Näköjään Ahvenanmaalla suomenkieliset nimet halutaan tyystin unhoittaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu:Lumpari
Suomenkieliset nimet
3
238
Vastaukset
- on yksi
maailman rasistisimmista yhteiskunnista. Siellä kaikkinainen suomalaisuuteen viittaava on tuomittu alimpaan pannaan.
On mielenkiintoi9sta havaita, että ruotsi onkin Suomen laajimmin levinnyt virallinen kieli! Se on virallinen kaikkialla Suomessa, mukaanluettuna Ahvenanmaa. Mutta suomi ei kelpaa toiseksi viralliseksi kieleksi Ahvenanmaalle! Minusta nimien kääntäminen on yleensäkin kummaa puuhaa, mutta jos Tukholma on aina ollut Tukholma suomeksi, niin saa se jatkossakin olla. Ahvenanmaan suomenkielisiä nimiä, Maarianhaminaa lukuunottamatta, ei kukaan käytä, niin minusta on aivan turhaa niitä mitenkään virallistaa, turhaa byrokratiaa ilman mitään hyötyä. Olen siis itse suomenkielinen ja minä en ole koskaan kuullut näitä nimiä misssään yhteydessä. Kovin haetulta tuntuu koko homma.
- Herkko"
Siellä asuu alle 200 niinsanottua ruotsinkielistä yli 60 000 kunnon suomalaisen keskellä ja hekään eivät puhu edes keskenään ruotsia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,694977Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk333757Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699233362- 812347
- 241899
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271571Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401532Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3311486Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔141463Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?331330