Hyvää isänpäivää kaikille !

hildurvonhopsis

Huomenna on isänpäivä. Miten vietätte isänpäivää?
Vien ehkä äitini kanssa kynttilän isän haudalle. Pojat saavat hoitaa itse suhdetta isäänsä ja pitää muistuttaa, että he lähettävät vaikka tekstiviestin jos eivät ole kortteja laittaneet.

Kun olin yksinhuoltaja, niin isänpäivät olivat lapten kanssa vähän hankalia. Isä kun hylkäsi lapset eikä pitänyt yhteyttä ja ei vastannut yhteydenottopyyntöihin. Mustasukkainen uusi avovaimo kuulemma esti lasten tapaamisen. Nyt aikuisena heillä on taas mahdollisuus olla isänsä kanssa, kun isä vihdoin tajusi vaihtaa avovaimoa ja otti yhteyttä.

Pienempi teki isänpäiväkortin ja antoi kahtena vuonna sen Ville-papalle. Hänen pappansa olivat jo kuolleet, kun hän syntyi ja hän etsi itselleen seurakunnasta Ville-papan, kun hän olisi niin halunnut, että "olisi edes pappa". Kysyin Ville-papalta alkaisiko hän pojalleni papaksi ja hän alkoi. Lapsi otti sen ihan tosissaan ja oli iloinen kun nyt hänelläkin on pappa. "Papalla" oli kuitankin niin kiirettä oman perheensä ja lastenlastensa kanssa, ettei aikaa pojalleni oikein löytynyt. Aina kun hän näki seurakunnassa poikani, niin aina hän jutteli ja otti syliin pienen "isättömän" pojan. Kaikilla lapsilla ON tietenkin isä, mutta kaikista isistä ei ole vastuunkantajiksi ja isäksi. Huomioikaa myös naapureiden yksinhuoltajien lapsia ja muistakaa seurakunnissa myös "isättömät" lapset.

Kuulin seurakunnassa tämän jutun: Yksi pieni poika itki kun ei ollut isää. Hänen äitinsä lohdutti: Onhan sinulle Taivaan Isä, joka on kaikkien Isä. Pieni lapsi jatkoi itkuaan, eikä äidin lohdutus auttanut yhtään ja sanoi: "Minä haluan semmoisen isän, jolla on iho".

Hyvää isänpäivää ja hyvää papanpäivää kaikille!

25

1269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi mitään

isänpäivänä 2007.

• kuin...

Enpä halauaisi isäkseni tai lapsilleni isää joka olisi "taivaan isän kaltainen."
      Julma, armoton ,välinpitämätön!
      Alkoholinkäytöstään ei ole tietoa, mutta selvinpäinkin hän on paha!
      Heitteillejättäjä!!

• ihminen itse

halusi pois paratiisista ja luonnonlakien alle. Ihmisellä oli vapaa tahto ja tämä on seurausta siitä. Mutta onneksi loppu tulee ja taivas alkaa ja paluu paratiisiin. Ratkaisun saa ihminen tehdä, meneekö sinne vai haluaako jotain muuta.

• Tänä vuonna taitaa olla hiljentymisen paikka itse kullakin.

Tämän viikon tapahtumat antavat teeman isänpäivän viettoon.
      No aina ei juhlapävä ole iloisia ilmeitä, hyvää mieltä.

Mutta hyvä sinänsä, että monessa perheessä kokoonnutaan yhteen ja varmasti esille otetaan yhteiskunnan ja ihmisten tarpeiden ja tekojen ristiriidat.

Huominen on kuitenkin mahdollisuus.

Tehdään omat johtopäätökset niillä eväin, kuin meille on suotu. Pyritään elämään niin, ettei uhohdeta tärkeintä, elämän oikeutusta, joka on annettu jokaiselle elolliselle; myös ihmiselle.

ps.Tuntuu välillä, että paremmin huolehditaan kotieläimistä, kuin ihmisistä.
      Ainakin niiden puolesta reagoidaan voimakkaammin, kuin syrjäytyvien tai muutoin maan hiljaisten "ontuvien eeriksonien" puolesta, josta Tapio Rautavaara aikoinaan lauloi, taisi jopa sanoittaa kyseisen laulun, jos en väärin muista.

jk.Hän oli aikoinaan tunnettu siitä, että auttoi mm. rappioalkoholisteja, sen ajan syrjäytyneitä.

• lisääni koskaan

En oo tuntenut isääni koskaan.Sen nyt tiedän että hän on kuollut aikoja sitten.Siis isääni en voinnut koskaan halata.mutta halaan omia lapsiani tänä päivänä entistä enenpi.Ystäviä kavereita sekä pappoja mummoja jotka tielleni osuu.Tämä isänpäivä on surun täyttämä...

• lisääni koskaan kirjoitti:

En oo tuntenut isääni koskaan.Sen nyt tiedän että hän on kuollut aikoja sitten.Siis isääni en voinnut koskaan halata.mutta halaan omia lapsiani tänä päivänä entistä enenpi.Ystäviä kavereita sekä pappoja mummoja jotka tielleni osuu.Tämä isänpäivä on surun täyttämä...

osaa, sen minkä ulkopuolisena voin.

Voi, kunpa jokaisella olisi "oikeus" saada elää turvallinen lapsuus ja saada myös tuntea molempien vanhempien kosketus.

Tähän ei sanat riitä, ei myöskään osanotto teidän "orpojen" kohtalosta ole yhtään mitään.

Pahin vääryys, minkä tiedän, on, että elämä ei ole tasapuolista edes lapsena.
        Lapsi syntyessään ja kasvaessaan on mitä viattomin uhri. Miksi elämän ensimmäiset askeleet on toisilla yltäkylläiset toiset joutuvat aloittamaan eri syiden vuoksi paljon kovemmista lähtökohdista?

Onneksi elämä voi tuoda jokaiselle hyvää, vaikka lähtökohdat vaihtelevat.
        Yksinhuoltajat ansaitsevat myös erityisen arvostuksen, koska heidä vastuulla on myös puuttuvan osapuolen 'tehtävät'.

ps. Toivottavasti osun niiden joukkoon, joita halaat. Omasta puolesta halaan sinua juuri nyt, ole hyvä.

• kiitos haleista
        emw34 kirjoitti:

osaa, sen minkä ulkopuolisena voin.

Voi, kunpa jokaisella olisi "oikeus" saada elää turvallinen lapsuus ja saada myös tuntea molempien vanhempien kosketus.

Tähän ei sanat riitä, ei myöskään osanotto teidän "orpojen" kohtalosta ole yhtään mitään.

Pahin vääryys, minkä tiedän, on, että elämä ei ole tasapuolista edes lapsena.
        Lapsi syntyessään ja kasvaessaan on mitä viattomin uhri. Miksi elämän ensimmäiset askeleet on toisilla yltäkylläiset toiset joutuvat aloittamaan eri syiden vuoksi paljon kovemmista lähtökohdista?

Onneksi elämä voi tuoda jokaiselle hyvää, vaikka lähtökohdat vaihtelevat.
        Yksinhuoltajat ansaitsevat myös erityisen arvostuksen, koska heidä vastuulla on myös puuttuvan osapuolen 'tehtävät'.

ps. Toivottavasti osun niiden joukkoon, joita halaat. Omasta puolesta halaan sinua juuri nyt, ole hyvä.

Halausketju vaan jokaiselle halit paljon on ihmisiä halaamatta...minä kiitän sinun haleist ja muistan lämmöllä.....

• Akaton mies

Kiitos vaan Hildurille isäänpäivä toivotuksista.
      Ittelläni on sellaanen tavallinen isäänpäivä tai ovat tualla koulukeskukses järijestäneet isäänpäivä lounahan. Menen syömähän sinne.
      Muutoon täs vaan kotona, illansuus pitää sitten käyrä omaa isää kattomas, pieni paketti kainaloos. Isä orottaa kuitenkin, ku oon meirään ikäluokasta niitä varmahan harvoja joireen isä elää vielä.
      Ihan totta soon ku Emw tuas sanookin notta on sellaanen erilaanen isäänpäivä tänä vuonna. Koko loppuviikkoo ollu sellaasta alakuloosta ja harmaata, suuri suru on levinny ei yksin tänne lakeurelle vaan koko suomehen. Kuoleman erees ollahan aina perimmäästen kysymysten ääres, tuloo sen runoon kirijoottajan ajatukset mielehen: "tukehtui nauru, sanat kurkkuun jäivät" On vaan sellaanen hilijaanen sanaton suru.
      Jos kuitenkin jo huomenna oliis paree päivä ja tummemmallaki pilivellä on kuitenkin aina vaaleat reunat.
      Tällaasia ajatuksia täältä alaasimen viereltä, pitää pikkuusen täs siivoolla näitä työtiloja, saa sitten taas maanantai aamuna alakaa uuttta viikkoa ja uutena seppänä kattomahan kohti parempaa huomista.
      Oikeen hyvää ja Siunattua isäänpäivää ihan kaikille isille, ihan "yliporohon"
      terv. seppä ja Tiituki
      Emw:lle se ei ollu Rautavaaran kynäästä lähtöösin Ontuva Erikson. Muisteleesin notta soon P.Mustapään tuotantoa ja alakuperääseltä nimeltänsä Kerjäläis legenda. Kaunis laulu ja sellaanen puhutteleva kuitenkin. No ny hommihin.

