Sain tänään käskyn kolesterolin pudotukseen.
Greippimehut tuntuu olevan kielletty. Tietääkö kukaan mitä tapahtuu jos sattuu juomaan? Entäpä muu alkoholinkäyttö, jos lonkero jätetään laskuista pois?
Simvastasin ja Greippimehu??
7
6259
Vastaukset
- alentaminen
on turhaa, suorastaan vaarallista. Lue kirja "Kolesterolimyytti" http://www.thincs.org/
- reagoivat jostain syystä
greippimehun kanssa. Itse olen törmännyt tuohon allergialääkityksessä. Ne aiheuttavat yhdessä käytettynä sydämentykytyksiä, joillekin rytmihäiriöitä ja kuulemma joku jossain USA:ssa on saanut kohtalokkkaan sydärinkin. Kannattaa ottaa suositus vakavasti!
Jos lääkäri ei erikseen maininnut, eikä pakkauksessa mainitaa alkoholin nauttimiskiellosta niin eipä siinä sitten mitään.
Tosin kannattaa muistaa, että kaikki lääkkeet rasittavaat maksaa, munuaisia ja muitakin sisäelimiä, kuten alkoholikin. Kohtuus kannattaa siis pitää mielessä. - on jotakin,
joka estää maksan tietyn entsyymin toimintaa. Se kyseinen entsyymi sattuu olemaan hyvin tärkeä, koska sen kautta hajotetaan suuri määrä erilaisia lääkkeitä. Ei kannata ottaa yhtään greippimehua simvastatiinin kanssa, silloin maksa ei pysty hajottamaan simvastatiinia ja sen pitoisuudet voivat nousta monikymmenkertaisiksi, sitten tulee haittavaikutuksia.
- tuuteri
Hei, kiitos kaikille teille ketkä olette kommentoineet. Nyt selvisi monet jutut.
Eiköhän tämä tästä, jotenkin.. - Ruohosatu
Heips, olen ollut tasan vuoden kipeä, kun kolesterolilääkitys yhtäkkiä nelinkertaistettiin. Tänään hoksasin, että maksa-arvot ja kaikki muutkin asiat ovat poskellaan. Tänään Ostin punaista riisiä ja päätin lopettaa tuon simvastatiinin käytön, joka on aiheuttanut kroonisen jäsensäryn ja akillesjänteen koko vuoden kestävän tulehduksen.
Nyt loppui medikalisoituminen!
tsemppiä tv Satu- tuuteri
Hei Ruohosatu,
Olen alkanut olla sitämieltä, että vedän Simvastasinit wc-pöntöstä alas. Kolesterolini on ollut joskus 7.5 ja silloin lääkäri sanoi, ettei tarvita lääkitystä. Nyt puolenvuoden päästä arvon ollessa 6 ja muutkin arvot ovat alemaan päin, erilääkäri melkein halkesi ja oitis määräsi LÄÄKETTÄ. Lueskelin paketin ohjetta ja mm.sivuvaikutuksia ja päätin, että olen tasavarmasti sairas jos syön näitä. Pitää kuunnella kroppaansa ja elää sen mukaan.
Jatkan tästä eteenpäin syömällä edelleenkin terveellisesti ja nauttimalla elämästäni, ilman kolesterolilääkintää. Kiitos vastauksestasi. - lääkäri..
tuuteri kirjoitti:
Hei Ruohosatu,
Olen alkanut olla sitämieltä, että vedän Simvastasinit wc-pöntöstä alas. Kolesterolini on ollut joskus 7.5 ja silloin lääkäri sanoi, ettei tarvita lääkitystä. Nyt puolenvuoden päästä arvon ollessa 6 ja muutkin arvot ovat alemaan päin, erilääkäri melkein halkesi ja oitis määräsi LÄÄKETTÄ. Lueskelin paketin ohjetta ja mm.sivuvaikutuksia ja päätin, että olen tasavarmasti sairas jos syön näitä. Pitää kuunnella kroppaansa ja elää sen mukaan.
Jatkan tästä eteenpäin syömällä edelleenkin terveellisesti ja nauttimalla elämästäni, ilman kolesterolilääkintää. Kiitos vastauksestasi.mahtoi olla parempi asiantuntija kolesteroliasioissa? Kun kyseessä on loppuelämän kestävä lääkitys, kannattaisi ehkä käydä kertaalleen sisätautilääkärin vastaanotolla vaikka yksityisesti kuulemassa mielipide. Kolesterolilääkkeen hyödyllisyyttä pohdittaessa yritetään arvioida, mikä on riski kuolla sydän- ja verisuonitauteihin. Se vaihtelee. Mitkä lisää riskiä, on tietääkseni seuraavat: tupakointi (lisää paljon), lähisukulaisten sepelvaltimo- ja sydäntaudit (lisää paljon, etenkin jos on useilla, ja nuorena eli alle 60-vuotiaana), lihavuus (en tiedä paljonko vaikuttaa), diabetes, verenpaine. Jos kaikki nää on ok, saattaa olla et nuoren, ehkä alta 40-50-vuotiaan ei kannata vielä syödä statiinia. Mut jos näitä riskejä alkaa olla, kuolemanriski sydänsairauksiin on tilastollisesti sen verran suurentunut jo, että sen pienentäminen kolesterolia alentamalla kannattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361