Olen aloittamassa yasmin-pillereitä puolen vuoden tauon jälkeen uudestaan.. Ongelmana on että kuukautiset ovat olleet pillereiden lopettamisen jälkeen epäsäännölliset ja "oudot".
Viimeksi kuukautiset kestivät 5viikkoa, jonka vuoksi kävinkin lääkärissä ja todettiin tulehdus (mikä ei kuitenkaan välttämättä ole vuotohäiriön syy). Tulehdukseen sain flagyl comp.-kuurin ja kuukautisvuoto loppui kuurin alettua, mutta nyt alkoi taas uudestaan (kuuria vielä 2 emätinpuikkoa jäljellä)!! Nyt sitten tässä pohdin että voinko aloittaa pillerit nyt vaikka en ole varma onko nuo "oikeat" kuukautiset?? Mitä tapahtuu jos aloitan pillerit ilman kuukautisia?? Ehkäisytehoa niillä tuskin on, mutta normalisoituuko tilanne toisen listan alkaessa??
Entä jos otan ensimmäisen pillerin vasta toisena vuotopäivänä??
Viimeksi kuukautiset kestivät 5viikkoa, jonka vuoksi kävinkin lääkärissä ja todettiin tulehdus (mikä ei kuitenkaan välttämättä ole vuotohäiriön syy). Tulehdukseen sain flagyl comp.-kuurin ja kuukautisvuoto loppui kuurin alettua, mutta nyt alkoi taas uudestaan (kuuria vielä 2 emätinpuikkoa jäljellä)!! Nyt sitten tässä pohdin että voinko aloittaa pillerit nyt vaikka en ole varma onko nuo "oikeat" kuukautiset?? Mitä tapahtuu jos aloitan pillerit ilman kuukautisia?? Ehkäisytehoa niillä tuskin on, mutta normalisoituuko tilanne toisen listan alkaessa??
Entä jos otan ensimmäisen pillerin vasta toisena vuotopäivänä??
Vastaukset 1
Vanhimmat
kun hormonitoimintasi on noin sekaisin. Miksi aloitat yleensäkään tuollaisen tauon jälkeen uudelleen? Miksi jätit pillerit pois puoli vuotta sitten? Sotket lopunkin hormonitasapainosi, jos nyt aloitat pillerit, käytä muuta ehkäisyä tai, jos olet syönyt muusta syystä, käytä jotakin muuta hoitomuotoa.