun sanotahan notta:" Viisaan lepoa puiren siimekses"
        Tiitu ny ei ota kantaa tähän asiahan, ei oo puolesta eikä kyllä vastaankaan, eikä liioon päinvastoonkaan. Tiitulla on tua ainaanen laatikko pulma, Tiitu pikkuunen ku ei tierä notta mihin järijestyksehen hän ne laatikot asettaasi. Toisesta suunasta ku kattoo niin näyttää hyvältä, niinkuun tästä ovelta mihinä ny itte istun. Sitten taas ku kattoo taas paremmin tuvan puolelta niin siinä jo silimä sairastaa. Tiitu kulta kyllä päättääsi ihan itte omista asioostansa, justihin niinkuun näiren laatikkojensaki kans. Se ei vaan osaa itte sitä teherä ja soon hyväki sen leikin jatkuvuuren kannalta. Meillä maanlapsilla on usiasti samankaltaanen pulma ku rakkaalla Tiitulla laatikkoleikeis. Me teherähän niitä valintoja, silloon teheres ne näyttää hyviltä ja onnistuneilta, sitten ku kattoo sitä asiaa toisesta suunnsta sillälaalla hollilta niin jo tekiiskin toisin. Ei taira lopullista viisautta täskään asias löytyä. terv. pulmalliset seppä ja pieni aika hyvin älyävä Tiitu-kani sateeseelta ja pimiältä lakeurelta.

laittaa terveiset teille molemmille viisaille, en muuta...voiko ihminen ollakaan näin väsynyt..

Hyvää yötä täältä raukoilta rajoilta.

Pirre*

• henrii
        Pirre* kirjoitti:

laittaa terveiset teille molemmille viisaille, en muuta...voiko ihminen ollakaan näin väsynyt..

Hyvää yötä täältä raukoilta rajoilta.

Pirre*

mikäs näin viikonloppuna, siellä susirajalla väsyttää.

• Pirre*
        henrii kirjoitti:

mikäs näin viikonloppuna, siellä susirajalla väsyttää.

ja Hyvää isänpäivää!

P.s. töitä oli liikaa, siitähän se väsymys tulee..

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

ja Hyvää isänpäivää!

Oikeen hyvää sunnuntai päivää Pirrelle ja kiitoos isäänpäivä toivootuksista. Kyllähän sitä jo meirään ikääset ja nuorematki väsyy. Itte oon monasti ehtoolla ku puuhevoonen väsyny päivän touhuista. Elämä on sellaasta huolta ja vaivaa, justihin tämä kuitenkin kiva elämä.
        Kaharestansa ollahan Tiitun kans tämä isäänpäivä, ei tuu nua mun nuoretkaan käymähän ku viimeviikoon vaihteena olivat. Iltapäivällä pitää käyrä isää kattomas, on minulla sille pieni pakettiki. Isä aina orottaa mua kotihin.
        Täällä on tuas koulukeskukses päivällä isäänpäivä lounas. Myivät ruokalippuja sinne viikoolla, ostin sellaasen. Sitä kärsii sitten puhuttaa näläkäästä seppää sen reissuun jäläkehen.
        On minulla täytekakku tualla jääkaapiis,hih. Ostin sellaasen ahneuksissani,hih. Mun pitää aina kaikki asiat sinulle Pirre kertoa, tai sinä jaksat kuunnella, sepään höpinöötä. Hyvä ku jaksatki. terv. seppä ja pyllyä heittävä pieni Tiitu.
        Tiitu ottaa aina vauhtia tästä ovelta ja hyppää laatikkojen ylitte, se heittää ilimas sillälaalla vempauttaa pyllyänsä. Naurattaa sen touhut.

• henrii
        Pirre* kirjoitti:

ja Hyvää isänpäivää!

väsymys kuuluu varmaan tähän ikään, ei jaksa niin kuin ennen.

Täytty lähteä morjestamaan appiukkoa. Omat lapset on mikä missäkin, tulevet vasta varmaan illalla.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe