Oxynorm ja sekavuus

blaaaaah

Olin eilen akillesjänteen leikkauksessa ja sain sairaalalta mukaani pari kapselia Oxynormia. Lääkkeet on tarkoitettu kovaan kipuun ja niitä saisi pistellä kerrallaan maksimissaan se 2 kpl. Eilen illalla olin niin pilvessä muista lääkkeistä ettei kipua ollut nimeksikään. Nyt illalla on sitten armottomasti jomottanut jalkaan siitäkin huolimatta, että olen kiitettävästi pistellyt mahaani muita määrättyjä särkylääkkeita. Ajattelin sitten kokeilla Oxynormia ja otin sitä sen yhden 5mg kapselin. Tulos tunnin jälkeen on se, että kipu vain yltyy, mutta muuten päässä heittää ja olo on kuin kännissä, Oxyrnomihan vaikuttaa keskushermostoon ja voi aiheuttaa sekavuutta. Kuinkakohan kauan tähän pilvessä olemiseen voi varautua? Eli kuinka kauan Oxynorm vaikuttaa elimistössä? Toista kapselia en uskalla edes mennä ottamaan kivuista huolimatta... jotenkin hirvittää sotkea tähän trippiin edes tavallista buranaakaan, vaikka lääkärin mielestä Oxynormia ja buranaa voi pistellä rinnakkain. Kenelläkään mitään kokemuksia Oxynormista?

11

15821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napeista

      Itse olen syönyt Oxy-Continia joka on periaatteessa ihan sama lääke kuin Oxy-Norm. Omat kokemukseni ovat pitkälti samat, kipuun se ei vaikuta yhtään vaikka on huumelääke eli vahvempaa ei juuri markkinoilta löydy. Pää menee sekaisin kuin Haminan kaupunki. Ilmeisesti lääkkeen tarkoitus onkin, että kipu ei lievity mutta on niin sekaisin ettei siitä välitä ! :-)

      • on muuten sama lääke

        kuin Vicodin, jota tohtori House rouskii kourakaupalla samannimisessä TV-sarjassa. Varsin suosittu kipulääke USAssa ja paljon käytetty, Amerikoissa kivunhoito ei olekaan ihan niin lapsenkengissä kuin täällä Suomessa jossa kuolemassa olevat syöpäsairaatkin saavat suurinpiirtein polvillaan rukoilla että saisivat pari Panacodia "kun siitä tulee riippuvaiseksi" - niinkuin suomalaiset tohtorit sanoo.


      • prolapsi66
        on muuten sama lääke kirjoitti:

        kuin Vicodin, jota tohtori House rouskii kourakaupalla samannimisessä TV-sarjassa. Varsin suosittu kipulääke USAssa ja paljon käytetty, Amerikoissa kivunhoito ei olekaan ihan niin lapsenkengissä kuin täällä Suomessa jossa kuolemassa olevat syöpäsairaatkin saavat suurinpiirtein polvillaan rukoilla että saisivat pari Panacodia "kun siitä tulee riippuvaiseksi" - niinkuin suomalaiset tohtorit sanoo.

        On kokemusta Oxycomista selkäleikkauksen jälkeen. Sain kyseistä lääkettä 5mg. 4 kpl kotiin leikkauksen jälkeen. Olin ennen leikkausta joutunut syömää kipuihin tramal 100mg, panacodia, (pore), lyricaa, Dolania ja burana 600.

        Kivut oli leukkauksesta seuraavana päivänä tuskallisen kovat ja burana 600 ohella kokeilin Oxyconia. Toista tuntia odotteln vaikutusta ja kun mitään ei missään tuntunut, ei kivunlievennyksessä, saati päässäkään, ajattelin, ettei tehoa millään tavalla minuun. Ilmeisesti jokainen kokee kyseisen lääkkeen vaikutuksen yksilöllisesti.. Minuun ei tehonut mitenkään.


      • akkaankee
        on muuten sama lääke kirjoitti:

        kuin Vicodin, jota tohtori House rouskii kourakaupalla samannimisessä TV-sarjassa. Varsin suosittu kipulääke USAssa ja paljon käytetty, Amerikoissa kivunhoito ei olekaan ihan niin lapsenkengissä kuin täällä Suomessa jossa kuolemassa olevat syöpäsairaatkin saavat suurinpiirtein polvillaan rukoilla että saisivat pari Panacodia "kun siitä tulee riippuvaiseksi" - niinkuin suomalaiset tohtorit sanoo.

        Nimenomaan, kysyin omalta lääkäriltäni että mihin tautiin/kipuihin hän määräisi tramaleja niin vastasi että syöpäkipuihin. Jos itselläni olisi syöpä ja sen takia pahat kivut niin taitaisin taittaa tohtorilta niskat nurin kun tulisi minulle tramalia tyrkyttämään


    • itse kokeillut

      Oxynormia, mutta sen tiedän, että sen kanssa saa aivan hyvin syödä myös Buranaa. Luustoon levinnyttä syöpää sairastavillahan Burana on hyvä lääke luustokipuihin. Sitä käytetään säännöllisenä ja sitten tarvittaessa siihen lisäksi Oxynorm (lyhyt- ja nopeavaikutteinen) tai, jos tarvitaan säännöllisesti, Oxycontin (pitkävaikutteinen) oksikodoni.

    • Kotimainen69

      Tuleeko oxynormin käytöstä.nestettä jalkoihin ja naamaan.käsiin

      • olli-pekka33

        Ei tule vaan haimassa tai maksassa jotain vilunkia eli ei muuta kuin kokeisiin.


    • Anonyymi

      Oxynorm kapseli vaikuttaa n.6-8h elimistössä. Olo on huumaava ja lämmin. Kipuun jos ei auta, niin tulehduskipulääkkeen ja miedon opioidin yhdistelmä voi toimia. Pääsääntöisesti opioidit on tarkoitettu erittäin vaikeisiin kipuihin, kuten syöpäkivut, fyysiset traumakivut ( leikkaus ym. Kuten amputaatio) Opioidit on noissa kivuissa paras. Kuten morfiini, fentanyl. Mutta en missään nimessä ns. Pikkukipujen hoitoon. Toki kivun tunteminen on yksilöllistä ja se pitää ottaa huomioon. Olin aikoinaan koukussa opioidilääkkeisiin kuten panacod, tramal ja oxynorm. Oloa kohentamaan aamuisin bentsoja. En toivo kellekään sitä helvettiä, mikä vieroitusoireista tulee. Makasin n. Puoltoistaviikkoo, oksentelin, ripuloin ja älyttömät kivut. Olin tyhmä, kun tein sen itse ilman lääkärin valvontaa. Mut selvisin. Olen hoitoalalla jo 20 vuotta ollut ja viimeiset 7vuotta täysin ilman mitään kipulääkkeittä. Paitsi burana joskus. Se tunne, kun opioidit vie fiiliksiin, on mahtava. Mikään muu ei ole. Joten, viihdekäyttöön ehdoton ei. Koviin kipuihin lääkärin valvonnassa.
      T. To hell and back

    • Anonyymi

      oxyratio 5 mg. oxamin 15 mg. lääkäri määrännyt samanaikaiseen käyttöön? suositteletko?

    • Anonyymi

      Oxynorm on hyvä lääke kipuun siitä vaan saa myös niin hyvän olon että aluksi annos 2kpl.5mg.auttoi muttei mennyt kuin kuukausi niinn tuplaantui

    • Anonyymi

      Kipuun 15 mg ja eipä tuo päähän mene. Kipu laimenee mutta ei kokonaan. Ihmettelen kuka näistä nyt muka sekaisin menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe