Näköjään Ahvenanmaalla suomenkieliset nimet halutaan tyystin unhoittaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu:Lumpari
Suomenkieliset nimet
3
215
Vastaukset
- on yksi
maailman rasistisimmista yhteiskunnista. Siellä kaikkinainen suomalaisuuteen viittaava on tuomittu alimpaan pannaan.
On mielenkiintoi9sta havaita, että ruotsi onkin Suomen laajimmin levinnyt virallinen kieli! Se on virallinen kaikkialla Suomessa, mukaanluettuna Ahvenanmaa. Mutta suomi ei kelpaa toiseksi viralliseksi kieleksi Ahvenanmaalle! Minusta nimien kääntäminen on yleensäkin kummaa puuhaa, mutta jos Tukholma on aina ollut Tukholma suomeksi, niin saa se jatkossakin olla. Ahvenanmaan suomenkielisiä nimiä, Maarianhaminaa lukuunottamatta, ei kukaan käytä, niin minusta on aivan turhaa niitä mitenkään virallistaa, turhaa byrokratiaa ilman mitään hyötyä. Olen siis itse suomenkielinen ja minä en ole koskaan kuullut näitä nimiä misssään yhteydessä. Kovin haetulta tuntuu koko homma.
- Herkko"
Siellä asuu alle 200 niinsanottua ruotsinkielistä yli 60 000 kunnon suomalaisen keskellä ja hekään eivät puhu edes keskenään ruotsia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1689779Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513179Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432947- 612699
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012105- 1132053
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä581517Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121306- 281261