hengitys

..........

mistä pahanhajuinen hengitys johtuu ja mitä keinoja on poistaa se?

8

785

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla sama
      • nielurisat..

        Koulukaverini haisi vuosikausia kunnes vasta aikuisiällä meni omin toimin lekuriin.Nielurisat leikattiin eikä sen jälkeen mitään ongelmia.Aivan raikas on hengityksensä illalla vaikka hampaat olisi pesty viimeksi aamulla.NÄIN ON!


    • Ensimmäiseksi

      Kokeilla viikon ajan jynssäillä niitä hampaita 100%:sen hyvin:
      -harjaukset 2pv:ssä, voi myös keskellä pv:ää ruokiksen jälkeen ja
      -hammasvälien puhdistusksen hampaiden harjauksen yhteydessä ham.tikulla tai ham.langalla,
      -ja kerran pv:ssä kielen puhdistus.

      Illalla purskuttelut SB12:llä(sitä ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön eli suositeltavaa olisi esim.kerran vk:ssa).

      Jos on hammaskiveä se kannattaa käydä poistattamassa, jos on kariesta ne kannattaa käydä paikkauttamassa.

      Bakteerit haisevat: plakki ja siinä olevat miljoonat bakteerit, jotka aiheuttavat ientulehdusta ja kariesta.

      Jos poltat, kannattaa lopettaa. Tupakoitsijan henki haisee tuhkakupille.

      • nhntnjytj

        Mistä tietää että mistä haju tulee? Tuleeko nenästä vai vatsasta?


    • agee

      Hampaiden harjaus tottakai, mutta suuvedet on kanssa yks keino. Ja jollei auta, niin suuhygienisti osaa varmaan kertoa mistä haju johtuu.

    • ei itse tajunnut sitä

      niin,poikakaverini henki haisi aivan raadolle seurustelumme alusta asti(mulle suuri pettymys ja katastrofi).Poikakaverini ei ymmärtänyt kuinka hirveältä hänen hengityksensä haisi.Kukaan kavereista ei kehdannut asiasta sanoa mitään(vain minä).Noh,seurusteltiin 1,5 vuotta...ei suhteen loppuminen siihen pahanhajuiseen hengitykseen loppunut,eihän toki...Mutta sanoin hänelle sitten erosta selvittyämme että hänen kannattaisi selvittää se pahanhajuisuus...

      Tapasin hänet nyt 10 vuoden jälkeen ihan sattumalta ja juttelimme siinä tovin..Hän oli sinkkuna...ja edelleen henkensä haisi aivan karsealta..En kyllä näin pitkän tauon jälkeen kehdannut sanoa hänelle että henkensä haisee edelleen ihan kamalalle..
      Siis jos tiedät ystäväsi,kumppanisi,kaverisi hengen haisevan pahalle niin puutu siihen ajoissa.Niinhän minäkin tein,tuloksetta...Myöhemmin se voi olla hiukan epäkorrektiakin puuttua ex-puolison(kaverin ) "henkiseen puoleen".

    • kjkjkhihigigbkbi

      Heippa!

      Minun hengitykseni haisi aivan kaamealle 22 vuotta!!! :(

      Kokeilin kaikki (!) mahdolliset avut, mitä suinkin keksin. Minulle tehtiin mahalaukun tähystyksiä, kokeilin jos jonkinlaista suuvettä, pesin ja puunasin kielen, posket ja kitalaen. Mikään ei auttanut.. kunnes.. kuukausi sitten rupesin tosissani miettimään että milloin henkeni rupesi haisemaan ja mitä silloin oli tapahtunut. Muistin, että minulla on ollut koko aikuis-ikäni syvä ientasku takahampaan ikenessä. Sitä on yritetty hoitaa moneen kertaan, mutta tuloksetta.

      Nyt kävin kuukausi sitten hampaanpoistossa, ientaskun viereinen hammas poistettiin ja poiston yhteydessä hammaslääkäri löysi hampaan juuresta koteloituneen tulehduksen. ( sitä ei näkynyt edes röntgenkuvassa!! )

      Tuon hampaanpoiston jälkeen henkeni haisi vielä viikon, mutta nyt 22 vuoden painajainen on vain paha muisto. Henkeni ei enää haise! Tuntuu, että sain elämäni takaisin.

      Halitoosi on hyvin hankala sairaus. Se vaikuttaa ihan älyttömästi henkiseen hyvinvointiin. Aina täytyi miettiä, että mihin päin sitä kääntyisi, ettei tarvitse puhua kaverille suoraan nenään päin, koska haju oli karmea. Nyt elämä hymyilee!!

      Jos teillä on syviä ientaskuja ja hengityksenne haisee, niin pyytäkää hammaslääkäriä hoitamaan tuo ientasku. Jos se ei parane muuten, niin suosittelen viereisen hampaan poistoa. Minä pystyn elämään ilman yhtä hammasta, mutta sen lemun kanssa en olisi enää jaksanut..

      Tsemppiä haisulit! Toivon, että saatte suunne kuntoon. :D

    • Anonyymi

      Ientaskuongelmissa 3 % vetyperoksiditippa! Alakouluikäisestä lähtien pesty hampaat vähintään kahdesti päivässä. Siitä huolimatta vuosikymmeniä myöhemmin pahaa hajua suussa. Hampaat tarkastettu / hoidettu / paikattu säännöllisesti, kielenkaapija -puhdistin käytössä, samoin hammaslanka, hammasväliharjat, SB 12 -huuhdetta, kokeillen välillä muitakin suuhuuhteita aina Gum Paroex`iin asti. Muutamia vuosia sitten yksi hammaslääkäri totesi suurentuneen ientaskun, mutta ei havainnut sitä hajuongelman lähteeksi. Omatoimisella hammasväliharjakaivelulla löytyi takaposkihampaan takaosasta syventynyt ientasku, josta tosi pahaa hajua hammasväliharjaan! Ei ole tuohon pysyvästi auttanut viikon - parinkaan Gum Paroex -purskuttelu. Tehokkainta ollut kolon hellävarainen kaivelu päivittäin hampaidenpesun yhteydessä kumisella hammasväliharjalla. Ensin juoksevan veden alla kasteltuna ja muutamia kertoja tällainen "vesipesu" ientaskulle . Sitten pisara 3 % vetyperoksidia esim. pullonkorkkiin, jossa kastaa hammasväliharjaa ja työntää sillä ainetta kevyesti ientaskuun muutamia kertoja. Huuhtele korkki käsittelyn jälkeen. Käsittelyssä ole varovainen äläkä roiskuta vetyperoksidia silmiin! Viimeksi hammaslääkärillä käydessä kysyin tästä 3 % vetyperoksidin käytöstä, mutta totesi vain ettei ole ennen tällaiseen törmännyt eikä tiedä sanoa. Samaista vetyperoksidiahan käytetään ihohaavojen desinfioinnissa. Välillä voi pitää välipäiviä ja tsekata hv-harjalla, pysyykö hajuttomana. Seuraavaksi aion pyytää hammaslääkäriltä tuon nimenomaisen hampaan ientaskun uä-puhdistuksen (viimeksi käydessä tuli puhdistus väärälle poskihampaalle). Oman kokemukseni mukaan ientaskun käsittelyssä on kuminen hv-harja parempi kuin harjasmainen (joka kokemukseni mukaan raapii ientaskun pintaa auki ja siten hidastaa sen paranemista).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe