Näköjään Ahvenanmaalla suomenkieliset nimet halutaan tyystin unhoittaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu:Lumpari
Suomenkieliset nimet
3
244
Vastaukset
- on yksi
maailman rasistisimmista yhteiskunnista. Siellä kaikkinainen suomalaisuuteen viittaava on tuomittu alimpaan pannaan.
On mielenkiintoi9sta havaita, että ruotsi onkin Suomen laajimmin levinnyt virallinen kieli! Se on virallinen kaikkialla Suomessa, mukaanluettuna Ahvenanmaa. Mutta suomi ei kelpaa toiseksi viralliseksi kieleksi Ahvenanmaalle! Minusta nimien kääntäminen on yleensäkin kummaa puuhaa, mutta jos Tukholma on aina ollut Tukholma suomeksi, niin saa se jatkossakin olla. Ahvenanmaan suomenkielisiä nimiä, Maarianhaminaa lukuunottamatta, ei kukaan käytä, niin minusta on aivan turhaa niitä mitenkään virallistaa, turhaa byrokratiaa ilman mitään hyötyä. Olen siis itse suomenkielinen ja minä en ole koskaan kuullut näitä nimiä misssään yhteydessä. Kovin haetulta tuntuu koko homma.
- Herkko"
Siellä asuu alle 200 niinsanottua ruotsinkielistä yli 60 000 kunnon suomalaisen keskellä ja hekään eivät puhu edes keskenään ruotsia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402