Näköjään Ahvenanmaalla suomenkieliset nimet halutaan tyystin unhoittaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu:Lumpari
Suomenkieliset nimet
3
225
Vastaukset
- on yksi
maailman rasistisimmista yhteiskunnista. Siellä kaikkinainen suomalaisuuteen viittaava on tuomittu alimpaan pannaan.
On mielenkiintoi9sta havaita, että ruotsi onkin Suomen laajimmin levinnyt virallinen kieli! Se on virallinen kaikkialla Suomessa, mukaanluettuna Ahvenanmaa. Mutta suomi ei kelpaa toiseksi viralliseksi kieleksi Ahvenanmaalle! Minusta nimien kääntäminen on yleensäkin kummaa puuhaa, mutta jos Tukholma on aina ollut Tukholma suomeksi, niin saa se jatkossakin olla. Ahvenanmaan suomenkielisiä nimiä, Maarianhaminaa lukuunottamatta, ei kukaan käytä, niin minusta on aivan turhaa niitä mitenkään virallistaa, turhaa byrokratiaa ilman mitään hyötyä. Olen siis itse suomenkielinen ja minä en ole koskaan kuullut näitä nimiä misssään yhteydessä. Kovin haetulta tuntuu koko homma.
- Herkko"
Siellä asuu alle 200 niinsanottua ruotsinkielistä yli 60 000 kunnon suomalaisen keskellä ja hekään eivät puhu edes keskenään ruotsia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743930Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1893195Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702570Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3682310- 1721971
- 781595
- 331515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382