kertokaahan hyvät ihmiset joille juurihoito on tehty että kuinka kauan kipu kestää hampaassa? olen siis vasta kerran käynyt juurihoidossa ja vielä on ainakin pari kertaa jäljellä. taisivat nyt vasta puhdistaa ne kanavat ja laittaa sen jonkun lääkeaineen. no enivei, hammas on nyt kuitenkin niin kipeä että purra sillä puolella ei pysty ollenkaan kun vihloo niin kovasti. myös särkee pitkin päivää.. nyt siis muutama päivä aikaa ekasta käynnistä.
juurihoidon jälkeinen kipu
8
17590
Vastaukset
- jokuvann
Kyllä minullakin on yleensä aina ollut hammas kipeä ainakin pari päivää juurihoidon jälkeen. Eli ilmeisesti ihan normaalia. Mutta jos ei viikossa kipu lähde niin kantsii varmaaankin ottaa yhteyttä lääkäriin.
- sillalailla
juuri sain edellisen painajaisen juurihoidon osalta pois ja sinä kuurankukka muistutat siitä.
Just kidding, :)
Ota särkylääkkeitä jotka sisältää paracetamolia koska tulehdussärkylääkkeet saavat sen vuotamaan pahemmin. Luultavasti sulla antibiootit nyt?
Keittoruokaa ja jos tikit niin siinäkin varovaisuutta.
Ei kuumaa eikä liian kylmää.- alkup.
no tänään hammas on siinä mielessä jo parempi, ettei sitä enää varsinaisesti särje (paitsi öisin). mutta ollenkaan en voi purra hampaita yhteen, kun vihlasee niin ilkeästi. syöminen tässä on kyllä aika tuskallista..
mulle ei määrätty mitään antibioottia onneks, mutta sitä paracetamolia täytyy vissiin popsia jos kovasti rupee särkemään. sekään tosin ei varmaan auta siihen vihlontakipuun. :( niin ja tikkejäkään ei oo. toivon vaan, että syöminen alkais helpottumaan.. - kyllästynyt turkulainen
alkup. kirjoitti:
no tänään hammas on siinä mielessä jo parempi, ettei sitä enää varsinaisesti särje (paitsi öisin). mutta ollenkaan en voi purra hampaita yhteen, kun vihlasee niin ilkeästi. syöminen tässä on kyllä aika tuskallista..
mulle ei määrätty mitään antibioottia onneks, mutta sitä paracetamolia täytyy vissiin popsia jos kovasti rupee särkemään. sekään tosin ei varmaan auta siihen vihlontakipuun. :( niin ja tikkejäkään ei oo. toivon vaan, että syöminen alkais helpottumaan..että hampaaseen on jäänyt jotakin sellaista mikä olisi pitänyt saada pois. Minullakin ensimmäisen juurihoitokerran jälkeen kipu tuntui useita päiviä, ja hammaslääkäri sanoi sen olevan normaali. Seuraavalla hoitokerralla he kuitenkin löysivät sieltä vanhan, mätäisen juurenpalan, jota he eivät olleet huomannet aikaisemmin. Johan kipu lähti.
- Hammaslääkäripelon voittanut
Mulla oli niin hirvittävä kipu hampaassa, etten ikinä ole moista kokenut. Hammaslääkäri aloitti juurihoidon ja jo ensimmäisen käynnin jälkeen olo oli autuas: kipu oli hävinnyt. Nyt on jo hoidettu toisen kerran ja tammikuussa on sitten lopullinen paikkaus. Eikä ole ollut kipeä. Kyseessä on etuhammas.
Edellisen kerran juurihoidettiin poskihammas ja se tuotti vähän ongelmia. Se saattaa olla purtaessa vieläkin vähän hellä. No kumminkin, kun sitä hoidettiin ajat olivat viikon välein. Hammas kipuili aika voimmakkaasti vielä pari päivää eka hoidon jälkeen ja koko viikon. Kärvistelin siis sen viikon ja kerrottuani asiasta hammaslääkärille, hän sanoi, että olisit soittanut, niin olisi hoidettu heti kivuttomaksi. Eli tuosta päättelin (viisaasti:)), että pari päivää voi kuullostella ja jos kipu ei häviä, voi ottaa hammaslääkäriin yhteyttä. - Raastava
Mulla oli raastava kipu ja se paheni niin, että piti mennä ennen seuraavaa merkittyä hoitoa ottamaan lisäannos neilikkaöljyä sinne.
Juurihoitohan on sellaista kovertamista ja avartamista, että tuntee olevansa viilattava poranreikä.
Toivottavasti se tulehtunut kudos saadaan pois ja täytteet tilalle.
Mulla on ollut outoja hermoväreitä aina, kun on moista tehty.- ei vissiin
tällä kertaa laitettu sitä neilikkaöljyä ollenkaan, mutta tätä edellisellä käynnillä kyllä. nyt ne tosiaan jo poisti ne suonet ja hermot ja laitto jonkun lääkeaineen vaikuttamaan seuraavaan kertaan asti.
ymmärsin vaan sen h-lääkärin puheista että tän kivun ei pitäis tosiaan kestää ku muutaman päivän. niin ja tällasesta järjettömästä vihlomisesta hampaita yhteenpurressa se ei puhunut mitään.. - jälkeen luulisi särkevän ka...
ei vissiin kirjoitti:
tällä kertaa laitettu sitä neilikkaöljyä ollenkaan, mutta tätä edellisellä käynnillä kyllä. nyt ne tosiaan jo poisti ne suonet ja hermot ja laitto jonkun lääkeaineen vaikuttamaan seuraavaan kertaan asti.
ymmärsin vaan sen h-lääkärin puheista että tän kivun ei pitäis tosiaan kestää ku muutaman päivän. niin ja tällasesta järjettömästä vihlomisesta hampaita yhteenpurressa se ei puhunut mitään..Itse en ole (vielä) joutunut kokemaan juurihoitoa, mutta se on aivan varmasti edessä. Kesällä multa paikattiin oikealta puolelta poskihammas ylhäältä sekä alhaalta päivystyksessä kun tuli niin kovat kivut. Paikkaamisen jälkeen kivut lähti veks kokonaan. Sain sitten ajan syksylle että vaihtavat kesällä laitetut paikat pysyviin ja nyt kun olen molemmat käynyt paikatuttamssa niin pitää odotella josko tohon alahampaaseen tulis kuitenkin se juurihoito mitä lääkäri uhkaili. Mutta molempien kertojen jälkeen kun vaihdettiin ne paikat on koko poski särkenyt ainakin reilun viikon. Ensimmäisellä kerralla ihmettelin sitä ja kun toisella kerralla kysyin asiasta lääkäri sanoi että voi aristaa ja kipuilla jopa kuukauden paikkaamisen jälkeen. Jotenkin ei vain mahdu mun tajuntaan että väliaikaset paikat kun oli ei tuntunut kipua missään vaiheessa mutta nyt kun on pysyvät niin alapuoli särkee kokoajan (nyt n. 2viikon jälkeen hlääkärikäynnistä alkaa helpottaa) ja yläpuolikin mielivaltaisesti silloin tällöin. Pureskeleminen tekee kipeää ja esim juodessani kylmää vettä pitää varoa koska tuota oikeanpuoleista alahammasta vihlaisee aika ilkeästi jos se kylmä osuu siihen. Tällä kaikella halusin sanoa että uskon että juurihoidon jälkeen voi olla kauankin kipeä, tosin riippuuhan se lääkäristäkin, itselläni oli tuolla yksityisellä todella kamala. Toisella kerralla käydessäni hän koko sen tunnin ajan vain haukkui ja moitti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181