• Elämä on väliin alakuloa, jopa vihaa. Onneksi myös iloa ja myötätuntoa.

Ai P. Mustapään tuotantoa.
        Sehän pitäis kaivaa jostain, se alkuperäinen teos.
        Onko kyse ainoastaan tästä laulusta vai joko isompi kokonaisuus, josta tämä on nostettu levylle?

• olevan

Oiva Paloheimon tekstin.
        Varmasti!

• paloheimon

tuotoksia 1935 vuodelta,kaunis kappale.

• viimeinen säkeistö:
        paloheimon kirjoitti:

tuotoksia 1935 vuodelta,kaunis kappale.

Hän rauhassa aamulla mennä saa
        taas taivaan porttien luo.
        Tosin vainajat tänne mukanaan
        ei kukkaroita tuo.
        Mutta tyhjä hattu ennenkin
        sinun ansios ollut on,
        saat nukkua maksutta kuitenkin,
        –vai saatkohan, Eriksson?

• kotikiusattu
        viimeinen säkeistö: kirjoitti:

Hän rauhassa aamulla mennä saa
        taas taivaan porttien luo.
        Tosin vainajat tänne mukanaan
        ei kukkaroita tuo.
        Mutta tyhjä hattu ennenkin
        sinun ansios ollut on,
        saat nukkua maksutta kuitenkin,
        –vai saatkohan, Eriksson?

aivan outo ja sanoisin paras jätetty pois

• vain laitoin

• Mandi55

Hei! Meillä ei myöskään vietetä isänpäivää. Vanhempi poikani on opiskelemassa Helsingissä. Asustelemme nuoremman kanssa kahden, hän käy lukiota.

Pojat hoitavat jos hoitavat kortit ja lahjat isälleen en puutu enää. Aikaisemmin kun välini x-mieheeni oli hyvät, muistutin poikia hänen merkkipäivistään ja usein kävi niin, että itse lähetin nuo onnittelukortit poikien nimissä hänelle.

Menin 11.11.06 kihloihin, kymmenen lapsille eletyn vuoden jälkeen.

Välini katkesi x-mieheeni ja poikien isoäitiin. Olin niin kauan hyvä "äiti" kun rinnallani ei ollut uutta miestä. Pojat pitävät aktiivista yhteyttä heihin, sillä he rakastavat isäänsä sekä mummia. Onneksi he ovat aikuisia ja ymmärtävät.

Galleriasivuni runo on aika raadollinen, mutta toivon sen pysäyttävän, lapset ovat lahjoja eikä riitakapuloita.

Sulhaseni on myös yksinhuoltaja. Hän on nyt työmatkalla Euroopassa, joten juhlimme kihlajaisvuosipäiväämme ensiviikolla. poikani kanssa vietetään normaali pyhäpäivä. Kävin jo viemässä kynttilän vanhempieni haudalle. Huomenna iltalenkillä sytytän uuden.

• hildurvonhopsis

♥ Sydämelliset onnittelut kihlauksesi vuosipäivän johdosta. Ihanaa, kun olet löytänyt uuden rakkauden. Onnea teille molemmille ♥ ♥

• mies_vm56

Ihan tässä kotosalla se isänpäivä kulunee, keittiöremonttia suunnitellessa.
      Mutta eiköhän tuo poika jonkin herkullisen aterian taas valmistane ja mistäs sitä tietää vaikka kakunkin pyöräyttäisi.

Valitettavasti kaikilla isillä ja lapsilla ei ole asiat yhtä hyvin. Mutta ei se aina ole vain sen isänkään syy, lapsen "isättömyyteen" kun voi olla oma osuutensa äidilläkin.

• tammikuun likka

Isäni jäi tuntemattomaksi meille lapsille. Nyt vasta aikuisena sen on jollakin lailla ymmärtänyt miksi. Hän joutui sotaan 17 vuotiaana, eikä siitä koskaan selvinnyt. Viimeiset elinvuotensa hän sai elää onnellisena vanhainkodissa ja ilman alkoholia.
      Vien oman kirkkomme "kaukana olevien" muistohaudalle kynttilän isäni muistoksi.

• Pirre*

kaikille isille!

• kysyjä*

mitä seurakuntaa he edustavat?

• hildurvonhopsis

Nuo "father`s love letter" tekstit on suoraan Raamatusta. Voit ihan itse tarkistaa ne kaikki kohdat. Itse kuulun ev.lut.kirkkoon, mutta olen yhteiskristillinen, niinkuin Raamattu käskee: "Rakkaani, rakastakaamme toinen toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta;..."(1.Joh.4:7-). Se tuo Raamattu on rakkautta täynnä. Lue vaikka:

Isän Rakkauskirje
        Lapseni...

Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Ps. 139:1
        Tiedän milloin istut ja milloin nouset. Ps. 139:2
        Tunnen kaikki sinun tiesi. Ps. 139:3
        Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin. Matt. 10:29-31
        Tein sinut minun kuvakseni. 1. Moos. 1:27
        Minussa sinä elät, liikut ja olet. Ap.t. 17:28
        Sillä sinä olet minun lapseni. Ap.t. 17:28
        Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Jer. 1:4-5
        Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa. Ef. 1:11-12
        Et ollut vahinko. Ps. 139:15-16
        Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani. Ps. 139:15-16
        Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Ap.t. 17:26
        Sinä olet ihme, suuri ihme. Ps. 139:14
        Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Ps. 139:13
        Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi. Ps. 71:6
        Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. Joh. 8:41-44
        En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. 1. Joh. 4:16
        Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani 1. Joh. 3:1
        vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi. 1. Joh. 3:1
        Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi. Matt. 7:11
        Sillä minä olen täydellinen Isä. Matt. 5:48
        Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta. Jaak. 1:17
        Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi. Matt. 6:31-33
        Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Jer. 29:11
        Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella. Jer. 31:3
        Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla. Ps. 139:17-18
        Minä iloitsen sinusta laulaen. Sef. 3:17
        En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Jer. 32:40
        Sillä sinä olet minun aarteeni. 2. Moos. 19:5
        Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Jer. 32:41
        Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jer. 33:3
        Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut. 5. Moos. 4:29
        Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo, Ps. 37:4
        koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Fil. 2:13
        Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella, Ef. 3:20
        sillä olen suurin rohkaisijasi. 2. Tess. 2:16-17
        Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. 2. Kor. 1:3-4
        Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi. Ps. 34:18
        Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan. Jes. 40:11
        Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ilm. 21:3-4
        Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
        Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Joh. 17:23
        Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. 17:26
        Hän on olemukseni täydellinen kuva. Hepr. 1:3
        Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, Room. 8:31
        ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi. 2. Kor. 5:18-19
        Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon. 2. Kor. 5:18-19
        Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan. 1. Joh. 4:10
        Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Room. 8:31-32
        Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. 1. Joh. 2:23
        Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani. Room. 8:38-39
        Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Luuk. 15:7
        Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä. Ef. 3:14-15
        Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni? Joh. 1:12-13
        Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
        Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
        Kaikkivaltias Jumala
        Permission To Copy:
        Please feel free to copy this text and share it with your friends as long as you do so free of charge
        and you include the following copyright information...
        "Father's Love Letter Used By Permission Father Heart Communications
        Copyright 1999-2003 Translated by Tarja Nieminen
        www.FathersLoveLetter.com"
        http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

• KYSYJÄ*
        hildurvonhopsis kirjoitti:

Nuo "father`s love letter" tekstit on suoraan Raamatusta. Voit ihan itse tarkistaa ne kaikki kohdat. Itse kuulun ev.lut.kirkkoon, mutta olen yhteiskristillinen, niinkuin Raamattu käskee: "Rakkaani, rakastakaamme toinen toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta;..."(1.Joh.4:7-). Se tuo Raamattu on rakkautta täynnä. Lue vaikka:

Isän Rakkauskirje
        Lapseni...

Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Ps. 139:1
        Tiedän milloin istut ja milloin nouset. Ps. 139:2
        Tunnen kaikki sinun tiesi. Ps. 139:3
        Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin. Matt. 10:29-31
        Tein sinut minun kuvakseni. 1. Moos. 1:27
        Minussa sinä elät, liikut ja olet. Ap.t. 17:28
        Sillä sinä olet minun lapseni. Ap.t. 17:28
        Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Jer. 1:4-5
        Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa. Ef. 1:11-12
        Et ollut vahinko. Ps. 139:15-16
        Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani. Ps. 139:15-16
        Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Ap.t. 17:26
        Sinä olet ihme, suuri ihme. Ps. 139:14
        Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Ps. 139:13
        Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi. Ps. 71:6
        Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. Joh. 8:41-44
        En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. 1. Joh. 4:16
        Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani 1. Joh. 3:1
        vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi. 1. Joh. 3:1
        Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi. Matt. 7:11
        Sillä minä olen täydellinen Isä. Matt. 5:48
        Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta. Jaak. 1:17
        Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi. Matt. 6:31-33
        Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Jer. 29:11
        Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella. Jer. 31:3
        Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla. Ps. 139:17-18
        Minä iloitsen sinusta laulaen. Sef. 3:17
        En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Jer. 32:40
        Sillä sinä olet minun aarteeni. 2. Moos. 19:5
        Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Jer. 32:41
        Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jer. 33:3
        Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut. 5. Moos. 4:29
        Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo, Ps. 37:4
        koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Fil. 2:13
        Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella, Ef. 3:20
        sillä olen suurin rohkaisijasi. 2. Tess. 2:16-17
        Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. 2. Kor. 1:3-4
        Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi. Ps. 34:18
        Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan. Jes. 40:11
        Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ilm. 21:3-4
        Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
        Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Joh. 17:23
        Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. 17:26
        Hän on olemukseni täydellinen kuva. Hepr. 1:3
        Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, Room. 8:31
        ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi. 2. Kor. 5:18-19
        Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon. 2. Kor. 5:18-19
        Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan. 1. Joh. 4:10
        Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Room. 8:31-32
        Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. 1. Joh. 2:23
        Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani. Room. 8:38-39
        Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Luuk. 15:7
        Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä. Ef. 3:14-15
        Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni? Joh. 1:12-13
        Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
        Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
        Kaikkivaltias Jumala
        Permission To Copy:
        Please feel free to copy this text and share it with your friends as long as you do so free of charge
        and you include the following copyright information...
        "Father's Love Letter Used By Permission Father Heart Communications
        Copyright 1999-2003 Translated by Tarja Nieminen
        www.FathersLoveLetter.com"
        http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

KIITOS VASTAUKSESTASI. TULOSTIN ISÄN RAKKAUSKIRJEEN JA OLEN JO LUKENUT SITÄ RAAMATUN KANSSA. OLIN VAAN KIINNOSTUNUT ALKUPERÄSTÄ, KUN OMA ENGLANNIN TAITO ON NIIN HEIKKO. VÄLILLÄ JO ALATTELIN ETTÄ ONKO TEKSTI JEHOVAN TODISTAJIEN KUN YKSI KUVA OLI SAMANTAPAINEN KUIN MITE HE KÄYTTÄVÄT.
        LOHDUTTAVAA LUKEMISTA , KIITOS KUN LAITOIT SEN MEILLE KAIKILLE LUETTAVAKSI.
        SIUNAUSTA TULEVALLE VIIKOLLE
        TV: YKSI EV.LUT. KIRKKOON KUULUVA

• Otto-Vaan

Oli ja meni ilman kakun muruakaan.:)

Terveisiä vaan lumikinosten keskeltä.

Kaksipäivää olin motissa ennenkuin tie avattiin.
      piti tässä käydä kirjastossa ja kaupasta tiasille ja ittelle murua rinnan alle.

Meitä on mökillä kaksi Pöllöä.Minä olen maassa ja
      toinen on puussa.Lentelee pihapuissa ja
      killistelee katsella sieltä minua.

• Pirre*

missäs pääsee hiihtämään? :)

Täällä ei aivan..jokusia senttejä vain lunta..

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe