Oma päätelmäni.Miellyttävä ja voimakastahtoinen mies.Kun häntä sanotaan "hyväksi" hän sanoo,että ei ole hyvä.Puheissaan ja vertauksissaan antaa selvästi ymmärtää,että oli ihminen kuka tahansa hän saa palkan hyvästä teostaan ja rangaistuksen pahasta teosta.Korostaa puheissaan voimakkaasti syyn ja seurauksen lakia.Kehottaa rakastamaan lähimmäistä mutta muistuttaa,että on olemassa ihmisiä,jotka eivät ole rakastamisen arvoisia.Viittaa selvästi,että on olemassa ihmisiä,joilta pitäisi kieltää avioliitto.Ja sitten on olemassa armahdus,armo.Se kuuluu selvääkin selvemmin syyntakeettomille,jotka eivät ole "paholaisen vallassa" tarkoittaa selvästi,että eivät syyllisty hirmutöihin.Antaa ymmärtää,että jälleensyntyminen on mahdollista.
Jeesuksesta
10
251
Vastaukset
- eipä,,,
,,,anna syytä olettaa jälleensyntymää, koska sitä ei olekaan. On vain uudedstisyntymä Jumalan Hengen ja Sanan kautta. Eli ihmisen sisin muuttuu Jumalan tahdon mukaiseksi ja alkaa elää iankaikkista elämmä.
- Lapislazuli
vuorella Mooseksen ja Eliaan kanssa opetuslapsineen.(hän sai yhteyden fyysisesti kuolleisiin)Kysyy opetuslapsiltaan:Kenen ne sanovat minun olevan"Opetuslapset:Jotkut Mooseksen,jotkut Eliaan,jotkut jonkun profeetoista)Herodes epäili,että Jeesus oli inkarnoitunut Johannes kastaja,jonka hän antoi teloittaa)mikä todistaa,että oppi jälleensyntymästä ja myös sielunvaelluksesta oli yleisesti vallalla.Jeesus sanoo,että Johannes kastaja oli Elias,mutta "he tekivät hänelle mitä tahtoivat"Fyysisen kuolemansa jälkeen Jeesus ruumiillistui ja näyttäytyi useille opetuslapsilleen.He eivät tunteneet häntä,koska oli muuttanut ulkonäköään.
- IslaLumia
Armo nimenomaan on syyllisille tarkoitettu eikä syyntakeettomille. Ei Jeesus tullut hurskaita vaan syntisiä varten.
- IslaLumia
Karismaattinen,lempeä,suvaitsevainen, täynnä rakkautta. Rohkea ja voimakas,herkkä ja uskollinen. Jumalan poika, itse Jumala.
- Lapislazuli ei kirj.
Takooko koko ajan samassa rytmissä kun rumpu?Jos aivot seisoo noin pahasti niin.....
Moikka.
Kaikilla on joku mielikuva jeesuksesta. sinulla on omasi mutta se ei välttämättä ole oikea.
Jeesus on hyvä kaikille mutta jos hänet unohdetaan elämästä ja palvellaan mieluummin maallisia asioita niin seurakset kuitenkin on kestettävä.. Mutta sitä varten Jeesus kuoli ristillä ettei meidän kenenkään tarvi helvettiin joutua..Se on oma päätös otammeko tuon lahjan vastaan. vai mitä?
:)
Armo on tarkoitettu kaikille!!teoista riippumatta. kaikki me olemme syntiin langenneet..
Jälleensyntyminen ei ole mahdollista. Uudesti syntyminen sydämestä on. toivottavasti tajuat? Voit "haudata"vanhan minäsi kasteessa.kaikkea ei ole niin halppoa kirjoittaa selkeästi mutta ehkä siitä jotain sai irti. :D
siunausta!- apostoli_tz
"Kun häntä sanotaan "hyväksi" hän sanoo,että ei ole hyvä."
Ei se mennyt näin. Hän ei kieltänyt olevansa hyvä, vaan kysyi sanojalta, että miksi hän kutsui Jeesusta hyväksi, vaikka vain Jumala on hyvä. Jeesus ei sanonut, ettei olisi hyvä.
"Kehottaa rakastamaan lähimmäistä mutta muistuttaa,että on olemassa ihmisiä,jotka eivät ole rakastamisen arvoisia"
"43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.' 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. 46 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin? [Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]
47 Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen."(Matt.5)
Missä Jeesus viittaa siihen, että olisi ihmisiä, jotka eivät olisi rakastamisen arvoisia?
"Viittaa selvästi,että on olemassa ihmisiä,joilta pitäisi kieltää avioliitto."
Jeesus sanoi, ettei kaikkia ole tarkoitettu elämään avioliitossa. Tämä ei ole sama asia kuin, että joiltakin pitäisi avioliitto kieltää.
"Antaa ymmärtää,että jälleensyntyminen on mahdollista."
Tällä viittaat varmaankin Eliaan ja Johannes Kastajaan? Elia ei kuollut Vanhassa testamentissa, vaan hänet otettiin Taivaaseen suoraan. Miten joku joka ei ole kuollut, voisi jälleensyntyä? Jälleensyntymisoppi perustuu siihen, että on ensin kuollut.
Ylösnousemus ja jälleensyntyminen eivät ole sama asia. Raamattu ei tunne jälleensyntymisoppia.
Jeesus on Jumalan Poika, Jumala ihmiseksi tulleena.koita nyt arvon hihhuli ymmärtää että jeesus on erään, hyvin kuvitteellisen romaanin hahmo.
Siis tarinan päähenkilö, jolle on tarinan kirjoittanut kaveri kirjoittanut vuorosanat.
Vastaavalla tavalla kun käyt oopperassa katsomassa Sevillan parturia, niin se Figaro on sen tarinan jeesus.
Toisen kappaleen alkua pidemmälle en lukenut avautumistasi, minusta on vaikea keskustella kuvitteellisesta hahmosta totena.- apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
koita nyt arvon hihhuli ymmärtää että jeesus on erään, hyvin kuvitteellisen romaanin hahmo.
Siis tarinan päähenkilö, jolle on tarinan kirjoittanut kaveri kirjoittanut vuorosanat.
Vastaavalla tavalla kun käyt oopperassa katsomassa Sevillan parturia, niin se Figaro on sen tarinan jeesus.
Toisen kappaleen alkua pidemmälle en lukenut avautumistasi, minusta on vaikea keskustella kuvitteellisesta hahmosta totena."koita nyt arvon hihhuli ymmärtää että jeesus on erään, hyvin kuvitteellisen romaanin hahmo."
Raamattu ei ole romaani.
"Siis tarinan päähenkilö, jolle on tarinan kirjoittanut kaveri kirjoittanut vuorosanat. "
Raamattu (Ut) pitää sisällään neljä evankeliumia, Paavalin kirjeet, Apostolien teot, ja muut kirjeet.
Koeta sinä Nasse ymmärtää, ettei Raamattu ole yksi kirja, eikä varsinkaan romaani, eikä sitä ole kirjoittanut yksi kirjailija, vaan useampi kirjoittaja eri aikaan ja eri näkökulmasta ja tapahtuneista asioista.
"Toisen kappaleen alkua pidemmälle en lukenut avautumistasi, minusta on vaikea keskustella kuvitteellisesta hahmosta totena. "
Minä luen kyllä sinun tekstisi kokonaan, mutta ymmärrän kyllä. Jos alkaisit keskustelemaan Jeesuksesta totena, olisit herätyksen tilassa ja lähellä uskoontuloa. Kamalaa;).
- Maaginenkasipallo
miten tämä ateismi palstalle kuuluu??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720