moi! mulla on ollu ikenessä jo parisen kuukautta poskihampaan vieressä paise. Puristaessa paiseesta tulee verta ja valkoista mätää(?). Se ei oo ollut missään vaiheessa kipee. Välillä se pienenee ja välillä suurenee. Hammas oli kesemmällä todella kipee pari päivää ja h-lääkäri sanoi että se on purentavika. Nyt hampaaseen ei satu kuin harvoin ja melko vähän. Terveydenhoitaja ajatteli että jos se olisi suuseksistä tullut kondylooma. Mutta kun oon lukenut noita juttuja niin se vaikuttaa enemmän Fisteliltä. Onko kellään ollut vastaavaa?
Paise ikenessä
13
32303
Vastaukset
- valkotakki kammoinen,
Siis eikö se hampilekuri sille tehny mitään?!! Mulla tuli mätä kun poistivat hampaan ja jäi siru siitä hampaasta tonne ikeneen.Kun se tulehtu ja tuli semmonen paise niin menin hampilekuriin ne puhkas sen ja puhistivat perinjuurin. Loppu kipu ja tuska. Kyllä se ois pitäny puhistaa se kohta. Pian leviää vaan.
- piia/
menin hammaslääkäriin, kun en hampaalla pystynyt edes puremaan, ja lääkäri sano että se on purentavika, koita välttää sillä puremista. se meni sitten ohi kyllä parin päivän päästä, mutta saattasi kyllä olla että tää paise ja kipu jotenki liittys toisiinsa, koska se on saman hampaan kohdalla se paise kun mikä oli kipeä!
- saman vaivan takia
piia/ kirjoitti:
menin hammaslääkäriin, kun en hampaalla pystynyt edes puremaan, ja lääkäri sano että se on purentavika, koita välttää sillä puremista. se meni sitten ohi kyllä parin päivän päästä, mutta saattasi kyllä olla että tää paise ja kipu jotenki liittys toisiinsa, koska se on saman hampaan kohdalla se paise kun mikä oli kipeä!
ja hammaslääkäri sanoi, että hampaanjuuressa on märkä ja täytyy tehdä uusi juurihoito.Edellisestä on vuosia aikaa.Hammas ei ole kipeä eikä ienkään, mutta patti ilmestyy aina takaisin kun se ensin puhkeaa.
- ne......
Miten ne puhdisti sen,avattiinko ien? Tuliko tikit?
- mutta lääkäri
ne...... kirjoitti:
Miten ne puhdisti sen,avattiinko ien? Tuliko tikit?
sanoi, että täytyy teddä uusi juurihoito, eli vanhat paikat otetaan pois ja juuret puhdistetaan .En tiedä sitten tarvitaanko jotain lääkekuuria.ei siinä kuitenkaan mitään leikata eikä tikkiä tarvita.
- tarkotin......
Nii tarkotin ton kysymyksen valkotakkiselle,että laittoko tikkejä? Mulla kans otettiin hammas pois ja nyt jotain patteja ikenessä. Mulle annettiin aika että ien avataan, aattelin vaa että millanenkohan toimenpide se sitte on että onkohan särkyä ja tikit luultavasti tulee,onko kellään kokemusta tästä?
- -Ria-
Onhan hampaasi kuvattu hammaslääkärireissulla? Minulla oli aika lailla sama juttu. Hammas oli kipeä ja menin hammaslääkäriin, joka sanoi että johtuu liian korkeasta paikasta ja hioi paikan matalammaksi ja kipu kyllä helpotti. Noin kuukauden päästä tuli märkäpaise samaisen hampaan viereen ikenen puolelle (puhkaisin sen itse) ja menin uudelleen hammaslääkäriin, joka totesi että hampaan juuressa on tulehdus ja märkä valuu fistelin kautta ulos (siis ikenen puolelta)... varasin ajan juurihoitoon kun sillä kuulemma sen saisi korjattua. No kun menin juurihoitoon niin paikalla olikin kokeneempi hammaslääkäri joka sanoi suoraan että märkäpaise on juurien välissä eikä sitä koskaan pystyttäisi kunnolla parantamaan, ainut vaihtoehto oli siis hampaan poisto! Ja todellakin märkäpaise oli ollut juurien välissä eikä sitä olisi millään keinoin sieltä saatu korjattua (söin jo välissä yhden antibiootti kuurin ja siitä ei ollut apua yhtään). Missään vaiheessa hammas ei ollut kipä (paitsi silloin ihan ekalla kerralla).
- piia/
Hammas kuvattiin sillon kesällä ja siinä ei ilmeisesti sitten mitään näkynyt. Eilen kävin röntgenkuvat ottamassa oikeen lääkärillä ja nyt odottelen että sieltä tulee lausunto että mikä siellä on. Nyt eilen ja tänään hampaaseen sattuu aina välillä ihan vähän. Vihlasee tai sitten kipua tuntuu laajemmalla alueella sen hampaan ympärillä. Huomenna onneks saa tietää että mikä siellä on. Helpottaa että monellakin on samoja kokemuksia, koska alkuun olin aika paineissa että mikä siinä nyt on.
- piia/
piia/ kirjoitti:
Hammas kuvattiin sillon kesällä ja siinä ei ilmeisesti sitten mitään näkynyt. Eilen kävin röntgenkuvat ottamassa oikeen lääkärillä ja nyt odottelen että sieltä tulee lausunto että mikä siellä on. Nyt eilen ja tänään hampaaseen sattuu aina välillä ihan vähän. Vihlasee tai sitten kipua tuntuu laajemmalla alueella sen hampaan ympärillä. Huomenna onneks saa tietää että mikä siellä on. Helpottaa että monellakin on samoja kokemuksia, koska alkuun olin aika paineissa että mikä siinä nyt on.
Röntgen kuvassa näkyi jonkinlainen varjostuma, mutta hammas on kuulemma kunnossa. Ei tiedä sitten että mikä siinä on, mutta voihan se olla että sielä juuressa on mätää, ja että se on tulehtunut. vai näkyiskö se siinä kuvassa sitten?
- emäntääää
piia/ kirjoitti:
Röntgen kuvassa näkyi jonkinlainen varjostuma, mutta hammas on kuulemma kunnossa. Ei tiedä sitten että mikä siinä on, mutta voihan se olla että sielä juuressa on mätää, ja että se on tulehtunut. vai näkyiskö se siinä kuvassa sitten?
ihan samat oireet, pidin sitä vaan tosi pitkään kun sain väärän diagnoosin, tosin yleislääkäriltä joka sano että se on afta. Sitten kun menin hammaslääkärille se yritti ensin juurihoidolla mutta hammasta ei pystynyt pelastamaan ja lähetettiin hammassairaalaan jossa leikattiin hammas pois ja se pala myös ja se oli sitten hyvälaatunen kysta. Nyt kyllä kiinnostais mitä sulla oli.
- leskiN50v
Paise on minullakin ,mut en tied mitä tekee hammaslääkäri,kunse paise on tullut 9 hampaan poiston jälkeen .antipiotti kuuri syöty suolavedellä huuhdeltu,suuvettä en uskalla ottaa ,kun olen allerginen,harjaan joka ruuan jälkeen hampaani ja huuhtelen suolavedellä,mut eipä näyttänyt auttavan.
- ehjä purentahamams
älkää jättäkö ja uskoko purentavika diagnoosi pelkiltään, koska minulla kävi että purentavika, joka sattui reiättömään hampaasee, hiottiin ja vuoden päästä oli tulehtunut ja iso patti, ja juuri hoito siis reiättömään hampaaseen. purentavika voi estää verenkierron hampaassa, hammasmenee kuolioon ja juurihoito...eli jos on purentavika sitä PITÄÄ seurata kuvilla yms, koska se patti voi tulla ikenen alla lähelle nenää tai alhaalla lähelle kaulaa, joten älkää tehkö kuten minä kun en saanut tietoa, luotin ehjäänpurentavikaiseen hampaaseen ja nyt sitten leikataan eli tyhjnnetään kovettunut isompi patti ylhäältä...patti ei siis ole sellainen että se vuotaa välttämättä, se voi olla kva, koska se ajanmyötä kovettuu, ja tosiaan patit eivt ole syöpää suussa, se ei ole siis todennäköistä, ja mulla ei olllut edes juurihoidossa särkyä. nyt sitten katson juurihoidon jälkeen vielä, ettälähteekö se patti kokonaan tällä avaamisella pois, ientä ei ole leikattu, mutta iso kohouma on siellä yläikenessä nenän juuressa, sinne ellimistö työntää ja pakkaa mätää yms, tai josku se tulee ulos, mutta se suuntaa siis jonnekin päin hampaan juuresta pakeiin sen mitä sieltä tulee, tulehdus voi levitä luustoon ja vereen , joten nyt pääse helpolla kun heti toimii...on mulla leikattu useita hampatiat ennnekin, en jännitä edes enää...ei se satu.
- avato1
Minulle nousi märkäpaise alaleukaan. Eilen kävin hammaslääkäripäivystyksessä, jossa virolainen lääkäri otti kuvan ja totesi olevan ison tulehduksen. Ensin hän aikoi avata juurikanavan, mutta sitten ehdotti alaposkihampaan poistoa. Sanoin, että poistetaan, niin saataisiin tulehduksen syy eliminoitua. Hampaan poisto kesti melkein tunnin, sillä hammas oli niin tiukasti kiinni ja läksi viimein kappaleina pois. Kielenalus meni osittain murolle, kun tonget luisti hammaslääkärin sormista ja iskeytyi useaan kertaan suuhun. Verta ei juuri tullut toimenpiteen aikana eikä sen jälkeenkään. Sain myös antibioottikuurin Trikozol 400 ja V-pen mega. Nyt näyttää käyvän, ettei märkäpaise suostu jostain syystä häviämään suusta antibbiooteillakaan. Kolmantena kuuripäivänä eli huomenna viimeistään lähteä. Paisetta ei puhkaistu. On kuin olisin peruna suussa jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802